3 Temmuz 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

3 Temmuz 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

( Baş makalemiizden mabet | Binaenaleyh dikkat edi- lirse M. Kamil Jakarın iti razı iki cephelidir. j: tik mütahassısı bir taraftan mali vaziyetini zaif göst” ren raporunu çürütüyor. taraftan gümrük ista- ine esas olan be- lerdeki kıymet ra- kamlarının -- memleketimiz zararına olarak -- hakikate muvafık olmadığını göste M. K. Jakârın bü itirazı çök mühimdir ve denile bu itiraz üzerine meselenin tamikile orlaya çıkacak hakikat iktisadi dertlerimizin ruhu- nu gerek hükümet, gerek #kârı umumiyeye anlala- bakikatlerin bir gün evvel kişafına bizmet . etmeyi vazife bilecektir. Mehmet Asım ünlüler kongresi tarafı İL inci, sayıfamıyda | mubarriri Gols- verziden sonra Fransız mu-. geçmiş, ondan sonra Al wan muhamriri. Donbler ri: davet olunmuşsa da muharrir Julyos Ban- drovski lehine riyaseti ter- Gin defa olarak. Slav. edebiya- tına mensup bir muharrir müellifler kongresine riya- Danonçiyo ! edip etmediğinin tesbiti, he- def ittihaz edilmiştir. Müsa- korsanlık neticesi olduğu tesbit edildiği takdir: sahiplerine tazminat vermek- ten kurtulacaklardı. bü harakât meşru harp ted- Oo Zaman. 12. milyon - lireti Sigortadan almak mümkün Türen mahkemesi, Danun- taralı birinci sayıfamızda | an telgraflarına göre Atina, 2 (Aneksartitos) — Hariciye nezaretine gelen telgreflara Ankarada itilât müzakeralına bugün filen tekrar başlanıyor, Salâhi- yet ve son talimat ile mü- cehhez olan M. Papa bir muhtıra ve şifahi izahat Bugün Ankarada aktedi- Tevfik Rüştü B., Tevfik Kâmil B. bitaraf mübabele Holşrat, M. Papa ve Di. yamandöpulos iştirak ede- ir, Bu aralık Tevfik Rüştü B. ile M. Papa arasında Wuku bulan müzakerelerd mestlelerin vukuuna mi edilmemiştir, Hariciye ne- Zaretine Türk mahafilinin mi beniz imemiştir. - kat sefir Enis beş ii natından sonra salâhiyettar mahafil Ankaranın hüsnü- > miyetiaden ve mi Birinci Jkuuşun atldık. tan sonra Vefik B. yürüyor ou. idi, yokse hemen yere düşü mü? — O srada ben dükki, nima girmiştim! Reis Nusret B,, komiser muavini ilç Vefik B. are sında silâh atıldığı zaman ne kadar meşale bulunduğur nu sordu, Şahit, şu cevabi verdi; Aradaki, meşale, Vetik B. in boğu kadardı. Vefik B.. uzun du. . Yere düşünce komiser muavinine yakın oldu, Boyunun wzun- luğu mesieyi kasalttı! — İki iladen var, Bunları telif et. Mesafe iki mi, yok sa altı adım mi idi? Şahit, kararlamadan söy lediğini kâydetti, Mın. Zafira, geldi. Maznu- nup, evvelâ ihale kastile silâh. attığını söylüyordu, Re- is Nusret B. iştizah Gü; — Müştapike böyle süy- lemenyiştin. Müddeiumumi Cemil B.de istizah, citirdi: Orada « Makıyl, polis. gerilerken o yere o düşünce durdu, beldedi » de divor. Bir de raporda“ Silâh ya- kından atılsaydı cildi yakardı kaydı var. Al. ne diyecek? İfndesindeki mübayenetin halli; için