7 Ekim 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Ekim 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

VAKIT 3 üncü sayıfamızda: Bu sene kış nasıl geçecek? Müharriri ; Harun Reşit “Güle güle git paşam Ankaraya selâm !,, Başvekilimiz ismet paşaiz. dün hareket etliler İsmet Pş. Hz. Haydarpaşa istasyonunda Bir müddettenberi şöhri- Mizi şereflendiren Başveki- imiz İsmet paşa hazretleri ün ihzar edilen hususi trenle. saat 4,30'da “Anka: taya müteveccihen hareket Uyurmuşlardır, aşvekilimiz Fnanette Başvekilimiz dün öğleden Sonra | İstandula inmişler Ve Şehremanetine giderek Şelitemini beyi siyaret" ve İ *tmişlerdir. İsmet pa- , Üâzretleri bunu mütea- P Haydarpaşaya geçmiş- Başvekilimiz istasyonda Başvekilimiz . saat dördü Yirmi göçe istâsyona dabil olmuşlar ve methal salo- nunda Köndilerine takdim edilen © evrakı okuyarak *mirlerini kâğıdın” altına Yazmışlardır, smet Paşa | Hazretleri Merasim yapılmasını arzu yenedikleri cihetle . resmi *rasim yapılmamış, ve tli “Başvekilimiz Şok güzide. ve kesif bir gurup ından çok samimi #u- edilmişlerdir. B, M. meclisi Kâzım Paşa Hr, Na- ü Vekili Recep, Maliye ekili Saracoğlu © Şükrü, fa Vergiler artmıyacak aliyevekili Yeftişlerine devem ediyor Sarasoğlu Şüktü Beyin Uharririmize beyanatı ogi laliye vekilimiz Sarac a“ Şükrü B. bugün” tef .rins devam ederek, kay irat inhisarını ve ban- zle diğer mali mücsse- vel gezecektir, Vekil bey eri ki günde birçok yer» ii” bu meyanda Tütün tetik” ile Pul matbaasını vekil etmiştir. Kiymetli şe, , dün kendisile görü ir muharririmize tef- diğer sualler et- beyanatta bulun- rdır, rü B. evvelâ teftiş ye Lahsetmiş ve ii Ismet Paşamiz Vekiller , -meb'uslar ve halk tarajından çok samimi suretle teşyi edildiler —— Ismet Paşa Hz. dün saaf 3 te Şehremanetine gel. mişler ve Şehreminine veda eimişlerdir ——— Mâarif vekili Cemal Hüsnü beylerle, meb'uslir, Devlet şürası reisi Nusrat, Vali vekili Mühittin, Polis mü- dürü Şerif beyler, birçok devair ve inhisar müdürleri, Şair Aptülhak Hâmit, Da- rülfünun Emini ve bazı müderrisler ve birçok ze- vat gelmişlerdir. Başvekilimiz çok beşüş çehresile teşyilerine gelen zavatın ellerini sıkmışlar, Meclis reisimizle öpüşerek vagonlarinâ © binmişler ve trenin obareketine Okadar mütebessim çebirelerile ya- gön sahâfilığında” Kalarak hazurunu selâmlamışlardır. Bu arada “ papa “ Eftim efendiyi görünce kehdisine ellerile selâm vererek : — Görüşemedik, nasılsi- nız, diye İltifat etmişlerdir. Tren hareket ederken Mec- lis reisimiz Közim paşa: — Güle güle gidiniz şam, bir hftâ sonra bi de bekleyiniz. Ankaraya selâm... demişlerdir. Tren saat tam 16,30 da teşyici- lerin hararetli temennileri arasında hareket &tmiştir. İsmet paşa hazretlerine Nafia vekilimiz Recep, po- is müdürü Şerif beyler Pendiğe kadar refakat et- mişlerdir. Maliye vekili Şükrü B. — Teftiş neticesinden çok ““mâmnunum. o Gerek Tütün “nhisarı görek Pul | mâtbağsini iyi buldum. Tü- | tün inhisarında 300 e yakın makinelerini: hemen kâlfesi BAK caralı 2 imei “sahütanmzdadır | — Mecliş reisimizin sözlerinden — tonbulun kurtuluş” gününün, desidiien wibalar 5 Taksimdeki geçi resmi - İstanbul Dün kurtuluşunu bü- yük bir. sevinç içinde test etti İstanbul, “düşman kuvvetlerin. dei kurtuluşunun. yıl dönümünü dün heyecanlı, hararetli mera «inle | tes'it etmiş, emsalsiz bir halâs bayramı yaşamıştır. Merasime, milli halâs ordu- su kumandanının © Sirkecide İt tanbula ayak bastığı (tari saat onda * toplar © atılmak “ #wretile böşlünilmıştır. Bu srada'mera- «im alayını teşkil * eden “'iakert liseler, - Deniz İlsesi o lebesi yeni elrat mektebi, sahra ba taryesi, polis , ve zabiti bele diye müfrezeleri; Wlaiye gurup- la, kur erkek” İiselerile ilk mektep talebeleri, o Mehterane takımı © ve” muhtelif “esnaf ce- miyetleri « Sultan Ahmet mey. danında o muntazam bir sıra halinde toplanmışlardı. Alay'on buçukta o Alemdar caddesi, Eminönü, köprü yolu ile Taksime hareket etmiş, köp- rüden geçerken İlmandaki ge milerimiz düdük — öltürmek' su- reile kurtuluş | şenliğize iştirak etmişlerdir. . Merasim “alayı saat *(4> de Taksime gelmiş, ora- daki tribünde “bulunan “kolordu kumandanını selâmlamiştir. Tef. bünde: kolordu kumandan veki- linden » başka, o Şehremini ve vali vekili Muhittin: B,. meb'- uslanmaz, fırka müfettişi Hakkı Şinasi Paşa Fırka heyeti, umu- mi vilâyet ve. belediye meclisi azaları, Emanet ve vilâyet er- kâni mevki almışlardı, Geçit. resmi. bittikten. * sonra umumi belediye “meclisi: azasın: dan Saddettin - Feti “Bey” bir nutuk söylemiş, İstaubula kurtu. luş ve sandet getiren kahraman orduya gökran ve minnet hissiyatını. şehir - namına “arzet. miştir., Kurtuluş © şenliğimiz münase- betile dün bütün resmi ve hususü daireler, © dükkünler, umumi nakil vasitaları bayrak. larla donanmıştır, Orduya teşekkür Dğn öğleden sonra ent 4 te Şehremini Muhitün beyle umumi vilâyet (Ove — belediye C. H. hırkası Kolordu kumandan meclisleri ve birer heyet giderek vekilini ziyaret etmişler, kurtu namına dalresine luşumuzun. yıl dönümü münas- ebetile (g:hrin minnet ve şük. tenini bildirmişlerdir. Çocuk bahçesi Dün Gülkâhe parkın- da merasimle açıldı Şehremaneti tarafından Gül hane parkının bir köşesinde vücuda getirilen çocuk bahçesi dün merasimle. açılmıştır. Küşat Çocuk Bahçesinin küşat mera- Sirninden bir intiba merasiminde Şehremini Muhittin B. fırka müfettişi Hakkı Şinasi Paşa, İstenbul meb'üsü Hüseyin B., Müsrif “müdürü “ve” ilk tedrisat müfettişleri hazır bulun- imuşlardır. Küşat. resmi Bize Muhit tn B. tarafından yapılmış, bu arada şehir banduru güzel havalar çalmıştır. Bahçe açıldıktan sonra gocuklar | İçeriye bırakılmışlar, hep birden oynamıya başlamiş- lardır. bir. salıncak, kı pe ae de lence vasıtaları vardır. Maarif vekili Dün Darülfünunu ziyaret etti Vekil 'B. Darülfdinmrinri Kaydına devam edilmektedir. Ankaraya naklinden haberdar olmadığını söyledi Maarif vekili Cemal Hüs- nü .B..dün. Darülfünunü. zi- yaret etmiş, Hukuk, Ede- biyat . fakültelerini ve Da- rülfünun kütüpanesini gez- miştir. Darülfünun emini ve müderrisler lâzım gelen iza- hatı vermişler ve Dârülfü- nunun — ihtiyaçlarını tesbit etmişlerdir. Vekil B, kütüpane (sabık medresetül kuzat — binası ) yanındaki camiin külüpa- neye verilmesi için meşgul olacağını vadetmiştir. Ce. maati olmıyan bu cami kü- tüpane için umumi kıraat salonu ittihaz - edilecektir. Maarif vekili B. daha bir kaç gün şehrimizde ka- lacak ve mektepleri edecektir. Vekil B. dün Darülfünu- teftiş İ Mubadele muhfırası Ankara, 6 ( Vakit ) — Muhtelit mubadeledeki bi» taraf azânın; Yunanlılarla âramızdaki bütün muallak meselelere - dair (heyeti murahhasamıza verdikleri muhtıraya karşı, dün ceva» bımız burada hazırlan » Bugün Türk heyeti mu- rahhasa riyasetine gönde- rilecektir. Sali günü de komisyona verilecektir. Bu cevabi