1 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

1 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

a Polis taburu Bugün şehrimizde bulunacak Ankara, 3i (telefon) — Polis taburu bugün buradan 11,20 trenile hareket etti. İstasyonda Dahiliye vekili Şükrü Kaya Bey ve Dahi- liye müsteşarı ile Jandarma umam kumandanı Zeki P3. ve sair dahiliye erkânı tarafından teşyi edilmiş - lerdir. ; Şükrü Kaya Bey, polis * lere bilhassa (iltifatlarda bulunmuştur. H. vekilimiz Dün sefirlere bir çay ziyafeti verdi Ankara, 31 ( VAKIT )— Bu akşam Hariciye konağındı Hariciye vekilimiz tarafından setirler şerefine bir çay Zi- yaderi verildi. m kk Borçka yolu 500 bin lira iahsis ediliyor Ankara, 31 (VAKIT) — Hükümet Borçka yolunun ikmali için 500 bin liralik bir tahsisat ita- sm kararlaştırnıştır. Na- © fin vnkâletince bu hususta ihzaratta bulunulmaktadır. Kokaine benziyen maddeler Ankâra” Vakit) — Kokain tesirini haiz bazı maddelerin . Artvin valiliği Ankara, 31 (VAKIT) — Artvin valisi arzusu özeri- ne tahvil ve yerine sabık Erzincan valisi Cevdet B. tayin okundu. # Bir fırkanın bütün aza- sı mevkuf Moskova , 30 (AA) — Tas ajansı bildiriyor: Şima- Ki Kafkasyada (o teşekkül eden Rus çiftçi fırkasının bütün azası tevkif edilmiş- tir. Bunlar tbtilâleiler eley- hirde fesat (tertibatında bulunmakla ittiham edil mektedir. lerden Rifatla Rasim, kar- deşi Seyfi, sufatın kardeşi Lütfü ve Hanife kadm arasında (bir arsaya hay- van bağlamak meselesin- den kavga çıkmış, bu sıra- da Rifat maktul düşmüş tür. Bu kavgaya iştirak e denlerden sağ kalan dört kişi mahkemede maznun mevidinde — bulunuyordu. Bunlardan Rasim “ kavga başlaymca Rifatın kardeşi LüMü geldi, Elinde" tırpan YAKT ,INŞ — YAKIT şrinsani ger BERLER EHİR VE MEMLEKET HA l Memleket haberleri | Görülmemiş şey Bugün Güneş tutulacak Misuf cüz'idir. 13,41 de başlıyacak, 42 dakika sürecektir Bugün © şehrimizde de görülecek - şekilde (güneş tutulacaktır. Küsuf İstan bulda (13,41) de başlıyacak (14,23) te bitecektir. Ankarada başlama saati (4) tür. Burada da 3 sa- niye devam edecektir. Kü- suf bu iki şehirde cüz'idir. Nisbeti "; 5 olduğundan bir gölge halinde görüle Zonguldak şimalinden başlıyarak Sıvas üzerinden geçen ve Van gölünün ce- nubunda biten hatt aşağı- sında kalan kıt'alarda kü- suf gölge halinde görülecek. tir. Bu hattın şimaline tesa- yerler Muğla ve civarıdır. Bugünkü küsuf, halkavi olduğu için tetkikata mü- sait addedilmemektedir, Müthiş fırtına Selânikte 20 tayyare parçalandı Atina, 31 (ânek) — Se lânikte müthiş bir fırtına çikmiş, hangar yıkilmiş ve içindeki 20 tayyare par- çalanmıştır. Hasarat pek çoktur. Fair Banks Karısile ve yatile Yunanistana gejpi Atina, 31 (Anek) — Mep bur sinema artisti Fair Banks zevcesi Mari Pikfort e ve hususi yatile berayi Londra, 30 (H.A). Avam kamarasında Sör Edvard İdiffe İngiliz Piyasasının Alman ve sair hububatı tarafından istilâ edilmiş ve bunların gayet ucuz fintla satılmış bulum- masna nazarı dikkati cek Mumaileyh demiştir ki: yanın geçen seneki hrbabat ihracatı” evvelki seneki ihracatından 25 mis- W fazladır. Hükümet na- mmı cevap veren M. No- el Bukston, İngiliz çifçi lerinin himayesi meselesi- nin eski hükümet tarafın. olduğunu söylemiştir. Şim- diki hükümet, aynile eski bükümet gibi son derece şayam teestüf ve muzır olan bu neticeye karşı ne gibi