3 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

3 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Ihlamur 100 iken 150 kuruş Papatya içmeli Tereffüden şikâyet eder- seniz Emanet size bu tav- siyede bulunıyor Çay yerin. h'amur içilmiye Saşlarıldıktan sonra ıhlamur fia- eş“ sem tı derhal yük- GİRİ eelmiye başla miş, okkası 100 karşı Emane- tin bir tedbir alp almadığı- ni öğrenmek için dün İktı- sat (Omüdürü Kemal Ömer Kemal Ömer Beye müracaat ettik, Kemal Ömer B. dedi ki: “— Ihlamur havayici zaruri- yeden olmadığı için Emanet bu tereffüe karşı hiç bir tedbir almıya lüzum görmemiştir. İhla- muru, çay gibi, İstiyen içer, isti- yen içmez. | İhlamur müsekkin olmak iti- barile yerini papatya da pek âlâ tutabilir. Yoksa ihlamur iç- mek mecburiyeti yoktur,, Niçin istifa ediyorlar ? Bir münakaşa : Hayvan borsasına lüzum var mı, yok mu? , Hayvan borsasında reis Cafer | Hayvan borsasının reisleri | i İ » Beyin istifasından sonra borsa * hakkında yeni dedikodular çık- mıştır. Kasaplar cemiyeti reisi : Hasan Efendi borsanın lüzumsuz di olduğüku söylemekte ve bu müesseseye © memlekelin' serve- tindeh 100,000 liranın (akıp gitmesi yazıktır, günahtır! de- mektedir. Dün bu iddiaya karşı ne di - yeceğini anlamak istiyen bir mu- barririmize hayvan borsası ko- miseri Kemalettin B. şu beya - Datta bulunmuştur: > Ben ortada bir mesele ol- madığı kanaatindeyim ve lie kaşaya'da girişmek istmem. yal- a — kadar söylemek isterim ki şimdiye kadar kasa oynamak istediği bütün li » Ve bizden celep- iddia eden bu ad borsa ne demek o) ir te —— Güzel un Birinci sayıfadaki CAZİP BAKISLARI.. | Müsabakay, a İ meleri lâzımdır. ilme möstenit olmıyan bu münakaşaya girmek boştur. Binaenaleyh bu adam- lara iktisat kitapları okumalarını tavsiye ederim. Biz karşımızdakilere her za- man hesap veririz ve yaplığımız işleri de gösteririz... Saniyen burası devletin resmi bir dairesidir. resmi bir makamı tazyife kalkışmasınlar!... » Diğer taraftan dünkü akşam refiklerimizden biri bu sene zar- fında borsada 4 reisin istifa et- tiğini borasının ısiaha ihtiyacı olduğuna bir delil gösteriyordu. Bu iddaya da dün borsaca şu cevap verilmiştir: Bu reislerden Ahmet B, işle- rinin çokluğundan, Hamdi Bey- de işlerinin Anadoluda olmasın- dan son reis Cafer Beyde randman usulünün vekâlatçe ka- bul edilmemesinden istifa etmiş- lerdir. Tahir Kevkep Beyde mesaisinin kesretinden çekilmiş- tir. Şimdiki reis vekili Rıdvan | Beyin istifa ettiği doğru değil- ema. vaa, dir. gözler —— İl birinci devresi — İ | artist resimlerini | yınız! | Sizi sinemalara bağlıyan o ılık bakışlardır. Bunu düşünerek Bu sayıları saklarsanız hem gazetemiz Yeni Bu müsabaka iki dır. Bir | artistlerin tam resimlerini göreceksi bir müsabaka açıyor. Ji müddet bu slitunda güzel gözlü İİ iniz. — Bü bakışları tanıyabilir misiniz ? ; Siz, © gözleri tanıya bilmek için | resimlerini saklamağa başlamalısınız! Ancak bu sayededir ki müsabakanın bu sütunda çikan dilber | ikinci devresinde mu- |İl vaffak olabilirsiniz. Kur'oya dahil olup | i için bütün © güzel gözleri Mi nk m Dün bir arkadaşımız Dr. Mehmet Ali B. isminde bir ze- tın frengi tedavisinde kullanıl- mak Üzere bir merhem icat et- tiğini “ Cankurtaran ,, tesmiye edilen merhemin Sıhhiye vekâ- etinde takdir olunduğunu ya zıyordu. a Merhemle frenginin tedavisi ka- bil olup olmadığını dün birçok dok» torlarımızdan sorduk, Hepsi de bunun kabil olmıyacağımı #öyle- diler. Frengi mütehassıs müder- ris Hulüsi Behçet B.de bize şu malümatı verdi: Frengi tedavisinde merhemin hiç bir mevki ve kıymeti yoktur. Merhemle firengi tedavi edilemez. Merhem ancak firengiye yakalan- mamak için kullanılır, Bunu için ilk merhemi Kalmet icat etmiş, ———— e m Çay menedildi. Liman şirketi, tütün idaresi, Esnaf bankası ve ticaret