19 Şubat 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

19 Şubat 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Her hakkı mahfuzdur NERMİ Olüm saçan bir mahlük e e) Hermes diyordu ki: « Din birdi, oda u- huvveti beşeriye ve ahengi kâinat ilmidir.» dg — Benim yegine. ibandığım şey ebedi ruhtur. O, her ziba yat gibi büyük tekâmül kanunu- ma tabidir. “Karma» . adaleti mahzadır; yaptığımız fenalıkların cözasını fazlası ile çekeriz. Din birdir, odan uhuvvet beşeriye Ve ahengi kâlnat dinidir. Akıl, alüleldir. Ebedi — ve kat'idir. Mütemadiyen, halkeder her şeyi adetler, mikyaslar; sikletler ha- halinde tahlil eyler. — Söyledikleriniz. pek ami- yane değil; adeta beni alâkadar - elmeye muvakak (o olacaksınız. Bir «scans»anız ne kadar devam eder.? — Yerine göre, hazı kimse İler için iki saattir. Diğerleri için ise ön dakika... — Bu fark meden neşet edi yor — Bazı istikballer yardır ki hadisat'ile mölidir. Diğer bazıları e bir köylünün “hayatı gibi durgun v6 badceitiir. — Söylediklerinizin hakikat olduğuna emin misiniz? — Bu suale eğer hafızanız kâvi ise sstikbalde bizzat cevap verirsiniz. — Mazimi de söylemek eli nizde mi? — Daima müziyi söylemek- ten başlarım. Benim keşif aletim bir pergeldir. Bu pergelin bir ayaği beşik diğeri ise mezar üslüne müstenittir. — Ölümümü bile haber verebilir misiniz? — Bir kitabin sonunda *son>» kelimesinin yazıl olduğu veçhile. Fakat Çölümünüz tarihini ancak mwükavemetinize emin © olursam “haber veririm. OLafen biraz oturmak zahmetini ihtiyar ediniz. ve, Hözakyalın öözlöri Gralına terim edilmiş olan hendesi şekil. leri gözden geçiriniz. Bu levha benim muhtıra defterimdir. Şahsı meçkrul sördu: — Ya pergeliniz nerede? > Rüyet kuvvetinde menkuş tur Mösyö.. Sizi ve ruhumuzu yüzünüzdeki nikap arkasından seyretmekteyim. Burada bulun- duğunuz müddetçe bilmek iste. diğim bir şeyi ne kadar maske takınsanız. benden saklıyamaz- siniz... Ziyaretçi Inanmadığını gösterir bir tarzda başını salladı, — Bu sözlerime hayret buyuruyorsunuz değil mi? Bunun sebebi Tiyaziyattaki malümama- tımıza ve Muhitül maarif olma- niza rağmen her şeyi bilmeme- nizdir. Şu halde biraz evel dediği- iz veçhile ameliyata başlıyalım. Maamalih doğrusunu isterseniz hayatınız hakkında sükütü dohz müreccah bulurdüm.. — Ne icin susacakmışsınız? — Ahi Mösyö! Çünkü hakiki ilmi keşfe taallik eden kat'i hesibat haricinde ve belkide fevkında, “rüyeti saniye» namı ismini verdiğiniz san'atının muk- tezası budur. Şahsı meçhul bu sözden mü- tesir oldu: M. Hermes! belki size kafşı kaba bir hârcketie bühin- müşutdur teessüf “ederim. Ha yatı remiyem ve; hususiyem bir takım endişelerle malidir. Sizi rencide etmek kaydile sarf elmediğin şu «san'at» sözünü birdaha yüzüme vurmayınız, ve bu bapte tarsiyemi kabul buyu- TunuZ, “Hermes dediki: — Alfedecek bir şey yaktur. Beni tanihuyorsunuz, Tanımanız da bilüzumdur, Siz beni her kes gibi cismani gözlerinizle gördü- nüz. Ben daha doğru gören ve daha uzağı farkeden