March 4, 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

March 4, 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

“KAR VE FIRTINA Tümaratı ici sayılam Baigaristanda Kir #ülgaristanda da bütün şiddletile ete oki içim iten seyöselerleri tatil edik miştir, Bul, dikça ve vensyo el gele ktir. Banliyo seferleri Gerek bu hatta gerek Ans © dolu hsttında banliyo seferleri “dünde tarife mucibince oldukçı yama, a üm siiri di me de Kor menim bir surette © kimiştir. fırtına yaman © “Civar denizlerde çök müthiş Dir fırtına hüküm Vapurlarımız nerelerde! © S yr'sefağı idares © kalede Vekliyen Mers dün akşam gelmiştir. Bakraç Hmanında” bül irmera vapuru bir aralık “Bandırmaya uğriyarak “larını çıkarmış ve gene Bakraca « kaçımıştır. i . Antalya, Nimet Ovapırları © Kar.bgada beklemektedirler. “ Köcaeli halâ Gemlikten Mular- ya “gelmemiştir. Çarakkale üllüktedir. Boğazdaki bekleyen vapurlar © Küredenizdeki fırtha pek şiddetli Boğazda tipiden içeri gire vardır. yol © mişen sekizi Oovapur ” Bu vapurlar dört beş gün evel > bofar haricine geldikleri halde “bir türlü içeriye girrmemekte- dirler. Beklenen vapurlar Diğer beklenenler de Ana- © do'u, Deluz, Kırım, Millet ve | pepe Şira vapurlarıdır. Dalga buzları parçaladı dön gelen Romatıya vapuru- “nun kadtanı karadenizdeti buz. — ların denizdeki şiddetli fırma © yüzünden sulara karştığım ve “ekemiyetii buzların görülmedi- ğini söylemiştir. Çanakkalede de ; bekliyorlar © Çanakkalede de tipi yüzünden) bir çok ecnebi (o vapurlarparı © beklemektedir. Bunlar da, Don “Dulioks ingiliz, — Rıvaligura, “Lampo, o Cava vapurlarıdır. Bunlar da üç gündür beklenmek- > “tedirler. © © Akdenizden beklenen vapur- © lir arasında Dalıraçya vapuru “da vardır. Atıyatıkte Gele: haberlere göre Adriya-i dik denizi ve civardaki deniz lerde de çok fırtına vardır. Hatti iki gün sonra İimanr “muza gelecek olan Emperes of- © ekottent Omamındaki vâpürun “seyyahları evelki gün Veniçya- “dan ( Sirliston ) Rağozıya ha- reket edememiştir. Bu yüzden “ şelire çıkan yolcular vapura girememişler ve karada kalmış- lardır. o Maradenizde iki kaza Kakadenizdeki fırtına ve bu- Jar yüzünden iki. vapur kazaya © uğramışlır.. Nafi ismindeki bir corap va- puru bundan yirmi gün evel © Küstenceder portakal yükleye - rek Odesâya gidiyormuş. b Buzlar arasında Vapur oOdesaya gelmeden buzlar arasında mahsur kalmıştır, Vapur buzlar biraz açilinca yoluna devam etmek istemiş, Jakat ne kömürü ve ne de ârzal kalmıştır. Demirlerini de kaybedince... Buzlarla mucadele edeceğim deye de iki demirini koparmış ve suların ceryanma tabi olarak buzlar arasında serseri bir Su- rette gitmeğe başlamıştır. ; ölüm tehlikesil, Vapur taylaları beş gündür aç oldukları için vapurda “tehlikesi baş göstermiş, n yolar açılsa bile ! rün ceryanile “ şurdya buraya sürüklenip durmaktadır. İmdat gitti | yerlere serifip kalmıştır. Vapu- İ yo aparun imdadına Lalina ve kömür, ere sistammlaki, yelinp açılmaz İMümir yok, yiyecek yok İ İngiliz bandırah Essishis va- püru da Nikolayif limanına finiş, o da buzlar içinde nış ve ne yiyeceği ve nede kalmıştır. Bunun tay- a Ken soğu'tan, kem de açlıktin ölmek derecesine gel- i mişlendir. i kidi 5.0.5... vermiş ve