3 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İspanya harbe devam Için yeni bir Cümhur- Libyaya Alman kıtaları ve levazımı gönderildiği söyleniyor —— —— Sene 21 — No, 7318 — Flati ber yerde 5 kuruş reisi seçecek Reislcümhur İsmet İnönü istasyondan çıkarken, garın önünde toplanan halkın terahüratı, Cümhurreisimizin halkın tezahüratına mukabelesi, © Ismet Inönü Istanbulluların derdlerini dinliyor Dün Dolmabahçe sarayında beş saat vatandaşların ihtiyaçlarile meşgul oldu Bu sabah 9 dan itibaren tekrar çalışmağa başladı Cümhurreisi İsmet İnbnü muhtelif meslek erbabını (Yazısı ve diğer resimler 6, 7, 8 inci sahifelerimizdedir) - Kardina Papa I Pacelli seçildi Yeni Papa On ikinci Pie ismini aldı ve halk tarafından hararetle alkışlandı Vatikan 2 (A. A.) — Konlav. da üçüncü rey toplama (neti. cesinde * kardi. nal Pacelli; Pa- pa seçlimiş” ye saat 18 de ne- tice © düniyaja iân edilmiştir. Pacelli on ikin. ci Pie ismini almıştır. Yeni Papa saat 18,20de Senpiyer loca- ında gözükmüş büyük kilise meyda munr dolduran muazzam bir halk küte On ikinci Pie lesinin alkışları ile karşılanmıştır. Burada intizamı muhafaza etmekte olari İtalyan askreleri de yeni Papa. yı. selâmlamıştır. On ikinci Pie halkı takdis etmiş ve içeri girmiştir. Papa seçilen kardinal Pacelli, 2 mart 1876 tarihinde Romada doğ- röuştur. Demek ölüyor ki, tam 63 üncü yıldönümü günü Papa seçilmiş Devamı 8 inci sahifede) Otobüs yolsuzluğu Eski Vali B. Muhiddin Üstün. dağ ve arkadaşlarının o muhake- melerine dün başlandı. Tafsilât beşinci sahifemizdedir. mikkatler: ——— Yeni bütçenin manası Hükümette başlıca endişe: «Aman tasarruf edelim!» dir, Bunu muhlelif Vekâletlerde ve milesseselerde alınan tedbirlerden anlıyoruz. Nitekim - büt. çemiz geçen senekinden 11 milyon arttığı halde - İktisad, Nafa, İnhi- sarlar, Maliye Vekâletleri fasılların- da mühim azaltmalar görülüyr. Ser- mayesi devlelce verilmiş müesseseler tensiklere tabi tutuluyor; «daha da tutulacak!» deniyor. Dünyanin bu buhranlı zamanında, Türk milleti, Müdafaa bütçesini 82,5 milyondan 94 milyona çıkardı. Bunu milteakib hemen Maarif bütçesi geli- yor ki, 14,6 dan 16,1 milyona yüksel di. Geçen seneye nisbetle 1,5 milyon artış; Hiç bir Vekâlete müyesser olmıyan bu ihtimam, devletin takib ettiği «genç nesli yetiştirme siyasetis ni an- latıyor. Yeni bütçenin manası şöyle hillâsa edilir: Emniyet içinde yaşayıp evlâd. larımız iyi yetiştirmek! Franco Alman ve Italyan lejyonerlerinin geri çekilmesini istedi Franco'nun hocası olan Mareşal Paris 2 — Fransız Hariciye Nazri B, Bönnet Mebusan Hariciye encüme- “7 ninde mühim beyanatta bulunmuş- | tur. B. Bonnet başlıca İspanya mese- lesinden ve İtalya ile olan ihtilâftan pahyada dahili harbin devamı muh- temel olduğundan bahisle lejyonerle rin muhafaza edilmesini istemektediş Fransız Hariciye Nazırı, beyanatta bulunurken: «Franco hükümeti, İs- panyadaki o lejyonerlerin yakında memleketlerine gideceklerini Burgo- sa giden B. Berard'a temin etmiştir. demiştir. (Devam 8 inci sahifede) Petain 3 ay için bei kabul etti