nazarlarla görmesini size öğreteceğim. Beni dinleyiniz; İsterseniz inanmadan fakat dikkatinize halel getirmeden dinleyiniz. Mevzuu bahsolan sizsiniz. Hayat çiftini sürmeğe başlıyalı bir çok kimseler gördüm, fakat hiç biri üzerimde sizin bıraklığınız tesiri brakmadı. Alnı nizin üzerinde sanki muzlim ve mütkiş bir âti menkuştur. Ey şeamet heykeli! Tarih seni En karanlık safhasında kaydeder Andırırsın bir siyasetgâhi ki Bin cesete tarafını sarmış kokar, Oh sizin başınızdan, zehirli bir çiçeğin öldürücü kokusu imtişar ediyor sanılır. Nekadar ölüm!.. Etrafınızda neçik ceset var.. Rica ederim israr etme- yiniz. Menlaatıniz namına, gece uykularınızın. kaçmaması namına sursunuz. Brakınız size kaderin kapılarını açmıyayım. Gitmedi) B.M. M. meclisi Ta yaratı 1 ine ı nel sahil sahilamızdadır7 1 — 10 mart 1332 tarihli tarile o kanınunun 53 tarile numarasının evvelâ fıkrasında muharrer buğday ununun resmi aslisi emsal muhâlaza olunarak ağustos 1929 nihayetine kadar 46 kuröşa “tenzil edilmiştir. Mezkür tarihden sonra icra ve" killeri hey'eti işbu resim mik- darinı lüzumuna göre 60 ku- ruşa kadar tezyide mezundur. 2 — Türkiye ile ticaret mu- ahedesi ve ya muvakkat ticaret itlalnamesi — aktetmemiş olan memleketlerden glecek bugday unu ile 46 tarifle numarasında muharrer buzday melez ve kara- buçday hakkında 1 Nisan 927 tarihli ve 1005 numaralı kanu nun emsale ait hükmünün tatbiki icra vekilleri hey'eti kararile mu- vakkaten tehir olunabilir. 3 — Bu kanının hükmü neşri tarihinden muteberdir ve 15 Teşrinisani 1929 tarihine kadar mer'idir. Meclis cumartesi günü mesaisine devam edecektir. Emlâk satışları tahtında, ani, nakabili mukavemet! Kâtibiadillerde yapılacak tahassüsat vardır. Bunlar dimagım gibi kede alışkın dı, Mağlora muzlin otmetle olan secayayı ihter ederler: Kısa bir müddetten beri karşınızda olduğum halde vaktile, | Aristeteliş, | Prokles, Eflâtun. gibi dehalar tarafından we sebebi aslisi anlaşılamıyan tesire muadil bir tesir duymak- tayımı, — Vayf 'Siz < Aristetolis? i okudunuz mu? -— Ben her şeyi hatta kitabı v okudum. vii Temyiz mahkemesi dördüncü hukuk da- iresinden 20 kânunu- sani 929 tarihinde ve- rilen son karar muei- bince emlâk ve arazi satışları kâtibi adeil- lerde senedi resmi ile yapılabilecek ve Tapo dairelerinde tescil e- lecektir Trenle cr © Belgratta ceniyei Faaliyetini tevsi ediyor 1 marita umumi kongre toplanacak Veremle mücadele cemiyeti sor zamanda mühim Ve esaslı bir inkişaf devresine dahil ol- mal tadır, Cemiyetin. öza miktarı 1000 adedini bulmuştur. Gelecek ay başında senelik kongre-aktolu- idare heyetinin geçen bir sene içinde yaptığı işlerle bundan sonra Çsarfı İâzimgelen mesai hakkında müzakere cerc- yan edecektir. Bu arada nizamnamenin bezi maddelerinin tadili de müzakere mevsuu olacaktır. Cemiyet tarlından o Eşiple açılan mücadele dispanseri faa- liyetire asri metotlar dahilinde devam etmektedir. Burada ek yevm 35 veremli daimi olarak tedavi görmektedir. Dispanser, fennin