bunun imdadına he püz bir vapur gidememiştir. limanda Dü üpiden liman dahilirde de seferler müşküldüln yapılmış ve birçok seferler tetil cdilmiş- tir. İki gündür limarımızda bulunan seyyah vapuru dün sabah altıda kalkacakken hava- İ muhajefetinden ancak 11 de kalkabilmiştir. Dün. gelmesi Rolerdam © seyyah gelememiştir. Karaya oturan kurtarılamadı Nowro: en tuzlu ba'ık yülü olarak Köstenceye gitmek Özre limanımıza gelen ve yider- ken de toğazda Faraya oturan Kismet vapuru henüz kurtartla mannştır, Selânik su altında Atina 2 ( Apeyomatini — lazım gelen yaptır da Selânikte . şiddetli mur- larla karışık “bir fırma baş- lanışur. » Caddeleri ve bir çak evleri su basmışır. Cad- deler e Sandallarla geziliyör. yıkılmış diğer bir kısmının da rüzgâr tara- fından damları uçerulmuştür. Bir ingiliz © vapuru “Vardar munsubında o karaya oturmuştur. Trakyada kar Edime, 3 “A.A) - Trakyada iki günden beri kar fırtınaları üm sürmektedir. Bu gün »bul ve Avrupa postaları gelmemişti | $ yeller, amgani İememilr Bir muatlimin n şikâyet Bendeniz, Maarif « vekâleti- nin emrile çapadaki beden terbiyesi kursuna devam ct- mekteyim. Mensup olduğum Urfa maarif idaresi üç aydır ne maaşım ne de diğer ücret lerimi göndermemektedir. Bü- rada çok sıkıntı çekmeteyim. Bu husustı Urlaya yaptığım resmi müra İ madığım de. cavaplı olarak verdiğim telgraflara cevap vermiyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu vaziyetimi muhterem gazate- rizle neşrederek hiç olmazsa M.V.nin nazan dikkatine va- anriça ederim efendim. Urfa muallimlerinden Selâhattin Bazı haneler Hekim Eczacı ve Kımya. gerler çağrılıyor Üsküdar askerlik dairesinden: ihtiyat zabitarım icra edilmekte olan işbu Şubat ayı yoklamasın- da bil'umum svil Hekim, Ecza- a, Kimyager, Diş hekimi ve Baytarın dahi ikamet etmekte oldukları muntıkadaki askerlik şubelerine müracaatları kaytla- rin ifa ve tecdit eylemeleri «ve7Ö» numaralı ihtiyat zabit- leri ve ihtiyat askeri memurları kanunu alıkâmından olmakla olsuretle müracaatları ve müra- caatla kaytlarını yaptırmayanlar Bu vapurda S.O.S işareti | Sırbistanda kanlı bir hadise Prağdaki Arnavut sefirinin o kafdilini irende öldürdüler Belgrat, (A.A) — Prağdaki fskeri muhacde | Müreitep mimiş?.. Brükselde ( Hayne ) isminde bir adam tevkif ettiler Bu adam “ Muakedeyi ben tertip ettim, bu adi bir dolan- dırıcılıktır , diyor | Brüksel, 3 (A.A) — Fraisa | ile Biçika arasmda aktedildi- gi iddia muahede- nin mürettibi olduğu zanno- lunan M. Frank Heine Ams- ar katarile geldi edilen İ terdem sür ir. Gen sırada tevkif edili disini karşılamağa gelen zev- Gesi de tevkif olunmuştur. Brüksel, 3 (A.A) Bura gazeteleri Frank He sözde Fransa ile Pel mukavelci teşkil sında o münakit askeriyenin metnini eden vesaikın bütün mını bizzat. tasni eyled ve bü hususta ve Felemenkün g iki hükümet arasmda vücuda harpten evel tı getirilen bir muahedeyi nü- müne iti ettiğine dair | itrafatta . bulunduğunu yazır yorlar, Brüksülde çikan Jurnal ga: zetesi İleinenin mu: mma ve ete sikayı Felemenkli bir etriğini © istiçvalu esna söylen nen şu sözler. “Bu vesikayı satın als mı kafese koydum. yaptığım şey adi bir dolandırıcılıktan ibarettir... Brüksek 3 4A.A) > Fr: Heine