14 Nisan 1941 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

14 Nisan 1941 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

DIŞ POLİTİKA Libya'da Bardia zaptedildi Muharebeler Sollum Bugünkü ve yarınki civarında devam ediyor | Matsuoka Moskova'dan Tobruk civarındaki ingiliz kuvetleri münferit veya MEN kalmış wi) — Royter ağansı bildi mahfilerde beyan bir düşman zırhlı Bardia aha tahliye etmişlerdi. Muha ai kâin bir mı Tobruk'ta da muharebeler olmak kıtalarının. ortamında bir ikânsızdır. tutup tutmadıkları edilmiyor. Fakat ingilizlerin tevcih tahmin Kızıldeniz'den Balkanlara yapılacak nakliyat için Danimarka gemileri kullanılacak Donavan'a belki bu Diplomasi dili Sovyet - Japon münasebetleri İngiliz deniz ticaret müsteşarı Musavva'da 12 italyan vapuru batırıldı Sovyetler Birliği Japonya ile bitaraflık paktı yaptı | Londra'daki selâhiyetli “ Yunanistan'da alman askeri mahfillere göre kuvetlerile temasa giren Yugoslavya'da İngilizler | vaziyet daha Alman verici addediliyor “Yugoslavlar yer yer kuvetlerini tardettiler Eritre'de İtalyan Tokyo'ya hareket etti | askeri kuveti kalmadı J ancı sayfada) Dük d'Aosta kuvetleri bir çenber içine alınıyoi ( Başı 1. inci sayfada ) İngiliz - elen hattı bir mukavemet ediyorlar pe şi (Başı 1 inci Sayfada) başka bir Alârm işaretleri ve halkın süküneti Eritre'de italyan askeri kuveti kalmadı bu subayın İtalyanlar topçu ateşimiz altında hale merkezi olan Asmara'ya boş bir şehir Asmara ve Musat gösterebileceği gibi muazzam bir tefevvuk bah 2 , akinalı dış siyaseti “Alman cebi” nin mahzurları beyanatta bulunarak kabul etsek bile ıtihak ve malzeme Birleşik paktın devletlerinin harbe girmesine Buna rağmen, arasındaki vaziyetin v Dük d'Aosta kuvetleri çenber Amerika içine alınıyor e paktın sktinden ibarettir. B, Matsuoka, Avrupa'ya bir Almanların canını sıkan nokta nedir ? Londra, 18 aa, — Almanlar Balkanlarda nasıl bir taktik tatbik ediyorlar? Londra, 18 ma, ahvaline ve Adis - Abeba'da vaziyet normalleşiyor Pilhakika almalı Irak harici politikasını değiştirmiyor İngiltere ile olan muahedeye harfiyen riayet edecek Bağdat, 18 aa — Öf; Yeni 40 bin esir aldıklarım iddia Bu miktar çok ağır bir telâkki hâreketinin hede olduğunu ve hiç bir Sovyetler Birliği'nin vaziyeti Sofya'daki yugoslav elçisi Burgaz'a hareket etti aa. ve Raşit Ali şunları ilâve etmiştir: pek dostane kalmaktadır. Irak