26 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 — Akşam 26 Teşrinisani 1929 Kansızlık,sinir,romatizma,verem,kemik Parker Duofold murekkeplı kalemı randömanınızı arttırır mal ediniz. Mürekkepli kalem yolda mürekkeple yazmak hususunda- ki arzuyu tatmin etmek için icat edilmiştir. Parker müessesatının gayesi umumiyetle yazıyı kolaylaş- tırmaktır. Parker Duofold yalnız cep için değil daha ziyade yazı masası için vücude getirilmiştir. Parker Duofold tazyiksiz temas ile yazar. Kat'iyen kırılmaz ve temamen mütevazin olan kalem nizde hafif ve rahat olarak bulunur Hiç bir gayrete lüzum hissettirmez. Mürekkep muntazaman akar. Hokka tamamen lüzumsuz- 'dur. Bu suretle kalemi hokkaya batırmak için yapılan bütün harekâtı iktisat etmiş olursunuz. Parker Duofoldun Osmiridium dan mamul ucu kâğıt üzerinde hafifce kayar. Bu uç hiç bir vakit sizi yanlış ve fena yazdırmaz. Her parker kalemi o kadar itina ile imâl edilmiştir ki senelerce hergün kullanıldığı halde mükemmeliyetine sebep olan bütün mihaniki evsafı gaip etmez. Her hangi bir kırtasiye mağazasından Parker kalemlerinin çok muhtelif ve zengin çeşitlerini göstermesini isteyiniz. Kendiniz yazarak tecrübe ediniz . Parl:er Duofold 4 cinsinin Fiatı: ve Türkiye iş Bankasından: barı Milli Bankası senetlerini Türkiye İş Banvası senetlerile tepdil ettirmeleri; .2 — Hamiline ait hisse senetlerimizi mübayaa eden, hissedaranımızın senetlerini almak üzere yedlerindeki makbuzlarla şubemize müracaat- ları rica a'unur. Devlet demiryolları ve İimanları umumi idaresinden: Nohap şirketinin inşa etmekte olduğu hatlar üzerinde inşasi mukar- rver beş adet demir köprü kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 23. 12. 29 pazartesi günü saat 16da Ankarada Devlet Demiryolları İdaresinde yapılacaktır. -eminatlarını a) vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 50 elli lira mukabilinde Ankarada Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tex edebilirler. a Haydarpaşa mağazası ide saat 15,30kadar Umumi Mü ürlük kalemine İngillere ve Almanyada en meşhur tıraş bçğı SUPLEKS En güzel zevk SUPLEKS ile tıraş olmaktır. Bir kere tecrübe edenler SUPLEKS ten başka bıçak kullanmaz- lar. İtimat edilen dü rılırdııı alınız. 10 adetlik Evkaf umum müdürl Guraba hastanı inde mevcut müstamel Röntgen cil ile teferrüatı cumartesi edileceğinden talip olanların üzere her gün levazım idaresine ve ihale günü de yedesine talip zuhur etmediğinden T. saninin otuzucu günü saat on dörtte pazarlıkla ihalesi icı şeraiti anlam: idare encümenine müracaatları, Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat | 1929 BARSELON büyük mükâfa- | tını da kazanmış olan | Hilâliahmerin kışlık balosu Dabiliyevekili muhteremi Şükrü Kaya beyfendi hazretlerinin riyaset- lerinde 19 kânunuevvel 929 perşembe günü akşamı Türkuaz salonunda verilecektir Biletler merkez ve Beyoğlu şubelerinden alınacaktır. dan saatler M mükâfata om taları: İsi YURTLARINZI FERAH ve NEŞ GÖSTERMEK İÇİN VİM, yorgunluksuz ve üzüntüsi saklamakla rolunü ifa eder. Nem bir bez az miktarda VİM serperek eşyalarınızı siliniz ve anide lekelerin gaip olduğunu göreceksiniz. Mermerleri temizlemek için « VİM»e Çıkışan yoktur. Beyaz tahta masaları, mutfak raf- İarını, çinileri, velhasıl damdan mahzene kadar bu- lunan bütün eşva ve teferruatı temizlemek ve parlat- mak için VİM birincidir. “VİM, i hiç bir zaman kuru olarak kullanmayınız. Yumuşaklığı ve dayanıklığı ile cihanşümul bir şöhreti haiz tıraş biçağıdır. Her yerde satılır Fatih sulh 3 üncü hukuk hâkim- liğinden: Terekeye müteallik olup föruhtu tekarrüreden zirde mu- harrer eşyanın şehri carinin 28inçi perşembe günü saat 11 de maniyede süleymaniytilmaruf m: hallesinin babr fetva yokuşunda 7 numaralı bakkal Rıza efendi kanesinde bilmüzayede füruhtedi- # hanelerinizi temiz & “LEVER EROTKERE LiNiTED PORT SUNLİGHT, ENGLANEY leceği ve talip olanların müracaati ilân olunur. B Yatak yorgan, Bakır, dikiş H makinesi ve sair eşyayı beytiyedir: Mv56-058 , Adana mezbahainşaatı Münakasa müddeti uzatıldı Adana belediyesi riyasetinden: Bir çok-yerlerden vukubulan talep ve müracaatlar netice- sinde mezbaha münakasasına 15 kânunsani /930 Çarşam- ba gününe talikine karar verildiği ilân olunur. İstanbul Defterdarlıgı ilânları Bölaği . icimsi” 2 NG Fener — Dükkân 42-44 Meki Kalamış mahallesi M. kiymeti İira Zühtüpaşa 2200 Üst katta iki oda ve tahtında bodrum ile zahrında 185 metro 25 santim bahçe Fevkinde 1 oda ve tahtında. bodrum ile zahrında 64 metro 50 santim mık- tarında bahçe. Fevkinde 1 oda tahtında bodrum ile zahırında 140 metro 25 santim mıkta- rında bahçe. 990 metro murabbamd bahçe ile de- rununda mebni depo ile oda ve 10 hayvan istiabında ahır vardır. Balâda cinsi evsafı muharrer Emlâk satılmak üzere 20 gün müddetle müzayedeye vaz edilmiştir. 42 ve 48 numaralı dükkânların bedeli iki taksitte digerlerinin defaten tesviye edilmek şartile taliplerin kıymeti ispetinde pey akçeleriyle 5/12/929 tarihine müsadif perşembe günü saat 13 den de müteşekkil komsiyona muracaatları Adalar mal müdürlüğünden TER : ei Blğagi Lira kr. 758 44 — 64 — arsa 46 1200 48 2200 24-26-28 2000 Kalamış $ n olunur. Mahallesi Kınalıada — Aziziye ağası İhale bedelinin nısfı peşinen ve nısfı diğer le tarihinden bir sene sonra nakten istifa edilmek şartile balâda muhrrer arsanın mülkiyetinin müzayedesi 9/11/929 tarihinden itibaren bir ay müddetle ve pazarlık süretile müzayedeye vazedilmiş olduğundan talip olanların 8/12/929 pazar günü saat 14 te Adalar Mal müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatları ilân olunur- Öksürenlere Katranı Hakkı Ekrem | Sokağı Mes'ul müdürü: Enis Tahsin