10 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

10 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

-——— 7— VAKİT. Edgar kine sulara gömülüyor Yalnız bacalarla direkler meydanda Oran, 9 (A.A) — Edgar kine kruvazörü gittikçe suya batmak- tadır, Saat 10 da şular arka göçerteyi kaplamış bulunuyordu. Denizin salıntılı olması kurtarma ameliyatına mani olmaktadır. Hava raporları bu gece bir fır- tına olacağını bildirmektedir. Kruvazöre mahvolmuş Dnazarile bakılmaktadır. Bıriyana bir hediye Lahey,8 —(A.A) — Birkaç Felemenkli bugün saat 19 da M. Briyana Felemenği ziyaretinin bir hatırası olmak Üzere güzel bir hediye vermişlerdir. M, Briyan, heyete teşekkür etmiş ve bütün müşkilâta rağ- men nikbinliğinin ve muvaffa- kıyet hakkındaki imanın zerre kadar o sarsılmamış (olduğunu beyan etmiştir. Almanlar müteessir mi? Lahey,3— (A.A) Bazı Alman gzeteleri atamirat komisyonunun içtimaında Tardiyönün söylediği iddia edilen bazı sözler mü- nasebetile azçok heyecan ve tecsür asarı göstermetedir. 4 anarşist Nis, 8 (A.A) — Nis bavali- sine dehşet salmak maksadile yapılan suikastların failleri olduk- ları zannedilen 4 İtalyan anar- şist tevkif edilmiştir. Rusyada bir muhakeme Moskova, 8S(A.A) — Muha- keme Sovyetler ittihadı hüküme- tini Paris sefaretinden 360 bin frank ihtilâs etmiş olmakla mar- nun M. Bessedovsky'nin muha- kemesine başlamıştır. Mumaileyh 10 sene hapse mahküm olmuş- tur. Bir cami çökmüş Kahire, 8 (A.A) — Çok eski küçük bir cami birdenbire yıkıl- mış, enkaz altında kalanlardan üç kişi ölmüş, diğer altı kişi de yaralanmıştır. Kahirede bir tayyare kazâsı Kahire, 8 (A.A) — Ebusuayir tayyare mektebine ait iki tayya- renin uçuş esnasında çarpışma- ları neticesi olarak iki tayyare zabiti ile iki ihtiyat zabiti telef olmuşlardır. e aa amma müddet kalarak Türk âsarını ve şehrimizin mubtelif mahallerini temaşadan sonra üzerine aldığı bu - beynelmilel vazifeleri | ifa ve itmam için Surye, Flistin, Mı- | “sır, İran ve Efganistanı ziyaret edecektir. UTANMAZ ADAM a eN TAYA VAKIT ın tefrikası: 57 Yazan: Hüseyin Rahmi ölmek üzeredir. Ben tutulurum birkaç günlük sirkat cezası gö- rör kurtulurum. Fakat adalet sizi yakanızdan bir kerre pençe- Jerse mahvolursunuz.. İşte ben gidiyorum... Bu kapıdan şer çıkınca, yerine adalet gireceğin- den emin olunuz. Avnüsselâh kapıya doğru yü- rödü. Nedim Bey yolunu keserek: — Dur gitme... davayı 10 Kânunsani ) 930 eraammanmmanmnem aran VAKIT ın son tejgraf haberleleri Lâhey konferansı çalışıyor, Cenani B. | Kânunusaninin 16 sına doğru işini bitirecek! Lâhey, 8 (A,A.) — Bugünkü mesai murahbaslar arasında hususi İ mükâlemelere inhisar etmiştir. Bu esnada mütahasşışlar da mual- İ lâk bulunan fenni meselelere müteallik metinleri tetkik etmişlerdir. Fransız murahhas heyeti Alman murahhaslarına bir nota vermiştir. Bu notada murahhas heyetin Almanya ile alacaklılarının bundan böyle tabi olacağı hukuki vaziyet hakkındaki umumi fikirleri hu- lâsatan beyan edilmiştir. Alman tamiratı komisyonu yarın sabah müeyyideler meselesine temas edecektir. Bundan sonra komisyon kısmının menkul haline ifrağına ait şartları tetkik edecek, cuma günü Yung plânının tatbikına müteallik nibai protokolün ikinci kıraatini yapacaktır. İkinci kânunun 12 sinde toplanmıya davet edilen hususi komite için beynelmilel tediyat bankasının nizamna- mesini ikmal etmekten başka yapacak bir iş kalmıyacaktır. Bu hususi komitede Almanyayı M. Şabt temsil edecektir. Bu sıra- da şark tamiratı komisyonu Karisi iii tamirat borçları meselesini balletmekle uğraşacak ve bu meselenin müzakeresine cumartesi günü başlıyacaktır, Umumiyetle zannedildiğine göre konferans mesaisini ikinci kâ- nunun 16 sına doğru bitirecektir. Lâhey, 9 (A.A) — M. Tardiyö ile M. Briyanüs M. Fon Kürtiy ile Yung plânının icra edilmemesi halinde Almanya ile alacaklı devletler arasında tahaddüsü muhtemel hukuki