10 Haziran 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

10 Haziran 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

kdig “Kaçan kaçana Ea Üç tacir tagayyüp etti Bir kısı iflâs edip fabarları yağlıyorlar, bir kısmı da mefresleri ile para yemek için şunu bunu çırpıp sırra Kadem basıyorlar Son bir hafta zarfında üç ccar piyasayı dolandırdıktan semra Avrupaya kaçrnışlardır.. Bunlardan biri Sultan hama- munda Aşir elendi caddesinde Yoda Leon ve Avimele şüre- kös komandit şirketinden Avi- Mele efendidir . Şirketin başlıca erkânitidan olan bu zat evlidir ve çocukları © vardır. Buna rağmen bir Rus kadınım sev. mektedir. Evli olduğu için ikinci bir defa evlenemiyecek olan bu zat Rus kadın ile birlikte Avsupaya kaçmağa ke- rar vermiş. şirketin bankadaki . 35000 lirasını almış, kadınla beraber sira kâdem böşmişlır. Bu zatın Fraisaya kaçtığı an- laşılmaktadır. İkinci firari Kasket ve elbiş komisyoncularından Necati Ziya elendidir. Bir musevi tacir te- rafından ilân istenen bu zat 13000 lira kadar borçludur. Avrupaya kaçtığı anlaşılmaktadır. Üçüncüsü, Katırcı oğlu hanı Müsalinde O manifalura ticareti yapan müsevi bir tacirdir .15 bin lira ile iflân stenen bu tecir de Avrupaya kaçmıştır. Bunlardan maada son hefta zarfında — deri” tüccarlarından Menda efendi de Wlâs etmiştir. Halin! cemiyeti Konuras (Öne tarafı birinci eyfamızdadır) 4 — Senede muayyen bir günü cemiyet azasının müş- terek gezinti ve eğlenti gü- nü olarak tesbiti yeni heyeti merkeziyeye havale olunmuş- tur. — Nizsmnamenin tadili ve © bazı eksikliklerin tamâmlan- ması hususunda yeni heyeti merkeziyenin hazırlık yapma- sı ve hazırlıyacağı müaddel nizamname layihasını gelecek kongreye arzetmesi kararlaş tırılmıştır. Müteakiben yeni heyeti merk intihabana geçil- miş, Hakkı Tarık B. reisliğe, Etem İzzet B umumi kâtip- Biğe. Abidin Daver, Ahmet Şükrü, Selim Ragıp, Refik Ahmet, Enis shsin, Melimet Nurettin, Fransızca Milliyet yarı müdürü.» Reşat Nari, Sadri © Etem; © Burhanettin Felek, Tevfik - Necati, Ali Fuat, A. Sırtı, Burhan «Cahit Beyler yeni heyeti merkezi yeye intihap. olunmuşlardır. hilâminda bu heyetten Hakkı Tarık, Etem İzzet, Selim, Ragıp, Refik Ahmet, Mehmet Nurettin, Sadri Etem, A. Sırrı, Ali Fuat Beyler o kongre - riyasetine müşterek imzalı bir tekrir vererek kongrehin — hakla- rında o gösterdiği teveceiihe teşekkür etmekle © beraber incihabata bütün azanın işti- rak etmemiş olmamasına bi- vaen kendilerinin yeni intihap olundukları heyeti merkezi- yeden istifa ettiklerini bildir- mişlerdir , İorihabatın İntühabata başlanıl madan evvel azadan bazıları . vakit geciktiği ve bazı arkadaşlar da çıkıp gİKİĞİ için * intihabın başka bir güne. bırakılmasını istemişler , bü teklif heyeti umumiyede ekseriyete iktiran, etmemişti . Bu suretle bazı arkadaşların intihabın tehirini istemiş olmaları , nizamname mucibince ekseriyetle ve usulü dahilinde intihap edilmiş ol- malarına rağmen bu zeyatın istifaları mucip olmuştur , Bu suretle , akalliyet bile olsa bir kısım arkadaşların © arzu. larının ihmal edilmesi isteni- mediği anlatılmış oluyordu . Bu zevat takrirlerinde heyeti merkeziyenin — ekseri yetinin istila etmiş olmasına mebni heyetin münfesih olduğunu , binaen