3 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

3 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

© çıkmışlar. Şehzadebaşına gitmek ul Atinadan gelen bir telgrafa göre Türk- Yunan müzakeratı eyi gitmiyor Venizelos Lâheye gitmeden yeni talimat verecek Ankarada yapılmakta olaon Türk - Yunan müzakeratı hak- kında alınan haberler ekseriya muhteviyatı hakkında ketumi- yet muhafaza etmekle beraber salâhiyettar menbalardan alınan biri birine pek b A malümata göre zıt mabiyet gös- mi 7 Ankaradan ge- termektedir. i len haberler ba- Yakın vakit- nlarınca müza- icre kadar bu keratın inkitar müzakerelerin , pek karip adde- gayet (o müsait dilecek derece- bir şekilde ile- de gayri müsa- rilediğine dair it bulunuyor. haberler aldı- Maamafih alâ- ğımız ve verdi- kadar mahafil ğimiz halde bu- bu müşkülâtın gün Atinadan iktiham edile- gelen ve yakın- ceğini (o bugün da bir inkıta M, Venizelosun olmasına ihti- Lâheye hareke- mal veren şu tinden (o evvel telgrafları der- M. Polihroniya- cediyoruz : dise günderile- Atina,2 ( Apo ) — Muallâk meselelerin halli için cereyan eden mükâlemeler obakkında Ankara Yunan sefirinden hari- ciye nezaretine raporlar gelmiştir. Hariciye (nezareti raporların cek talimatta tesbit oolana- caktır, Atina, 2 ( Apo ) — Venizelos Lâhey (konferansına © iştirak için bugün . Paris (hareket Şolörlerin merakını uyandıran dava Duble İsmailin işlediği cinayet Şoför muavini Cemali öldürdüğünü müddei umumilik sabit görüyor. Pazartesiye müda- faa yapılıp karar verilecek İtanbul ağır ceza maki sinde dün sabah, ekserisini “yaz för teşkil eden birçok sami £,. rafından merakla dinlenilen ei ni bir katil davasının rü'yeti,, oturan Emin, Mustafadan hoş- lanmazmış: “ Seni götürmemi,, demiş. Mustafa, kızmış. « Vay, ne demek oluyor? » diye Emine hücum etmiş. Üç defa arkadaş- ları ayırmağa teşebbüs etmişler. Bu gürültüyü işiden Duble Ismail İsminde biri dışarıya çıkmış. Emini iltizam ed-rek « savulun re, polis Hüseyin Avni Ef. nin | ben geiyorami » diye saldırmış, oğlu şoför muavini Cemal Ef, an evvelâ Nuri Çavuşun bisikletçi Nuri çavuş ve Mustafa TM sonra Cemale saplamış. isminde biri, bir birahaneden | “eticede Cemal ölmüş. mahkemede Duble İsmail, inkâr etmiş, “Ben kavgayı “cım. Evime gittim. Ötesini ilmiyorum» “demiştir. CAR taralı Z-inci sayılamızdadır) ıştar. Katil, yedi kânunevvel cuma gecesi saat on bi ta Divan. yolunda olmuştur. Tâhkikata gö. istiyorlarmış, Orada duran bir otomobile m yaklaşınışlar, Şoför mevkiinde MR —— li Rl ikilinin hin intha Müzakerat inkıtaamı uğruyor? G. S. birliğinde | Necati ihtifalinden bir intiba Dün verilen aylık müsamere Güzel San'atlar Birliği aylık müsamerelerinden (o Kânunusani ayma ait olan, dün saat on yedi- de Birliğin Gülhane parkı met- halindeki (binasında verilmiş, Birlik azası ve davetliler hazır bulunmuştur. Dünkü (O müsamerede Refik Ahmet Bey roman yereli seyin Rahmi Beyin hayatı ve eserleri hakkında bir müsahabe yapmış, yle hususi hayatı, yatları, ma tarzı, nin ira ilham eden vak'a ve hadiseler hakkında malümat ve izahat vermiştir. ç ama Deil Me atkârları Hayvan fikri yedi piye- sinin üçüncü, perdesini temsil etmişler, daha sonra genç Şair- lerimizden Cevat Kudret Bey e isimli manzumesini oku- —..ğ ye Bir senede ne ka- dar içiyoruz ? Möskirat umem müdürü Asm B. Bir muharririmiz yeni tasavvurları ve içki hakkında mübim malâmat almış- tır. Karilerimiz buna dair yazıyı iç sayıfamızda bulacaklardır. .— — Müsaba- kanın birin- ci devresi— -—.—. Bu güzel resimleri saklayınız! dörü r? inbisarı umum müdü: sım Bayi görüm eN Konstans Talmaç — Yazsın 3 üncü sayfada okuyun. — Gazete B harrirlerile köşklerinde hasbıhalde bulundular Dünkü sayımızda rahmetli Necatinin mezarında bir ihtifal ya- pılacağını İzem Yukandaki resim o ihtifalden bir intibadır. pr — ———— Cesetler bulunuyur İsveç krovazörü imdat işaretini alınca ne yapmış ? Hırisi ve Varna vapurları müsademesinde Marmara faci- asının tahkikatı- na el'an devam olunjmaktadır. Kazazedelerden üçünün Marma- ra adası açık- larında bulunan cesetleri acentâ tarafından dün © şehrimize getiril” MN ei İsmeç ikinci Oskar krosaxörü üçünün de gözlerinde deniz | ifadesinde kaza esnasında ara- ortasında saatlerce çabalanmak- dan geçen meçhul bir İsveç tan mütevellit kanlar vardır. gemisinden imdat fa- Dün acentaya yeni iki ceset | kat gelmediğini söylemişti. Ya- daha bulunduğu ihbar edilmiştir. pılan tahkikatta bu geminin İi- Varnayı batıran Hrisi kaptanı manımıza gelen İsveç Oskar — arhhsı olduğu meydana çıkan mıştır. Dün İsveç sefareti müs- teşarı M. Kolmodin bir muhar- yok işaretini alınca dur- duğunu söylemiş ve şu şayani dikkat izahatı vermiştir: — O gece zırhlı Varnadan S.O.S. işareti almış ve tam yol- la imdada giderken Hrisi şu telsizi vermiştir: “Varnayı batır- dım, bütün mürettebatı kurtar- dım,, Oskar bunun üzerine ye lunu İstanbula çevirmiştir. Kumandan ne diyor ? İkinci Oskar İsveç kruvazörü kumandanı “Varna,, ve “Hrisi,, vapurları arasındaki müsademe hakkındaki beyanatında “Hirisi,, vapurundan aldığı bir telsizden kazayı haber alarak telsizde İş'ar olunan kaza mahalline he- men hareket ettiğini orada mü- dekkikane taharriyatta bulun- Mi kaza O mahallinde birşey bulamamış ve ancak “Hri- sis, nin taharriyatını İtmam ede-