26 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Tab çekti.. Baha efendi isminde bir şahıs dün Şehzadebaşında manav Yasin efendiye tabanca çekmiştir. Baha efendinin bu...
 Muhiddin bey Öğleden sonra gelmesine intizar ediliyor Şehremini ve vali vekili Muhid dın bey bu sabah ekspres trenile...
 İngiliz neden yükseliyor ? Bu kış in—gîâası 1100 kuruşa kadar çıkacakmış Hükümetin ihtiyacını hariçten temin etmesi...
 Edirnenin kurtuluşu Bugün büyük merasim yapılıyor Geçen seneki kurtuluş bayramında Türkocağı binası önündeki merasim Edirne,
 Hava ısınacak Bu sabah hararet 10 derece idi Yeşilköy rasat merkezinden verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle kapalı
 Yeşilköy halkı nöbetle uyuyor Bütün Yeşılk yde yalnız 5 polis ve 4 bekçı vardır! Polis müdiriyeti yeşil köy zabıta kadrosunu
 Bir esrarhane.. Dün gece Karagümrükte bir evde 20 esrarkeş yakalandı Zabıta memurları dün gece uzun zamandan beri aranılan

TELRLR LA a aa DeD ENNR Ankara mekteple- rindeki fakir talebeye meccanen kitap da- gıtılıyormuş.. | Acaba bu çokhayırlı l iş için istanbulun maa- rif bütçesinde yer yok- mudur? Sene 12 — Ne : 3995 SALI — 26 Teşrinisani 1929 İngiliz neden yükseliyor ? ” Bu kış ingiliz lirası 1100 kuruşa kadar çıkacakmış Hükümetin ihtiyacını hariçten temin etmesi lüzumundan bahsediliyor Esham ve kambiyo borsası İngiliz lirası yükselmekte devam| ediyor. Dün İngiliz 1045 kuruşta kapanmıştır. Mamafih meyil yük- selmeğe doğrudur. Esaslı bir tedbir alınmazsa pek yakında 100 kuruşu - bulacağı ve bu kış 1100 kuruşa kadar çıka- cağı tahmin ediliyor. Eskiden — ingilizin yükselmesi spekülâsyona atfedilirdi. Halbuki son zamanlarda hava oyunu öy- miyan . kalmamıştır. Bu. sebeple | bir kısmı da zevat İngiliz İirs yükselmesine mani olmak için şu tedbirleri tavsiye ediyorlar : Her şeyden evel devlet tının - borsadan mül değil, başka menbal temini ; 2 — Devlet bankasının bir an €vel tesisi ve piyasadaki para harekâtının nazımı olması yükseliş t Börsa kor tereffüün se- | 3 iciyemi bebini tüccarın getirttiği fazla mal matlüp "'kk ah ıv-lereınîwı için - tedi Hatay lazla ma Ü aramızın — kiymetinin — tesbitine aa H | mani olan sebeplerin en önün- Halbuki borsa ve ticaret odası | dedir. — İhracat - eşyamız hariç Mmahafilinde ingilizin yükselme- | Piyasalarda büyük bir rekabete şinin sebebi. bükümet hesabina | maruz kalmaktadır. Buna mani hariçten gelen eşya için ingiliz | olacak tedbirlerin bir an evel mübayaa edilmesi olduğu öne intaçı ve ihracat ticaretimizin ısla- niyor. bi lâzımdır. Edirnenin kurtuluşu Bugün büyük merasim yapılıyor Geçen seneki kurtuluş bayramında Türkocağı binası önündeki merasim Edirne, 25 (Hususi) — Bugün Edirnenin kurtuluş gününe müsa- diftir. Uzun seneler düşman elin- de eza ve cefanın her türlüsüne maruz kalmış olan Edirneliler bu mesut günü parlak surette tesit için bir haftadan beri büyük hazırlıklar yapıyordu. Dün akşam bn hazırlıklar bit- miştir. delere,meydanlara takızaferler ku- rulmuştur. | Bugün büyük bir geçit resmi İişlalye dürtelide berssim yör pılacakır. Halk kâmilen sokaklara dökülmüştür . Herkes — bugünü parlak surette tesit edecektir. Tabanca çekti.. Baha efendi isminde bir şahıs dün Şehzadebaşında manav Yazin efendiye tabanca çekmiştir. Baha Şehir bir gelin gibi süslenmiştir. | efendinin bu harekâtına sebep Her taraf donanmış, büyük cad- | bir, pazarlık meselesidir. Sahife Hava ısınacak Bu sabah hararet 10 derece idi Yeşilköy rasat merkezinden ve- ÇU rilen —malümata göre bugün hava ekseriyetle - ka- palı olacak rüz- gör şark istika- metinden cektir. Sıcaklık düne — nisbetle | aei Göce berma GAĞ ceydi. 