19 Şubat 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

19 Şubat 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

ÇE ermeni) Altın nehir Dünyanın papası en bol memleketi neresidir? —Tibete “anan ) nüfus, ( SADO00 ) rahip vr Tibet orta €ski dağlar Uzayan büyük — bir Yaylâdır. “Tibetliler gok dindar adamlardır. “uyanın hiç bir ta- Falında Tibetteki ka- ar rahip yoktur. Bu memlekete rahiplerin Yekünu (500000)i bu- We. Bütün memleket- te 2,000,000 nufus ulunduğuna göre üç ama bir rahip düşü- Yor demektir. Bu r ipler Tibetin her ta- Talinda tesadüf olunan Yük manastırlarda rlar, Bu manastırlar yal- tn kayalar üzerine ku- Yulmuş birer kartal Yuvası gibidir Tibette 000) den fazla ma- sr vardır, Tibetlilerin dua et Mesi de tuhafur. Dua için hususi değirmen- vardır. Bunların pit kismi büyük bir isme küçüktür. Ma- eki değirmen- Asyu arasında ...0.000225 0012.00... “ADLER> Yazı makinesi Cdlerjin ufki hurufat tipi Ne münbasçren Adler yazı Dekinesine mahsus bir husu Ayettir, AFzu olunduğu kadar çok de yalar çıkarılabilir. İlelebet Ayanır, K İlk Seneyi yan makinesi 1898 inde ADLER fabrikası rsümdan imal olunmuştur. ya tün dünyada o 300000 KİNE satılmıştır. r iie vekili © umumiliği ok Galata Voyvoda han 42 “20, Posta Kutusu, Galata Anadolu vilâyti için iyi iş dalıklar ve seyyar memur. ” N Mimin müddei aleyh ma- deli Arif ş 5man zevcesi Cemile olanda basenct matlubu ağ Yüz liranın ma masarifi in akeme tahsili hakkında tarik eylediği 23-10-1929 ilâmi ve 190-1740 numaralı © b. Riyabi müddei, ii alli ikameti me Te basebile teb im ik üzre Diniz olmak üzre Tibet yollarındaki dua değirmenleri ler bir nevi çıkirik gi- bi şeylerdir. Bu çıkrığın etrafına, üstüne bir takım du- alar yazılı bir kâğıt sarılmış, ve çıkrık te- neke veya tunç bir kap içine geçirilmiştir, Çıkırığın ucündaki ko- lu döndürülünce çık- rık ve üzerindeki kâğıt döner, Tibetliler bu çıkrığın her dö- nüşünde o kâğıda sa- rılı ne kadar dua var- sa hepsini söylenmiş, tekrarlanmış olacakla- ruya kanaat ederle. Bu dua ; değirmenlerine Tibetin her tarafında tesadüf edilir. Dağ başlarında, o yollarda büyük büyük değir- menler sıralanır, her yolcu buradan geçer- ken atından inerek bi kere çıkrığı çevirir. Hiç “değirmenle. dua olur mu diye Tibetli- lerin bu haline şâşmı- yıniz. Hıristiyanların kiliselerde mum yak- maları ve saire de ga- rip değil midir? Teshin vasıtanızı tezyit kini sobası KULLANINIZ Beyoğlu Metro Han - İstanbul Ankra caddesi Veresiye Mâlülini askeriyeye muavenet heyetinden : Kışın şiddede hüküm sürdüğü de mukim malülini askeriye- nin kışlık ihtyacatına medar olmak üzere MIM, vekiletince heyeti Mmuavenemiz emrine 20,000 lira verilmiş olup bu yanda fstanbul evalinden maaş almakta bulunan malâlini sekeriyenin maaş senedi Jerile bizzar stideki günlerde Veznecilerde köin Malölini e müavenet heyetine gürocasları lüzumu ilân olunur, tarihinde İ inci dereceden malülin ve , 3 4 5 5 6 . 