26 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

26 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 2— VAKIT. 26 Kânunsani 1930 Atina sefirimiz Yunan hariciye nazırına mükellef bir ziyafet verdi Atina, 25 ( Apo) — Yunan mübadele murahhası M. Fokasın bugünlerde Atinaya © geleceği doğru değildir. Ankarada müza- kerat şâyanı memnuniyet bir mecra takip ediyor. Atina ma- hafili neticeden pek nekbin bu- lunuyor. Dün akşam Türkiye sefiri E- nis B. Yunan hariciye nazırı şe- refine mükellef bir ziyafet ver- miştir. Ziyafette ricali siyasiye hazır bulunmuştur. Enis B. ile M. Mihalakopolos Ankara müzakeratı hakkında dostane görüşmüşlerdir. Alman vapuru battı Buenosayres, 24 (A.A) — kayalık üzerine oturmuş olan Monto Sevantes namındaki Al- man vapuru geçen akşam bat- mıştır. Yolcuları Uşaiaya çıka- rılmış idi. Gemide kalmış olan tayfa güç halle kurtarılmışlardır. Yalnız, tahlisiye ameliyesini idâre etmek için mütemadiyen kaptan köprüsünde kalmış olan kaptan Dreyer süratle denizin derinlik- lerine dalan vapuru ile batarak ölmüştür. Son haberlere naza- ran, gemide 1120 seyyah 302 tayfa bulunmakta idi. Bu sey- yahlar ve tayfa gemiyi büyük bir intizam ile terketmişlerdir. Kaptandan başka hiç kimsenin “telef olmadığı söyleniyor. Maskeli şakiler Sanfransisko , 25 (A.A) — İki maskeli şaki şehrin kibar sınıfına mensup (olanların oturduğu mahallelerin birinde bir eve gir- mişler ve ev sabibesile o akşam davetli bulunan maruf şahsiyet- lerden İlini tabanca ( ile tehdit ederek soymuşlardır. Şaki- ler, evin içinde bulunanların ağızlarını tıkamışlar, o kollarını bağlamışlar birkaç bin dolarlık mücevher ve nakit aşırarak kaçmışlardır Papağanlarin mazarratı Vaşington, 24 (A.A) — Pa- pağanlar vasıtasile memlekete sirayet etmiş olan sıtma dolayı- sile hıfzıssıhha idaresi tarafından vuku bulan tavsiye üzerine reisi- cümhur M. Muver cenubi Afri- kadan papağan ithalini men- “ VAKIT,, ın telgraf ve telefon haberleri İ. Tali B. Mardin, 25 (A.A)— Bir müd- detten beri Ankara ve İstanbul- da bulunan birinci umumi mü- fettiş İbrahim Tali Bey bugün şehrimize muvasalat etmiş ve maiyeti ile beraber bugün Di- yanbekire hareket etmiştir. M. Meclisinde Ankara, 25 (A. A.) — Bü- yük millet meclisi bugün Reis vekili Refet Beyin riyasetinde toplanmış ve ruznamede müza- kere edilecek mevat bulunmadı- ğından pazartesi günü içtima etmek üzere celseye nihayet verilmiştir. Milli tasarruf faaliyeti Ankara, 25 (A.A) — Milli iktı- sat ve tasaruf cemiyeti yerli malı isim ve adreslerini henüz bildirmemiş olanların istical et- meleri lüzumunu tebliğ etmek- tedir. Derikte bir cinayet Mardin, 25 (A.A) — Derik kazası jandarma bölüğüne men- sup Sabri onbaşı Mazı dağından dönerken meçhul eşhas tarafın- dan pusuya düşürülerek şehit | edilmiştir. Hadise ile methaldar | tevkif © edilmiştir. | bazı eşhas Tahkikatı iptidaiye bu süikastın şahsi bir husumet eseri olduğu» | nu göstermektedir. Sabri onba- şının cenazesi bütün Derik ahâ- lisinin iştirakile ve merasimle kaldırılmıştır. | Mazarik siyasi hayattan çekiliyor Prag, 25 (A.A) — Reisicüm- bur (OMazarikin ( tevellüdünün sekseninci yıldönümüne tesadüf eden 7 martta siyasi hayattan çekileceği söyleniyor. Arnaçutlukta kıyam Tiran, 25 (A.A) — Matbuat idaresi, bir çok Arnavut kabile- leri arasında bir kıyam vuku bulduğuna dair ortaya çıkarılan haberleri tekzip etmektedir. Mahkâm edilen komü- nisiler Bükreş, 24 (A.A) — Son zâ- manlarda Cernautzide yapılan nümayişler esnasında kargaşa- lıklar çıkarmış olmakla ittiham edilen 42komtnist üç hafta ile iki sene arasında tebalüf