vaziyete dair gö- rüşmüşierdir. M, Briyan, yarın Parise dönecek ve oradan Cenev- reye gidecektir. Makdonald neticeden nikbin! İngiltere donanmasından fedakârlık yapacakmış Londra, 8 (A.A) Losimatta bir gazete muhabirine va- ki olan beyanatında M. Makdonald bazı memleketlerde hâkim olan hususi şeraitin ortaya çıkardığı bir iki meselenin müşkülâta sebep olması ihtimaline rağmen bahri konferansın neticesi hakkın- da nikbin olduğunu söylemiştir. İngiltere hübümeti bahriye neza- retinin muvafakatile ve imperatorluğun emnü selâmetini ihlâl etmek- sizin harp filolarında ehemmiyetli tabdidat yapmıya hazır bulun- maktadır. Fakat, tahdidat milletler arasında bir itilâf busulüne bağlıdır. Amerikalılara nazaran iş: Baş döndürücü inşaatı durdurmak. İngiltere ve Amerika donanması arasında müsavat Vaşington, 8 (A.A) — Amerikan gazeteleri Londraya gitmek üzere yarın Nevyorkta vapura binecek olan Amerika murahhas heyetinin hareketi münasebetile neşrettikleri makalelerde, girişilen teşebbüsün gayet büyük bir ehemmiyet ve şümulü olduğunu tamamile müdrik bulunan bütün Amerikan milletinin vazife ve gayeleri zırhlı, kruvazör ve tahte bahirlerin miktarınm tahdidi, İ bahri teslihat sahasında görülen baş döndürücü yarışa nibayet verilmesi, her sınıf gemilerde Amerika ile İngiltere arasında hakiki bir müsavat temini için sarfedilecek mesaiye iştirak etmekten ibaret bulunan Amerikan murahhaslarına muvaffakiyet temenni eltiğini muttefikan beyan eylemektedir. ceğini ve bunların bugün beslenen ümitleri kolaylıkla imha edebi- leceğini takdir eylemktedir. Amerikanın çok kuvvetli bir bahriyeye lecek olursa hangi fırkaya mensup olursa olsun bütün gazeteler hararetli ve takdirkâr bir lisan kullanmaktadır. M. Mihalakopolus Türk - Yunan müzakeratını takip ıçin Atinada kalacak! Atina, 9 (A.A) — M. Miha- için Atinada bırakılmasını M. Ve- nizelostan talep etmiştir. Akvam cemiyeti nezdindeki Yunan mu- rahhas heyeti reisliğinin M. Po- litis tarafından deruhte edile- lakopulos, Türk - Yunan müza- keratını yakından takip etmek | ceği zannolunuyor. dönecektir.. Avnüsselâh dışa fırlamak için kapıya atılır. Lâkin Nedim bütün kuvvetile onun bu savle- tine mani olarak : — Gidemezsiniz. — Giderim. Soluk soluğa, göğüs göğüse itişmeğe başlarlar. Avnüsselâh hasminin kolları atasından sıy- rılmağa uğraşarak: — Bırak. Nedim tehditkârını iki omuzun- dan şiddetle sarsarak: — Bırakmam.. Bırakamam... istiyorsunuz. Yüz bin lira üzerin- den hesap görüp bana bissemi teslim etmedikçe sulha yatıcılar- dan binaenaleyh (burada duruculardan değilim... — Ne kadar hisse istiyorsun ? ve Alman borçlarının ilk | Amerikan milleti ve matbuatı bir çok müşkülât zühur edebile- | malik olmasına taraftar bulunanların bazı dedikoduları istisna edi- | murahbas heyet azası ve bu beyetin temsil ettiği siyaset hakkında | Güzellik ba'osu Dün gece Turkuvazda verilen güzellik (balosunda (toplanan reyler yarın sıraya konacak, ö- bür gün ayrılan hakem heyetin- ce müsabakaya iştirak eden yirmi güzelden ilân olunacaktır, Müsabaka dün gece en çok rey toplayanlar arasında geçen sene birinci çıkarılan Feriha Tevfik Hanımla altmış bir, elli sekiz, yirmi iki, otuz iki, kırk, yirmi yedi, on üç numaralı hammlar olduğu tahmin olunu- yordu. Berutta dolaşıyormuş Ankara, 9 (Vakıt) — Ali Cenani Beyin Berut civarında dolaştığı tesbit edilmiştir. Aylıklar için Yeni bir talimafname yapıldı Ankara, 9 ( Vakıt) — Maaş kanununun on beşinci maddesi- nin tatbiki için bir talimatname yapılmıştır. Esaslarına göre müvazenei u- mumiyeye dahil olanlarla muha- sebei hususiye, belediye ve ma- halli müessesatmemurlarına ma- aşlarından başka hakkı Buzar, makam tahsisatı komisyon üce- reti vesaire namı altında para verilemez, Kanunun ikinci fıkrasına göre İcra Vekilleri kararile ve- rilebilecek paraların itası da me- murun esas (vazifesi haricinde bir işle tavzifine ve bu