6 . se —Döünkü uuhamızdan mabaat — Nazmi sesin ocak İ tarafından geldiğini hissetti. Koştu, kazı nin kapağını actı. İç baktı. Hakikaten ocaktan değil, kaynı- yan kâzanın içinden geliyordu. | Nazmi korkarak ka- pağı kapadı kaçtı. Odanın uzak bir kö- | sesinde durdu. Ağzı açık, elleri havada bir iki - dakika bekledi. Şarkı durdu, ses gene daha yüksek duyul- mağa başladı. ses — Alo, Nazmi cevap aerdi. — Alo, Nazmi, o lum... Nazmi bütün cesaretini topladı, ka zanm Yanma gilti. Kapağını açtı, içine baktı. Alln, demir, bakır hepsi erimişti. Bütün bu mayiler donmuş bir alan nehir gibi duruyordu. Senelerdenberi sak- ladığı yadigâr her za- > ? mâandan daha kırmızı ve burnu, gözleri olan bi duruyordu. soğ, — Gel Nazmi, oğ- lum, ben oldum, beni kalıba dök, Nazmi o kadar şaşır- dı ki hiç bir şey yapa- madı. — Dök beni diyo- rum, Nazmi oğlum. Nazmi halâ yerinden oynıyamıyordu. — Beni kahba dök- miyeeekmisin, — artık çok yandım. Nazmi bütün kuvye- tini topladı, kazanı çi- kardı. Fakat bu kaynayan- lar mayi placak yerde kazanım içinden kaliba iki küçük sarı bacak düştü, sonra bir elbi- se saçakları, sonra bir çifi kol, sonra da pek tanıdığı bu azalar bir- leşerek bir küçük ka- rış boyunda altın bir cüce şeklinde karşı- sında dikilip durdu. Cüce: — İşte bur alâ, di- yerek bacaklarını, kol- larını, sonra da başını ğı yukarı sallamaya başladı. Beş dakik durmaksızın bu hare- ketlere devam etti. Nazmi cücenin kar- şısında hayretten ağzı açık olduğu halde bu hareketleri o seyredi- yordu. Gücenin üstünde sırma saçaklı bir elbise, gi sü inci işlemeli bir yelek vardı. Elbisenin saçakları ta yere kadar iniyordu. Cüce kücük gözleri- ni Nazmiye çevirdi, durdu. Bu bir iki da- kika Nazmiye kendisi- ni toplamak için mey- dan vermiş oldu. Naz- mi büyük bir hayretle: — Affedersiniz efen- dim, dedi. Siz benim tasımsınız değil mi? Güce dik bir adımla öne doğru geldi. Nazminin © üzerine olanca kuyyetile atı- larak: — Ben sizin adam- larınızın ( Altın nelirin padişahı ) dedikleri a- damım. Benim şimdiye kadar gördüğünüz tas şeklim fena bir padi- şahın zulüm neticesin- de girdiği şekildi. Şim- di siz beni bu fenalık- tan kurtardınız. Sizin bana ve kara kardeşlerinize — karşı gösterdiğiniz iyilik ba- na size hizmet etmek arzusu verdi. Onun için size söyliyeceğim şeyleri dinleyiniz : — Altn nehrin ya- nında tepesi göğe değmiş gibi duran dâa- ğı görüyor musun? Eğer bu dağın tepesi- ne çıkar, bu tepeden nehrin içine altın pa- dişahın namına üçdam- la mukaddes sudan atarsan nehir başlan başa altın olur. (Devamı var) 2555552100525. 552550 52205505505 5 Balıkçılık mektebi müdürlüğünden : Balıkçılık mektebi için alınacak 63 Kalem levazım aleni münaka- saya vazedilefek martin (1 nci pazartesi günü saat 14 te Bandırma da ibalesi icra edileceğinden talip olanların şeralti anlımık üzre mektep müdürlüğüne ve ihale gününde Bandırma kaymaıkımlığında 1S9U2PYOM yu) SY Aydın demir yolu müdüriyeti umumiyesinden: İzmir Aydın demir yolu hissedaran alelâde altı ayda yüz kirk ikinci içtima umumisinin Martın yirmi altısına müsadil salı günü