6 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

” Bene 20 KÜÇÜK İLÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 — No, 7022 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 6 Mayıs 1988 Hitler dün Napolide deniz manevralarında bulundu Gece de Plebisit meydanında Hitler şerefine fevkalâde tezahürat yapıldı Napoli 5 (A.A.) — Geceyi trende ge Çirmiş olan Hitler, saat 10,10 da Na- Polide Mergellina istasyonuna gelmiş- fir. Nebat ve çiçeklerile mükemmel camlı bir kış bahçesi haline getirilen İstasyon Alman ve İtalyan bayrsk- larile; faşist ve nazi işaretlerile süs- Tenmişti Fecir vakti göğü kaplıyan bulutlar dağılmış, güneşin ziyasile mavi gök Misafire yapılan kabul resmi için mü- Kemmel bir dekor teşkil etmişti. Führer, on dakika evvel gelen kıral tarafından (karşılanmıştır. Veliaht r Alman devlet relsini se- arını ve genç tikten sonra istas- yondazı çı bu aralık Liktör İlalyan gençliğinin bin borazanı ta- Tafından selâmlanmıştır. Faşist ve nazi işaretlerile süslenmiş bir tribünde yer almış olan bin muzi- Ka bundan sonra Alman ve İtalyan Taişlarını çalmıştardır. İstasyon civarında biriken muaz- halk kütlesi hükümdar 48 i şiddetle alkışlamışlardır. Hitler bir müddet bu güzel manza- Yayı seyrettikten sonra Napolinin bu İâraretli resmi kabulünden mütehas- 8S olmuştur. Alman devlet reisi kıral ile birlikte &çık bir otomobile binmiştir. Alman İaşistleri Napoli ve Vezuv'un Sant Antonlo'dan görünüşü ve İtalyan nazırları ile diğer zevat da başka otomobillere binmişler ve bu suretle teşekkül eden alay saf halin- de selâm duran kılaların arkasında bulunan halkın alkışları ve yaşa nida ları arasında limana hareket etmiştir. Yol üzerinde duran G, İ. L, teşkilâ- tına mensub 18,000 faşist kadın ve genç kızları, üniformalı 20,000 siyah gömlekli, 30,000 Avan - Gardist faşist ve bir çok müsellâh kuvvetlerden mü- Beşizlerin pabuçları dama atıldı Havanada bir kadın bir batında 7 çocuk doğurdu, yedisi de sağdır Kanadanm Üç'buçuk sene evvel Amerikada Ka- Madâda bir kadını bir batında beş ç0- €uk doğurmuştu. Beşizler dünyanın er tarafında, bilhassa Amerikada bü- Yük alâka uyandırmışlardı. Kendile- Yine birçok hediyeler gönderilmiş, si- hema şirketleri beşizleri filme çekmek in bir çok paralar vermişlerdi. beşi #ene başlarında, muhtelif yortularda | *lân her taraftan hediyeler gönderil- Mektedir. Bu suretle her birinin 120 | bin dolar yani bizim paramızla yüz el- | M bin yira kadar parası toplanmıştır. Bu alâka hiç şüphe yok ki, daha Şok zaman devam edecekti, Fakat dün Mayanadan gelen şu telgraf beşizlerin meşhur beşizleri pabuçlarının dama atıldığını gösteri- yor: La Havana 5 (A.A.) — Şark vilâ yetinden Bayamo'da bayez bir ada- mın karısı olan Rafaella Kasanova isminde bir kadın bir batında yedi çocuk doğurmuştur. Çacuklar hayat- tadır, Çocukların biri erkek altısı kız- dır, Havanada doğan yedizler yaşıyacak olurlarsa beşizlere gösterilen alâka- nın bunlara döneceği ve her taraftan hediyeler yağacağı muhakkaktır. Fa- kat bu arada çocukların annelerini de unutmamak lâzımdır. Yedi çocuğu birden karnında taşıyarak dünyaya getirmek hakikaten kolay bir iş de- ğildir. İ lardan birini elimize aldık. Kapağına | müsrifçe ve acemice bulanmış yaldız, İ muş müesseseler tarafından basılma- pm si li rekkeb müfrezeler heybetli bir man- zara arzetmekte idi, Halk Führer'i hü- kümdarı ve Duçe'yi alkışlamıştar.. Duçe tayyare ile saat 10 adoğru Napoliye gelmiştir, Napoli 5 (A.A.) — Hitler Kıral ile birlikte limana geldikten sonra bir motorbotla Kavur zırhlısına gitmiştir. 