3 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

3 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

50 kilo kalay, 25 kilo nişadır, 15 kilo pamuk alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 6 Mart 939 pazartesi günü saat 14,30 da Tophanede İstanbul Levazım Oâmirliği satmalma komis- yonunda yapılacaktır. Nümuneler ko- misyonda görülür. İstekliler “e 15 kati teminatlarile beraber belli saat- te komisyona gelmeleri, «542, * 200 adet çöp kovâsi alınacaktır. Pazarlıkla eksiltmesi 8 Mart 939 çar- şamba günü saat 14 de Tophanede Levazım âmirliği satınalma Ko. da yapılacaktır, Tahmin bedeli 2600 li- ra kali teminatı 390 liradır, Şarina- me ve nümunesi Ko. da görülebilir. İsteklilerin kanuni vesikalarile bera- ber belli saatte Ko, na gelmeleri, (546) o (1394) «1301» Hereke fabrikası | Memur ve işçileri Kooperatif şirketi idare heyeti başkanlığından 18 Mart 939 tarihine tesadüf eden Cu- martesi günü saat 11 de Şirketimizin alel- Ade senelik toplanlısi Herekede Şirket merkezinde Y: dan asgari bir his- seye sahip olan ortuklirın teşrifleri rica olunur. MÜZAKERAT RUZNAMESİ 1 — 1935 senesi İdare meelisi raporu- nun tedkik ve tasvibi, 2 — 1938 senesi mürakip raporunun ted- kik ve tasvibi, 3 — 1938 senesi bilânço, kâr ve zarat besaplarının tedkik ve tasvibi, 4 — 1938 senesi İdare meclisi üyelerile mürakiplerinin ibrası, 5 — 1080 senesi için İdare meclisi ve mürakiplerin seçimi, EŞYA SATIŞI Beyoğlu eski Beşinci Noter ölü bay İstanbul Asliye Birinci Ticaret Mahke- Aderyatika vapur kumpanyasına men- sup İtalya bandıralı F. Orimani vapuru- nun 37 nel seferi ile 157 sayılı poliçe mu- eibince müekkili Burla Biraderler mües- sesesi namına gelen MS/BB markalı 8851/53 No 3 sandık elektrik malzemesi purunun 32 nci seferi ile yine müekkill mü- essese namına gelen 51 Noli poliçe muh- teviyatından müfrez B. F. C, markalı FH. 46/413 F - 2123 - 11 - 16 ve 61 ve 63 Noh sandık buz makinası ve aksamma ald iki aded ordinonun zay! olduğundan iptal- lerine. karar verilmesi mezkür müessese avukatı İsak Hazan larafından arzuhal ile taleb edilmiş olmakla Ticaret kanunu- nun (638) inci maddesi mucibince #ayal iddia olunan işbu ordinoların bulan tara- fından 45 gün zarfında mahkemeye ibraz olunması lüzumu ve ibraz edilmediği tak- dirde bu müddetin hitamında iptallerine karar verileceği ilân olunur, (14207) Bursa cer, tenvir ve kuvvei muharrike Türk anonim şirketinden Hissedarlar, 30 Mart 1930 Perşembe gü- nü saat 17 de Bursada Şirket idare mer- keainde inikad edecek olan alelide umü- mi heyet toplantısına davet olunurlar, MÜZAKERAT RUZNAMESİ 1 — İdare meclisi raporunun okunması, 3 — Mürakip raporunun okunması, 3 — Şirket bilânçosu, mevcudat ve kâr ve sarar hesabının tasdiki ve buna mü- teallik kararlar, 4 — İdare meclisi âzalarının seçilmesi, 5 — İdare moelisi âzalarının halkı hu- zurlarının tesbiti, 6 — 1939 hesap devresi için mürakip se- gilmesi ve ücretinin tesbiti, 7 — Ticaret kanununun 323 ve 324 ün- a e e re meclisi âzalarına verilmesi, AKŞAM 3 Mart 1939 Talibi zuhur etmemesine binzen tediye şartları ve inşaat müddeti tâdll edilen İzmir Turistik yolları inşaatına sid eksiltme ilânı, İzmir Vilâyeti daimi encümeninden Eksiltmeye konulan iş: 264-000 kilometrelik Tepeköy - Selçuk yolunun tesviyel türabiye, sınai