4 Mart 1939 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

4 Mart 1939 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Ulus Basımevi Çankırı Caddesi, Ankara Teolgraf: Ulus . Ankara TELEFON İmtiyaz sahibi Başmuhar Yaz: Müdürlüğü Matbaa Müdürlüğü İdare D 1371 1602-1603 1061 1064 DIMIZ ANDIMIZDIRM A Küçük okuyucularımıza: Her hafta cumartesi günleri çıkar- dığımız çocuk ilâvemizi bugün ya - zılarımızın çokluğundan dolayı ya - rma tehir ettik. Küçük okuyucuları- mızdan özür dileriz. Şef’ mizin halkla temasları Milli Şef'imiz hal kın ihtiyaçlarını dinliyorlar (ümhurreisimiz dün de İstanbul esnafının dilek ve şıkâyellerını dinledi Halk ile temaslar F.R. ATAY Bizim partimi: kaynağı ve dayancı halktır. Bütün dâvamızı onun ihtiyaçları üzerine ayar et- mişizdir. C. H. P. halktan gelen, halk ile yürüyen ve halk için iş- liyen bir organizmadır: onunla temasımızı kesmek, varlık - sırrı- mızı ve hikmetimizi kaybetmek | aai üğlm aa | türlü fesad ve telkine uğrıyabi- | lir. Bundan ne halkı, ne de onun | zâflariyle oynıyan demagogları mesul tutabiliriz: mesuliyet onu yalnız bırakanlardadır. Halk ile anlaşmak kolay de- gildir; fakat zaruri'dir. Ancak bir defa onu inandırmak - ve ©- nun sağduyusuna, gönlüne nü- fuz etmek mümkün olduk- tan sonra, köksüz — münev- ver'in gözünü yıldıran kara yı Şşuur ve iradeler kuveti hâline ge- lir. Biz bu kuvetin kendi kendini kullanmasında, kendi kendini sevk ve idare etmesinde ve ken- di talihine hâkim olmasında h: yır umuyoruz. Ve onun bu kabi- liyetlerini inkişaf ettirmeğe çalı- şıyoruz. İsmet İnönü Cümhurreisi ol- duktan sonra, ilk işlerinden biri, | Anadolu'nun bazı şimal bölgele- rindeki köy *ve kasaba halkı ile konuşmak olmuştur. Bu temas- tan hükümetçe ne kadar istifa- deler edilmiş olduğunu biliyo- ruz. Hükümet, Milli Şef'in tet- tır. Reisimiz şimdi de İstanbul daki muhtelif iş, meslek ve sanat adamları ile konuşuyor. Bunun dahi neticesi, memleket menfa- atleri lehine bir takım yeni ted- birler ilham etmek olacaktır. İs- met İnönü kendisi ile konuşan- lardan bir tek şey istiyor: açık ve samimi olmak! Devletin reisi ve C. H. P. nin sek şefi ile temas edenler, bütün dert ve şi- kâyetlerine en faydalı mâkesi bulmaktadırlar. Herkesin her is- tediğini dür? Şüphesiz hayır! Fakat va- tandaşları, kendilerine izah edil- diği vakit, bu imkânsızlığı tak- dir etmiyecek hamlıkta farzet- mek de hiç doğru değildir. Hal kın yüreğinden, derdini duyura- mamak, şikâyetini — dinleteme- mek kaygısını gidermek dahi bir kazançtır. Kaldı ki, bazan, eneyi kararaları, sakat yahut yanlış usüllerin bizzat ıstırabını çekmiş olanlar ilham edebilir. ( Sonu 3 üncü sayfada ) gükdaenberi şahidi olduğum manzara: bahçe sarayı, inşasındanberi kayıkç an rençberine, arabacısından ihraca' lekte halkın geniş salonlarında bir araya geldi runda dertlerini apaçık sayıp döktüğü ya bakarak düşünüyorum ki, Dol- dan çiçekcisine, dok tçısma ka 181 ar her sevi mes - ni ve devlet reisi huzu inü hiçbir zaman görmemiş! Partinin halk içinde, halkla beraber ve halk için prensibine, bilm bundan daha güzel misal verilebilir mi ? Cümhurreisimiz bugün saat ten 13 c ve öğleden sonra 16 dan 18 € kadar iki celsede, gene dünkü gibi, İs- | tanbul esnafının dileklerini ve şikâ- yetlerini dinlediler Bilhassa sahahıki dört saatlik fasılasız görüşmeyi fikri çalışma bakımından hakiki bir rekor telâkki edebiliriz. B. Bezmen'in izahatı Dün, pamuk dokumacılığı hakkın da etraflı izahlar vermiş olan B. Fuat Bezmen, Cümhurreisimizin kendisin- | den istemiş oldukları kurnaş nümüne- (Sonu 6 mer sayfada) yapmak mümkün mü- | Sabık İstanbul Valisi ve arkadaşlarının dâvası Dün asri mezarlık istimlâki yolsuzluğu dâvasına başlandı Ötoboe yolsuzluğa hakkında. tahkikat yapan müfettişlerin fezlekesi okundu Sabık İstanbul valisi Muhittin Üstündağ ve arkadaşları Temyiz dördüncü ceza mahkemesinde (Yazısı 8 inci sayfada) Mğüretrrrrem 7 W hti Di Hariciye Vekilimiz Dolmabahçe sarayına girerken B. Saracoğlu bugün geliyor 3 aa, — Hariciye vekili Şükrü Saracoğlu, bu akşam ekspresle Ankaraya hareket etmiş, riyaseticümhür umumi K Gedeleç, dahiliye vekili Faik Öztrak, sabık adiiye vekili Hilmi Uran, istan- bul valisi Lütfi Kırdar ve daha sair ze vat tarafından teşyi olunmuştur. B. Abdülhalik Renda Çankırı'ya gitti Çankırı, 3 a.a. — Büyük Millet Mec- lisi Reisi Sayım Mebusumuz Abdül - halik Renda bugün saat 20.30 — da bu münasebetle donanmış olan şehrimizi şereflendirmiş ve bütün çankırılıların coşkun ve içten tesahüratı ile karşı - Janmıştır. istasyonda ibi Kemal Cı'ıınlıun:iıı'mı'z Haydarpaşa'da halkı selâmlıyor Son dakika : . İstanbul'da büyük bir yangın oldu! Sulfanhamamında 14 han fuluştu Yangın sabaha kadar devam ediyordu, zarar mühimdir İstanbul, 4 (Sabaha karşr saat 4.5: Hususi Muhabirimiz telefonla bildi- riyor) — Bu akşam İstanbul'da büyük yangın faciası oldu. Yangın Bah- gekapı'da Ata Refik mağazasından çıktı. Ve çok şiddetle esen bir rüz- gâr yüzünden şiddetle genişliyerek 14 han tutuştu. Bu yangın neticesinde bir han, iki mağaza ile bir çorap imalâthanesi tamamen diğer han ve ya zıhaneler de kısmen yandı. Facianın tafsilâtını bildiriyorum: Yangımım vukuunu evelâ kule görmüş, ve derhal itfaiyeye haber verm iş- tir. Yangının çıktığı ancak saat (24) de haber alınmıştır, İtfaiye fill kika vaktinde yangın yerine gelmişse de şiddetli rüzgârdan dolayı çok âciz kalmıştır. Yangın bu mağazanın arkasındaki dar sokaktan genişlemeğe başlamış, yeni postanenin arkasındaki Aşırefendi sokağını tehdit etmiştir. Burada Naci biraderlere ait yün, iplik mağazası tamamen yanmıştır. İtfaiye yetiş- tiği zaman yangın yeni postanenin arkasıidaki Şamli hanımı ve bu hanın yanındaki binaları sarıyordu. Ateş gece saat Yeşildirek ve Mahmutpaşa'ya doğru sıçrama- ğa başladı. İstanbul'un bütün itfaiye kuvetleri yangın n ne gelmişti. Fakat alevler koca hanları tamamen kavramıştı. Su, ve bütün gayret şid- detli rüzgârın kudretinin önüne geçemiyordu. Saat bir buçuğa doğru, üç sokak aşırı Kocahan sökağındaki Kendros hanımnın saçakları tutuştu. Bundan sonra postanenin arkasindaki Dilsizza de hanı daha sonra da Kaputcular caddesindeki Selânik Bankasının pen- cereleri tutuştu. nahalli: (Sonu &8 inci sayfada)