'Müssolini kendisini zırhlığa, istikbal etmiş ve samimiyetle elini sıkmıştır. (Devamı 8 inci sahifede) Dikkatior: Yaldızlı neşriyat İçtimai hizmet maksadile kurul. sı mulad olan koskoca, kalın kitap- parmaklarımızı boyadı. Sahifeleri çevirdik: Rus barlarının duvar badanalarını andıran kübik «tezyinatyla sahifeler turunculaştırıl- mış! Bu kadar «Papyekuşe» sarfedil- miş, bu kadar masraf olmuş; fakat değil bir ince sanat havası, en âdi bir kalfalık hüneri bile görünmü- yor! Makine fena kullanılarak kâğı- da fazla forsa verilmiş; resimler, -f0- toğrafçılığından klişeciliğine kadar- her noktadan berbad! Yazılara gelin- ce, pekâlâ mütevazi bir broşür halin- de ve bir rapor şeklinde hülâsa edile- bilirdi. Bu külfete sebep ne? Sırf gös- terişi, Ancak lüks ithalât mallarını isra- fa yarıyan bu alâyiş modası nihayet bulsa da, şayed o içtimai hizmet mü- esseseleri kendi işlerini başardıktan, maada üle neşriyat da yapmak isti. yorlarsa, «papye kuşe» ve yaldızdan vaz geçerek paralarını bazı yerli sa- natların, ilmin inkişafına yardım ede- cek yollara sarfetseler.. Nakleden: (Va - Nü) Yarından itibaren neşre başlıyoruz Yeni romanımızın bir iki parçasını beşinci sahifem Hesap defterleri En iyi kâğıda basılmış, hakiki İngiliz prese kartonu ile eldienmiş sağlam, zarif ve ucuz 200, 300, 400 sahifeli: 140, 175 ve 250 kuruş Akşam matbaası — Telefon: 20681 — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) Romada binicilerimiz Milletler yarışını nasıl kazandılar Umumi netice şudur: 1 - Türkiye 35 3)4 hata, 2- Almanya 36 3J4 hafta, 3 - İtalya 391/2 hata, 4 - İrlanda 42 hata, 5 - Romanya 71 1/2 hata Saim Polatkanın Çakalı parlak bir koşuşla nihal zaferi temin etti Binicilerimizin Ramada beynelmi- lal binicilik turnuasının en kıymetli müsabakası olan Milletler yarışında birinciliği kazandığını ve bu yarışın birincisine verilecek Mussolini kupâar sını, bizzat B. Mussolini'nin ekipi- mize verdiğini yazmıştık. Bu müsaba- ka hakkında Romadan şu malümat ve- riliyor: Romada tertip edilen 13 üncü bey- nelmilel binicilik turnuasının en kıy- metli müsabakası olan Mussolini ku- pası milletler yarışı gayet gü- zel bir bahar havasında yapıldı. Bu müsabakaya Türkiye, Almanya, İtal- ya, Irlanda ve Romanya talip olmuş- lardı. Saha çok kalabalıktı, Müsabakaya başlanmadan biraz evvel B. Mussoli- ni ile fırka kâlibi B. Strace ve gene- ral de Bono seyircilerin şiddetli al- kışları arasında yarış sahasına gel- diler, Ondan sonra ekipler birer birer geçid resmi yaptılar. Bu esnada her ekipin mensup olduğu milletin mijlt marşı çalındı. 1934 ve 1937 müsabakalarını kaza- nan İtalyan ekipi bu sefer de muvaf- fak olacağından emin gibi görünüyor e — B, Mussolini ekibimize kupayı verirken du. Fakat bu defaki Mussolini kupası- nı kazanmak için gösterdiği gayret- ler semere vermedi, nihai zaferi Türk (Devami 8 inci sahifede) Atatürk Dün Ankarada şehirde bir gezinti yaptılar Ankara 5 (A.A.) — Reisicümhur Atatürk bgün öğleden önce otomobil. le şehir içinde bir gezintiden sonra Orman çifliğini teşrif buyurmuşlar ve öğle yemeğini orada yemişlerdir. Ata- türk yemekten sonra çifliğin muhtelif müesseselerini gezerek akşama kadar vakit geçirmiş ve geç vakit köşklerine avdet buyurmuşlardır. Yeni İsveç orta elçisi Anküra 5 (A.A.) — Yeni İsveç orta elçisi baron Gyilenspiema bugün Rei- sicümhur Atatürke ilimadnamesini takdim etmiştir. A — Koroya geleceğimize bir çalgılı — Sahi mi söyfüyon bacanak?.. Hatayda şiddetli yağmurlar Yüzlerce ev yıkıldı ölülerin sayısı henüz belli değil Antakya 5 (A.A) — Dün gündüz ve bilhassa gece misline çok az tesa- dü edilir şiddetli yağan yağmurlar büyük tahribat yapmış, mağazalar ve evlerin alt katları su altında kal- mıştır. Hasarat çok mühimdir. Yol- lardan uzun müddet gelip geçme munkati olmuştur. Sellerin sürükle diği taşlar dükkânları ve kapılarını girilip çıkılmıyacak yükseklikte ka- pamıştır. Yüzlerce ev yıkılmış ve ö- lenler ile yaralananların sayım he- nüz tesbit edilmemiştir. A gazinoya gitseydik daha kârlı çıkardık!.. | © — Sahi yal. Oradaki şarkıcılar hep ayrı ayrı söylüyorlar.