aleyh yakın bir günde kongrenin tekrar toplanârak yeniden heyeti merkeziye intihabatı yapmasını teklif ediyorlardı. Bu takrir üzerine Enis Tahsin ve Reşat Nari Beyler de istifa edenlere İl tihak etmisler, kongrenin tek- lif mucibince yakın bir gün- de toplanarak heyeti merke- ziye ve haysiyet diyanmı in- tihap etmesi kararlaştırmış, içtimaa nihayet verilmiştir. Tedavi edilmek üzere Ankara- dan şchrimize gönderildi Ankara, 9 (Vakı) — Eve ki gün bildirdiğim hadise etrafında aldığım o mevsuk malumat şudur: Adliye vekilim; evinde yakalanan deli çiplak' bir halde sokaklarda halka sal. dırrken, vaziyeti gören Mah- mut Esat Bey tarafından halkı kurtırmak üzere ve alınarak polise yakalarını. mıştıe. Deli götürülürken yolda» polisin - tabantasına sarılarak - diğer bir eve gir- mek istemişse de yetişen di- ger zabıta memurlarile halk tarafından yere yaunlarak kolları ayaklari bağlanmış, polis müdürlüğüne sövkedil. malştir. Deli dün gece timar- hanede tedavi edilmek üzere elleri bağlı olarak İstanbula gönderilmiştir. Ddeli tarafın- dan vekil Beye taaruz vaki olmamıştır. Millişair MchmetEmin B.in 60ıncı yıl dönümü Milli şair Mehmet Emin beyin 60 inc yıl dönümü münasebetile, AnkaradaAdliye vekili Mahmut Esat bey tara- fından Ankara palasta bir siyafet verilmiştir . yalette , Adliae vekili Mahmut Esat, Maarif vekili Cemal Hüsnü ve Hmdullah Suphi Beyler tarrfından birer mutuk söylenmiş , şair Mehmet Emin beyde bir teşekkür nutku söylemiştir , Mili şairimize uzun ömür temenni ederiz ; İtalyanlara iki tah- telbahirle iki tor- pidomuhribismar- la Ankara , 9 (A.A) — tahtelbahir . iki ik mubribi inşasına İtalyanlarla | LÖse tgtatı e eek eni i sevki şekline göre, ci e moridan stifadeği isleyip ite mediğini sordu/ Kenan .B., *Okunan — isida dâ yazilenları, kati) iddiasım seslek namma yeddederim. Tecile gelince, ka- wünen bahşedilmiş bir haktır, Binaenaleylı, tecili #steriz»dedi. — Muhakemenin devamın isterseniz, devam (edecektir. Bunu talebe de “ salâhiyetiniz vardır ? — İstemiyoruz 1 — Siz,.. siz, SİZP Reis Lâmia H. ım zevci Cemal B. le diğer mâzmunla” rada sordu, İepsinden tecil istedikleri şeklinde ceyap aldı, Söz, Belkis H. m vekiline verildi. Mumaileyh, hadisenin alelâde dikkatizlikle olmadığım, bir ana ile çocuğunun. telef edildiğini Cemal B. İn severek aldığı zevcesini sonradan mu- habbeli sönerek ettiğini, ölümle — pençeleştiği “anlarda Kendisine “karşı şelik hareket etmediğini, hadisede kasıt mev- cut olduğunu, Cemal B.in ce- sedin ortadan biran evvel kalk- ması için İstical göstermesinde ve Kenan B.in Lâmia Fon kalp alaletinden öldüğüne dair Tapor Verip bunu belediye doktoruna göstermesinde setri cürum ve katlin neticesini ihfa maksadı bulunduğunu söyliye- rek, Cemal ve Kenan B. lerin bazı sözlerinden bahsetti. Reis sordu: — Katilde iştirake nasıl hük- mediyorsunuz, yâni ne gibi bir menfaa! — Efendim, mahremi esrarı bulunuyor” nihayet maddi menfaat... Belkis H., ayağa kalktı: biri diğerinin Ve — Reis beyfehdi, Cemâl B.” evlendikten pek az zaman sonra kızıma hakarete başlamıştır. Kızıma dayak bile atardı. Esisen kadın boşamağa alışıkmış » Sonradan işittim, Lâmiam üçüncü zevci öluyor- muş. Kizımin. yatağı önünde Sui ;kastini ikrar, etmişlir. Ke- nan