26 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

26 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

| 3. 1 Gazeteleri şikâyet hatır- dan bile geçmemiştir ,Emanetle Vilâyetin tevhidi lâyihası M. meclisine verildi. ti , Geçen bafta içinde Ankaraya ,Bidip Dahiliye vekâlelile temas seden vali vekili ve şehremini 4 Muhüttün bey dün öğle trenile i#ehrimize gelmiş, doğıuca Şehre- iManetine giderek akşama kadar (Meşgul o'muşlur. Muhittin beyin Ankaraya gitmesi *rine bazı gazeteler hakkında abiliye vekâletine şikâyette bu- unacağı şayiaları çıkmıştı. Dün kendisini Haydarpaşa is- asyonunda karşılıyan bir muhar- tirimiz gerek bu şayiayı, gerekse Yekâletle yaptığı temasları sor- Muştur, Muhittin Bey muharriri- Mize şu izahatı vermiştir. *— Ankaraya Emanet ve Vilâyeti *lâkadar eden barı işler hak- nda hükümetle temas için git- Miştim, Gazeteler hakkında şikâ- Yet &tmek hatırdan bile geçme- Miştir. Bunun telâfluzu bile Sirkin ve ayıptır. i “Son Saat, hakkında dava mak meselesi burada halledile- ektir. Bu dava belki de hukuku Mumiye tarufından açılacaktır. Vilâyetle Emanetin tevhidine âit kanun lâyihası hükümetçe tetkik ve tasvip olunduktan sonra Mil- let Meclisine verilmiştir. Lâyiha kanun halıne gelip de tatbike başlanınca vilâyet hususi idaresile şehremaneti birleştirile- cek ve bu iki müesseseye ait vazifeler bir elden idare oluna- caktır. Bu arada Umumi Beledi- meclisi ile Umumi Vilâyet maclisi de birleşecek ve “ İstan- bul Umumi meclisi , namı altın- da faaliyette bulunacaktır. Belediye (kanunu o lâyihâsı da tevhit Jâyihası ile beraber Meclise verilmiştir. Bu lâyihada, eskiden teamül halinde bulunan bazı belediye işleri de ayrı ayrı maddelerle (tesbit olunmuştur. Ben lâyihanın yalnız vazife kıs- mile meşgul oldum, kadınların intihabına ait kısmı tetkik etme- dim. Terkos mukavelesi nafiadadır, Vekil Bey rahatsız olduğu için bu hususta malümat almak im- kânı hasıl olmadı., aragümrükte bir Rumun evi ku bir ev değil, yakalanan muhtelif milletler- “eki insanlara nazaran bir Babil kulesidir b evde Türkü, Yahudisi, Rumu ve sairesi memzuç ye muhtelif bir halde yakayı ele vermişlerdir £ Dimtstklnin ecinde yakayı ele teren esarkeş ve kumarbazlardan bir kaçı yi agümeikce Kasım Günani me- einde Aynalıbakkal sokağında İnce Dimistoklinin, evini Ye Itihaz erdiği ve içerde iü kaçakçılığı yaptığı haber alın- kı, ina evl aranmıştır. Bu metlcesinde sandalcı Yasef, ca yonun altında kaldı k : ali tütün fabrikasında hamal Demir oğlu Bekir ayni m ait 234 numaralı kam- altında kalmış, yaralanmıştır. Kumar ve esrar Çi mamda öldü N eN bamamına 50 yaşla- İn © saçlı bir adam gelmiş, Mirken İk © birden bire vefet etmiş- ki, “valinin kim olduğu an ir, Srikaya . kazancı Yakup, dokumacı Mehmet, ekmekçi Todor, çoban Osman, ka- zancı Aptullah, şoför İhsan, hammal Aptülkadir, boyacı Dimostin, dülger Mebrnet, isimlerinde 13 kişi kumar oynarked birkaç kişi de esrar içer- ken yakalanmışlardır. Bir motör yandı Mumane iskelesine mensup Me- dt zade Mehmet Emin Beye sit ve Cemal kaptanın idaresindeki 490 numaralı motör dün Beykoz önün- de tutuşmuş, rakipleri Bebek deniz etfalyesi tarafından kurtarılmıştır. Ustura ile gırtlağını kesti Kuledibinde Bahçe sokağında 8 numaralı evde oturan tütüncü 'Şev- ket EL müptelâ olduğu hastalıktan kurtulmıyacağını anlıyerak mütees- sir olmuş, indhar maksadile ustura SON , Kurtuluş günü Dün Edirnede pek parlak