tedbirler ittihaz edi- asama) Tecsğini bilememektedir. vardı. Kardeşim Seyfiye vurmak istedi. Fakar tırpan orada bulunan kardeşi Ri- fata isabet etti, diyordu. Tıbbı adlide yaptırılan tah- Wil neticesinde ise, tırpanda kan lekesi O bulunmadığı Müddei umumi Cemil B., yalnız — Rasimin katilden tecrimini, diğerlerinin be- raetini islemiştir. Neticede Rasim tehev- vüren katilden on beş se. neye mahküm olmuş, es- Bif ayı bir kadı Kadıncağız korkmuş , na tasallüt etti Jakatayı gayet halim davranıp kadını aşikane ve meflunane öp- meğe bü Muğinda çıkan “Halk, relikimiz yazıyor: Geçenlerde kırk yaşla - rında bir kadın Köycezin Dalaman nahiyesi müdü - riyetine müracaat etmiş ve bir ayı tarafından gecele- yin kendisine tasallüt ve fili şeni yapıldığını söylüye rek şikâyet etmiştir. Kadın Dalaman nahiyesinin Boy- nuzbülcülü köyünden kırk yaşlarında Yakupça namında birinin ailesidir. Vak'a şu suretle olmuş- tur: Boynuz bükülü Um - mahan kadın Boynuz bü. kü ormanında kereste bek- çisidir. Geceleyin tam tatlı bir uykuda olduğu vakit | üzerine birisinin çıktığını görür. Üzerine örlündüğü kilimi aralık eder. Birde ne görsün koskoca bir ayı! Um- mahan kadın az daha kü- çük dilini yutacak hale gelir. Fakat ayı, ayılığına rağmen gayet halim ve yu- muşak' davranır ve Um: mahan kadının yüzünü a- şikane ve meftunane öp- meğe başlar. naya varır ve ayi hisslyatı şehvaniyesini teskin ve iki saat kadınm Üzerinde kal. dıktan sonra gene geldiği ormana girip kaybolur. Palamut, boluğu | Omarali Birinci sayiamızdadır | Bu cümleden olmak üze- re buzhanesi ve asri sala- mura tertibatı olan bir yan balıkçı gemisi İstanbul pi- yasasında pek ucuzluyan palamutları gayet ucuz bir fiatla satm almaktadır. Dün, içi palamut dolu olan iki motör Çengelköy açıklarında © çarpışmışlar, palamutlar denize dökük müş, deniz palmut içinde kalmıştır. Motörlerden biri batmıştır. babı muhaffife görülerek cezası on seneye İndirilmiş, diğerleri beraet etmişlerdir. Bu sene eylülünün üçün- cü günü Çatalcada miras için büyük babalarım öl dürmekle maznun Mehmet, Hüseyin, Seyit, Sabrinin muhakemelerine (o başlan- muştır. Fakat bir zühul eseri olarak Seyidin lüzu- mu muhakemesi gelen evrakta tasrih edilmediğin- den evrakın idesine ve muhakemenin on dört tep rinisaniye talikine karar verilmiştir. Nuri isminde birisini öl- dürmekle maznun Mehmet ve Süleymanın muhake- meleri de bitmiş, müddei umumi Cemil B. maktulle mazmunlar arasındaki hu- sumetten bahsederek, ha- disenin cereyanını tasvir ve cürümde teammüt bu- lunduğuna işaret etmiştir. Mahkeme geç vakte kadar müzakereden sonra, tasm- müt mevcudiyetine kâfi delil bulunmadığı ve her husumetin öldürmek dü- şüncesini beslemeyi icap Nihayet iş fe-| ; şlamıştır. Bu ne bir hayal mahsu- tü, ne bir casaldır.. Ayı tarafından tasallüte uğryan zavallı kadın Dalamannahi- yesi müdürüne müracaat ederek başından gecen bu misli görülmemiş vak'ayı anlatmıştır. Amasyada bir facia Amasyada bir facia ol muştur: Teriye köyünde eşraftan Hilmi Beyin evinde bir çöban elinde bir lâmba ile gaz tenekesinden gaz almak istemiş bu esnada teneke patlayarak zavallı alevler içinde © kalmıştır. Bu ni faciaya koşan Hil- mi Beyin refikası Remziye | Hanım da alevler sarmış ve imdadına koşan beş köylü ağır surette yaralanmıştır. Remziye H. ve çoban öl- müştür. İznik gölünden: istifade) Haber aldığımıza göre şehrimiz elektrik şirketi Na- fa vekâletine müracaat ede- rek İznik gölü civarında elektrik istihsali için bir inşasına müsaade ir. Şirket bu cere- yan ile İznik gölü civarın- daki bütün şehir, ve kasa- ları tenvir edecektir. Talep Naha vekâletince tetkik edilmektedir. T. odasında tayinler Ticaret odası kredi ve müdevvenat raportörlüğüne tayin edilen bukuk mezun larından ve sabık İzmir ticareti odası kâtibi İbrahim Hakkı | B. dünden itibaren Yeni vazifesine başlamıştır. Ra- portörlük muavinliğine de İ tahkik memurlarından Ne- cati Cemal B. tayin edil - miştir. Tali mübadelede Tali mübadelede Türk heyeti reizliğine tayin edi. len Server Cemal B, dün vazifesine başlamıştır. erman ettirmiyeceği esbabi mucibe-i İki muharrir Arasındaki dava, dün hararetli bir safha geçirdi * Zalimane , tabiri reddolundu Orhan Seyfi B. tara fından “Kartal, mecmu- asnda vaktile hakkında neşroluman bir (yazıdan dolayı Burhan o Cahit B. aleyhine açılan ve gıya- Ben bir sene hapis kara- rile neticelenen hakaret da- yasının itirazen rüyetine dün İstanbul birinci ceza mahkemesinde devam ©- tunmuştur, Dün mahkemede iki tarafın vekilleri hazır bu- İunmuşlar, Burhan Cahit B.in vekili Mehmet Rifat B., omecmuada (o mes'ül müdür (osfatile (Ratip Tahir OB. in © imzası bulunduğunu, yazının im- zasız oldugunu, müekkili- sin bu mecmua ve orada çıkan yazılarla alâkasi bu- hanım adığını, kanunen mes'ul edilemiyeceğini söylemiştir. Orhan Seyfi B.in vekili Ahmet Rifat B., imüekki- İline “zaliriane , tedavüz edildiğini, * Zonguldakta alnına seciyesiz damgası vurulan , denildiğini #eri sürmüş, bu yanınin tara- fından yazıldığını. maznun | Ahmet Hidayet ve Selâmi İ İzzet B. lerin yanında ikrar ettiği kaydile bir iki mu- harririn şahit sıfatile celbini istemiştir. müdür hakkında dava &- çalınca, böyle bir dava ika- Burhan Cahit B. in mec mua ile alâkâsi olup olma- dığının matbuat müdürlü- günden sorulması için mu- hakemeyi yirmibir. teşrini- sani ondörde bırakmıştır. Müddei vekili, muhake- me einasında tecavüzü * zalimane , olarak tav sif edince mazmun vekili bu tabiri reddetmiş, reis Vasıf B.davanm daha iti- sile maznunları taammüt olmadan katilden on beşer seneye mahküm etrmiş, ikisi. nin de maktulü yaraladığı ve ölümü hangisinin aç. lığı yaranın mucip olduğu anlaşılamadığı noktasından, maznunları gayri müayyen fall sayarak, cezalarını onar seneye indirmiş, Mehmedin cezası, yirmi bir yaşını tek- millemediğinden biraz da- ha tenzil edilerek sekiz sene dört ay kalmıştır. Müddei umumiliğin tale- bi mucibince karar veril se iki, yaşı küçük olmayan maznunun asılması lâzım- gelecekti. Dün ağır cezada Bebek- te hırsızlık yapmak ve zabıtaya ateş açmakla maz- nun Muharrem ve arka- daşları da muhakeme edil- miş, şahit dinlenildikten sonra muhakeme bazı tet- kikat için bırakılmıştır. Hüseyin Pş. zade Vefik B. i öldürmekle maznun komiser muavini Ahmet B.in muhakemesine de bir istilâma cevap geldikten sonra devam olunacaktır. dalle teşrihi Tüzumunu ih- tar etmiştir. Emanette Yeni memurin müdürü işe başladı Dahiliye vekâleti mümu- rin müdürlüğünden Şehre- maneli memurin müdürlü- ğüne tayin edilen Samih B. dün Emanete gelmiş ve işine başlamıştır. Fırkada içtima Dün C. H. fırkası mer. kezinde ,kaza ve nahiye mutemetleri içtima etmişler fırkaya nit messil görüşül. müş, bu