6 Mayıs 1938 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

6 Mayıs 1938 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

(uma 6 MAYIS 1938 5$ KURUŞ Başmuhacrit Yazı işleri Atölye Fransızca Ankara Tdare müdürtüğü Ulus Basrmevi Çankırı caddesi, Ankara Telgraf: Ulus - Ankara TELEFON a 1063 1062-1063 1061 1064 DIMIZ NODMIZDIRM 7-5-1038 8-$-1938 8-5-1938 OK Alalürkîâği(îerinden çıkarak uzun bir gezinli yaptfılar Dün öğleden önce köşklerinden ayrılan Büyük Önder, saat “19.30 da Çankayaya döndüler Bir müddettenberi hekim tavsiyesiyle istirahat buyur- iyük Reisimiz Atatürk dün ilk defa olarak öğleden önce Çankaya'daki köşklerinden ayrılarak otome- —Bîlgradda Falih Rıfkı Atay Başbakanımız Sayın — Celâl Bayar, Doktor Tevfik Rüştü A- rasla birlikte bu akşam Ankara- dan ve pazar günü İstanbuldan | Belgrada hareket -edcektir. Se- yahattan maksad, Yugoslav baş- vekili Doktor Milan Stoyodino- viç'in şubat ayı içindeki Ankara —a bille şehir içindebir gezinti yapmışlar, bundan sonra Or- man Çiftliğini teşrif buyurmuş- lar ve öğle yemeğini orada ye- mişlerdir. Atatürk yemekti sonra Çiftliğin muhtelif müz esseselerini gezmişler ve bir [ müddet Küçük — Ülkü'nün e- vinde kaldıktan sonra saat 19.30 da Çankaya'ya avdet bu- yurmuşlardır. Bu haber, ken- | aet e DN ilerini görenler ; saratından ile Yugoslavyâ arasmndaki sevgi biranda ütün Ankara'ya yaz ve dayanışmanın sarsılmaz kuv- yılmış, sevgili Reislerini tekrar vet ve samimiyetini bir daha te-| tam sihat ve neşesiyle araların- barüz ettirmektir. i da bulmak, bütün halk için Bu sevgi ve dayanışma, hatıra- | bir. bayram sevinci teşkil et- at Yugoslavlar için mukaddes ve / miştir. (OUK UD BAA RRAYER Şehir stadyomunda ve hipodromunda Cumartesi M. Gücü — Alsancak Saat 16.30 da. Pazar Harbiye — Alsancak Saat 14 de. Pazar gsant 16 da: ilkbahar at yarışlarının birincisi, SEVİNÇLİ BİR HABER Yugoslavyaya gitmek üzere B. Celâl Bayar ve dış bakanimiz bu akşam Ankaradan ayrılıyorlar Başbakan B. Celâl Bayar beraberlerinde Dış Bakanı Dr. Rüştü mücbbed olan Kral Aleksandr- la, türk milletinin kurtarıcısı ol- duğu kadar, bütün tarih boyun- €a onun rehberi kalacak olan | lAIıLürk tarafından — kurulmuş- M Gadece bu şahadet, aramız- | daki dös K ve ittifakın, mem- leketlerimizin <.kiş menfaatleri- | ne ne kadar uygun ma.xunu iş- bat etmeğe kâfi gelir. O günak.. beri gelip geçen hâdiseler, Türki- ye ile Yugoslavya münasebetleri arasında en ufak bir tezad değil, bilâkis tam bir ahenk ve iştirâk olduğunu göstermiştir. Balkan Antantı, Orta Avrupadan — İrak ve İran hududlarına kadar, âde- ta bir kıtalık bölge üzerinde, 60 küsur milyonluk bir barış ve em- niyet blokuna vücud vermiştir. Aynı bölge, uzun — zamanlar, münferid veya umumi harb teh- likelerinin başlıca kaynağı -i Birbirleri ile münasebetlerinin tek esası düşmanlık ve rakiblik olan bu milletler arasındaki yeni rabıtanın kuvvetini ifade etmek için dostluk ve tesanüd tabirleri- ni hafif bulmaktayız; kardeşlik ve ittifak Kelimelerini kullan- maktayız. Her türlü fesad ve tahrikler, yorgun ve ümidsiz dü- | şerek, bizi takib etmekten vaz | geçmiştir. Marsilya faciası ile ağır bir ta- Ki darbesine uğrayan Yugoslav- | ya, naib Prens ile başvekilinin | basiretli ve kudretli idaresinde, birlik ve istikrarını evvelâ koru- Mmuş, sonra kuvvetlendirmiş ve artık hiç kimsede şüphe bırakma- yan bir inkişafa mazhar kılmış- tır. Bugünkü Yugoslavya, Orta Avrupa ve Balkanlar muvazene- sinde başlıca âmillerden biri Mmuştur. Dost ve müttefik devle- tin ileriye doğru bu devamlı ve emin tekâmülüne şahid olmak, | Türkiye için her zaman hususi | bir bahtiyarlık teşkil etti. Bunu | söylerken, diğer dost ve mütte- iklerimizin de fikirlerine ter- (Somu & inci sayfada) Gazetemiz bütün millet için en büyük tebşir olan bu müjde- vi vermekle nihayetsiz bir bah tiyarlık hisseder. *l Ankara, 5 ( A.A. ) — Yeni İsveç Orta Elçisi Baron Gjillens Pierna dün Reisi Cumhur Ata: fürKe