26 Haziran 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

26 Haziran 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

KEŞ A TET ER “yaka Spor “ize â Galalasaray İzmirde Galatasaray Karşıya- kayı nasıl mağlüp etti? Takımımız baştanbaşa hâkim bir oyun oynamış ikinci devrede (4) sayı ilk devrede (| J, kaydetmiştir İzmirde bulunan Galata- sarayın ikinci maçında Kar- gıyakayı (0) a karşı (5) se- yile mağlâp ettiğini. telgraf havadisi olarak yazmışuk. Dünkü posta ile gelen İzmirli arkâdaşlarımız bize bu maçın tafsilâtını getirdi. Mü- cereyanını alı anın sureti Yeni Asır refikimizden yoruz. İstanbul şampiyonu Gala- tasaray takımı dün Karşiya- ka spor kulübü birinci takı mi ile mukarrer müsabakayı yapmıştır. Bu münasebetle sahada cuma günkü kadar ol- manakla beraber, oldukça ka- Jabalık vardı. Saat beşi ellide evvelâ Galatasaray ve biraz sonra Karşıyaka alkışlar ara- sında sallaya çıkülar. Bayrak tentisinden sonru takımlar Al- tunordudan Salın beyin ida- nde olarak maça başlamak üzere şu tertipte karşı karşı ya geçtiler; KS. K Sabahattin Ratip | İsmail H. Turgut Hali Hamdi Mehmet Şehap Sedat Münmmer Hayati Galatasaray Rebii Latif Kemal Şadi Enver Şakir o Mithat © Suphi Burhan o Asım Rasim Galatasaraylılar o Vahi I. Mehmet beylerden mah- rum bulunuyorlardı. Oyunun bidayetinde top bir müddet bir az ağır basması üzerine oyun Karş” ve ortada dolaştı sonra C ve sarayın maf sabasına intikal eni. Bu sıralarda Karşıyakalı arm ara sıra yapmak İste- dikleri akınlar muhacimleri- nin mütereddit hareketleri yüzünden akim kalıyordu. On dokuzuncu dakikada Galatasaray o muhacimlerinin toplu bir akını esnasında Li- tif bey müdafilerden sıyrıla- rak ilk golü yaptı. Karşıyaka muhacim hattın. daki oyuncular Gatasarayın emin müdafaası (karşısında ekseriya” kendilerine verilen topu rakiplerine kaptırıyor- Jardı. Bir aralık Kemal Faruki bey Karşıyaka müdafileri ile çar pışma neticesinde sakatlana rak oyundan çıkmış ve ye- rine Necdet bey Devre nihayetine doğru Ha- yat bey de güzel bir akın esnasında ayağı bürkularak oyundan çıktı. ilk devre bitti. girmiştir. Bir az sora Birinci devrede Galatasa- rayin kuvvetli hticumlarına karşı muvaffakiyetle ve fakat fazla gayret ve enerji mu- kabilinde karşı koyan Karşı- yaka müdafaasının ikinci dev» rede daha çok sıkışacağı tahmin ediliyordu. Galatasa- raylıların bu devrede L, Meh- met beyi de oynatmaları bu tahminleri takviye ediyordu. Buna rağmen Karşıyakalılar yirminci dakikaya kadar te- datüt olmakla beraber fedakâr bir oyunla Galatasarayın teh- Mkeli âkınlarını tevkif ede bildiler. - | Yirminci dakikada Şadi bey ikinci golü yapmıya muvaffak oldu. Bu sa rine Galatasarayın tazyikini artırdığı . görülüyordu. Bu tazyik. esnasında kale önün- deki bir karşıklıktan isüfade ederek. Lâti bey sıkı bir şuda üçüncü sayıyı yapı. Vaziyet Karşıyakalılar için iyi görünmüyordu. Ce nah muavinlerinde yorgun- luk bariz bir şekil aldığı için Galatasaray dan soldan sürekli © akinlir © yapmiya devam (etmekte idi. Otuz beşinci dakikaya kadar mu hacimler arasında en iyi oynı- yan Mehmet beyin gayreti ile Galatassray kalecisi © büyük bir tehlike atlattı. Muammer bey Rasim beyin kaçırdığı topu boş kuleye atamadı. Bu mubakkak golün kaçması oyunun yine Kakşıyaka nısıf