son usul lerine tevfikan, hem asil hasta ile hem de onun çoruğu ve muhitte" &dğfİsufette meşgul olmaktadır. Kefaletsiz tediye M.Encümen Mart bidayetinde tat- kikafa başlıyacak Ankara, 18 (Vakit) — bık nazırlardan Muhtar paşa ile Nail Beyin nazırlıkları zamanın- da yaptıkları kefaletsiz tediye meselesinin tetkikine martta baş- lanacak ve mühtelit encümen o gün toplanacaktır. Veküleilerden dosyalar isten» miştir. Meselede cezai mesy- liyet varit değildir. Esasen bu cihette mürurüu zaman vardır. Encümen mali tazminatı tetkik edecektir. Öğrendizime göre bu ve müruru zaman müteaddit takibat dolayisıl iddia olunamaz. Bittabi vaziyet encümenin (tetkikatile daha ziyade anlaşılacaktır. Amerika Sefiri Amerikanın Türkiye sefiri Misler Grunun tebdil edileceği, ve A- merika Reisicumhuru tarafından Mister Ma- yer isminde bir zata Türkiye sefareli teklif edildiği yazılmıştır. Alâkadar mahafil bu hususta ademi malü- mat beyan etmektedir. ler. Bir haftadanberi Ankara da bulunan Amerika sefiri Mister Gru ecarşamba günü şehrimize avdet ede- nacak, Bir —- ak Bir muşambayı 2i- yaa uğratmakla maz- vünen İstaibül üçün- ci ceza malıkemesin- de muhükeme edilen polis Rauf Elendi, tecilen sekiz lira ağır cezayı nakliye malı- küm edilmiştir. Pandispanyacıya ceza Birine: cezada, Ap- türrahman isminde bir pandispanyacı, kendi- sini göprü üzerinde durmaktan — meneden zabmai belediye me- murlarına “söğdüğü i- çin bir ay hapse mah- küm olmuştur. Sabri B. gitti Temyiz azalığına ta- yin olunan İstanbul ağır ceza malhıkemesi sabık reisi Sabri Bey Eskisehre gitmiştir. Emniyet sandığı müdürlüğünden : ğ — Müraye “ debedeli e Yüksek teşri | teşrii meclis Belgrat, 18 (AA) — mecisin teşekkülüne ve selâhire- üne dalr olan Kanunü heşrolun - muştur. Meclis Belmir sabık temyiz Feisi M. Mibadlovanöviç in riyasende on sekiz âzadın mü- teşekkildir. Kanuna mazaran mec- lis başvekiletin istişrai bir şube- sidir. Meclis kanun Jâvihaları hzaretmiyecek fakar kendisine tevdi edilen liyihalırı tetkik ede» yek mütalünsini bildirecektir. Bu mütalda nazırlar o meclisini bir methurivet alura Koymuyacakur. kanun Hâyıhasının tetkiki esna - sında alâkadef hazırlar. hakır bülunabileceklerdir. Meclis alâ - Kadar nazirların veya mümessil - lerinin ve daimi müşavirlerinin Yevmi gazeteler bu gün yüksek teşrif 0 Loca Y Reğisör HERBERT H.B. Varner Nils ve numaralı gaybubetinde e bir Kurar vermez. | eğime paz gz el ea Acemi Kisim Küçükpezarda Dolap soka - ğında Derviş * Efendinin evinde çocukları sinema makinesile oy - narlarken filim ateş almış, yangin çıkmışsada söndürülmüştür. Merhussun cins ve reyi Beyoğlunda Feriköy ikinci kısım Cabi sokağında eski 10 mükerrer ve yeni 32 numaralı bir hanenin tamamı da Ahmet Çelebi mahallesinde e sokağında Üskü Açıktü Müride TE. eski 50 ve yeni 54 numarlı bir hanenin tamamı Sağır Halir elendi vasisi Yeniköyde Güzelce Ali paş mahallesinde 14117 Fazıl B. Bağlar ve Uçyolağzı mevkiinde eski 55, 54,14 ve fi, İf - 1,11 numara ahır «we tar), ile beraher hir hanenin tamamı 14963 RR Arakiy lesinde eski diviz Osman Ağa edi hacı Cafer mahal er ve yeni Topi sokuğında eski 14 ve yeni 81, 83 nu ralı bir hanenin tamamı. 