oeden hapis cezalarına mahküm olmuş- lardır . YARI ın tefrikası: 73 Yazan: Hüseyin Rahmi Bu izahtan zihni uyanan Cabir na takdim eden delikanlı işte idi. Cebir Bey odaya dönerek: — Kadir Efendi işte vekili- niz iki bin liralık çeki almağa Z geldi. Bu işte zerre kada hulya, rüya mahiyeti olmadığını gelip le 3 Kadir İSlütnü dışarı koştu. Çalyaka etmek için dolandırıcı mn üzerine atıldı. Fakat Av- nüsselâh yakasma kırk elde yapışsa hepsinden sıyrılıp kur- tulmak sporunda çok irimanlı idi. Kendini tutmak istiyenlerin böğürlerini deşercesine dirsek- lerile kakıştırarak şiddetle bir silkindi. o Yılan © gömleğinden Kokain ve tabanca |Bahri konferans AN Cenani Beyden gelen bir mektup Ankara 24 — Musuldan bura- daki dostlarından birine mektup günderen Ali Cenani Bey ümit- siz, hayatından bahsetmekte, mektupta: “Bir elimde tabanca, diğer elimde kokain olduğu halde dolaşmaktayım ,, demek- tedir, Ali Cenani Beyin hudu- du geçmeden evvel Adanada kaldığı 2 saat zarfında temas ettiği kimselere iktisadi vaziye- timizden şikâyet eder tarzda sözler sarfettiği anlaşılmaktadır. Ankarada spor faaliyeti Ankara, 25 (A.A) — yapılan Gençler birliği hükmen galip gelmiştir. Kır koşusuna Muhafız Gücü, İmalâtı harbiye iştirak etmiş ve muhafız gücü kazanmıştır. Mesafe 3800 metre idi. Birinci gelen bu mesafeyi 15 dakika 35 saniyede almıştır. irde İzmir, 25 (A. A) — Bu hafta ! yapılan lik maçlarında Altay ikinci takımı güzel İzmir ikinci takımını bire karşı üç sayı ile mağlüp etmiştir. Birinci takımlar | arasında yapılan maçlarda Sa- karaya bire karşı üçle Bayraklıyı yenmiştir. Bunu müteakip gü- nün en mühim maçı olan Altay Altınordu müsabakası yapılmıştır. Altınordunun birinci” devrede yaptığı sayıya “Altay ikinci dev- rede yaptığı sayı ile mukabele etmiştir. Birinci devrede Altın- ordunun ikinc devirede de Alta- yın hakımiyeti göze çarpıyordu. Oyun samimi bir hava içinde devam etmiş ve Seyirciler üze- rinde güzel tesirler bırakmıştır. Üzüm, İncir kutuları İzmir , 25 (Vakıt) — Odamız özüm, incir; kutularinn yerli keresteden © yapılmasını Otemi- nen o kerestecilerle Otemas et- mektedir. Silâhlı mahpus İzmir, 25 ( Vakıt ) — Rizeli çete reisi Nusretin Üzerinde ha- pisanenin taharrisinde tabanca zuhür etti. Bir iflâs İzmir, 25 ( Vakıt) — İflâs eden Hocazadelerin hesabatını ani için heyetler intihap edil- Sabtekdir önde ökvüRlür ai sikik da divananelerden, omerdiven- lerden koşmağa başladılar. Ne olduğunu © anlıyâmıyanlar da takibe iştirak ettiler, Bu gürültü dairede bir vak'a şeklini aldı. Ağızdan ağıza tür- lü tefsirlere uğradı. Kovalananın kimi deli, kimi sarhoş, kimi de yankesici olduğunu iddia edi- yordu. ME eleslih sokağa çıktıktan sonra izini kaybetmenin de pe lumu bilirdi, Şaşırtmalar vererek birkaç köşe döndü. Kovalıyan- ları dağıttı, Fakat yalnız bir ayak sesinin takibinden kurtula- mıyordu. Adımları arkasından soyunur gıbi kurtulup kaçmağa | eksilmiyen bu pat patlardan si- nirlenerek dönüp gerisine bak- madan mütemadiyen taban atı- yordu. Nihayet bir ses düydu: başladı. Fakat bu dolaşma es- nasında kafasına suratıma birkaç tokat, yumruk yedi.. Mesaisinden ne netice alacak? Londra, 24 iz Bu sabah Fransızlarla ilizler arasında aktedilen konferanstan sonra İtalyan heyeti başvekâlet daire- sine gitmiştir Bahri heyetler,hali hazırda murrahhaslar arasında yapmakta oldukları hususi mü- şavereler vasıtasile kendilerine ait karışık meselelerin tevzihile meşgul bulunmakatadırlar. Hafta (nihayetinde (Parise avdet etmek niyetinden vaz- geçmiş olan M. Tardicu, kon- ferans mesaisindeki terakkiyat- Paris, 25 (A.A) — Fransız gazeteleri Londra konferansının adi mubaverelerden çıkmış ve hakikatleri yakından kavramış olduğu mütaleasındadır. Echo de Paris (o gazetesi (o Vaşingtonda tesbit edilmiş olan nisbetlerin tesbitini ilham eden husulün kat'i surette terkinden evvel Fransanın hiçbir hususta fera- gatte bulunmaması hususunda ferdi programların kakiki ibti- yaçlara tatbik edilmesini talep etmektedir. Londra, 25 (A.A) — konferans katibi umumisi M. Hannkey bu akşam murahhas balet bir mubtıra tevzi ede- kendilerine tevdi edilmiş olan bahri» programa ait “sual Dahiliye tayinleri Ankara, 25 (Vakıt) — Malatya valiliğine sabık Ordu valisi Tev- fik, Beyoğlu kaymakamlığına Sivrihisar kaymakamı MAN Pınarbaşı ığma İskilip kaymakamı vi Edir- ne mektupçuluğuna Vize kayma- kamı Halit Beyler tayin olunmuş, Behisni kaymakamı Şemsettin B. de vekâlet emrine alınmıştır. Bir nahiyenin nakli İzmir, 25 (Vakıt) — ağ lüler nahiye merkezinin Cuma ovasının naklinden dolayı köy kanununun tatbiki yer maz“ yorsun? Döndü baktı: — Vay sen misin Safder” — İşte görliyorsun.. — Niçin böyle sıkı sıkıya peşime düştün? — Sıcağı sıcağına hissemi elinden almak için. Böyle bugün afilerle yakanı elimden kurtara- mazsın... Avwnüsselâh büyük nefeslerle yi yorgunluğu boşalta- : — Peki dur orada sana sıca- İı sıcağına hisseni “vereyim... Safdere (yanaşarak (derhal suratına iki tokat, arkasına üç dört yumruk indirir. Neye ouğradığni O bilmiyen arkadaşı haykırır; ze Salah ider Jae Eüçe JR . İngilizler Hindistanda inzıbatı hakkile muhafaza edecek Yeni Delihy, 25 (A.A) “ Hindistan vali umumisi İrvin teşri mecliste bir n irat ederken şu sözleri söylemiş” tir; Hindistanın müstakbel teşki” lâı esasiyesi hakkında müzake* ratta bulunacak olan konferan” sın önümüzdeki son bahardâ Londrada inikat edeceğini zam nediyordum. Bu . konferansın kimlerden terettüp edeceği hak” kında şimdiye kadar hiç bir malümat alınmamıştır. Maamafih, müzakerata bâşvekilin riyaset edeceğini ümit ediyorum, Maksatlarna gayri Okanun! usullere müracaat etmek suretile vasıl olmak istiyen bir takım eden valii umumi kanunun tatbik ve asayişi inzibatin muhafazası vazifesini hakkile ifa edeceğini ve bü husustaki mes'uliyetini tamamile müdrik bulunduğunu beyan etmiştir. Valinin nutku bütün meclis tarafından alkışlan- mıştır. Brüksel bahri konsolosumuz luğundan, bir fabri konsolosluk ihdas olunmuş, bu konsolosluğa ticaret âleminde tanınmış ve evelce kibrit inhısarımız müdür- lüğünde bulunmuş olan Türk mubhiplerinden Mösyö Robert de Bst tayin edilmiştir. Yeni nahiyeler Ankara, 25 (Vakıt) — Çorum merkez kazasında yeni Çamlıca, Kızlviran, Songurlu kazasında Yekbaş namlarile yeni üç nahiye teşkil edilmiştir. Adliye terfileri Ankara,25 ( Vakıt )— İstanbul müstantiklerinden Nâzım B. ikinci sımf adliye müfettişliğine, ikinci sınıf adliye müfettişlerinden Salih Hilmi B. birinci sınıf adliye mü“ fettişliğine terfi edilmişlerdir. İspanyada müderrisler grevi Hendaye, 24 (A.A)--Madritten” bildirildiğine nazaran hükümet merkezi oderülfünun müderris. lerinin, mezkür darülfünun tale- besinin o mütalebatı © lehindeki istidalarına henüz cevap verme diğinden, müderrisler dersleri karar vermişlerdir. — Bu ne? Haydut ne yap” yorsun ? — Aldığım gibi sıcağı sıcağın hisseni veriyorum. — Vurma yetişir... Ceğerlerimt ağzıma gelecek... — Hilesiz hurdasız sana dü” şen pay işte budur. Vebal iste“ mem: Üzerimde hakkın kalma” “ a Nedim Bey tie in vürgununda şensi e yüz liraya düşen a satılık zevce vak'asında Pİ bilmişti. Böylelikle mesleği” daha ziyade pişiyor, insanlı daka ziyade anlıyordu.