B.ii bir sözüde Cemal B. in maksadını ve mes'uliyetini izah ediyor. Cemal B., kizimin cenazösi kalktığı gün hiç istifini bozmâdı, mükemmel tovalet yaptı, kendisine çekidüzen ver- di. Tamamile Jâkayitl. Herkes şaşıp kaldı. Hatta mezar başina kadar gitmeğe bile Tüzum' gör“ medi, Kızım, maçkaya gömüldü . Birkaç gece sonra Cemal Bi metresi Madam İnenle otomobili içinde mezarlık yanındaki yol- da görmüşler, mehtap seyredi- yorlarmış Hiç kızımı sevseydi o civarda mehtap sefası yapabi- lir mi idi? zerre Kadar acımadı! Evvelki vekilimi kandırdılar, azilettim. Af. ve tecile sığın mak istiyorlar. Ben şahsi da- vamdan vazgeçmiyorum Kadriye H. ın” vekili şöyle dedi: — Bizim dâvamız, malüliye- te sebebiyettir. Kasıt iddiamız yok, taksir iddiamiz var, Tecil dolayısile bizim davamızban da kurtulmak mı istiyor Kenan B.? Sorulsun. Dr. Kenan B., kanuni bir haktan istilade mevzuu bahis- olduğu, tecili istediği cevabım verdi. Mahkeme, kasıt iddia olun- maması itibarile Kadriye H.in açtığı davanın takibine mahal olmadığım kararlaştırdı. Müddeluniumi — Burhanetiğn B., Lâmia H. davasında katil iddiasının . son safhada çıktığı kaydile davada hata neticesin- de ölüme sebebiyet davası ok duğunu, İçcil kauununa naza uyuşulmuş , mukavele imza. | ran takitattan siçmnu bulun lânmıştır , duğunu ileri sürdü. Mdznun Tina im a hanm ki haz git- mek K istiyor vebili, bu noktadan söz! söyle di, tecilde israr etti, Reis Ferit âza, Nusret ve Asm B. ler Cl 1028 tenzil yapar llkariye çekler, M- Makdonalda caddesinde Kılıççı zade Bedri saka). Oda ” — Galatada topçular Yarım saatlik müzakereden telgraf çekti Sl gimme caddesinde | kapıiçi tram- sonra, karar bildirildi . Mah- | © İstanbul, 9 CAA) — M. Plaklardan e 0010 vay tevakkuf mahalli kar. pe. rr vasfı | Troçki M. Makdonalda bir 2 Eminönüde & Selâhattin | Şısında (Yeni dünya) şarap cörm e siyet VE | telgiratname göndererek İngil- Vehbi » tuhafiye mağazası, | imalâtlanesi, müdeellerin, önce katilden bah- | çereye gidebilmesi için pasa- (Kravat, gömlek, Çanta ve (*,25tenzildt yapacaktır.) setmemeleri, sonradan bunu | portunun © vize edilmesini : ni .12 — Ankara caddesin- iddia etmelerine mani görülmü- yordu. Katlin delilleri arasında Kenan B.in « Hasta, ataleti kalpten öldü » diye rapor ver- mesi de vardı. Ölümün hakiki sebebi Tıbbradiiye sorulmuştu. Cevap, vaziyeti tenvir edecekti, Bu suretle cürmün nev'i taay- yün len, tecil mümkün değildi. Ortada katil ideiası ve fennen hali Hizm gelen kususat o varken, muhakeme, ceffel kalem duramazdı. Netice olarak, mahkemenin vicdani kanaati tebellür edinci- ye kadar, muhakemenin deva- mına Karar verilmişti. Tıbbiadliden raporun gelme- si için , muhakeme haziranın otuzuncu günü onüç buçuğa bırakıldı talebetmiştir. Kendisi bu se- yabata sebep olmak * üzere derhal tedaviye mühtaç olan sıhhatini ileri sürmektedir. İstanbul mtaka maadin müken- disliğinden: Bilecik kazasının kirazlıyayla keryesin- de kâin olup halen hükümet meli bulunan simli kurşun ve çinko madeninin bir sene zar- fında tescil olunacak (250,000) lira sermayeli şirkete hukuku devredilmek ve teslim tarihin- den itibaren bir sene zarfında eski imalât açılarak ve maden Ocakları civarının 15000 mik- yasında