sahasına indkal etmesine amil oldu. o Galatasaraylılar dâkikalarda Necdet ve 1. Mehmet beylerin ayaklarından iki sayı daha yaparak 5-0 ile müsabakayı kazandılar, İatasaray müdafaası muhacimleri zayıf ve mütere ddit rakip karşısında serbest bir oyun. oynadı. © Burhan, Asım beylerin uzun vuruşları muavinlerin kesişleri güzeldi, muhacimler — iyi anlaştılar. Bilhassa Lâuf, Rebii ve Mh- met İyi idiler. Karşıyakadan kaleci Saba- battin bey müşkil dakikalarda mükemmel Kurtarışlar yaptı İsmail Ratip, Halil beyler azami gayretle çalıştılar ve muvaffak oldular. Mühacim- akından son lerden Mehmet ve Muammer çok çalıştılar. Karşıyaka mer- kez muavini Halil bey yalnız kendi takımı arasında değil yirmi iki kişi arasında en fazla tema eden oyuncu- lardan biri olmuştur. Tevziat listesi İkmal edildi Gayrı mübadillerden 43i iki gün zarfında is- tihkaklarını alacaklar Gayrı mubadillere | tevziat için o hazırlanan iste © ikmal edilmiştir. Bu İste mücbinee tevzialtan istilade edecek 45 zal bugün mektuplarla davet edi- eceklerdir. Gayrı mubadiller iki gün zarfında | istikaklarrını alacaklardır. Komisyonun tetkikatı ilerle miştir. Eldeki dosyalar yakında ikmal edilerek Ove badema ehabı tetihkaka aylık suretinde para tevzi edecektir. Acele satılık hane Üsküdar tramvay görajına beş dakika meselede iki kat Bzerine dört oda man sofa iki halâ zemin katı vasi bahçeyi havi ahşap hane ehven fiyatla satılıktır. Taliplerin o Beşiktaş valide çeşmesi, armagan soka. ğında 13 numaralı © haneye müracaatları, ———— Zayi — Askerlik vesikema kaybet- tim. Yen'elni çıkaracağımdan hükmü yoktur. Kadiköy sekerlik yubesinden 322 doğumlu Kadıköylü Ürer Feval oğlu Hüseyin Cemalettin Tahir İnter Sefalet yüzünden bir kadın kendini öldürdü Dün Bakırköyünde bir inti- har vak'ası olmuş; 38 yaşında bir kadın kendisini denize at miştir. Tahkikatımıza göre hadise şu şekilde geçmiştir : Bakır köyündeki © zeytinlikte oturan Aliye hamm şiridiye kadar çektiği sefalete bir nihayet vermek istemiş ve kendisini denize atarak öldürmüştür. Atiye cesedi dün denizden çıkarılmıştır. Bir tane daha... Vefada Molla Hüsrev ma- hellesinde mektep | sokağında oluran Mükerrem hanım koc yok yere işittiği tekdir- lerden canı sıkılmış ve tentör- diyo içerek intihar etmek iste hanımın sından miştir, Mükerrem hanım Ha- seki hastanesine yatırılmıştır. Çocuğnu öldürdü Çamheade bir aile yanında hizmetçilik eden Emine isminde bir kadın, geçen sene Pendikte bir: bahçıvanla | görüştüğü nada hamile kalmıştır. Emine geçen gün ansızın doğurmuş ve kabahatını . sak- lamak için çoçuğu © öldürüp bir bostana gömmüş, yapılan ihbar üzerine de yakalanmıştır. Kimin malıdır? TED ( Üsttaraı 1 inci sayıfamızda | Bu mada hükümet 1340 senesinde tütün bayiliği etmiyen melöller için (hisar kanunları mucebince ayrılıp zirant ban- kasında biriken 70 küsur bin lira munzam sermaye olarak vermiştir. Bu surcile mağazaya 100,009 temin olunmuştur. Ayni zaman- da bu 340 senesinde bayilik etmiyen malüllere izeleten ma- liye vekâleti 70 küsur bin lira için bil'umum malöller nama da 23,000 İlra malölini wikeriyeye heyeti hissedar sayılarak bir anonim şirket teşkil olunmuştur. Bu vaziyete göre Malal gaziler pazarının sermayesi doğrudan doğl İruya malöllere aittir. Anonim şirketi teşkil