29 Eylül 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Aldığım mekiupların diğer kısmı birinci kısımdan o daha memnuniyet “verecek gibi de ğildi. Beni Berlin gece melcelerin- de görmüş ve ismimi gezetelerde okuyunca — hatırlamış olan bir çok serseriler sefaletten £ kendi. lerini kurtarmakliğim için mek- tep yağdırıyorlardı. e Meyhane köşelerinde kala tütsöliyen bir çok tayfa kendilerine yardım «Vaktrın tefrikası; 55 Serseriler Aleksandr Zubkofun hatıratı #yacakmış. Artık” “her emelimi yerine getire bildiğimden bir mötosik- let almıştım. Zevcemi de yanıma alarak inctosiklelle şu âuf Ren mıntakasında tenezzühler yapi- yordum. Mukeddema “da söylemiş olduğum veçhile zevcem spora düşkündü; maktnamın ; sepetine binerek bana refakat ederdi. İsdivacımızdan iki | bağ halle sonra yani kânunuevvelin beş'üd: beraberce gezmek öz- re bir arkadaşımı davet ettim. kıralı etmekliğimin şiarı fnsoniyettem olduğunu © ihtar ediycrlardı, Velhasıl böyle: mektup sağnağı altında. kalan bir adamın bal ayının “keyifle geçmiyeceği , ko- laylıkla. anlaşılır Zevcemin bu adi ve * hüsle cemiyet rezaletlerine karşı gös” terdiği o ülvi vakar gördükçe, hakkında hürueikâr bir hayret | “Ren> 1 boylyan © muntakada beslenmekten kendimi alatoya. | mes'udahe © Godesberp | istika- melinde gidiyorduk . Orada <Köçük . Anni,, Tokantasında mayerdum. Fakat kardaşlarımız. insan! bir bi Güzel” bir don gönü “idi. Bura- da durduktan sonra motosikletinin iyi işleyip işlemediğini anlamak için makinaya atlıyarak şöyle bir doleştim; o Az'sonra küçük şehir arkada kalmıştı. o Makina- min muntazam olup her Yakıtki sür'atle gidebildiğini anlar an- lamaz arkadaşımı O İokantadan almak için geri döndüm. O sırada birdenbire enseme bir darba indi; gözlerim karardı; ve kendimi kaybet: tim. Beni yere atan darbayı hayalmeyal hissetmiştim, halbuki motosikletim daha uzağa düş rüştü, Ayıldığım 'zaman o kendimi bir. hastanede yatakta. yatar buldum. Fikrimi toplamak için Az sonra ölü ogibi ağır bir üykuya “yattım. o Daha sonra; anlaşılan bir sul kata uğradı- Hami / anladım. Arkamdan" koca bir taş atmışlardı: eğer geyet sür'atle yol almamış olsaydım || kafa tasımın yarılacağı muhak- | kaktı. Kendimi kaybettiğimden makinenin | direksyonunu idare Bu çün ssat 81 Kuydli HMI sinema tiyatrosunda edememi r m yere © düyerek || ga sayan Cevdet temla ygın kalmıştım. CA san'arkâr) müthiş dram 2 perde Az sonra etralıma bir takım Ke Şatakarin 3 komedi 3 perde tyete, iomolof, tenini. Yarn akşam mütecessin . halk toplanmıştı. | panzalı sinema 'riyatrosenda. (Knl Belki. mütaarrizım da bu halk arasinda idi. Kurbanının hönüz ölmemiş olduğunu ; görünce Şüphesiz canı sıkılmıştır. Niha- Köprü cinayeti) dram 5 petde. yakm hastaneye MELEK SİNEMASINDA | de verilecek hosusi bir marinede gönderilen davermamdni ricali hükümet ve makaman öliye ve matbust müteesiiMleri huzurund ANKARA POSTASI muazzam şaheser İrne olunacaken, Haşiye : “İşbu filmin irsesi öpüddetiiii serbest duhuliye “kartdirı kabul edile hümilleni bu günkü matineye teşrif ile gürmeleri rica olamir, nakletti miş. Uyanarak ve tekrar olarık bu hastanede yatmağa mecbur ol yet dostum gelmiş ve beni en | dum. Müthiş