muntâzam topoğrafik haritası yapılmak ve mümkün olduğu kadar - jcolojik “vaziyet irae edilmek ve bundan maada tetkikat netayicine göre işlet- me projeleri tazim edilmek ve dördüncü seneden itibaren senevi asgari (7500) ton cevher çıkarılmak veyahut hava kab- losu inşa edilmiş bulunmak ve bn tealiküdatı teminen milli bankalardan birinin 12500 lira- Mik teminat mektubu verilmek şartile mezküir inaden talipleri. ne ihale edileceğinden tâliplerin 15-7-929 tarihine müsadif pa- zartesi günü saat 15 şe kadar teminat mektuplarile beraber kapalı zarfla İktisat vekâleti maden işleri umum müdürlü ğüne müracaat eylemeleri ilin —— — — Meselenin tavazzu hu lâzımdır (Üst tatah birinci sahilamızdadır) şılıyor. Çünkü konkordato aktedilmediği halde satılacak emvali. bedeli alacaklıların yüzde otuz değil, yüzde dört miktarında bile alacacak- larını temin o edemiyeçeği muhakkak - görülüyor. ve yahudi, avukatların © müvek- kilerine sit menafii muba-? faza edecek yerde Avunduk zadelerin manifutra piyasa- çekilerek istiyen tücçarları yerlerine bir takım hesabına sından geçmek yahudi hareket, ettikleri iddia, olunu- yor. Acaba hakikaten memleke- timizde kendi . menfaatlerini Tüccarlarının felâketinde gö- ren bir Yahudi teşkilân Var. mıdır? Ve bu teşkilâc ecnebi ADLER | YAZI MAKİNALARI 1 haziran hulül etti j4 Her munmele mecburi ola; rak yeni harflele sermayedarlarının ve Türkle. yapılmalıdır? rin zarürına olarak maksada: AD rını terviç etmeğe yol bula- LER bilmekte midir? Eğer vaziyet İ8 | YAZI MAKİNASI böyle ise memleketin hayır (li) Avrupada 1898 senesinde ikmal edilen bir yazı makinandır. ve menlaati namına mukabil vedbirler. aramak Mzamgele. |) veriye kadar büün dünyada ij 380,000 ADLER makinası vilâyetinin yenişehir kân ye mağazaların 1 — Sirkecide tramvay fanila üzerinden 9,5 çorap de Muallim Ahmet Halit ve yaka üzerinden “3 | yo, in üpanesi tenzilât yapacaktır.) GE tepzilât yapacak» 3 — Emlnönünde, Bah- | , 599 (B4llât yapa tr. 13 çekapı pazari tuhafiye Gş- Yeni camide tah- j i z ; em mis önü caddesinde Kara (10 tenzilât yapacak- | Mustafa zade ve şürekste tr) nin (16) mümarilı kasıp dükkânı 14 — Beyoğlunda Balık» pazarında (29) numaralı kasap dükkânı 15 — Kadıköyünde Es- kiiskele caddesinde ©» numaralı kasap dükkânı 1ö — Üsküdarda İskele caddesinda Karamustalaza- de şürekâsına ait kasap dükkân: (Bu dükkânların sahip- leri karilerimize ©, 5 ten- zilât yapacaklardır. Maa- mafih bü dükkânlar esasen diğer Kasap dükkânlarına nazaran “, (10) tenzilârla sartıklari için (©, 15) ten- zilât demektir. 17 — Galatada (Cenyo) | lokantası ( yemek Jistesi üzerinden *, (10) tensilât yapmağı deruhte etmiştir.) 18 — Pangşalıda tram- İ vay caddesinde yeni kasap namile maruf (186) numa- ral Rıdvan beyin dükkân Çi, 53 tenzilâr yı 4 — Sirkede Hami- diye caddesinde 6 numa ralı İsmail Asaf Beyin ma“ Bazası, (Gramofon, plâk üzerin- den “5, tuhafiye eşyası üzerinden “410 tenzilâr Yapacaktır) 5 — Bakçekapıda Gük cemal tuhafiye pazarı CO tenzilâr yapacak at) 6 — Sirkecide perukâr Mustafa, Recep; biraderler. Abonelerine “(410 ten- zilât yapacaktır.) 7 — Bahçekapıda, 'Ma- lül gaziler pazarı Çtuhafi. ye, ayakkabı, terzilik) , li Dal caddesinde Nihat DİZ mağazası (spor Jevazımatı) (Bu mağazalar karileri- mize, pazarlığı müteakip *.