stimatnamesini takdim etmiştir. Milli ekipdeki güreşçilerimizden Mehmed Çoban Güreşçilerimizin Pragdaki muvaflakiyetleri — Dün Prag'dan güreş federasyonu- na gelen bir telgrafta milli güreş eki- | pimizin Çekoslovakya merkezinde yap | tığı temaslarda tam bir galibiyet ka- zandığı bildirilmiştir. Alman mütem- mim malümata nazaran, yedekler de dhil olmak üzere sekiz güreşçimiz se- kiz güreş yapmış ve Mustafa hariç ol- mak üzere hepsi galib gelmiştir. Aars bulunduğu halde bu akşam saat 19.10 da eksprese bağlanacak husust bir vaganla Belgtada gitmek üzere şehrimizden hareket edecektir. Başbakanımız İstanbulda pazar gününe kadar kaldıktan sonra o gün seyabatına başlıyacaktır. B. Celâ) Bayar seyahatını Bulgar - Yugoslavya hududuna kadar Semplon ekspresiyle yaparak hudud- dan itibaren Yugoslavya hükümetinin misafiri olerak bususi tren le yollarına devam edecektir. Başbakan ve Dış Bakanı Belgradda üç gün kalarak Ankaraya dönecektir. SUU ” Tuna istikameti ,, Doyçe Algemayne Saytungun dikkate şayan bir makalesi Ankara, 5 (A.A.) — Doyçe Algemayne Saytung'da “Tuna istikâmeti” başlığı altında şayanı di bir yazı çıkmış bulunu- yor, Jesef Vinşu imzasını taşıyan bu yazıda deniliyor ki: ——— “Büyük Almanya kuvvet blokunun ve iktısadi sahasının Avrupa cenubu şarkisi Özerindeki tesirleri Fransa ve İngilterede dikkatle takib edilmekte- dir. Bu alâka yeni değildir. Biz bunu vaktiyle Dr. Şaht'ın Balkanlarda yap. tığı iktsadi - siyasi seyahatini Paris ve Londranım şüpheli telâkkilerinden (Sonu 8. inci sayfada) Atina basınının gazetelerimiz hakkında neşriyatı Atina, 5 (A.A.) — Gazeteler, türk gazetecilerinin Selânikteki ikametle- rine aid uzun uzadıya tafsilât vermek- le ve bilhassa Makedonya umumi va- lisi Mirimis, belediye reisi Merkurit ve üçüncü kolordu kumandanı ile mi- safirler arasında söylenen nutukların fevkalâde samimiyetini tebarüz ettir- mektedirler, ÜG L A EDRR DA AM DE G Fransız hükümeti frank kıyme- tini yeniden düşürmüştür. (Haber- lerimiz 3 üncü sayfada). y Küçük antant konseyi çalışma- larını bitirmiştir. (Haberlerimiz 8 inci sayfada). İlâvemiz Toprakaltı “Etibank ve M.T.A.,, Kral enternasyonal parkuru müsabakasında birinci la birinci gelen Yüzbaşı Cevad Kula c Binicilerimizin yeni zaferi Kral enternasyonal parkur müsabakalarında Yüzbaşı Cevad Kula birinciliği aldı Geçen hafta Nis'te Polonya Harbi- ye nezaretinin koyduğu kupa için mü sabakalara dahil olan subaylarımız, evvelâ fransız ekipiyle berabere kal- dıktan sonra, bu kuvvetli rakible bi- rincilik için yaptıkları ikinci karşılaş- mayı kazandılar, Şeref direğine şanlı bayrağımız çekildi. İki mayısta Roma- da ikinci bir zafer kazanıldı. Subayla- Tımız daha ehemiyetli bir müsabaka- yı dünyanın en kıymetli atlariyle ve en değerli binicileriyle çarpışarak ka- zandılar, Dost hükümet şefinin adını taşıyan altın kupâyı aldılar, Bize şerefli heyecanlar yaşatan su- baylarımız bu defa da 4 mayıs çarşam- ba günü Romada binlerce yabancı göz ler önünde bu müsabakaların hepsin- den mühim ve o derecede şerefli bir netice daha elde ettiler, İtalya kıralı ve Habeşistan İmparatoru Sa Majeste Viktor Emanuel'in huzuru ile yapılan kıral enternasyonal müsabakalarına girdiler. Bu müsabakalarda muhtelif millet- B. Garo diyor ki: ” Seçim işinde âzami hassas davranacağız ,, Adana $ (Hususi Muhabirimiz bile diriyor) — Frar Tataydaki de- legesi B. Garo Antakya konso B. Celâl Tevfik Kar bugün Toros ekspre geçmiş ve Antakyayı ru yoluna devam etmiştir. Ankarada hükimeti. mizle temaslarda bulunan delegenin ihtisaslarını ve intibalarını Ö; için kendisini ekspreste lere mensub subaylardan yalnız ikisi müsabakayı hatâsız olarak bitirebil-| di. Birinciliği ilân edilen subaylardan | (Sonu 8. inci sayfada) Beni çok nazik karşıladı. — Ankaradan di de- dim, hükümetimizle temaslarda bu- lundunuz, bu görüşmelerde mevzu mill? türk davâs; idi. Şimdi dönüyor- sunuz. Vazifenizin başına dönerken neler düşünüyorsunuz? (Sonu 8 1 sda)