in İstiçvabı $ saat sü müştür. Üzerinde bizzat tasni ettiği vesik zuhur eylemiştir. Şeriki ci t » yette sahte evrakı Alman ca- susluk teşkilâtına satmak niye ünde idi. at böyle bir işi Felemenkli ile yaptığı takdirde daha ziyade kârlı çıkacağını için fi gazeteci ile uyuşmuştur. rok kapal TÖstsratı birinci süğifamızdadır | Akşamki içtima Dün akşam polis müdüri- bir gazeteci düşündüğü den vaz geçerek bu yetinde vali beyin riyaseti altnda müddeiumumi Kenan, polis müdürü Şerif beylerin iştirakleri ile bir içiima akte- dilmiştir. Hronika idarehanesinde) “Hronika,, gazetesi dün tek yaprak © olarak. çıkmıştır. Gazete bu nüshasında idare- hanesinin o evelki akşam (60) kadar Şahıs” tarafından tecavlize (0) uğradığını yaz- maktadır. Yeni neşriyat; Resimli ay 1929 mart sayısı güzel resim- lerle, eğlenceli yazılarla çıktı. Ertuğrul Muhsinin Gyatroya hakkında ahkâmı cezaiyci kamı- | dair yazısı dikkate şayandır. niyenin tatbik olunacağı, Tavsiye ederiz. ni müteakıp bir Ar. havut pasaportu ile Arnavut- Tuğa dönmek üzre Çekoslo- vakyadan' — gelmekte “Voüciterma,, trende olan revol- verile öldürülmüştür. Cenubi Sırbistanda bir de- vir seyahati yapmak ayni trene binmiş olan üzre liye mülettişlerinden biri de maktul düşmüş bir © genç asker ağir surette o yarılan mıştır. Diğür ir asker hafif sürette meeruh Olmuştur. İki kişi tevkil edilmiştir. Çorçılın hatıratı | 0cdeli 18 Mallimlere zam yapılacak İstanbul vilâyeti maarif büt- çesi umumi vilâyet meclisi encülmenine verilmiştir. Diyet tarultan istanbul ma- arif mıntakasına tabi bulunan Kocaelii ve Balı vilâşetleri maarif bütçeleri Istanbul mâ- arif eminliği tarafından tetkik edilip bu vilâyetlere iade edil miştir. Kocaeli maarif bücesi yarım milyon Jirayı tecavüz et- mektedir. Mer iki bütçedede üğ mektep “muallim ve yuallim muavinlerine maaş zammı İçin kanunen lözimgelen — tahsisat konnuştur. Bursa vilâyeti ma- bütçesi maarif eminliğine gelmemiştir. ani henüz EA A MERE MA BEYE ELE C Üsütman birleci sayıfamı Fakat dğkadar. milletler, mi tereddit bir kuvvetin pençesinde sizün bir şitiddet 'bekliyemezdi. Bunlâri sey. şarkambart m bir elde halisi ka ei çok Tursindiracak önlerinde bir. elde ve,ya İngilterede vakın bulan bir. meselenlü tetkikine ait olsa İ eries onu tasvip ederdi. Hal iki bu sırada, bu şerait ve bu ahval ka Reis Vilsonun teklifi intilâklar sazırlardı. Bir bukrana wüçar olan siyasiler; harpteki çenetallar ve aımiraller gibi birçok Zarıri. h hilmeden kat'i Kararlari verirler. Bunu yapmak ir, fakat leri bumu” yapınak hiçbir karar ver- memtkten daha iyidir. Teğkilâti bozulmuş, hiddetli insanlar ara siwda dolişmak, orlafa he isle diklerini sormak ”cidaller hazır- lamak dur. Bir insan anlamadı, ilâka - dar olmadığı birşeyle meşgul olursa sona karşı son detece kayıtsız hareket ederek «bir karar vermeden, evel bütün hakiketleri anlayalım. Ne oldi Zum, ne bittiğini anlayalım. Malki arzularını tahkik ede- lim » der, Bu söz pek doğ pek iyi görünür at Ameri kanın ancak sonlarına doğru iştirek eitiği talıkik Komistorm dolaşacağı sehann üçte ikmal etmeden evel a ölan milletler imüselleh isyana başlamışlar, o bütün omültefik ordular da memleketlerine avdet etmişlerdi . Butun