işin asıl vazifesinin mesai saatleri haricinde yapılmasına bağlı ola- caktır. Yunanistanla Muvakkat ticeret muahedesi imzaladık Ankara, 9 (A.A) — Türkiye ile Yunanistan arasında ticari | bir modis imza edildiği ve tica- ret mua&hedesi müzakerelerine yakmda başlanacağı baber alın- mıştır, Yırtık paralar Yakında değiştirilecek Ankara, 9 (Vakıt ) — Yırtık paralar ( Ziraat Ove Osmanlı bankaları tarafından ayın 15 şinden itibaren değiştirilecektir. GÜZEL GÖZLER MÜSABAKASI VE PİYANKU İkinci devresi, yani asıl müsabaka gelecek perşembeye başlıyor Gazetemizin tertip ettiği güzel gözler müsabakası bu ayın (16) ncı perşembe günü başlıyacaktır. Bugünden itibaren şimdiye kadar resimlerini bastığımız sinema artistlerinin yalnız gözleri. neş- rolunacaktır ve bu gözlerin basılan resimlere bakılarak kimlere ait olduğu ber (VAKİT) kariine sorulacaktır. Bu suallere doğru cevsp verenler arasında kur'a çekilerek kıymetli hediyeler dağı- tılacaktır iyim Bundan başka müsabakamız ayni zamanda bir piyanko olacak» tır. Yani (16) perşembeden itibaren gazetemizin her nüshasına bir de kupon konulacaktır. Bu kuponları muntazaman toplıyanlar arasında ayrıca bir kur'a çekilecek, birçok baymetli eşya hediye edilecektir. Kur'a ile takdim edilecek hediyelerin başlıcası şunlar- dan mürekkep olacaktır: Yazı makinesi, gramofon, fotograf maki- birisi (o birinci — İki yaramaz Ankarada jeci bir kazaya sebep oldu Ankara, 9 ( Vakıt) — Bu ak- şüm, Otomobil (o kullanmasına uzun müddettenberi merak sar- dırmış Ali isminde on beş yaş- larında iki adaş çocuk Leblebici | mahallesinde Şoförü (başından ayrılmış bulunan bir kamyonu işletirlerken kendilerini seyret- mekte bulunan iki küçük kızı İ giğnemişlerdir. Kızlardan birisi ölmüştür. oAliler yakalanmışlar- | dır. ———>>—>—— Paris gazeteleri ne diyor? Paris, 8 (A.A) — Paris gaze- teleri dün Lâheyde cereyan eden münakaşalardan uzun uza- dıya bahsetmektedir. Bu gaze- teler, M, Tardiyönün mukabele- sini tasvip etmektedir. M. Tardiyö, ezcümle şu sözleri söylemiştir : “ Alman nazırların giriştikleri resmi taahhüde hepimiz itimat ediyoruz. o Maamafih, o << eden müzaereler insanı hayrete düşürecek bazı mlşahedelere mahal vermektedir. ruya inleştirmek — Yüz bin'liranın nısfını... — Ne eder? Söyle... — Elli bin lira... — Kah kah kah kab, divane... — Siz de bu aklınızla pek ünmeyiniz.. Bu kahkabalarınız yakında ağlama “wtülerine höne Aleyhimdeki vesaik celbinde ol- dukça sen buradan sağ çıkamaz- sın.. — Öldürecek misin? — Üzerindeki kâğıtları hüsnü rzanila vermezsen o öldürüpte ılac»Zvm.. Benim için en ebven nesi, sinema bileti karnesi, krem Muson, muhtelif kokular, kolon- yalar, kırem ve nefis tuvalet sabunları... Fakat tarrakesi binayı gümletir... Odacı Raşit hemen rızının çenesine dayıyarak: içeriye koşar, Arkasından Ali — Beni buğazlanacak bir kuzu | Safder gözükür... Bir iki dakika xannettiğine pişman olacaksın. | sonra iki polis yetişir... va — Sen kuzu değil, kuduz kö- Biraz evvel boğuşanlar şimdi, peksin... bu dört şahidin rüüvacehesinde — Köpek senin yanında me- | ne vaziyet alacaklarını şaşırırlar. iek gibi kalır. Münazianın sebebini odoğruca — Mazisi çok kirli, çok şeni itiraf, iye hesabına da i iyorsun. Kim | çapraşık gelir... Kİİ lerimi kaç $ Yainepberi sözile itiâf ede- . cinayetin kanı vardır... medikleri bu müşkül meselede — Henüz kasa kırmadım.. Jimalı nazarlarla şimdi gözden gö- Kimseyi zehirlemedim.. Hiç bir | ze uyuşmak tavurlarını alırlar. masumu cinayete teşvik etmedim.' Avnüsselâh kendine nisbetle çelimsiz gördüğü basmini şid- detle odanın ortasına iter. Eli tetikte olan Nedimin yere sükü- tu esnasında revolver boşanır... İ Kurşunlpencerenin camını deler. tarik budur. Avnüsselâh yumruğunu mua- geçer. Aaralarında hiç bir şey geçmemiş gibi, mülâyimetle yanyana dur- dular.. Birinci polis — Şimdi burada bir silâh patladı. Nedim Bey — Evet. iken)