imâiât te makadem şose 54-800 kilometrelik Güzel yalı - İnciraltı ve Ihca Eranşmanı yollarının asfalt kaplamalı şose 114-975 kilometrelik Karşıyaka Izmir yolunun asfalt kaplamalı şose ve kısmen parke, 14-283 kilometrelik Alsancak Şehitlik karakolu kısmının parke kaldırım, 4-4 850 kilometrelik Mersinli - Bornova yolunun asfalt kaplamalı şose inşaatı, Keşif bedeli: (1194090) lira (76) kuruştur" Bu işe ait eksiltme evrakı aşağıda yazılıdır. A — Kapalı ekslitme şartnamesi B — Mukavele projesi Ç — Bayındırlık işleri genel şartnamesi E — Şose ve sınai imalât yapısına ait umumi fenni şartname, asfalt be- ton şartnamesi, D — Hususi şartnameler. G — Hulâsal keşif, mesaha, silsile fiat cedvelleri ile malzeme grafikleri ve projeler. İstekliler: Bu eksiltme evrakını İzmir - Ankara - İstanbul Nafla müdür. Tüklerinden 50 lira mukabilinde tedarik edebilirler. Eksilimenin yapılacağı terih gün ve saat ve yeri: 16/Mart/939 perşembe günü saat 11 de İzmir vılâycti Daimi Encümeninde kapalı zarf usulile yapi Jacaktır, ğ Eksiltmeye girebilmek Için: İsteklilerin bu gibi inşaatı hüsnü suretle ifa ve ikmal ettiklerini tevsik edecek evrak ile İzmir valiliğine müracaatla ala cakları ehliyet vesikası ve 939 yılıns mahsus Ticaret odası vesikası. Muvakkat teminat: (48423) liradır. İnşaat: 1 Ağustos 941 tarihine kadar bitirilecektir. Tediye şartları: Müteahhide mall 938 yılı içinde 100 bin, 939, 940, 941 se- neleri içinde dörder yüz lira ödenecektir. İnşaatın hitamından sonraya kalan istihkaklar için 9e 6,5 faizli bono verilecektir. Teklif mektupları: İsteklilerin 2490 sayıh yasanın 31, 32, 33 ve 34 üncü maddeleri hükümlerine göre tanzim edecekleri teklif mektuplarını yukarda 5 inci maddede yazılı saatten bir ssat evvel İzmir vilâyeti Daimi Encümeni başkanlığına makbuz mukabilinde verilecek ve postada vaki gecikmeler kabul edilmiyecektir. (1253) Belediye sular idaresinden Kapalı zarfla münakasa ilânı. İdaremizin Kâğıthane tesrih havuzlarında yaptıracağı inşaat için sa- tın alınacak. 175 metre mikâp kalın Sultan e kumu O » » ince » 650 » » — İnşaat çakık Kapalı zarfla münakasaya konmuştur. 1 — Bu iş için tanzim edilen şartname idaremiz levazım servisinden pârâ- $ız olarak alınabilir. 2 — Taliplerin şartnameye göre hazırlayacakları kapalı zarflarını ihale günü olan 27/Mart,/939 pazartesi günü saat on beşe kadar Taksim Sıraservi caddesindeki idare merkezinde müdüriyete vermiş olmalıdırlar. Bu saatten sonra gelecek kapalı zarflar kabul edilmez. (1402) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 5600 lira olan 20000 kilo üstüpü 24/3/39 cuma gü- nü saat 15 de (ou beşde) Haydarpaşada gar binasındaki satınalma komis- yonu tarafından kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Bu işe girmek İsteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ile 420 liralık muvakkat teminat ve tekliflerini muhtevi zarflarını eksiltme günü saat on dörde kadar komisyona vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şarinameler Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tara- fından parasız olarak dağıtılmaktadır. (1396) * Vagonların tahmil ve tahliyeleri için verilmekte olan mühlet senenin 'Eylâl, Birinciteşrin, İkinciteşrin ve Birincikânun aylarında Haydarpaşada ve İzmirde (8) diğer istasyonlarda (6) saattir. Senenin diğer aylarında bütün istasyonlarda (8) saattir. Bu saatlerde araya giren öğle tatilleri dahildir. AAnbarların kapalı kaldığı muayyen gece saatleri ve tatil günleri dahil değildir. 