üzerine dost olan anasır sualler soruyorken, düşman anasır tabancaların dok durarak plânlar hazırlıyorlardı. Bunların hepsini bert mek mümkündü. Fakat mi tecavuzt, ve siyüselen yanlış bir hareket buna mani oldu. İlak yamn Osmanlı devletine vaziyet etmek iddiasi* Ve ihlirası en cüretkir hâyale bile esmezdi. İtalya, amelini, efai ile teyit edeceğini söyleyerek Paisi iz'âç etmekte gecikmemişti. Şarka, İtalyanın da iştirak «deceği bir tahkik heyetinin izamı takarrür ederken İtalyan- Ira dahili bir iğtişaşı behane edarek Antalyayı zaptetmiş ve ayni zamanda Yunanlıların İz- mire çıkmak için hazırlıkta bulunmalarından resmen şikâyet etmişlerdi. mn en mükeiminel usu'- Devlet demir yolları ve liman - ları umumi müdürlüğünden: Samson-Sıvas hattı üzerinde kiin Musaköy istasyonundan: hattı mezküru Kayseri.Sivas hatu ile mülcekası olon Kalın istasyonuna kadar olan takriben 80 kilometroluk bir kısmın inşadu 18 mar 939 tarihine müsadif pazartesi gününe kadır münakasaya vazedilmişür. Talipler mezkör günde saat on dört buyuğa kadar Devlet demir yalları. yazı işleri müdürlüğünce kabul edilecektir. Bu mönakasaya sit gertname ve salreyi arzu edenler yüz“lira bedel mukabilinde Ankera Devler demir yolları ve limanları maliye Ye muhasebe işleri dairesinden tlden” © bilirler, vi önde 5 1 Mesir Yun; aiyayı işe Diğer laraftan İtalyanların A: içim bir ildia etini yetlerine doğru İlâlyenlar Bok tum, Makri ve Alaya: asker çıkardıkları - ardaştidı. Ayni zar imanda. Venizelosuni et ve iyetimin “cazibesine kapılan Üç , Aydını kadar İziniri Yunanlılara » vermeğe doğru gidiyordu. Bu “hattı. hareket kabili müdafaa İzmir bin lerce seneden beri Yunanbhier meskündü. İzmirin refahı otla san'at -ve ziraatine bağli idi.J1) 1915 ten beri « Askvit » in Pükümeli Türkiyenin taksimi ve Yunanlıların harbe çiştiraki tak- dirinde © İzmirin o Yunan itesma karar vermişti, konleransmdaki atazi komissonu İngiliz, Fansiz. ve Amerikan İzanın inziman Yunanlilar lehinde karar ver- mişlerdi. Reis “Vilson bu karari - kal'i ette Kabul etmişti. Fakat bu nüyyelin şayı izerine İzmirde “mukim olan Avrupa hlar Onu © protesto cetmişler, İzmirdeki “Amerikalı 'misyorer- ler, bu hi Yananistna ait olması çetin telilike- lerini İngiliz Komiserine izah elimişlerdi. Bitmedi) (7) İngiliz Maliye Nazırının Türkive hakkındaki celi kâfi beligate sermektedir, İzmir asırlardan» beri Türk sayinin Türk zekâs- bu derecede nın ve Türk Ziraatinin eseri olarak yaşamışar ve gene bu suretle ilerileyip inkişafına de- vam edecekti Vak Talebe balosu Güzel san'ailar birli- ğinin balosu çok eğlenceli oldu el dün gece, 47 inci senei devriye münasebetile, bir ta” Gü sanatlar akademi- lebe balosu verilmiştir. Balo- ya 500 kadar düvetli iştirak etmiştir. Davetliler arasında güzel san'atlar telebesi, mual- Timleri, güzide gençler, res- samlar, şairler bulunmuştur. Baloda laz, arap, yeniçeri, zeybek kıyaletleri ile bir çok numaralar yapılmış, mono- loğlar söylenmiş, şiirler okun- muş ve dansedilmiştir. —. e iellr İyi Belediyeler layihasi Arikara, 3 (Vakit) — Vekiller heyeti İsmet Paşa Hiz. nin riya- setinde - toplanarak belediyeler kanunu Jayihasım o müzakere etmiştir. DI. Darülbedayide: bötçe