135 14748 Ki 'keci Muslihiddin mahal uyu sokağında eski 49, SI yeni 55, 57 numarah tamamı, 15059 iki dükânm Ganime Raciye H. Kadıkövünde Cafer Ağa mahallesinde > Bostan sokağında eski 5 yeni 35 numa- tahı bir hanenin tamamı Avrat pazarmda Kürkçübaşı aski yokuş 15551 M. Ardonus sw çeşme ve yeni sokakta eski 4 mükerrer ve yeni 13 numaralı bir hanenin tama- mı 15555 15653 Galarada Tenha sokağında numaralı bahçeli 15703 Samatyada Sancaktar | lesirde Demirci Oskiyan numaralı bir hanenin tamamı Oha Emekyemez Fatma H. ettin mahal. okağında 8 mahallesinde eski 16 ve yeni 22 bir hanenin tamamı Şaziment H. Galatada Hacıama mahallesinde ve Haci âma çıkmazı sokağında eski ve yeni 8 numaralı bir hanenin tamamı Hüseyin EL Şaziye H. 15743 Galatada Alaca mesçit mahallesinde Çapa çıkmazı sokağında eski ve yeni 3 mw maralı bir hanenin tamamı Servet Münevver TI, 15877 Kadırgada Şehsivar bey © mahallesinde çıkmaz Şehsivar sokağında eski 14 ve «yeni 7 numaralı bir hane arsasının te- mam 15997 Kadırgada Osman Mehmet İhsan ve Yusuf zet Beyler ağa mahallesinde Ba hariye ve Rıza paşa çeşmesi sokağında 28, 30, 30, 158, kân ile iki hanenin tamamı 32 numaralı üç dük- Hayriye H. 16374 Kocumustalapaşada ve mahallesinde ve caddesinde eski 381 ve yeni 283, 283-1 2.283 numaralı iki dükkân ile bir hane- nin tamamı Hadice H, 16403 Zencirlikuyuda eski Ali Pş. mahallesinde eski ve yeni Mehmet Ağa sokağında eski 7 ve yeni 13-1 numaralı bahçeli bir hanenin tamamı Fıtnat H. 16770 Galatada Haci Ama mahallesinde Çeşme meydanı caddesinde eski ve yeni 22 na- maralı bir henenin tamamı Ayşe Nuriye H. ile Halil Nuri EL, Yukarda ıkraz numaralı yazılı emlâk vadesi hitamında tediyci deyn edilmesi hasebile | (altmış bir) gün satılığa çıkarlacağından talip olanlarm ve Tozla tafsilâr müddetle ak mak istiyeplerin sandık satş amirliğine müracaat eylemeleri e Dân zel 1. Peykina Kiralık dükân Bostancı iskele gazinosu bir sene müddetle kiraya verilecek- vir. Kati ihalesi 23 Şubat 1924 tarihinde icta kılmacağından i- Tiplerin müzayedeye iştirak ey- lemek üzre mezkür tarihte saat 18 & müdürlüğüne müracaatları, levazım Edremit asliye mahkemesin- den: Edremidin Havran nahiye- sinde mubim derci sagırlı Zeke- riya oğlu Muhiddin efendi vekili Falk Kemal bey tarafından Ed- | remli bazinei maliyesi aleyhine ikame olunan tesçili tapu dava- sının muhakemesinde müddei vekili havranın eski çay bataklığı mevktinde şimalen tarik garben dülger oğlu Hüseyin bey cenu- ben çay ile mahdut tarla müvek- kilinin murislerinden Kara Meh- met oğlu Helilin tasarrufında iken vefatile kerimesi Fatmaya ve Fatmanın da vefatile veresesi arasında yaptıkları taksimde İşbu tarla Emineye intikal ve senelerce tasarrufunda iken onunda vefatile varisi yegönesi olan müvekkili Muhiddin efendiye