tam vaktı zevalde Londrada Old Broad Strcette 100 mumaradı kâin vvinchester Höüse te ini'kat edeceği ilân olunur. Ruznamci müzakerât bervechi alidir: 1 - Hey'eti idare raporu, 2- kadar olan hesabatın tetkiki, istifa edip tekrar intihapları için namzetliklerini vazeden hey'eti idare azasinden M. VV. H. Suv affield ve M. J. A. Goudge, un İntiabı, 4 - Bir mürakıp intihabı, 5 - Şirket muamelâtı umümiye- sinin tezekkürü , İşbu içtimaa iştirak etmek arzu eden hissedaran tarihi içlima- dan laakal on dört güu akdem hisse senedatını Londrada Old Broad Şireettete 100 numarada vinchhester Housete kâtibi umu- Mmiliğe, İzmirde şirket idaresine, İstanbulda Osmanlı tevdi ebnelidirler. Tevdi edilecek hisse senedatı için makbuzlar hini içtimada ibraz edilecektir. Hey'eti idare emrile kâtibi umumi: Hovvard of Glossop, 1028 senesi kânünuevel gayesine 3s şirket nizamnamesi mucibince bankasına alınacak 10-17 Mart 1929 zarfındaki Viyana beynelmilel sergisini Ziyaret ediniz. Avrupanın en mükemmel mübayaat merkezidir. Bütün Avusturya sanayii ile Avrupanın en mühim devletleri tıra- Sndan zengin ve pek mühim meşherlerle temsil olunmaktadır. İyi ve ucuz mal satın almak için yeşâne fırsatr. Tafsilâr A wya sefarethanesinden alınabilir. Istanbul- Viyana (Sofya tarikile) üçüncü sınıf azimet ve avdet biledi (128) O Ura yerin 100 Tiradır. İlüviyer varakaları mümessili fahrileri bulunan Galeta ve Perapalas karşı- sındaki Nasa seyahat idarehanesinden alınabilir. müteşekkil Komisyonu müracaatları ilân olunur, HERimmm Bayram için şimdiden En mükemmel İngiliz kumaşlarından gayet şık ve modaya mnvafık ve İtinalı bir suette imal edilmiş Kostüm, Palto ve Pantalonlarınızı Beyoğhunda İstiklâl cadılesinde pastahane karşında 148 nümerola i , Çekoslovak tedarik ediniz. Fiatlar her yerden ehvendir. çapar emer rase ii ( Mersin ) vapuru 19 Şubat Sah 17 de Sirkesi nhu- mından © hareketle bolu, Çanakkale, Küçükkuyu, Edre- mit, Burhaniye, Ayvalığa gide“ cek ve dönüşte mezkür iskele- lerle birlikte Alunoluğu uğrr yazakar. Gelibolu yük alınmaz için — yolen alınır, Trabzon ikinel postası | (KARADENİZ) vapuru 21 Şuba perşembe akşamı Galata İİ ruhundan harekede Zonguk dak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Patsi, Ordu, Trabzon, Rize, Hapaya ve dönlşie Pazar Rize, Of, Trabzon, Polatkane, 1 Gireson, iskelesile Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop, İneboluya uğrıyacakur. EREK bazırlanınız! . u i pazarından VAPURLARI Karadeniz Posası İivapuru 20, Şubat f günü akşamı Sirkeci Fihtmındanil hareketle dağtu ( Zonguldak, & İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- Trabzon, O Sürmene, ve Rize iskelelerine gidecektir. Tafsilât için Sirkecide Mes'- adet Ham izösalinde Yelkenci hanında kâin acentasına müra- i B cant Tek İstanbul 5515 ranmmmmamnsaamı anlamama sana KANSIZLIK Nörüstenii gafiyet va « Chiorosen benizsizlik telin yegâne ceva kanl ihya eden GEmoglobinli Deşiyenj şurubudur. En muntahip etibba tarafından tertip edilmiştir son,