muhtırada. Yunan - Wlârın. iddiaları : delillerle cerkedilmektedir. Bakkallar : kooperatifi Ay nihayetinde faa- liyete geçmiş hulunucaktır. Başvekilimiz bakkal Jar cemiyetine müza- heret vadetfiler Bak Küller cemiyetinin teşkiline uğ- raştığı, ko- operatif için sarlı. mesai olunmakta « dır Cemiyet idare hey- etinden üç zat, evvelki Pakkallar Karbi 'u gün Böşve- kil“ “Paşayı “Faki B. ziyaret mesaileri ve teşkiline teşebbüş ettikleri kooperatif hakkında malâmat vermişlerdir. İsmet: Paşa Hz. bu hususta müzaherette bu lunacaklarını —vadetmişledir. Koopâratife bakkallardan aza etmişler, ay nihayetinde Kooperatif faaliyete © geçmis © buluna caktır, Dün bir. muharririmize bakkellir o cemiyeti i wmumisi Fethi Bey Ş söylemiştir. “Kooperatifin kili çin “üzaml güydet sar- | fedilmektedir. Teşkilât ikmal | Ay nihayetinde İnaliyete o geçmiş bulunacaktır. Bu kooperatifin teşkilinden maksat, toptan alacağımız havayici zaruriyeyi edilmiştir. koperatif mutavassıtlara lüzum kalmak- sizin bakkallara ücüz olarak etmektir. Tabiatile bak- r ucuza aldıkları me- i ucuz Olarak satacak al kındaki haber için mütalea- sını soran bir mize: muharriri» — böyle bir şâyden ha- berim yok.. demiştir. Atletizm birinciliği Müsabakalara dün de devam edildi İstanbul atletizm birinci- sini tayin için İstanbul mın- Yöksek atlamada birinci gelen Melih takası tarafından — tertip edilen atletizm birinciliği müsabakalarının ikinci gü nü de dün Kadıköyünde İttihat Spor sahasında ya- pıldı. Müsabakalara 100 metro seçmesile başlandı. İlk par- 8 üzerine koşturulan on bir atletten Saki, Niyazi, İsmail » (Fenerbahçe ) ile Suphi, “Galip, Nuri (Beşik- taş) cuma günü yapılacak nihai müsabaka için seçil diler. Hız alarak yüksek atla- mada birinciliği (1.61) met- ro ile Melih (B.) kazandı. İkinci Tahsin (F.B), ü- çüdcü Nafi (B.) 400 metro | finale sekiz koşucu girdi. Neticede Sait (F.B.) bi- rinci geldi. Rekor (55,2-5) saniye. İkinci Hüsnü (B) üçüncü Bedi (F.B) Lale tarafı 2 inci sayıfamızda) Ağ Edene Tanassur Alâkadarlar “Ya- lan, diyorlar İzzet Melih B. kızının isminin — karıştırılma- sına feessüf ediyor Dün bir refikimiz Har- biyedeki ' Notr Dem dö Siyon » V Fransıs kız mektebin- de dini tek | kinat yas pıldığıinı ve bu ara» da iki Türk kızının tas nassur et» tirildiğini isimleri geçe kızlardan bir İzzet Melih Beyin er, ikincisi de (Fatma Aliye Hanımın torul z di Yaptığımız tahkikata 89“ re Maarif idaresi bu. met, riyat üzerine meseleye va” ziyet etmiştir. Mektep müdürü dün bi muharririmize bu hususta #unları söylemiştir; || “ — Bu hadisenin kat'i yyen aslı yoktur. Tamamen yalandır. Ben de bunu gazetelerde degörünce hayret ettim. Mektepte dini telkinat yapılmamaktadır. Diğer taraftan hadisede kızının ismi ; geçen “ İzzet Melih Bey şu izahatı ver- miştir: “— Böyle bir hadisenin ne 'asli, ne de esası vardır. Bir baba sıfatile elbet- te: kızımın ruhi temayül lerini herkesten daha iyi takip edebilirim. Hadise, benim anladığıma göre, mektepten tardolu- nan bir talebenin uydurma: sıdır. İsim tasrihine lüzum olmamakla berabe, bu te- lebe evelce bu yolda bazı neşriyatta bulundurmak teh didi ile “mektep idaresine hâber bile göndermiştir. Benim mütessir ve ve (o mötessif o olduğum nokta, ailemin namus ve haysiyetine taallük eden böyle bit meselede, asıl alâkadarlara müracaat edi: lerek hakikatın ne şekilde olduğunun sorulmamış ol masıdır., 400 mike Jinal başlarken