3 Mart 1939 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

3 Mart 1939 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

Telgraf: Ulas . Inönü Milli Şefimizin Bolu'da halkla temasları esnasında alınmış bir resimleri Dış bakanımız döndü F. R. ATAY Dış Bakanımız Şükrü Saraç- oğlu, Bükreş mplw:Mın son- mü: . Bu seyahat, yeni ş Bas kanımızla Balkan antantı yük- sek ve mesul şahsiyetlerini tanış- tırmakla kalmamış, aynı zaman- da, antant dayanışmasının sami- miyet ve kuvetini gösteren yeni tezahürlere fırsat vermiştir. Her iki müttefik ve dost memleket, Türkiye Cümhuriyetinin Dış Ba. kanını derin sevgi ile karşıla- mıştır. Şükrü Saraçoğlu Atina'ya muh- terem Başbakan Mösyö Metak- sas'ın refakatinde geldi ve halk tarafından kendisine o kadar sı- cak bir kabul gösterildi ki Dış Bakanımız, kendisini tamamen kendi memleketinde hissettiğini beyan etti. Bu tezahürleri vatanımız ve milletimiz hesabına kaydetmiş olduğumuza ve Saraçoğlu'nun teşekkürlerine bütün halkımızın şevk ile iştirâk etmiş olduğuna şüphe yoktur. Hâdise mânalı ol- duğu kadar müessir'dir. Mâ lığı, Avrupa kıtası vaziyı nâzik olduğu ve yeni Balkan antantına zâf ve gevşek- lik getirmiş olduğuna herkesin inandırılmak istendiği bir devre tesadüf etmesindedir. Müessirli- ği, bu kardeşçe - dayanışmanın, daha birkaç sene evel barışmaz- lığa mahküm zannolunan millet. leri biribirlerine ve hepsini bir- den sulh ve emniyet idealine bağlamış olmasındadır. Balkanlar, sonçağ muharebele- rinden birçoğu için müsait zemin hizmetini görmüştür.Keza birçok harpler, Balkan il flarına in- sani ve meşrâ müdahaleler şek- linde başlamıştır. Hâlâ Balkan- ları ayırmak ve parçalamak ar- zusu, aynı müsait zemini elde et- mek ve aynı müdahalelere vesile bulmaktan gayri bir maksatla i- zah edilemez. Asıl mühim olanı, bu hakikatlerin balkanlılar ta- yafından takdir edilmiş olmasın- da değildir: bahsettiğimiz ihti- lâfların bütün mevzuları kendi aramızda tasfiye edilmiştir. Bal kan antantı memleketlerinde ne ekalliyet kavgaları, ne irredan- tizm mücadelesi, ne de toprak (Somu 5 inci sayfada) Ulus Basımevi Çankırı Caddesi, Ankara Bugün ikinci sayfada Ankara terfi eden hâkim ve MART TELEFON 1939 lnmtiyıı sahibi âm ddei l j Ş asmuhar 7 müddeiumumiler listesi 5 KURUŞ ;&..L::'mâu.n 18 Si DIMIZ ANDIMIZDIR idare 1064 büyük tezahürlerle karşılandı kabul ederek bunların derllerini, isteklerini dinlediler ( Hususi surette İstanbul'a giden arkadaşımız Nasuhi Baydar telefonla bildiriyor ) Reisicümhurumuz, son Kastamonu seyahatlerinde halkın ihtiyaçlarını, dileklerini ve şikâyetlerini din » lemişlerdi. Ve Milli Şefin, halkla bu teması biliriz ki derhal müabet neticelerini vermiştir. Muhterem İnönü bugün saat 15.15 de Dolmabahçe sarayının Zülveçheyn salonunda İstanbul ticaret, endüstri ve ziraat erbabından 50 kadar ferdi kabul ederek bu temaslarına devam buyurdular. Cümhurreisimiz ilk önce sinema cı Naci İpekçi'yi huzurlarına dâvet ettiler. Ve şu kısa mukaddeme ile hemen mevzua geçtiler : (Sonu 9 uncu sayfada) Felhi Okyar'ın Bolu Halkevindeki nutku ÂAtatürk'ün inkılâp bayrağını şimdi Milli Şefimiz taşıyor Daha yapılacak işler ve tatmin edilecek çok ihtiyaçlar vardır Bolu, (Hususi Muhabirimizden) — |yar, o geceyi şehrimizde geçirdikten Bolu mebusu sabik Londra sefiri Fet.sonra parar günü beraberinde vali ve hi Okyar intihap dairesinde bir temas belediye reisi olduğu halde Gerede'ye ve tetkik seyahatı yapmak üzere cu-|hareket etti, Yolda Yeniçayer nahiye- martesi günü buraya