olunacağına göre bise senetlerinin de © isimlendirilip malüllere tevzi olunması lâzım gelmektedir. Milli müdalda ve- kâleti yedi bine yakın malölün lirahk bir, sermaye için muavenet künyesini mağaza meciri ide- resine bildirmiş, fakat şimdiye kadar hisse lendirilmesi mümkün olmamıştı, Son günlerde Maltlini aske- riyeye muavenet heyetinin lâğvi kanunu çıkınca bu mesele yeni: den mevzuubabs olmiya başla: mıştır, senetlerinin isim- Malâl gaziler pazarı anonim şirketinin teşekkül sureli veser- mayesinin aidiyet ciheti nazarı dikkate alınınca mağazanın Ma- elini askeriyeye muavenet heye- tinin müessesesi olmadığı anlaşılır, binaenaleyh mağaza (tadiyeye tabi tutulamaz denilmektedir. Bu takdirde malölini askeriyeye muavenet heyeti İâğvedileğine göre mağazanın sermaysi üze rindeki heyetin vesayetinin de kalkacağı, binsenaleyh bir ano- nim şirket olan o pazarın hisse senetlerinin isimlendirilmesi ve | bu süretle o mağazanm hakiki sahiplerine intikali lüzumu iddia olunmaktadır. Pazarın heyeti umumiye içti. maınında maliye vekâletini tem- «il etmekte olan İstanbul def terdarı Şefik B. vekâleten tali mat istemiştir. Şirketin 5 temmuzdaki kon- gresinde o mağazanın vaziyeti halledilecektir. Emniyet aönidiği müdürlü- ğünden: Mücevherat satış Ikraz No 161208 163164 1640949 165893 167089 170623 171256 173917 174935 170114 179159 180025 180962 181374 181423 183175 183306 184043 184208 184443 184760 185144 185378 185631 185667 185863 186130 184687 186779 186848 186850 186852 176934 187001 187191 187196 187504 189399 189665 189809 100189 Yukarda ilânatı Merhunsun cins ve nev'i Bir roza margiz yüzük 400 dirhem güm bir rozu kuş iğne bir roza dal iğne bir pırlantalı pandantif bir altın kor don (1 dirhem Medyunun Ismi Hafize H, M. Vitali Ahmet B. Şerel H. Çer Ali Riza E£, ın Hatiçe Ömriye H. bir gümüş kemer maa han bir elmaslı saat, bir Giş no Iki roza bir pırlantalı yüzük bir roza ipme 200 dirhem bir altun hurda sast bir pırlanta iğne bir pırlanta Noren Ef, Mehmet Avf B. Naime Leman H. madal- yon bir pırlanın ağraf ALB. bir gümüş tüyalet takımı 985 dirhem Ahmet Ziya B. Sara Ik bir Felemenk tektaş yüzük Kemalettin B ik bir gümüş baka bir gümüş baston sapı gümüş bir çift roza tektaş küpe bir roza marka yü Vahan E£, Fatma Zehra H. Aliye H. bir çift roza küpe bir pırlanta tektaş yüzük Bir pırlanta pantandif dört yüzük bir pırlantalı madalyon iki el bir pırlantah bilezik saat bir pırlantalı agraf bir çift roza güpe pırlantlı maslı saat bir altın kordon (üç parça) 16 dir. Ahmet Mukbil B. köstek & hem. Bir altın saat bir altın dir. € Saide H. Saide Nuriye H. Mustafa Nuri B. Sabri B. oza yürek iğne Bir zümrüt yüzük kolu elmaslı Bir çift roza tektaş küpe » Pırlantalı kol düğmesi takımı dört “parça Ayse Yegine FI. Bir altın saat iki alun yüzük bir mik- tar İnci Yirmi iki adet röza çıplak taş beş adet inci bir incili altun bilezik bir elmaslı cıgaralık 1175 dirhem gümüş Bir pırlanta bilezik bir taş noksan iç- *ieki srça dörr pırlanta yüzük bir çikf pırlanta gül KÜPE bir pırlanta ağraf bir elmaslı saat 5 dirhem İndi Mustafa Nuri B. Mustafa B Bedia H. Etem B. bir Toza pantandf iki altın saat biraltın köstek bir alın kordon bir roza pantanfif bir pırlanta yüzük bir roza agraf bir elmaslı şadliem bir altı saat