13 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

13 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

Yirmi yedinci yıl No. 7330 Çarşamba 13 İlkıeşrln 937 c —- ——— Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. Mavi tarafın Aydına girişinde aske- ri kıymet olmadığı anlaşılmıştır Atatürk, dün Ankaraya hareket ettiler —.. ..-.— Kahraman kızımız Sabiha Gökçenin muvaffakıyeti - Hava faaliyetinin neticeleri - Seyyar hastanedeki Türk tipi vaziyet, ve;MareşalğÇakmağın itak Büyük Şef Orgeneral Izzeddin Çalışların verdiği izahatı dinleyib harekâtı takib buyururlarken Aydın, 12(Manevrayı takib | *den arkadaşımızdan - Mah- | Büd Reşad Turgay) — Şa- a vvi lüküükete geç Srhh Jiva, dükünden daha 'ühim bir akın macerasını Töre kestirerek — Aydın * Ger- mencik arasından kırmızıların gerisine sarktı. Sabahleyin kırmızı livasını arkadan vurarak dağıttı. Zırhlı Tivanın akıncı ve keşif zırhlı otomobilleri daha içerilere so- kularak gelmekte olan takviye kıt'alarına tesirli zararlar verdi ve bazı müfrezelerin ilerleyi- şini birkaç saat geciktirdi. Dün akşama doğru Aydına yapılan mavilerin zırhlı ato- mobil — taarruzlarını hakem, Aydını suküut ettirmiş mahi- İ— Sonu 6 ıncı sahifede — dirleri || “Ankaraya doğru 4a hareket (etti Çambık, 12 (Hususi) — İki gündenberi Ega manevrolarını ta- kib buyuran Büyük Şef, bugün Ankaraya — müteveccihen hareket etmişlerdir. Atatürke Başvekil Ge- peral İsmet İnönü ve Profesör Ba, Afct refakat etmektedir. Başvekâlet vekili B. Celâl Bayar ve diğer Vekiller de bugün Ankaraya hareket etmişlerdir. Maamafib, yolda diğer bazı onlarda — kısaca istirahat bu- yurmaları da muhtemeldir. Germencik, 12 (AA.) — Ata- türk beraberlerinde lamet İnönü, Vekiller olduğu halde saat 15 de Germencikten Ankaraya hareket buyurmuşlardır. yette kabul etmemiş, yalnız bu akının gerilerde bazı za- rarlar verdiğini tasdik - eyle- miştir. Bu sabah erkenden cephelerde harekât ve müsa- demeler başladı. Mavi kolun taarruzları kat'i neticeyi elde etmek için bütün şiddetile de- Kahraman ordumuza, milletimize ve şehidin anasına ğaş sağlığı dileriz Manevra sahasında vatan mü- dafaası gibi kudsi bir vazife çerçe. vesi içinde göklere yükselen kali: Taman tayyarecilerimizden bir gen- €i, evelki gece Aydın - toprakları üzerinde şehid verdik ve bu ariz hava kartalını, dün İzmirde Kadi: fekalesinde yatan gök çocuklarının yanıbaşına gümdük. Hâdise, gece uçuşlarında vukubulmuştur. Şehid tayyarecimizin adı — Hayri: disi gedikli başçayaşudur. Bir ha: bere göre Tekirdağlı, bir babere göre de İstanbulludur. Buudan dört sene — evel İstan: bulda Yeşilköydeki Gedikli mek.- tebini bitirmiştir. Güzel, zeki, ce- sur ve çok - sevilmiş bir Türk de- likanlısı “olan şehid tayyarecimiz, Amerikada da tayyarecilik 1 görmüş, geçen sene vi Müştür. Maneyrada kıtımızı taraf kuvvetlerine mensab bulunuyor ve bir avcı tayyaresinde - çalışıyordu. Şehid düştüğü gece, Aydın ufukla: Tında uçmuş ve bilâhare makineye Arız olan bir sakallık neticesinde yere inmek mecburiyetinde kal- mıştır. Hüdise, işte bu sırada vuku: bulmuş ve kahraman çocuk, ağır sürette yaralanmıştır. Bunun İ ne hastaneye kaldırılmış, faka saat sonra — gözlerini hayata yuma- rak şehidlerin ebedi ve murlu âle- mine göçmüştür. Cenazesi İzmire getirilmiş ve dün, askeri merasimle, uarkadaşla. rının kolları üstünde, uğrunda can verdiği bayrağa sarlarak kaldırıl- mıştır. Merasimde şehir muzıkala- Tınnan — biri ile asker, jandarma, polis, belodiye zabıta — müfrezeleri, General Seyfi, vali muavini Bay Cavid, belediye reis vekili B. Reşad Leblebici, Parti ve Tayyare cemi- yeti murahbasları ve büyük bir kalabalık bulunmuştur. Şehidin İstanbolda bir anası vardır. Kendisi bekârdı. Kalıraman ordumuza, çebidin anasına, arka- daşlarına ve bütün millete taziyet. lerimizi sunarız. Biz faniyiz, gelir, geçeriz. Fakat bu gelip geçişte va. tan uğrunda ölmek gibi emsalsiz saadet herkese nasib olmayor. Çün- kü vatanın — temeltaşları, şehid ke- mikleridir. Piyango Kazan numaralar iç sahifemizdedir TTT K l:kq"d“ salda Mereşal Fevzi Çakmak ve Orgeneraller, Mavi kuvvetin bundan evelki Komutanı Korgenfml 'afa Muğlalıyı dinlerlerken, yukarıda ortada Mareşal Fevzi Çakmak harekâtı takibeder ve sağda, diğer ,..'"lleılı beraber yemek yirken, aşağıda ortada Orgenerallerimiz Fahreddin Altayla Izzeddin Çalışlar konu- Sorlar, solunda Tümgeneral Rasim mavi kuvvet cephesinde, sağda Genel Kurmay İkinci Başkanı OÖrgeneral Asım ve kırmızı taraf Komutanı Korgeneral Kerameddin Kocaman Yııl:a;ıdn Mareşal Fevzi Çakmak harita ve arazide harekatı takib ediyor, aşağıda Orgeneral Asım lü tetkikat yaparken ve bir topçu müfrezesi