geldi. Hükümet | sinde kalabalık bir halk kütlesi ve ci. erkânı ve çok kalabalık bir halk küt- | var köylerden gelen halk tarafından lesi tarafından karşılanan Fethi Ok. (Sonu 9 uncu sayfada) Şefine kavuşan İstanbul dün bayram yaptı Her taraf bayraklarla donatılmıştı l . Dar - A0 ı0 4 büyük bir heyecanla alkışlıyordu İstanbul, 2 a.a. — Reisicümhur İsmet İnönü, bu sabah saat 10.20 de Riyaseticümhur treniyle şehrimize teşrif etmişlerdir. Bugün şehirdeki bütün binalar ve limandaki bütün deniz vesaiti bay- raklarla süslenmişti. Haydarpaşa istasyonunun içi ve dışı irili, ufaklı bayraklarla donatılmıştı. Milli Şefi getirecek olan trenin vurudundan âir saat evel istasyon binlerce halk tarafından çerçevelenmiş bulunuyor- u. İstikbal heyeti arasında, Vâli Lütfi emekli General Ali Hikmet, Fuad ve Kırdar, İstanbul Kumandanı Gencral | Refet, şehrimizde bulunan mebuslar, Halis Bıyıktay, General Ali Fuat, Os- | emniyet direktörü, üniversite rektörü, man Tufan, Bolu Mebusu Fethi Okyar (Sonu 9. uncu sayfada) Bolu mebusu B. Fethi Okyar Hariciye Vekilimiz İstanbul'a döndü —» * İstanbul, 2 aa. — Hariciye Vekili - mizi dost ve müttefik Yunanistan'dan —| getiren “Savarona” yatı, bugün saat 17 de Dolmabahçe önünde demirlemiş- tir. B. Şükrü Saracoğlu, refikaları ve maiyetindeki zevatı karşılamak üzere |Seryaver Celâl, Korgeneral Halis Bı- | yıktay, bir motörle yata geçmişlerdir. Har Vekilimiz saat — 17.10 da kendilerini almıya gelen motörle Dol- mabahçe rıhttmına çıkarak Reisicüm - hur İsmet İnönü'ne mülâki olmuşlar - dır. B. Saraçoğlu'nun beyanatı Haritiye Vekili Şükrü Saracoğlu gazetecilere aşağıdaki beyanatta bu - lunmuştür : “— Komşumuzun ve müttefikleri- mizin devlet adamlariyle tanışmak ve anlar ile memleketlerimizi alâkalan - mevzular üzerinde — konuşmak fırsatını hana vermiş olan bu seyaha - timden memleketim hesabına mem - nun olarak dönüyorum. 'Türkiye cümhuriyeti her yerde iti- bar görüyor ve türk milletinin sulha ve medeniyete hizmetleri takdir edi - liyor. Balkanların tek bir aile teşkil et - tiği fikri Bükreş içtimarndan — sonra ileri gitmiş bulunmaktadır. Ve kana - atime göre balkan birliği geçtikçe daha katt bir ihti zaruret olarak kendisini tanıtacak - Sabık İstanbul valisi ve belediye reisi B. Muhittin Üstündağ suallere cevap veriyor İstanbul otobüs işleri yolsuzluğu B. Muhiddin Üstündağ ve arkadaşlarının muhakemelerine başlandı İstanbul otobüs işlerinde bazı yolsuzlukları görüldüğü iddia- le Devlet Şürasınca haklarında lüzumu muhakeme kararı ve- rilmiş olan eski İstanbul vali ve belediye reisi B. Muhittin Üstün- dağ'la, eski belediye reis muavini ve şimdi Bodrum kaymakamı B. Ekrem Sevencan, belediye fen heyeti müdürü B. Hüsnü Keser- oğlu ve belediye varidat müdürü B. Neşet Altuğ aleyhlerindeki dâvanın ilk duruşması dün saat 10 da Temyiz Mahkemesi dör- düncü ceza dairesinde başlamıştır. (Sonu 8 inci sayfada) tır. Türkiye'yi temsil eden ben ve ar- kadaşlarım geçtiğimiz her yerde bü - yük bir samimiyetle karşılandık. Bil: hassa yunan halkr ve devlet adamları tarafından bize karşı gösterilen sıcak ratı tebarüz ettirmeyi bir borç bilirim.,, Dün şehrimizde bulunan Romen Tamaşovara takımı ile Ankara muhteliti arasında binlerce seyirciyi 19 Mayıs Stadyomuna toplıyan maç yapıldı. Muhtelitimiz çok güzel ve çanlı bir oyunla bu usta takımı 4 - 2 yendi, Rakiplerine göl yapmak fırsatı vermiyen ve yukarıdaki resimde görüldüğü g&ibi, daima hücumda bulunan muhtelit takımın dünkü karşılaşmasına ait tafsilât iç sayfala - tımızdadır,