5/Mart/939 dan itibaren bu suretle tatbik edilecektir. Buna muhalif olan ilân ve emirler mülgâdir. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilebilir. (1403) & Biriket ve kok Maden kömürünün kömürünün beher beher tonu tonu kuruş kuruş 2 13 Deniz merakibinde supalan yapmak 3 3 Supalandan vinçle vagona tahmil 25 21 Supalandan arka ile vagona 35 20 Vinçsiz merakibi bahriyeden arka ile vagona tahmil, Haydarpaşa limanına bir sene zarfında gelecek olan ve dört ameliye hiza. sında gösterilen fiyatlar dahilinde takriben 72981 ton maden kömürü ile 5536 ton Kok ve Biriket kömürlerinin tahmil ve tahliyesi işinin 27/Mart/939 da pazarlıkla münakasası ilân edilmiş ise de talip zuhur etmediğinden muham. men bedel 10225 lira 40 kuruşa iblâğ edilip yükseltilerek kapalı zarf usulile tekrar münakasası icra edilecektir. 17/3/939 tarihine müsadif cuma günü saat ll degar binası dahilinde birinci işletme komisyonunca ihalesi yapılacak olan bu eksiltmeye talip olan. ların ayni gün saat 10 a kadar 766 lira 90 kuruş muvakkat teminat ile birlikte teklif mektuplarını komisyon kalemine vermeleri ve bu işe ait şartnameyi Liman Başmüfettişliğinden parasız olarak tedarik etmeleri ilân olunur. (1887) | * | istanbul belediyesi ilânlar | - | İlk teminat 230.65 Yukarıda keşif bedeli yazılı iş açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif ev. rakile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde , İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve hizasında gösterilen ilk teminat makbuz veya mek- tubile beraber 6/3/939 Pazartesi günü saat 14 buçukta Dalmi Encümende bulunmalıdırlar, (1065) * Keşif bedeli İlk teminat Söğütlüçeşme - Kurbalıdere yolunun tamiri 1306,42 97,98 (bin liralık iş yaptığına dair vesika) Yukarda keşif bedeli yazılı iş açık eksiltmeye konulmuştur. Keşif evraki- le şartnamesi levazım müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanun- da yazılı vesika ve hizasında gösterilen ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 6/3/939 pazartesi günü saat 14 buçukta Daimi Encümende bulunmâa- .Madırlar. ,(1066) 16 GG LERCE KIŞI MEMNUNİYETLE İNKIBAZI Defeder Mide ve Barsakları Kolaylıkla ve mülâyim bir şekilde bo- şaltarak rahatlık ve ferahlık verir. HAZIMSIZLIK, ŞİŞKİNLİK bulantı, gaz, sancı, mide bozukluğu, barsak ataleti, İNKIBAZ, sarılık, saf- ra, karaciğer, mide ekşilik ve yanma- Jarmda ve bütün mide ve barsak bo- tahzarlardan daha çabuk, daha kolay ve daha kati bir tesir icra eder. Kitap resmi hazırlama müsabakası Maarif Vekilliğince bazırlattırılan Fransızca ders kitapları için 36 tane renkli levha yaptırılacaktır. Bu levhaların her biri için malzeme ressam tara. fından temin edilmek üzere on lira telif hakkı verilecektir. Bu işe talip olan. larin yapılacaz resinilerin plân ve şartnamelerini görmek üzere 6-10 Mart 939 starihleri arasında Galatasaray Jisesi müdürlüğüne müracaatları lâzımdır. Taliplerin alacalkarı izâhata ve tesbit edilen şartnameye göre hâzırlaya- Gakalrı ikişer örneği 15 Mart 939 tarihine kadar Galatasaray lisesi müdürlü. güne teslim etmeleri icap eder. Kitapları hazırlâyan komisyonca yaptığı resim maksada uygun görülen ressam diğer tabloları da yapmağa memur edilecektir, Beğenilmiyen resimler sahiplerine geri verilecektir. o (686) (1335) Belediye sular Idaresinden Kapalı zarfla münakasa ilânı İdaremizce Kâğıthane teşrih havuzları için satın alınacak 1100 metre mikâp kum kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. 