Sotiri: Hİ. ile mü. vacehe * yapıldı. - Maznunun evvelâ boşa silâh attığını Soğiri AE, teyit etmedi. Şahit Nikoli EL, isticvap olunurken, Mm. Zafiri: arka: dan Rumca birşey fısıldadı, bunun farkaya varıldı, riyaset ihtarda bulundu. Nikoli EÇ, Vefik B. in mMüuavipe vuracağını talımin ediyordu. We muavinin ha- vaya kursun aruğu iddiasında idi. Reis Nusret Bi, «Senin ifadene göre, on kurşun atıl Halbuki. tabanca se- kiz kürşun alıyor. ve içinde atılmamış kurşun da var Havaya da üç kurşun. atıl dığını söylediğine. göre, bu nasil -olür.? Maktulün cese- dinde de beş-kurşuü varmış! Müddetumumi Cemil B,, şahidin yalan şehadet mad desinden kemen | tevkifini istedi, şöyle dedi: — Diğer şahidin Rumca seslenmesi. üzerine ifadesini değiştirdi. Maznun vekilleri, itiraz , Münakaşalar oldu, Nikoli Ef. ye çekilebi- leceğini bildirdi, Şahit Ligor Ef, Vefik B, in muavine bıçak dokun- durduğunu tâ, Otuz adımdan gördüğünü, Muavinin « tü kesip, yere düşerek 5, ateş etiğini söylüyordu. Halbuki bizzat meznün, maktulün kendisine biçak» dokundur. madığını ifade ediyordu, Reis Nusret B. Sabitten istizahJarda bulunurken, “tük semek ». tabirile ne demek istediğini sordu. Bu tabirle, muavinin ayağı taşa çarp” dani, sürçrüğünü anlatmak istiyormuş. Vefik B; den şikâyet cde- rek komiser muavinini ça- giran Rus marangoz Jozefin çırağı onaltı yaşında Kemâs Isttin EL, şunları söyledi: — Vefik B., ustama bi kâç yüz liralık İuymettar bir Müsa ısmatlabıştı. Galiba bir mektebe hediye edecek- miş. O “gün geldi, « Niçin vaktinde bitirihedin ? » diye çıkıştı Kavga Çettiler. Jozef; Bi Yilakole" gili, * biri Komünistler İzmirde muhakemeye devam olunuyor Beyannameleri kim yazdı? İzmir, Z (ACA) — Bugün öğleden evel saat on otuzda ağır İ ceza mahkemesinde komünistle- rin mahakemesine devam edil- da kazanan: numa" raların İistesi uktan sonra Vöik B. le |Sun muavin arasında ne olduğ Völik-B., “başağı » asa- doğtu geliyordu. güz Gkiimiş ve bir kurşun at. Y dine isabet etti, biçak elin den düştü. Komiser, birkaç kurşun daha sıkınca da yere yavarlandı, öldü. yazmıştık. Bü- | gün de kazanan (o bütün | numaraların muntazam cet- velini neşre başlıyoruz: ir. Firari Mehmet ile Hamdinin hakkındaki tebligatın ilmühaberleri. gelmiştir . Koçe- mun sicili nüfusa kadyinin İsti İdamı hakkındaki tezkereye ademi malimatı mutazammın cevapile fark ve mümeyyiz olduğuna dair rapor okunmuştur. Şâkrüye verilen şifredeki rakam- ların yazısı Nikoya ve Şükrüye Bunlar bu yazının kendi yazır ları olmadığını iddia etmişlerdir. Doktor Hikmetin o Ödemişteki bir arkadaşını yazdığı mektup il we dektor yazı benim değildir. ehli hibreye müracaat edilsin cevabinda bu lunmuştur. Marangoz Filminin bıçak düştükten sonra mw atin kaç el kurşun att? > Firlanta” panda gap — Üç, dört tane at. — Farlanda- değilim. alip olan bu ifade otrafında iki taraf arasında hararetli münakaşa- lar oldu. AhmerB., mak İün varislerinin bazı şahitler üzeüinde müessir olduklarım idela etti. Müddei vel den Ekrem B., « Ay Kendileri tarafihdan val muştur, tarafımızdan değilt» Magi b gi Pırlanta Pandantit 400 Plâtin erkek saatleri (650 ) şer liralık : 34209 190482 145026 108287 212006 200356 168469 - 158186 99661 Plâtin kol saati kadın için (500 ) zer liralık! 