10 derex olmuştur. Bugün orta Anadolu yağmurlu. Marmara ve Trakyade- sisli ge- çecektir. Muhiddin bey Öğleden sonra gelmesine intizar ediliyor Sabahleyin a Şehremini ve vali vekili Muhid- 'dım bey bu sabah ekspres trenile gelmemiştir. Öğleden sonra posta trenile gelmesi bekleni Bir esrarhane.. Dün gece Karagümrükte ir evde 20 esrarkeş yakalandı Zabıta memurları dün gece uzun zamandan beri aranılan bir esrar ve kumarhaneyi bulmağa muvaffak olmuşlardır. Karagümrükte bir çok kişilerin bir esrarhaneye devam ettikleri haber alınmış ve yapılan tahkikat neticesinde bu Şşahsların Kara- gümrükte Temistokli isminde bir adamın evinde esrar çektikleri ve kumar'oynadıkları azlaşılmıştır. Dün gece bu ev tarassut edil iş ve bir çok kimselerin gizlice içeriye girdiği görülmüştür” Zabıtaca yapılar taharriyat ne- ticesinde bu evd. 10 tane esrar kabağı, 20 deste kağıt ve körkü tük sarhoş olmak üzere 20 esrar- keş bulunmuştur. Bu adamlar hak- kında tahkikat yapılıyor. Kuruçeşmede yangın Kuruçeşmede oturan Selim be- yin evinden dün gece çıkmışsada hemen yetişiler dürülmüştür. Yangının nı çıktığı tahkik ediliyor. Çocuk dünyası 500 liralık Kıymetli eşya piyango kuponunu 3 üncü sahifeden kesmeği unutmayınız. Piyango tafsilâtı BT Duncu sahifede | muharririmize demiştirki: Ne yüksek aşk ?1. Yeşilköy halkı nöbetle uyuyor Bütün Yeşilköyde yalnız 5 polis ve 4 bekçi vardır! Polis müdiriyeti yeşil köy zabıta kadrosunu bir an evel tezyit etmeli Son günlerde mahut hırsızlık vakasına sahne olan Yeşilköy halkının emniyet ve rahatı mün- selip olmuştur. Son soygunluktan evel Yeşilköyde bazı evler, dük- kânlar soyulmuş kadrosu pek noksan olan polis ve bekçi teş- kilâtı bu hırsı lara mani olama- atıştır. Birbirini takip eden hir- sızlıklar şunlardır: 1 — Manav Vasilin 'dükkânın- dan peynir kelleleri çalınmış. 2 — Halkalı caddesinde banka memurlarından — Della - Sudanın evinden eşyası çalınmıştır. 3 — İstasyonda Fatma hanımın torbalarla tütünleri çalınmıştır. 4 — Hırsız çetesi Hayk Keres- teciyanın yalısını soymuştur. 5 — Bundan bir hafta evel Yeşilköy posta müdürü Nizamed- din beyin evine ait çerçeve cam- ları çıkarılarak bir çok eşyaşı çalınmış, - hırsızlar yakalanama- mıştır. Bunlardan maada di; Yeşilköy polis mevkil cut beş polis ve kâfidir. Posta mür din bey köy halkının haleti ruhi- yesini izah eden beyanatında bir —“Ayni gece hem bizim evi hem de komşuyu soyldular Hırsızların - kim — olduğu - bile meydana çıkmadı. Soyulan diğer yerler de var. Hele çete meselesi balkı büsbütün korkuttu. Hırsız- lara karşı bir çare bulduk, o da | Yeşilköy posta müdürü evlerimizde geceleri nöbetle uyu- ! Nizameddin B. sı geniş köyün asayişi bu kadar usta hırsızlara - karşı güç temin yoruz. 5 polis 4 bekçile bu saha- | edilir. ,