1 — Bu iş için tanzim edilen şariname idaremiz levazım servisinden pa- rasız olarak alınabilir. 2 — Talipler şartnameye göre hazırlayacakları kapalı zarfları ihale gü- nü olan 29/Mart/939 çarsamba günü saat on beşe kadar Taksim Sıraserviler caddesindeki idaremiz merkezinde müdüriyete vermiş olmalıdırlar. Bu saat- ten sonra getirilecek zarflar kabul edilmez. (1401) NESTLE ÇiKOLATALARI YENi MÜSABAKASI Dünya şöhretini haiz leziz çikolatalarile uzun zamandanberi halkın rağbetini kazanmış olan NESTELE şirketi bu kere büyük ve küçüklerin zevk ve merakını uyandıracak yeni bir müsabaka vücuda getirmeyi dü- şünmüştür. Şirketin yeni tertip ettiği bu müsabaka ile, size dünyanın en maruf ve en ziyade kalblerini teshir eden sinema artisileri toplamak, tercüme hallerini ve başlıca muvaffakiyetlerini öğrenmek fırsatını vereceği gibi hiç bir müşkülâta uğramadan güzel hediyeler kazanmak vesilesini temin edecektir. Parasız verilecek olan yeni albümü aşağıdaki yazıhanelerden İsteyiniz; İSTANBUL; Galata, Topçular caddesi No, 68 ANKARA : Nestle satış deposu, Işıklar caddesi No. 25 İZMİR : Nestle satış deposu, Saman iskelesi Kardiçalı han No. 20 TÜRKİYE ŞiŞE ve CAM FABRİKALARI ANONiM SOSYETESİNDEN : Paşabahçe fabrikamız için ayda yüzer ton hesabile bir sene içinde takriben 1200 ton mermer taş alınacaktır. Taliplerin şartnameyi gör. mek Üzere en geç 10/5/939 tarihli cuma günü saat 17 ye kadar Galata. da Perşembe pazarı İş hanındaki İstanbul büromuza her gün müraca- atları. Türkiye şeker Fabrikaları A. şirketinden Şirketimiz dördüncü parti olarak ecnebi küp ve kristal şeker satın ala- caktır. Teklifler 15 Mart 939 çarşamba günü saat on bire kadar Bahçeka- pıda Taşhan 42 numarada kabul ve tetkik edilecektir. İstiyenlere yukarıki adresten parasız şartname verilir. Mütekait ortaklara Ankara memurlar kooperatif şirketinden Mütekait bulunmaları dolayısile şirket ortaklarından ayrılmak üzere 31 Birincikânun 1933 tarihine kadar müracaatla numara âlmış bulunan- ların hisse bedelleri iade edileceği cihetle bu gibi hissedarların Ankarada şirket merkezine bizzat veya mektupla ve maaş almakta oldukları maliye şubesinden halen mütekait bulunduklarına dair alacakları vesika ile mü- racaat ederek hisse bedellerini ulmaları rica olunur. ZAYİ — İstanbul Liman işletmesinden YENİ NEŞRİYAT: aldığım 987/200 sicil numaralı aşçılığa ald Liman cüzdanımı kaybettim, Yenisini MEDENİ BİLGİLER EL KİTABI alacağımdan eskisinin değeri yoktur. Mustafa Erdoğan Mekteplerin, yoklamalar ve imtihan- larda derslerini kolaylıkla gözden geçik. meleri, halkın da istifadesi için Re bir dil ile muallimlerden müteşekkil bir heyet tarafından ortaokul üçüncü sınıf medeni bilgiler kitabı hülâsn ettirilerek Çığır kitabevi tarafından 30 kuruş fiyatla çi- kartılmıştır. ZAYİ — İstanbul Liman işletmesinden aldığım ateşçiliğe ald Liman cüzdanımı m Yenisini alacağımdan eskisinin bükmü yoktur. Rizeli Mustafa Şat