156270 43122 171625. - 227256 > 94459 21233 141010. 227388 Saat yârimdi, öğle tatili şahitlerin dinlenilmesi öndört buçuğa bırakıldı. resmi Hilmi © tarafından Badehu o Ahmet kayanın evinin tahrişine dair ve Kam: beroğlu Alinin keçi hırsızlığı mes'lesinden yakalandığı zaman stlan © beyannömeler On dört buçukta açılan ikinci celsede Sabriye H.m şehadeti (250 Yişer lirahık: ( Civardaki" kapıcılar, için. öfkeciliğinden okunmuş, İbrahim Ağayef, Sıt- kı ve doktor Hikmetin beyan: name ve mektuptaki yazıları inkâr etmeleri üzerine gerek maznunlârın* talepleri ve gerek müddelumuminin gösterdiği lü- zum üzerine yazıların ehli hib- veye. gösterilmesine karar erik iniştir. Muhakömeye yarin öğ leden sonra devam edilecektir. mayın, feliş etmeyin! > diye bağırdılar. Komiser Beyiendi, tabanca sıktı. Vefik B, bir eline den vuruldu. Ellerini yukarıya kaldırdı; Muâvin Beyfendi, Ve- fik B. yere düşlüklen sonra da ürerine silâh endalt etti. ) Sabriye. H., mahkeme hüzü- runda bu ifadesini teyit, müte addit istizahlara rağmen bunda — Evet; “böyle” oldu. son, kurşunları çömeldi, nişi 210230 ., 77231 — Kaç dafa attı? Karsa vardı Köylüler yekili “Ya- şasın. cümhuriyet,, diye karşılıyorlar Kars, 1 (AA) — Dahiliye vekili Şükrü Kiya Bej, ordu Maznun vekilleri; yere yüzü koyun düşen Velik Be in yara. ları göğsünden olduğunu, bu vaziyette - yalan bir adamın-bu şekilde vurulamıyacağımı söyle- Sadi Riza B., şöyle mikabele — Yüzü koyun yere. düşen maktulün, öztirap. içinde can l birlikte saat 44 te şehirimize kıvranırken biran gelmiştir. Misafirlerimiz, müs- vilâyet erkânı ve halk mü- tarafından Selim nahiyesinde istikbal “eğilmiş ler ve şehrin metlalinde as keri mektepler, esnaf cemi: yetleri ve kesif bithalk tara- fından karşilanmışlardır: Vekil Bey Sankamıştaı Selim ve Banli kariyelerine ve halkın samimi malilanmadı yaz Bunlar müjfha- zaya değer ve takdire tabi Tekrar hararetli; mühakaşalar .Hereke battaniyesi ÖOlânes ET. dinlenildiler. (10 )iner liralık: Bunların ifadeleri arasındald ( Vefik B. in ellefini yukariya tarafeyn. wekilleri. münakâşada bulundular. Bu el kaldırmanın kurşunun. tesirile yere düşerken ir b bir hareket olup teslim olmak ylarımışar. Müşarüpileyh köy- lerde > bir müddet tevakkuf salatada, karş ederek - ahali" ile hasbıhalde müddei vekili «-köllarını kak Girmiş, gene kulşünu. yemiş. Vaziyet ve netiçe budur İşte! » Sivas yolunda yağmu- run yaptıkları Yozgat, 1 (A.A.)