arada bugün açı lacak millet mekteplerine ait hususat ta mevzuubahs olmuştur. Bentleri muhafaza Sultan Mahmut ve Va- lide bentlerinin etrafı açık olduğu cihetle tel örğü ile kapatılması tekarrür etmiş- tir. Bu suretle Bentlere öteberi atılması menedil- miş bulunmakatdır. Maznun vekili, mes'ul | Poliste tettiş Üç mülkiye müfet- tişi memur ediliyor Ankaradan gelen bir tel- graf haberine nazaran İs- tanbuldeki zabıta vekayiini yakından takip için Dahi- liye vekâleti üç mülkiye müfettişi göndermiye ka- rar vermiştir. Sonzamam- larda artan hırsızlık vuku atının buna amil olduğu tahmin olunıakladır. Mer- kezde fazla müfettiş olma dığı cihetle bu işin burada bulunan müfettişlere tev- dü de ihtimal dahilinde görülmektedir. Maaş veriliyor Vilâyet Emanet memur- larına OoOmaaş verilme sine başlanmıştır. Maktu larını almışlardır. Sigorta tarifesi Bahri nakliyai sigorta tarifesini tespit edecek ko- misyon dün müderris Züh- tü Beyin riyasetinde tica- ret müdüriyetinde toplan- mıştır. Komisyon dünkü içtima- ımda bagaj sigorta tarife sini müzakere etmiştir. Pazârtesi tekrar içtima yapılacaktır. İngiliz düşüyor İngiliz lirasi dün sabah 1027. kuruşta © açılmış 1030,5 kuruşa kadar çık- miş, 1026 kuruşa düşmüş, akşam 1027 kuruşta ka: papmıştır. Son günlerde İngiliz lirası tedrici suret- te düşmeğe başlamasına tütün tüccarlarının fazla miktarda İngiliz lirası sat- maları sebep olmaktadır. Bu o tenezzülün devam edeceği tahmin edilmek- tedir. Borçlanan bir tacir Aldığımız malümata na- zaran evelce alivre satış yap tığı cihetle bir fındık tica- rethanesi burçlarını ödeye- memek vaziyetine düşmüştür. Borcu “200000, liraya bas liğ olan bu ticaretane sa- hiplerinin şahsi emlâklerini satarak burcun bir kısmı. ni tediye edecekleri söy- lenmektedir. Romen sefiri Romanya sefiri M. Fila- Hiti bu hafta memleketine gidecektir. M. Filaliti bo - ğazlar komisyonu nezdinde Romen hükümetini temelli ediyordu. M. Filalitinin yerine Romen jeneral konsolosu M, Mo - nesko asaleten boğazlar komisyonuna aza tayin edilmiştir. M. Bik Türk - Yunan Oo mubtelit mahkeme reisi M. Bik dün mezunen Mısra hareket etmiştir. Amerika müsteşan Amerika sefareti müste- şarı M. Grispi dün Anka- raya gitmiştir. Mumaileyh | sefirin avdetine kadar mer- | kezi hükümette kalacaktır. / Romen torpitoları mındaki iki romen torpi- toları bu sabah saat 8 de Mükemmel izni mir olunmak üzere İtak yaya gideceklerdir. fer ila il. 23544 paket güm rükte yakalandi Evelki gün Galata İtbr lât gümrüğünden mübis miktarda iskambil kâğiö') kaçırıırken yakalanmıştı | Dün bir muharririmif bu kaçakçılık vak'ası bak kmda Galata İthalât gö?” rüğü müdürü Nimet Beyt müracaat etmiş,mumailey şu malümatı vermiştir. — “Kırtasiye beyannan? ile Galsta ithalât il süğünden geçirilmesine 1 şebbüs edilen 18 sandıği” mubteviyatından şüphe ğimden sandıkların © mlesinin açılarak muay" nesini emrettim. başka on dört sandığın # kambil kağıdı ile do olduğu görüldü. Tadat ticesinde on dört sandik ta 1962 düzine 23544 paket iskambil idi oldağu anlaşıldı. Vak'a bundan ib Tahkikatı işkâl etmemi için daha fazla malüri veremem.,, Yaptığımız. hususi kikata nazaran sandı Take kumganyasının “ repal, vapurile Ma dan gelmiştir. Sandı Selânik Bankasma duğu söylenmiş ise de b Bu kaçakçılığı Türk mıyaniki tüccarın yapınf”| i iti ri Att ; i k i al i