13 Ekim 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

13 Ekim 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ADIMIZ, ULUS £ ANDIMIZDIR HER YERDE ÇARŞAMBA 13 Birinci Teşrin 1937 Tel : Başmuharrir 1063 No. 5824 Yazı İşleri Müd. 1062 tatürk Ankaraya geliyor Atatürk Nazilli istasyonundan çıkarlarken Ege manevralarının en hararetli günü Bugün kırmızılar bütün |cebhede taarruza geçiyorlar “Dün Avydın üzerinde şiddetli bir hava harbı oldu Germencik (Hususi muhabirimizden) — Evelki gece ileri harekete l’lılıyıııı mavi kıtalarm — taarruzu, bugün de devam etmiştir. Büyük Şef Atatürk, karanlık basıncaya kadar hareketleri takib etmişlerdir. 'umhur Reisimiz geç vakit Çamlığa dönmüşler ve gece Germencik'e telerek 11/12 gecesini burada geçirmişlerdir. Atatürk manevraları takib ederken geçtikleri yollarda ve uğradık- ları köylerde halkın coşkun gösterileriyle karşılanmışlardır. Büyük qnderini aralarında görmenin vermiş olduğu eşsiz ve sonsuz sevinç İ- Şinde bütün yol geçeği bayraklarla donanmıştır. Genç, ihtiyar,, kadın, Socuk Ulu Önderin geçeceği tah- Min edilen yol üzerlerinde saatler- te aziz Şef'i beklemektedirler. Harb sabah erkonden, iki tarafın asıl Wvetlerinin temast halinde — başladı. &vi, sağ cenahtaki motörlü kuvvetiyle armazının Menderes civarındaki - ileri hatlarını tazyik etmeye devam etti. Kırmızı kuüyvetler; bu tazyik karşı- finda süvarilerini, motörlü kuvvetlerin Yân ve gerilerine sarkıttı. Mavi piyades &tin üstün kuvvetlerle Aydın şosesi is- #ikametinde taarruzları Üzerine kırmızı- 27 evvelce hazırlanan müdafaa mevzile- . Tine çekildiler. Evvelki akşam Sökeyi mavilerin Germencik istikametin - Geki taarruzları arazinin ârızasından do- ağırlaşmıştı. Maviler, siklet merkez- tini daha ziyade kendi sol cenahında futarak Aydın demiryolu şimalinde kır- Tacdı sağ kanadırı zorlamıya başladılar. Kırmızı; mevzilerinden çıkmamak için taflarındaki kuvvetlerle maviye taar- Tüz ve geri kuvvetlerinin - toplanmasını in etti. Böylelikle mavinin büyük “Üvvetleri taarrtız ettiği sağ cenahını ye- Finde tutmaya muvaffak oldu. Vaziyeti sağlamlaştırmak için — geri hatlardan takviye krtaları isteyen kırmı: SU; öğleden sonra gelen yeni kuvvetlerle SĞ cenahımı tehlikeden kurtardı. Mavi Kuvvetlerin bu hat üzerine olan baski- 'l'*". devam etmektedir. Tayyare harbı k Manevraların en çok alâka uyandıran kasmı olan hava harbını bugün gene 'ettik: kırmızı kuvvetlere mensub ha- VA filoları, dün sabah erkenden evvelâ m"_*rli Uuçuşları yapmışlar ve mavi motör- kuvvetlerin ilerlediklerini teâbit ede- Ek kırmızi karargâha bildirmişlerdir. “nun Üzerine kırmızı - bombardıman Yyareleri havalanı çök alçaktan u- görüşmüştür. Atatürk'le Yunan ve Bulgar kralları arasında Ankara, 12 (A.A.) — Yunan ve- Kahdı Prens Paul'ün nişanlanması münasebetiyle Reisi Cumhur K. Ata. türk ile Yunan Kıralı Majeste İkinci (Soğru 3 1201 saytıta) (Sonu 5. inci sayfada) Başvekâlet Vekili Bay Celâl Bayar, Mareşal Fevzi Çakmak ve ve- killerle birlikte Nazilli halkevine giderlerken Fransa Pirene sınırını açmağı düşünüyor Vaziyet perşembeye belli olacak Paris, 12 (A.A.) — Havas Ajan sından: B. Delbos, n B._ _Blum'!