kalmış oldu- ğundan işbu tarlanın tapuya mü- secvel olmadığından müvekkili namına tapuya tesçilini talep eylemekte olduğundan mezkâr tarla üzerinde hakkı tasarruf iddiasında bulunanları muhakeme günü olan 21 Şubat perşembe gününden evel Edremit hukuk mahkemesine müracast eylemesi harar mahkemeye tevfikan ilân olunur, Sultan Ahmet beşinet sulh hukuk mahkemesinden: Firari Sait mollaya tayin Olunan kayyum İbrahim Beyin vaki olan İtzarı mahkemei asliye altıncı hukuk dairesince ka- bül olunarık diğer birinin kayyim tayini zumrunda ey- rak iade edilmiş olmasına mebni firari merkuma Sirke. cide Kırzade hanında 14 nu- mâralı; yazıhanede © avukat Süleyman beyin kayyim ta- ine mahkemece karar ve- rilmiş olmakla keyfiyet ilân olunur. Telsiz telefon Hükümet şirketi takvi- yeye karar verdi Ankara, 18 (A.A) — Telsiz telelon şirketi - nin vaziyeti hakkında bazı gazeteler tarafın» dan vaki neşriyatı tekzip ederiz. Bilakis hükümet şirketi tak - viye ve himaye etmeğe karar vermiştir. Darüttalimi musiki Ramazanda her gece Vez - necilerdeki sulunda cerennüm- saz olacaktır. Opera sineması Yarın akşamdan itibaren büyük Galâ haftası Türk musikişinasları tarafından Alafranga tarzda terüp edilen Türkçe eserler konserleri Ve Amerikan artistler şirketi filimlerinden BRENON sün eseri Kıyametten sonra Hissi acıklı havatı hakikiyeden fevkalade file: Mümessilesi” Astar, Anna Nils Ayrica komik Nonti Banks Arnoldi orkertrası - Opera caz mevkilerin evelden | tedaiki tavsiye olunur. m KO m if) ile Darülbedayide ; Aymarüz Xadıst, | Elhamra : Rapsattnin muuşakdli Opuru » Fahişei Melek ; Vera Mirçeva Melik ; Macar rapisodisi : Asri 3 Feci dakika aammesimidenız SEZEANEKLEEI PEŞE Ferah sinema krile cenlz hay Aynca: Filim » bale « saz * Karanlıkta) Bir kadın Mümessilesi Maria Korda Kokuları izale edep © En mükemmel muzad! | taaffündür Sahharine « itinskâr kadın Tin samimi dostudur. Zehirli değildir. Başhes za depolarile cezeneler © nrıyat mağazalarında sacılıf. Edremit asliye mahı Edremidin Şekviran ke sinden hac Fatah oglü B Mustafa vekili Hayati Bey fından Edremit hazinci mali aleyhine ikame olunan te tapu davasının muhakemesi. müddei vekli Şeriranın havli mevkiinde şarkan şimsi garben yol cenuben çoban aöl Fahri veresesile mahdut bet nüm iki evlek tarla ile a dere tarla mevkünde şarkan $i len müvekkili hacı. Mustafa ben dere cenuben harman ve halen kariye avarızı ve : mahdut beş dönüm tapuda hiç bir söretle muki olr a'mzın yirmi beş sel beri müvekkillinin 8 bulunan tarla ve zeytilikle diğer tapu | siclinde May yoklamasında oluz. sene evel ** eden hacı oğlu hacı Mehinst © desinde mukayyet bulunan/v€ mı beş senedenberi mü nin bila hiza tasarrufunda nan kariyenin Kazılar KW mevkiinde şarkan yel #i hacı Ali. ve elyevm böy haci Halil garben yol © Firenk kölylü Ahmet ver mahdut zeytin ve yemişi. e. vekkili hacı Mustafa namıns ya tescili talep edilmekle * iddiasında perşembe gününden Edremit hukuk mahkasine venat eylemeleri lüzumu ili?