baş ağrıları çeki: | etinden ; mezkör kari # Darülbeda Birinci töşrinin biri salı günü akşamı başlıyd” İlk temsil: Mari yordum. Olan hadiseyi mak için hasta dimağımı Bİ yere yorüyordum. yy yy yn ayyy yy yy yg yy yg gg yy yy yy gg Peyagatati Tiyatrodan konuşur ve kabartma filme: Uyum! harp birçok telâkki; leri değiştirdi. Zemanımızın te kâmül manas sörette aranıyor. Çünkü sürat haddizatında tekâ- müldür, “ve tekâmülün esas vi- vu odur, * Tiyatrolar, geçem asrın gö zel sa'antlarından en çok rağ- bet bulanı idi Harbe kadar bu böyle de rağbetin en yüksek geldikmeli sos 35 devri İle deği rok sürat det vam cil, merhales'ne wülleri kısa, artıran Omefhuml'arı kilemeli, karışık seyredemez olduk”) deatik pozlrm gölünçlükleri arılı, ve, sinenia. ipilâs beğ ladı, Birçok sahne artistleri fi- lim. çevirmiye koştular. Sahne fakir kaldı ve o mahvolensmak için , sinema sanayiinin kulleiiz miş olduğu. birçok; vasıtalara el at, Bunlardan başlıcası de kordur. Bu” işin şekil taralıdır, Ruhi cihitine gelince, “Biyesle” rü mevzuu büsbütün değişi, Hafif Toperetler, © müzikhalle- rin revüleri tarzında tablolarla süslenmiş piyesler ancak seyirci bulabildiler, Bernişienyaın son eseri bu tarzın en o mükemmel ve sinematogralik nümünesidi Bazı” piyesler “de“yevzularıni günün hadiselerinden almak su: retile rağbete kur yaptılar. Buna misal de © Darülbede- yin” bu mevsim ilk oyununu teşkil "eden “Mari Dügen piye #idir. bu piyee Parisin yüksek muhitini altüst eden bir cins Yelin mahkemesini tasvir ediyor. Bir başka müşteri arayan piyes tarzı da, böyük bir kari kitlesi bulmuş olan o meşbur eserlerden alınan mevzulardır: üstüste 238 dala (oynanan “Jan Jirodusnun, Siğrlit piyesi gibi, Pek tab olarak resmi W yatrolar klâsik eserleri oyna makta devam ediyorlar. Fakat bu tiyatroların . seyircileri o memlekete gelen sevyahlardan an'aneye sadık koyu muhalaza- Kürlardan ibarettir. Sinemanın bu vaziyete dü- gördüğü tiyatroya ikinci darbayı konuşur filim vurdu. Filhakika bu birdarbe idi, * bir madde teşkil eder. ölmek ve yemişlen ibaret yemeğini n Hollivüt “doktorlarının 18 günde 9 kilo. eksilmek üçüncü gün Zayıflamak günün moda- sıdır. Gazeteler istedikleri kadar “şişmanlık moda oluyor , diye balon uçur- $unlar, doktorlar istedikleri kadar balık etinde olmanın fsidelerinden bahsetsinler, moda bir iptilâ şeklinde sürüp gitmektedir. Hatta bazı memleketler ve bazı yerler vardır ki oralarda bu moda” bir mecbüriyet Ve bir vazife “şekline giri mektedir, Sinema payıtahtı (Holli- vut ) w bunların en başında sayabiliriz, (Hollivut ) ta şişman bir kadına rastlamak mümkün değildir. Esasen şişman bir kadının, bir kızın sinema- cılık etmesine imkân yok- tur, Filim yıldızlarının mus kayelelerinde şişmanlık ve Yayıflık iedeldsi başlıbaşına işsiz Şişmanlık bir yıldız için büyük bir tehlike demektir. Bu yüzden omukaveleleri bozulan, işsiz ve aç kalan kadınlar çok görülmüştür. Onun için sinema yıldızları herşeyden evvel sıkletlerine dikkat - ederler. Muayyen günlerde tartılırlar, Amerika gazöte ve m&cmu- alarında bu mevzu üzerinde hemen hemen her gün bir makaleye raslamak müm- kündür, Karilerimize bir fikir ver- mek: için bugün bunlardan