Öldürülen ve muhayyel hasta Elhamrada: Şehrazat Operada: Perağlı talebe ie LE nin dilber kahramanı Ev'in Holt kenç ve sevimli aktör İvan Petroviç ve sahbar gözlü güdel AAnyes Petersen Önünüzdeki perşembe akşa - mindan itibaren Melik siremeslafa pek mühteşem bir dram olan Hasım Kurbanar filminde arzı endam edecek - derdir. Buz parcalar Dün gece tekrar geldi Dün gece karadenizden tek- rar buz “parçaları gelmiştir. Fahat miktarları çök olma- dığından rini datil - etmemişlerdir. Gelen buz parçaları arasında 78 melro genişliğile olanlar gö müştür. vapurlar © seferle Mani, Şarkı Söz derleme heyeti neler topladı? Maarif dairesinde her pa- zar günü toplanan söz derle- me heyetinin mesaisi haylice ilerlemiştir... Heyet şimdiye kadar muhtelif halk şarkısı maniler, eski türk isimleri ve bir miktar da toplamıştır. Bunlar tarafından beyaz ettirilmekte- dir. Yakında Maarif vekâale- wine gönderilecektir. Tr sözü maarif müdürlüğü 1— Nisan * 1929 serihinde iş namzedi. almacakar, mü başlangıçta 120 Hira hıpdan ayrı olarak 5 lira lerde fevkalâde muvalfakiyci bankanın “teftiş müdürlüğüne snnamam — Önümüzdeki re kim itibaren Melek sınemasında, Dünyanın en büyük artisti Emil yaningsin En muazzam temsili Son Emri filminin © ifaesi için e) gala müsameresi ,Paramort film & Türkiye ziraat bankası mü- fettiş namzetleri müsabakası İmtatanlarda yl ile seyahat ve tefrişlerde yol masia * evmiye verilscektir. Müfevöş namzetleri stajlarım — bitirdikten sönra müfettişlik tmtahanı vererek müfettiş olacaklardır. İmsahanlarda ve teftiş” bilenler bir sene müddetle Avrupaya gönderileceklerdi Talip olanlar Kabul şartlan bankalarından aizcaklafı beyannameyi doldurarak gönderme! veya bizzat vermek suretile müracaat edebi Gümrükler U.M. İstanbul 0. kini bir kadın | | Majikte: Kedi ve kunarya Asride Korsan şövalye Ferah sinemada Vortlay canbaz. heyeti, var yete-sni-bale, Sinemada: İnciler veciçekler. Tiyatro » sundâ bü akşam il Öldürülen Mubayyel hasta (işleri bii Komisyonlar Yarından itibaren #oplanacaklar Darülfünunda ısülahların te3- piti işi hararetli devri dedir. Müderrislerden hemen hepsi ellerindeki fişleri ikmel ettikleri için komisyonlar top Janmıyd başlıyacaklardır . Yarın . kukuk . fakültesi komisyonu, çarşambu günü © edebiyat komisyonu tupla- narak müderrislerin ferdi me- sailerini ; tetkik edecekler vE yapılan fişleri merkez komi- Syonuna göndereçeklerdir. Haber aldığımize göre Da rülfünün eminin riyaseti alır* daki merkez komisyonu gele“ cek hafta başında ilk içtim! yapacaktır. Martn (5 şinden sonra “B,, ve “E,, fişleri üze” rinde çalışılmıya başlanacak0 saat 21.30 da imebarla 1S olanlar yapılıcak “olan muvaffak gösterenlerden cenebi öğrenmek için Ankarada bulundukları yerdeki zirdat ler. mübayaat komisyonundan: ivelce kapalı zari usulile münakasası yapılan 100 Mİ 22 santim kurşun makinesi yeniden açık münakasaya konmuştur 3— Münakasa 2 mayıs 1920 perşembe günü saat 14,30da İŞİ salonunda yapılacaktır. 3— Makinek. müfaçat etmelidirler, > mayısa kadar teslimi şartur, 4— Şaremamesini we mümuneji görmek istiyenler Kİ itabet 5— Münakasaya girmek istiyenler teminat mektebi veya mek * buğile yukatda yazılı gün ve saate Komisyona gelmelidirleğe