İki alan köstek 17 dirhem Adile H. Hace Gülnaz H. Bir çift pırlanta iki taşlı küpe Ahmet Mukbil B. Bir roza yüzük bir roza kıravat nesi bir gümüş tabak Bir pırlanta akar pantandf iki yüzük bir altın suat bir altun kordon 4-5 dirhem Mehmet Muhtar B. Bir pırlanta tek taş yüzük bir çift pulanta tektaş küpe NL Vitali bir çift roza el küpe Emine H. bir pırlantalı pandandf Sadettin B. 6-1-9 miskal inci iki roza kolye to- kası ortası zümrüt bir çift pırlanta iğne bir pırlanta pandantif iki pırla zük bir taş noksan üç zümrüt yüzük hir taş noksan bir çift roza küpe bir elmaslı çalar saat bir alon çalar saat on yedi miskal inci b Paççası bir roza kıravat yakut yüzük bir gümüş yâtak takımı üç İki alem san iğ Hasan B. toği M. İren Mehmet Tahir B. 1 yü Fethiye H. Melek H., ir Toza iğnesi ispat bir Refia H. ç parça Ahmet Vefik B. Kir alan saat bir altın köstek alen Kese 28 dirhem bir çift pırlanta kol döğmesi bir pırlanta gümüş düğme Bir çift roza küpe bir roza yüzük iki altın yüzük Bir. pırlanta yüzük döre buçuk miskal inci Osman B. Hayriye H. Vasıf B. isimleri yazılı zevat gümüş ve o mücevherat mukabitinde Emniyet sandığından istikraz eylemiş oldukları mebaliği vadesinde tediye etmemelerine mebni kendilerine alelusul ihbarpame tebliğ edildiği halde gene tesviyet dejn eylemem nattan deyne olduklarından eçnası yukarda gösterilen omerhu kifayet. edecek miktarı Sandık satış âmiri ile icar memuru İsuzarile şehri temmuz 920 (1 inci perşembe ve 13 üncü, cumartesi günleri saat (0 dan 16 ya k ar ve 14 üncü pazar günü Saat 10 dan 12 ye kadar Sandık satış amirliğindeki camekinda teşhir ve İnci pazartesi “günl saat 14 te Şehremaneti teninde şehri mezkürun 15 sandal o bedes müzayede ile saulacağından' talip olanların teşhir günleri Sandık satış amirliğine ve satış günü mahalli müze yedeye ve tediyi deyn ve ya te yen .medyunlarin hitamı müzaycdeden evvel Sandık iste- İdare- i müamele etmek sine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. * İcra ve iflâs kanunu Şerhi Istanbul İcra reişi Ahmet Refik Beyin bu mü * kemmel eseri neşrolunmuştur. Mumaileyhin bu hu * sustaki ihtisasına göre eserin mükemmeliyetindep bahsetmeksizin karilerimize mütaleasını tavsiye il& iktifa ederiz. Fiatı yüz elli kuruştur. Salış merkezlâri İsta: da Vakıt, Çihan ve İkbal kütüpaneleridir. nbul- Mahlâlât müdürlüğüden: Bahçekapısında hobyar mahallesinde Yeni postane meydancıkla kâin kazasker Abdülkadir efendi tarfından karşısında barakamsı müteaddit ahşap binsyi müştemil arsanın tamamı (yüz altmış yedi bin iki yüz on bir ) lira bedelle 26/6/929 tarihinden 24/7/9209 müsadif çarşamba gününe kadar 4 hafta müddetle ve kapalı zarf osullile müyayedeye konulmuştur. Talip olanlar balâdaki kıymetinin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi veya banka kefaletnamesile teklif mektuplarını yevmi mezkürda saat on beşe kadar İstanbul Evkaf müdüriyeti binasında müteşekkil idare encümenine tevdi eylemeleri ilin olunur. A PE Eze vey eee Çakmak ve çakmak taşı tacirlerine Kibrit ve çakmak inhisar idaresinden: 1g haziran 1929 tarihli resmi gazetede intişar eden 1503 numaralı kanun mucibince mezkür tarihten itibaren her yeti çakmak ve çakmak taşlarının imali, ithali ve satılması hükümetin inhisarı altındadır. 