birinden bahsedeceğiz. Amerikan sinema meç- mualarının en o büyüklerin- den ( Motion Picture ) de çıkan bu makalede (Holli- vut perhiz reçetesi) namile bir perhiz programı neşro- luhmaktadır, Makale muharririne göre perhiz müddeti 18 gündür. Bu 18 günü program mu- cibince geçitenler mutlak Surette günde yarımşar ki- lodan 9 kilo zayıflıyacaklar- dır. Fakat her şeyden ev- vel perhize dikkat etmek, tesbit olunan yemek liste- sinin oharicine çıkmamak inema yıldır Mart Doran ça; Onlardan birini tanıyor. sanız ve bir yerde tesadüf edip da kendisini neşesiz | lâzımdır. ve somurtkan görmüşseniz Yemek listesini berveçhi ati neşrediyoruz: bunun sebepleri arasında aklınıza en evvel san'atkâ- iü ig rın bir iki kilo birden şiş- Parçapasta ve 8 ladığı ihtimali li- Birinci gün pm iğ i gelmeli yl yanal re gli Şışmanlamak endişesi ile | bir yumurta, bir hıyar, bir filim san'atkârlarının birçok-İ parça melba ekmeği, çay Sabah kahvaltıları > Küçük ları hayatlarını daimi bir | yahut kahve perhiz içinde geçirirler. Bu Akşam yemeği: yuz hususta yazılmış yüzlercö | murta, bir domates, yarım kitap vardır. Buna rağmen İ marul, üzüm, kahve nuşur filim çevirebilmek için | gibi O mütemediyen o mükâleme bundan başka bir deradyojenik | esas yoktur. a dimak -elzemdi. Bu sebepten | © Harekeiler'birçek füzülime darba, tkletini iki dala daha | külemeleri kaldırmak esasına fazla hissettirdi. müsteniilir. Yalnız. elzem olani Könuşür filimde, Wyatrodeki | yerlerde, yazı ile iade (edile için tanzim ettikleri reçete Bir sinema san'atkârı hesabına en büyük tehlike şişmanlamaktır. Bu yüzden haftalarca aç duran, buna rağmen zayıflayamıyarak yıldızlar pek goktor kalan Sinema yıdızı Als Vayt bir yamurla bir marul ve bir parça âzümden ibdret olan öğle yemeğini yerken İkinci gün Öğle yemeği: Bir portakal, bir yumurta, bir marul, bir parça melba ekmeği ve çay Akşam yemeği : Bir parça külbastı ( sade), yarım ma- rul, bir domates, üzüm, çay yahut kahve Üçüncü gün Öğle yemeği: Üzüm, bir yumurta, marul, hıyar, çay yahut kahve Akşam yemeği : Bir parça kuzu pirzolası, bir yumurta, 3 kırmızı turp, 2 zeytin ta- nesi, üzüm marul Dördüncü gün Öğle yemeği: Yağda pişmiş peynir, bir domates, üzüm, bir parça melba ekmeği, çay veya kahve Akşam yemeğe Bir parça külbastı, roka, üzüm. Öğle yemeği: Bir portakal bir küzu pirzolası, marul, çay. Akşam yemeği: üzüm, ma- rul, bir domates, iki yumur- ta, çay. Altıncı ir yemeği: Bir portakal, Akşam yemeği: Bir ralâ- dan yumurta, bir parça ra ekmeği, bir porta- gay, Yedinci gün Öğle yemeği: Üzüm, 2 | portakal, 3 tane zeytin cek yerlerde mükâlere yapılır. Bu yevmi hayatın takendisidir. Hiç bir > zaman, biz sürat ar mili çocukları, © Jorj Onenin derilrhane müdürü gibi konuş- hissetmeyiz ““Ahmet,gel,; bir parça ekmek, üzüm pirzola, marul, haşlanmiş kereviz, üzüm, kahve On dördüncü gün öğle yemeği: Bir yumurta, ekmek, üzüm, kahve Akşam yemeği: Bir parça külbastı, bir domates, ü- züm, kahve , On beşinci gün Öğle yemeği: Bir yumurta, bir domates, üzüm, bir parça ekmek. Akşam yemeği İki parça kuzu pirzolası, bir domates, bir parça ekmek, üzüm. On altıncı gün Öğle yemeği Bir yumurta; bir domates, üzüm, kahve