—Akdağ- madeni kazasındaki seylâp, Sivas şödası üzerinde de biri ahşap diğeri iki gözlü kârgir köprüyü yıkinış, 200 den fazla; telgraf direğini götürmüş ve kasabanın çeşmelerini harap etmiştir. Vahide H.m ifadesi de mü- makaşayı mucip oldu. Müstan- tikta « Velik B.in silâir'düştü. Elinden Kan “âkı- yordu. Silâh elinden düştükten sonra da. kurşun yedi. Bir cı garayı iki nefes çekecek. kadar fasıla ile. silâh, atıldı » diyen Vahide H., mahkemede biraz başka türlü söyledi, iki ifadesi arasında mübayenet görüldü ve müddei umuminin talebi veçhile yalan şehadelte! mazmun mev- Belediye dolgun. bir proje ile işe başlıyor” İzmir, 2 (AA) - iye İş bankasından ettiği. iki milyon. liranın va gere e Muhakeme, oğalı buçukta en şahitler için talik olundu, o Mazaun Trakyadan avdet etti Edirnede bir mutemet lik ihdas edilmiştir Bir müddet evvel Trak- yaya teftişe giden, Halk fir. bası “(© 13 ) üncü omuntaka müfettişi Hakkı Şinasi Pş. dün deniz tarikile Tekir gından avdet etmiştir, Haki Şinası Pş. bir muhampmnse seyahat hakkında. şu beyi nâtta bulunmuştür. Der see mutat oklu ğu gibi mıntukam teftişat yapmaktayım. BU itibarlı Trakyayı dolaştım. En son Tekirdağına gittim. Bu. sabah; oradan vapurla döndüm... Seyahatımın. aeti- cesinden memnunum. Piri teşkilârı Edirneden mada heryerde vilâyet veya “kaza idare beyeti reisleri tarafın: dan idare edilmektedir. At cak Edirnede müstesna Ol ak “bir © inütörnerik * ihdas olunmuş. ve o mutemel miralay mütekaidi Osm? B. inuhap edilmiştir. Yaka Şinasi PŞ. bir müd det istirahatı müteakip» vili- yetimizde : teftişe başlıyacak ve bu teftişin lara kadar teşmil edecektir. Ocak süpü Hakkında Emanet ne diyor” Ocak süpürücüleri hak - kındaki bazı neşriyat dola- yisile tahkikata bulundük. Emanet mahafilinde buna şu suretle cevap verilmek - tedir: — Süpürümek mecburi değildir. Herkes bunları kabul edip etmemekte mahe tardır. Sahibinin muvafakati harici bir eve gi let polise tevdi olunur” Mi Eğe yapılmaktadır. Tasfiye edilenlerin itirazi Tasfiyekomisyonutarafın- tâhi tutulan me- dan tasfiyeye tâbi haki murlardan ekserisi rındaki karara itiraz » Devlet şurasına mü etmişlerdir. de — İzmir polis müdürü Şehrimize mezunen £© len İzmir polis müdürü Ömer B. dün Vali beyi ey e etmiye o kemali faaliyetle çalışmaktadır. Belediye; herşeye ii hayat: bahalılığı ilemü kei hali, bir sebze Ve muazzam bir ekmek fabri- kası inşa ve tesis edecek- tir. Bir marangozun mü bim bir ihtira İzmir, 2 (A.A) — Aydın şimendifer kumpanyasında marangoz Müstafi namında birzat , bir tahta, makine ile evinin açtığı çukurdan günde2000 teneke suçıkarmaıya muva!* fak olmuştur . Mumaileyh, keşfinin beratını üzre resmen vilâyete müra- canta bulunmuştur. Makine 6lira ile imal edilebilmek” tedir . vi İncir, üzüm, tütün İzmir, 2 (A.A) — Ber Ödemiş, Aydın, Na- Sili ve bavalilerinden alı nan habere göre,bu seneki — Bele: | diğer © senelire nisbetle istikraz mebzul deilim de hem. cins iti Hk çüpeli bark £