ıı_ı fh bir müddet iştirakiyle B. Şotan ile görüştükten sonra ingiliz sefiri ile Bu görüşmelerin fransız - ingi- liz dıvıctini İtalyanın reddetmesi meselesi üzerinde cereyan — etmiş olduğu apaçıktır. Fransa, İngiltere ile tamamen an. laştıktan sonra tesbit edilecek vaziyeti, ingiliz bakanlarının yapacakları — top- lantınım ertesi günü, yani — perşembe günü toplanacak olan bakanlar — mec. lisinde tayin olunacaktır. Şu ciheti tesbit etmek lâzımdır ki, İtalya, gönüllülerin geri çağrılması me. selesinin Londra komitesine gönderil- mesini teklif etmekle meselenin — esas (Sonu 5. inci sayıfads) Atatürk Aydın'dan hareket buyurdular Aydın 12 (Hususi muhabirimizden) — Cumhur Reisimiz Atatürk refakatlerinde Başvekil İsmet İnönü, Dahiliye Vekili BB. Şükrü Ka- ya, Hariciye Vekili doktor Aras, Adliye Vekili Şükrü Saraçoğlu oldu- ğu halde Aydın'a gelmişler ve Ankara'ya hareket — buyurmuşlardır. Büyük Önder coşkun tezahürler arasında uğurlanmışlardır. Vekillerimizin Aydın'da tetkikleri Aydın, 12 (Hususi muhabirimizden) — Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya Belediye Reisinden şehrin su ve yiyecek içecek maddeleri üzerinde izahat almış, direktifler vermiştir. Nafıa Vekili B. Ali Çetinkaya da Cene çayı üzerinde yapılacak büyük sulama barajına giderek arazi üzerinde tetkikler yaptı. Evvelce tesbit edilen dört hattan başka, beşinci bir hat daha göstererek burrada da sondaj yapılmasını söyledi B Ali Çetinkaya tetkiklerine devam etmektedir. 2 Büyük Şeti görmek için Nazilli kombinası etrafında toplanan halk Sancakta sükün var Delege Beylandaki türk abidesine çelenk koydu Türk konsolosunun sözleri Antakya (Hususi) — Sancağın umumi durumunda — iyileşmeğea doğru memnuniyet verici bir gidiş var. Geçen ve bir daha dönmesina imkân olmıyan günlerin üzüntüleri artık iyiden iyiye silinmekte ve hakikt bir sükün havası esmektedir. Birkaç gün evel şehrimize ge- len sayın türk başkonsolosu B. Fi- ruz Kesin bana beyanatında de- ’ di ki: * — Hatay güzel bir memleket... Ha- tay, yeni rejime göre dünyanın hiç bir yerinde eşine rastlanmıyan müstesna va- ziyette mesud ve müreifeh bir varlık o- lacaktır. Hatay, hataylılarındır. Burada cins ve mezheb farkı olmaksızın herkes müsavi ayar hakka malik olacaktır. — Delege ile temaşslarınız hakkında- ki intibalarınızı sorabilir miyim? — Delege iyi niyet bi bir zattır. Buraya geldiğim gündenberi takib etmek- te olduğu hakikaten bitaraf siyasetiyle bütün unsurları memnun etmekte oldu- ğunu gördüm. Ve kendisiyle yaptığım bir kaç saatlik temasta da bunu anladım. Her halde yeni başlıyacak rejimin başın- da böyle muhterem ve bitaraf bir zatın bulunması hataylılar için bahtiyarlıktır. — İskenderun mıntakasında kurula. cak olan türk gümrük mıntakası ne za- man tesis edilecek? Hatayın ilk türk konsolos vekili Berut konsolosu B. Faik Vasfi Antakyada kapalı çarşıda Türk - Elen — Beş altı güne kadar teknisyenler- den mürekkeb beş altı kişilik bir heyet İskenderuna gelerek tetkikatta buluna - caktır. — Konsoloshane binaları ne vakit ku- rulacak? — Tahsisat hazırdır. Derhal Antakya ve İskenderunda mükemmel birer kon- solosluk binası inşasıma başlanacaktır. — Dış Bakanlık Siyasi müsteşarı B. ( Sonu 5. inci saylada ) orduları B. Metaksas’î sözleri ve Elen basınımın yazdıkları Atina, 12 (A.A.) — Gazeteler, haş » bakan Metaksas'ın türk - yunan ordusu- nün bir kül teşkil ettiğine ve her türlü ihtimale karşı koyabilecek bir. kudrette bulunduğuna dair dün yaptığı beyanatı (Sanıt $. incf savfada)