merasimle tes'it edildi Edirne, 25 (AA) — Kurtu- luş bayramı kalpten gelen çok 8a- mimi ve heyecanlı tezahürata sebep olmuştur. Halk saadetinin mahi- yetini tamamen anlamış ve ken- disini bu lütfa erdirenlere karşı minnet duygularını çek asil bir şekilde göstermiştir. Memleketin hemen her köşesi pek güzel bir şekilde süslenmiş, Türk medeni- yetinin garp hududunda muaz- zam heykeli koca Sinanın büyük abidesi Selimiye kudret ve şeha- metin timsali olan sancağımızla donanmıştır. o Merasim, kolordu kumandanı Şükrü Naili ve fırka müfettişi Hakkı Şinasi Paşalarla meb'uslar ve diğer güzide zeva- tın huzurile pek parlak bir su- rette yapılmıştır. Edire, 25 (Vakıt) — Edirne- nin kurtuluş bayramı büyük bir sevinç içinde tes'it edilmiştir. Me- rasimde Hakkı Şinasi paşa, Edir- ne meb'usları ve «nir bazı meb” uslar, Şükrü Naili paşa, Ro lis M. Şerif B, ve birçok balk hazır bulunmuştur. Türk bayrağı alkışlar arasında Selimiyenin mi- narelerine — çekilmiştir. | Badehu bir geçit resmi yapılmıştır. Ikindi namazınıda SultanSelim camiinde şehitlerin ruhuna mevlüt okun- muştur. Gündüz şehrin her tarah taktarla donatılmış, gece de şen- likler yapılmıştır. | a Ne gırtlağını kesmiştir. Fakat yeti- şilmiş, Zavallı adam Senjorj hasta- nesine kaldırılmıştır. Bır çuval fasulye aşınrken Mavnacılar idaresindeki 384 mı maral mavnadan sabıkalı Eşref ve Hasan İzzet bir çuval fasniye aşı- nrlarken yakalanmışlardır. Sol elini kaptırdı Kazlı çeşmede Canbezdinin fıb- tikasında amele Satılmış oğlu Mos- tala sol elini makineye kaptırmışur. Mostafa hastaneye kaldırılınışur. Kuruçeşmede yangın Kuruçeşmede Mezarlık sokağında Selim Efendiye alt 19 numaralı evden yangın çıkmış, büyümeden söndürülmüştür. Yeşilköy polisleri Yeşilköyde 5 polis, 4 bekçi ol duğu söylenerk bunun asayişi te- mine kâfi olmadığı iddia edilmek- tedir. Polis müdürü Şerif B. Edir- neden avdet etükten sonra bu mesele tetkik edilecektir. Kendi tabancasile... * Kazlıçeşmede İlya Levinin de- bagar fabrikasında çece bekçisi Bedros tabancasını karıştırırken Da- sılsa tetik düşmüş, Bedrosu göğ- sünün sol tarafından yaralamıştır. Bedros hastaneye kaldırılmıştır. Mandalar da çarpıyor! Çorludan getirilen bir manda kafilesi dün Merkez Efendi elvi- unda bir kazaya sebebiyet vermiş- tir. Her nasılsa bu kafile içinden ürken bir manda etrafa saldınırca- sına koşmuya, Atlamıya başlamış ve bu arada Koço isminde bir şahsa, çarparak: ağır surette yaralamıştır. Koço hastaneye kaldırılmıştır. —VAKIT. »- 26 Teşrinisani 1929 K “ VAKT IN ŞEHIR VE MEMLEKET HABERLERİ ) Şehremini Ankaradan döndü HABERLER Bir tamim - | Ziraat bankası Plaarif vekili bir famim neşreiti Ankara 25 (Vakıt) kili B. büüa musllimlere yaptığı bir tamimde mekteplerde nasıl olursa ol- sun ersp barfli kap kullanılmamasını husust resmi: bütün musmelta yeni törk harflerini kutlanmalarını bildirmek te, eksi yolda harekeli inkılâp ve va- tan cürmü olarak zikrederek Gürmü irtikâp edebilecekleri ve iman- lenni o zatfletebilecekleri o #sukbaldeki türk terihinden ilham (alen ezminizle ve Imanımızla doğru yola getirecektin'z. Harf inkılâbımızın hem mesmedi, hem amillerisiniz. Bu kuvvetli mfatlermiz bil- hassa sizlernen husust, resmi her günkü hayatımızda yeni harflerimiz için hiç müsamaha kabul etmez çok samimi bir imanla merbutiyet ve aşk ister, demek- tedir, Ikinci kafile yakında gidecektir Ankara 25, (Vukıt) — Avrupaya gönderilecek ikinci talebe kahlesi | im- than evrakının tetkiamı bilmiştir. 