(5) tenzilkk lardır). 9 — Postane civarında Hamidiye Giddesinde, Mili spor Zekt Riza mağazası ği Hevazimatı) yapacak» 19 il tohafiye lek mağaza. (“1.10 tenzi- Jât yapacaktır.) 720 — Orozdibak kar- şında ve. malül Pözari ya k , 10 tenzili Mz İğeki've Şünlü”mağızsı. Muallimler kütüpanesi “1,5 tenzilât vapacakur. ni pes ii nacak Milli inşaatı HAYDİ KALK | dan: 1—Şirketin hisabı reti- cesinde sermayeniri yüzde üçünün daha tediyesine devam olunduğunda hissedaranın eylemeeri. müracsaf MUSİKİ PERİSİ € (Yergun ameleye ) İşte sana ilham dahşedecek, kuvvet ve cesaret İikörü olan KINYÜM LABA- RAK her yemkten sonra bir likör kadehi “« KINYUM LABARAK » en fazla kuvvetten düşmüş hastaların bile az zaman zarfında iktisap ve iadei 2 — Şirketin” tey'eti upumüyesi haziranın otu zuncu pizar günüsaat Ol dörtte Bahçe kapıda Ana- dolu ban 26 numara cektir. İşte biz bu mülâhazaya binaen. Avunduk © zadeler konkordatosunun makul ve manuki bir sebeple mi, yoksa iâçıktan açıği müdafa edilemiyecek gizli maksatıarla mi akim birakilmiş olduğunu öğrenmek istiyoruz. ve sırf bu maksatla bir taraltm Avun- duk Zadelör namına bâreket €den Türk dava vekillerini, diğer tarâftan alacaklılar wa» mına hareket eden avukac müva Yarı efkârı umumiye cehesinde noktai nazarlarını müdafaaya davet ediyoruz. İlâve edelim ki Avunduk zadeler namına alacaklıların vekilleri ile görüşen zevat Koca eli meb'usu Salabeddin B. ile Edirne meb'use Uasan Hayri B. idi. Daimi vilâyet encümeninde İğ iJacemtası: Vilâyet dalmi encümeni dün mutat içlimamı yaparak konira- toları biten 30 kadar mektebin kontrato müsmelelerini yenile. Galata vo kotusu 447. satılmıştır. Anadoluya 2684 ma- H kine gönderilmiştir. ADLER İNASININ HUSUSİYETİ 8 Harflerin müvszi vuruşudur İİ Bu fabrikanın ihtirası olmak ij itibariyle başkaları tarafın ii dan taklit edilemez. Bu.si: yede fazla kopya çıkartmak mümkündür. Adler makinası PEK DAYANIKLIDIR. 1 Adler makinası En iyi bir makinedir Anadolu için tali acer! Er ramaktayız. Bir Alman mütahassısı idâresi © altında İstanbulda i) her gün makine tamiri için bir tamirane küşat ettiğimizi tepşir eyleriz. Adler makinalarının baş RİŞAR VOLF Galata Voyvoda Hanı?/10 bahriye Türk anonim şirketi tasfiye memurluğun- yazıhanede yapılacağından gerek vekâleten gerek kuvveti için kâfi olduğu gibi” en eski ve müzmin kansızlıkları ve zaliyetleri esaleten . yirmi . hisseye | de gale ve tederi'dder En i | a ng bar, karşısında serian zall olur. Hastalıktan, fert mesaiden tayflamış lanlar vak- tindan evvel neşvünüma bulmuş cocuk. lar, inkişaf devrelerinde iztrap çeken genç kızlar, Johusadan kalkan kadınlar, yaşı ilerilemesi hasebiln o kuvvebiz ihtiyarlar, « kanszlar ve bilhassa hali nekahalte bülunünlar her halde KINI Ruzmanici iüzakerat: ları raporunun kıraati ve ibraları, B— Mürskıp ve tasfiye nlemurlarıssım müddetleri bitam bulduğundan yeni den intihapları. : Tasfiye menturu M. Sadettin Türkiye iŞ bankası Sermayesi tediye edilmiş 4000000 liradır Umumi müdürlük Ankara Şubeleri: A ANKARA ADANA © AYVALIK ISTANBUL © TRABZON KAYSERİ İZMİR GIRESON MERSİN SAMSUN O EDREMİT BURSA BALİKESİR O ZONGULDAK Müsadif muameldi, kumbaralar ai