1 — Işbw mevadı inhisarineyi setmakta bulunanlar bir ay zarfında yanl 9 temmuz 1029 akşamına kadar yedlerinde buludar çakmaklar ile çakmak taşlarını A — Adedini B — Cins ve nev'ini C — Satış fiatlarım D — Bunları bulundukları mahalli ayrı ayrı gösterir bir beyanname tanzimile zirine 15 kuruşluk bir pul yapıştırarak ve Ücarethanelerinin isim ye adresini de ilâve ederek Sirkeclde 4üncü Vakıf handa kibrit idaresine mükelleftirler. ve çakmak inhisar vermekle 2 — Mebhus mevadı inhisariyeden 10 haziran 1920 tarihin- den evvel sipariş edilmiş bulunanlar 9 ağustos kadar T fiyatma satın mah alınır. Bu mevi sipariş edilmiş tacirler bunların Adedini Cis, nevi ve markasım Nereye hangi firmaya sipariş edildiğini Ne zaman ve hangi vasitayla geleceğini Maliyet fiatini 1090 akşamına Ilmanlarına” gelmek şartile inhisar idaresince maliyet bukuman Kezalik bir beyanname ile 9 temmuz akşanyına kadar inhisar idaresine bildirmeğe mecburdurlar. Yukarıda sayılan heyantame- leri vaktinde vermiyenler ve 1503 numaralı inhistr kanunuaun sair ahkfımına muhalefet edenler yedlerinde bulunacak mevaddı inbisariye müsadere oulunarak beher çakmak için beş lira ve beher çakmak taşı için 25 kuruş para cezas alındıktan başka (kaçakçılığın men'i hakkındaki kanun ) mucibince tecziye olunur. Mülemim malimat isteyenler her gün inhisar idaresi emiia şube- sine acaat edebilirler. Mahlulât müdüriyetinden : Kıymeti muhamminesi: 250 lira Üsküdarda İhsaniyede 20 No. hı muhterik sahilhanenin deniz ebniyeden baki kalan ankazı dört hafta müddetle deye konmuştur nisbetinde pey. akçelerile beraber temmuzun on Karantine hanc Sokağında cihetindeki dıvanı hariç olmak üzre diğer divarlardaki * tuşlarla kâin bahçe yanan müzaye- Talip olanlar kıymetin yüzde yedi buçuğu yedinci çarşamba günü saat onda mahallinde, on dörtte de Çemberli taşa İstanbul Evkaf müdüriyeti binasında Mahlölât yetine müracaatları. Beyoğlu serh terasından : Ab dullah Seyfi B. ile Fehime bammın şayian müştereken mutasarrıf olduklari Find.k- ıda Perizat hatun mahalle- sinde Dolma bahçe cadde- sinde o hammal (sokağında kâin 1-46 numaralı bir bap dükkân şamil muhtacı tamir bir mutfak ve taşlık ve ikin- ci katı karşılıklı iki oda muh- taci tamir bir sofa ve üçün cü katı iki oda ve bir halâ bir sofa ve beşinci katı ta- van aras Olup bir oda ve bir sofa ve iki tarafında deniz nezareti kâmileyi havi ve biri küçük diğeri büyü- cek etralı demir parmaklıklı iki tarasayı şamil olup dük- kânın 1 şubat 929 tarihin- den itibaren 1 kânunusani ©30 taribine kadar bir müddetle Abdullah efendi tarafından o müstecir İzzet efendiye dükkân ve üzerin- ve hanenin diğer dan bir dullah beyin yeddi . işgalinde aksamda Feyz daki zatın tahtı iş Yunan hanenin aamnında bilmüza) Zasındandır. ve altındaki rm ve daha ak isteyenlerin beş yüz kılınacak olan 28-7- sene oğlu ic ları ilân olunur. odası hissedar kirasız muhammenesi olan üç liranın yüzde nisbetinde pey akçasını müs” tacelen ihalei evveliyesi icr# müdüri- deki bir odanın icar edildiği alısamın- Ab- ve ruhtu kararı mahkeme ikti Mezkür dükkânn tarihi ilânından itibaren otuz gün müddetle müzayedeye vaze- dilmiş olmakla talip olanla de malümiat hane kiymet bin opu 29 tarihi ne müsadif pazar günü si üçte 929-2410 numara ile kalemine müracaa” Bey