müdü- riyetleri idarelerinde çay içmeğe menetmişlerdir. Çay yerine mu- bhakkak ıhlamur alınacaktır. Ecza depoları Evvelki gün çıkan nüshamızda gizli ilâç satan sabık eczaneler- den bahsolunurken perakendeci- lik yaptığı iddiasile mahkemeye verilen ecza depolarının isimle- ri de kaydedilmişti. Bu yazıda ismi geçen Paralli ecza deposu hakkında memnu ilâç sattığı için takibat yapıldığı, Galip de- posu hakkında da hiç takibat yapılmadığı anlaşılmıştır. Hastalık yok! Şehrin sıhhatı pek mükemmeldir Her sene mevsimler değişir ken şehrimizde birçok fazlalık tedricen zail olmuştur. Dün şehrimiz sıh- hatı hakkında kendisinden ma- lümat istediğimiz Sıhhiye müdürü Ali Rıza B. demiştir ki; —Şehrin sıhhatı pek mükem- meldir. Bu sene grip, bronşit gibi hastalıklar da yoktur. Frengi merhemie iyi edilebilir mi ? Doktorlarımız icat olunduğu haber veri.en “can kurtaran, ilâcı hakkında ne diyorlar ? bizzat kendi üzerinde de tecrü- be ederek firengiye yakalanma- dığını görmüş ve icadını neşret- Dr. Mehmet Hli B. miştir. Ondan sora muhtelif mü- elif ve müdekkikler bu hususta tecrübelerde bulunmuşlar ve Ka- lamel denilen merhemin hayattar spoketler üzerinde müessiriyetini teşbit etmişlerdir. Harbı umumi içerisinde ve sonra, kininin de firengiye daha müessir bir şekilde tesir icra ettiği tecrbbelerle tahakkuk et- İ miş ve hâlâ -profilâktik olarak kullamlan bir çok merhemlerin terkibine kinin" ithal edilmekte bulunmuştur. Hali hazırda Ame- rikada bazı vilâvetlerde firengiye yakalanmak en büyük bir cürüm teşkil eder. Zira firengiden vi- kaye için ellerinde kalomel, ki- nin gibi iki müessir madde var- dır. Bu kabil merhemler Türki- yede bir çok defalar yapılmıştır, senelerce evvel malüm olan bir merhemi imal etmek bittabi ke- gif sayılmaz. Mevcut ilaçlardan bile, kana rerkederek müşkülâtla istifade edildiğini düşünürsek merhemle firenginin tedavi edilebileceğine ihtimal dahi vermeyiz. ,, Mehmet Ali B. Cankurtaran Merhemi için Sıhhiye Vekâletine * müracaat etmişse de Vekâletten henüz bir cevap gelmemiştir. Gene o mesele Tahran hükümetinin memleketlerini terkeden İranlılar hakkındaki kararı İrandan İstanbula gelen bir yolcu neler anlatıyor Tahran hükümetinin memle- ketlerinden ayrılan İranlılar hak- kındaki kararını bundan bir kaç gün evel yazmıştık. Şehrimizde bulunan İran kon- solosu böyle bir kararın aslı olmadığını söylemiş, refiklerimiz de haberimizi tekzibe kalkış- lardı, F Khal iki gün evel İstan- bula gelen bir yolcu bakınız neler anlatıyor: Muhaceretin önünü almak, ve kazanç Ümidi ile ecnebi mem- leketlere giden iranilerin mem- ieketlerine avdetlerini temin et- mek için Tahran hükümeti ciddi tedbirler (almaktadır. Bundan dolayıdır ki, memleketini terk etmek (arzusunu izhar (Oeden İranlılar, bir sene sonra tekrar memlekete avdet edeceklerine dalr hükümete bir kefil göster- meğe mecbur tutulmaktadırlar. Bu şerait tahtında, badema hiç bir İranlı bir seneden fazla müddetle hariçte kalamıyacak ve memleketine avdet ederek, vatanınm inkişafına yardım ede- Bugünkü vaziyet bu dur. Ev- velce İrani terk edip, senelerden beri ecnebi memleketlerde yaşa- makta olanlar için de karar verildiği şayidir. Ancak bunun mahiyeti henüz anlaşıla- mamıştır. İranın umum! vaziyetine gelin- bir | İran şahı Riza ? wn Pehlesi ce, Riza şah Pehlevi Hz. teced- düt siyaseti sayesinde, İranın umumi vaziyeti eskisine nazaran nsbet kabul etmez derecede kesbi salâh etmiştir. Bilhassa asayiş çok iyidir. Hükümetin ciddi ve azimkâr tetbirleri neticesi olarak, bilhas- sa hudut mantıkalarında icraj faaliyet eden Kürt şakileri kâ- milen hükümete dehalet etmiş" lerdir. İranda bedeli makdi usulü lâğvedilerek, askerlik mecburi- yeti vaz'olunmuştur. /Bu sahadan başka, memleket içtimai, iktisadi, sahalarda da, terakki etmektedir. ,,