25, “alâ 30- kişi gidecek, bunlar Franss, Almanya, İsviçre, Belçikada ticaret tah- sil edeceklerdir. — ——-— Bursada bir yahudi kendi- ni iple astı Bursa, 25 ( Vakıt) — Koza hanında tüccardan Haim oğ'u İzak bügün öğleyin kendisini iple asarak İntihar etmiştir. Müntehi- rin cebinden bir vasiyetname çıkmıştır. Bu vasiyetname polis- tedir. İzmirde difteri İzmlı, 25 (A.A) — Karşıyakada görülen birkaç difteri vak'ası üzerine sihhaye müdürlüğü şiddetli tedabir iu- haz etmiştir. - Maarif ve- *sz bu Kadın müvezzi On sekiz yasında bır Ha - nım istida ile müracaat etti Dünkü refiklerimizden biri bazı hanımlardan posta müvezziliği yap- mak Için posta müdüriyetine mü - raçaat ettiğini yazıyordu. Posta ve telgraf baş müdürü Fahri B dün bir muharririmize bu mesele hakkında şu izahatı vermiş- tir, — Dün bana elinde istida ile 18 yaşında güzel bir Hanım mü- racaat ederek müvezzilik İstediğini söyledi. Hanım sinni nizamide oldu- gundan alelâsul istldasını kaleme hayale ettim ve bu müracaat hak - kında kendi noktai nazanını Anka « raya bildirdim. Bunun terviç olunacağım tahmin ederim. Bana tek bir mürucaat ol mnştur. Yoksa bir gropun geldiği doğru değildir. Fabri B. bu mesele hakkında fazla söylememekle © beraber buna pek mütemayil değildir. Çünkü Müvez- zilik vazifesinin zannedildiği kadar kolay almayıp geceleride çalışmak mecburt olduğundan bunun Hanım- Jar İçin ne derece doğru olacağını düşünmek nazarı dikkate alınmak Jap eder Yeni binanın küşet resmi bugün yapılacak Ankara 25, (Vakı)— Ziraat ban- kamızın umumi merkez binasının ya- ım saat on yedide parlak bir surette küşat meresimi yapılacaktır. Meresimde bükümet ricalim'z de bulunacaktır. Maarif M. Beş Maarif müdürlüğü münhal Ankara, 25 (Vakıt) — Mür- hal bulunan 5 Maarif müdürlü- ğu için vekâletçe. ilin edilecek geraiti haiz olarak müracaat ede- cek taliplerden muvafık görülen- lerin tayini tekarrür etmiştir. Yunan sefiri Bir Atina telgrafına göre , bu gün itimatnamesini â takdim edecek Atina, 25 (Apa) — Yunan sefiri çarşamba günü Gazi Hz.- ne itimatnamesini takdim ede cektir. Naki B. geliyor Ankara 25, (Vakıf) — Ticaret mum müdürü Naki B. bazı te'kikatta bulunmak üzre konvanıyouelle İstanbula hareket etmiştir. ” Bakkallar kooperatifi Bakkallar cem'yeti bu çarsamba gönü kooperatifin küşat resmini ya- pacaktır. Bunun için bütün hazırl.k- lar bitmiş o'up vilâyet ve Şebrema- neti erkânile matbuala davetiye'er gönderilmiştir. Kooperatif ( bilhassa Makarna, Petrol, Rakı iklikârı le meşgul ola- cak, hayat pahallığına kat'i çareler bulmağa uğraşacaktır. Kooperatifin 4000 azazı vardır. Bunlardan senevi 10000 lira tasarruf edilecek ve bu para ile cemiyet azalarna teavün sandığı açılıp kooperatife hususi doktor ve avukatlar tutulacaktır. Tarife komisyonu toplandı Tarife komisyonu ticaret oda- sında toplanmıştır. Hamdi Bey Ankaraya gidecek Istanbul limanının ıslah ve tanzimi projeleri ile antrepo me- selelerini hükümete arzetmek üz- re Liman şirketi müdürü Hamdi Beye bu hataf içinde Ankaraya gidecektir, Tarih mezunları" - Edebiyat fakültesi mezuniyet imtihanları bitmiştir. Tarih me- zunları perşembe günü Türk ocs- ğında müderrislerine bir veda ziyafeti vereceklerdir. Ekmek ve Francala fiatları Şehremanetinden * Bu Ayın yir- mi altıncı gününden itibaren Francalanın kilosu yirmi üç ku- ruştur. ekmek fiatında tebeddüt yoktur. .