Akşam yemeği; Bir parça külbastı, haşlanmış ıspanak, bir portakal. Ön yedinci gün Öğle yemeği: Bir parça ku- zu pirzolası, marul, üzüm, Akşam yemeği Bir külbastı, öetde, ile mış kereviz, zeytin. On sekizinci gün yumurta, marul, bir doma- tes, 2 zeytin tanesi, kahve Akşam yemeği: İki parça kuzu pirzolası, bir hıyar, » 2 zeytin tanesi, bir doma- e bet ma tes, üzüm, çay veya kahve eek. Sekizinci Öğle yeniegi: pirzola, marul, Akşam yemeği : İki yumur- ta, haşlanmış ispanak, dört parça kuş konmaz, biraz üzüm, bir parça ekmek, ça; y Dokuzuncu gün Öğle yemeği: Bir yumurta bir domates, üzüm, çay Akşam yemeği: Biraz «6- uk et ve salata el Wi 0 fa: yumurla, bir yarça ekmek gün bir ldan ibaret akşam ye - Öğle yemeği : Biraz üzüm, si gr” yerken pe bir parça pirzola, marul, Akşam yemeği: Bir balık sf izkara), haşla k Akşam yemeği : Üzüm, bir va ), haşlanmış ıspana parça pirzola, marul, çây Makale muharririne göre On birinci gün bu perhiz programların Öğle yemeği : ( Ginaınon ) | son defa olarak tatbik i, çay €denler “ Kollin Mur, un kocası “ Con Makkornik ile “ Melli Odoz ,, “Joze- Akşam yemeği : Bir parça külbastı, haşlanmış kereviz, zeytin, domates, çay On ikinci gön “ Alis Vayt ,, “Mari Pre Öğle yemeği: Yarım. ısta- | vost ,, tırlar. o Bunların koz, üzüm, çay hepsi de perhize riayet Akşam yemeği : Bir parça külbastı, bir domates, bir ettikleri müddetce günde muntazamen yarım kilo zayıflamışlardır. * kürüm tek, , “ Bir dene Tiyatronnun bir eksikliği, eder misiniz, diye konuşuruz. | bayır fazlalığı da budur. Hislerimiz, zamanın en küçük » haddinde Wade (edebilecek bir hareket, bir bakışla kendini ve | geliyor. Bu konuşur ve ka rir, aplatır. öğle yemeği: Bir yumurta Akşam yemeği : Bir parça İ pe fin Dan,, “ Mari Doran, | Üçüncü, ve sonuncu darbe | £ #€Vaki,in sinema ve tiyatro haberleri sayıfası Ny yy yy yy yg gg yy yy yy yy gg yg gg yy Sinema yıldızları nasıl zayıflıyorlar ? kara poslas Bugün matbuata gösterilecek İpekçi kardeşler tarafi dan geçen sene memlek* timizde kendi. san'atkârla” mıza yaptırılan o Ânksfi postası isimli filim 2 £İ rinievvel çarşamba gül akşamından itibaren Elhatf” ra ve Melek sinemalarınd ümuma gösterilmiye başl mlacaktir. Filim bu günde so onbirde Melek sinemasınd” matbüat meüsuplarına gös! terilecektir, | ——— 1 rdede ileriye yürürken f bareker ©© gözükecek, mi Salanm köğeleri, yavârlaklıkları v Beli olâ Bu filimlerin konuştukları Öl hesap edilicek solursa,. gö ve işitme göletleri tam ola& ve hayatı aynen karşımizö” canlanmış göreçeğiz. Hadisenin nasıl olacağlfi basit. ve umumi bir sur Anlattım: Hepiniz hatirlati niz, küçükken pazar yeri tinde Ve bilhössi' yüksek Kal dırımda “Büyurün, seyreylğ yin dünya güzellerini, Paris Eyfel kulesini, diye bağı” Ve-bir kutu “ başında dul adamlar vardı. Kutunu içindi ki. kartpostallar: hususi Dİ objektiften bakınca içerdi resimleri -kabartma ve Gi bir şekilde görürdük. &sas üzerine sinci i sinin objektifini deği perdedeki o satılları yapmış olüruzz. Sinema senayii, bence, Y” ni bir devir açıyor. Fe deden “dişrila yörmüş gibi vazola! San Kamış muzafferiyeii amaz vakitleri Bara hür Ayen Vee 03 104 15,24 prag

Bu sayıdan diğer sayfalar: