February 16, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

February 16, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

yal « sayı 4349 Pazar 16 Şa )1930 B. M. M. reisi Kâzım Ps. Hz dün posta trenile Ankaraya ha- reket etmişlerdir. Paşa Hz. saat 13 te Çankaya Wotörü ile ve refakatlerinde silelerile birlikte Haydarpaşaya ve burada kolordu “Naili, Cek: İ. müfejtişi Şinasi paşa- hi “— PR uradan istasyona gidilmiş ve Köz Paşa Hir. iailetlcrizle nlunanlarla hasbıhalleri esna- nda bir aralık Ve berrak semayı işaret et- Dişler ve tebessümle: güneşli | Meclis Reisimiz Dünkü posta trenile Ankaray hareket ettiler Kâzım Pş. Hz. Haydardaşa istasiyonunda — Bakınız gök ne güzel hava.. ne balıkçının ne de rasatanenin dediği gibi çıktı. demişlerdir. Paşa Hz. istasyonu dolduran askeri, mülki rücsa ve memur- larla selâm resmini ifa eden polis..ve , asker,. müfrezelerine iltifat etmişler, batır sormuşlar ve veda: mütekaip kompartı- manlarına çıkmışlardır. Tren şant lâ te istasyonu dolduran balkın selâm ve te- mennileri (Oarasında İstasyon- | dan ayrıldıştır. Londradan Bağdata ! sır ve İrak münasebatınıtemin eden ilk Toros ekispresi dün hareket etti Yolcular yarın 9de Halebe varmış bulunacaklar Toros ekispresi hareketten evvel let demiryolları dünden yeni hareket tarifesini ika başlamıştır. Dün ayni tay yeni ihdas edilen To akispresinin de açılma resmi gti. Bu ekispres Londra ii ğdatı en kısa bir tarikle yine bağlamakta ve bu İşin doğru seferlere bu suretle “an mış olmaktadır. Londra #elen ekispres saat 11,55te * ar EE Sirkeciye (o muvasalat etmekte, Toros Ekispresi de saat 16,8 de Haydarpaşadan hareket etmek- tedir. Avrupa yolcuları bir muş- la Sirkeciden oHaydarpaşaya nakledilmektedirler. Bu ekispres- ler haftada üç gün cumartesi, pazartesi, çarşamba günleri ha- reket edeceklerdir. LA taralı düncü sayıfanızdadır | VAKJL Feci bir intihar a | Birgenç kendisini asarak öldürdü Sebebi, memleketine gitmek için ağabeyi sinin müsaade etme- mesidir Dün Galatada çok hazin bir intihar vak'ası olmuş, 16 yaşında bir genç çocuk kendisini asarak öldürmüştür, Hadisenin tafsilâtı şudur: Galatada Arap camide terzi Feyzi efendinin dükkânda çırak 16 yaşında İsmaji bundan on gün evvel İneboluda oturan ba- basından bir: mektup almıştır. Bu mektupta İsmailin babası oğlunu evlendirmek üzere yanı- na çağırıyor ve küçükten nişan- ladığı kızın kendişini beklediğini bildiriyordu. İsmail mektubu ağabeyisi ma nav Mustafaya göşiermiş, mem- lekete *gitmek için müsaade iste- miştir. Söylendiğine göre Mustafa İs maile müsaade vereemiş ve vaziyet genç çocuğu çok müteessir et- miştir. İsmail evelki gece kahvede olurmuş, sonra dükkânın üzerin- deki yatak odasına çıkmıştır. Sabunla çuha üzerine eski harf- lerle bir mektup müsveddesi yapmış, sonra defterden kopar- dığı bir kâğıda şunları yazmıştır: “Kardeşim Mustafa; Ben int- har ediyorum. Buna karar ver- dim. Beni Beşiktaşta amcamın yanına gömünüz- Daha fazla yazacaktım. Vaktim yok. , Bu kâğıdın arka tarafınada Fahri isminde ?'r arkadaşına hemen ayni şeyleri yazmıştır. Bundan sonra dört sandalyeyi üstüste koymuş, bunların üzerine çıkmış, tavana taktığı ipi boğa- zına geçirmiş, sandalyeleri aya- ile devirmiştir. Genç çocuğun cesedi sabab- leyin dükkân açıldığı vakit bu şekilde bulunmuş ve Zabıta hadiseye vaziyet etmiştir Yarınki nüshamızda Mükâfatlı Üre hikâ- Bekleviniz Bu numaranın kur” ası 20 şubatta çekile- cek, ertesi 21 şubat nüshamizda ilân edilecektir. Deniz kuvvetimiz Yunan meclisinde hararetle münakaşa ediliyor M. Fokas Yunan hariciye nazırına müzakere hakkında izahat verdi Atina, 15 ( Anek ) — Dün meclisi meb'usan toplanmış ve meb'us Rediadisin istizah tak- iki misil fazla tayyareye malik bulunduğunu, fakat Yunan tay- yarelerinin keyfiyet itibarile dun bir (omertebede riri o müzakere okumuştur. Tak- olmadığın söyle- rir sahibi isti- miştir. (o Yunan zahını izah ede- balıriye © sahın .— Ti Glee avnzun İai rak Türkiye te- Mi meyi miktarda (tah- yasetten Yunâa- telbahir o tesel- De Adalar lümünden başka denizinde bahri donanmasını fev- bir tefevvuka ih- kalâde (takviye tiyacı olmadığını edecek olan iki N ilâve (o etmiştir, büyük açık de- M, Venizelos Münakaşaya pa- niz torpido muhribi sipariş ede- ceğini söylemiştir. M. Venizelos buna cevap vererek Türkiyenin bahri siparişleri tahakkuk ede- cek olursa derbal Yunanistan | tarafından mukabil siparişlerde bulunulacağım, fakat yeni bahri inşaatı değil fakat met b tı asra tenkis — Türk - Ynnan münaseba- tında yeni bir tahavvül bekle- diğini dermeyan etmiştir. Babriye nazırı da münakaşaya karışarak 1923 senesindenberi Yunan donanma ve tayyarecili- ğinde yapılanları izah etmiş ve Türkiyenin bugün Yunanistandan Müzakere meselesi Atina, 15 ( Apo) — M. Fe- kas dün gelmiş ve M. Miha- lâkopulos ve nezaret erkânile görüşerek lüzm gelen izahatı vermiştir. Bu mülâkatlar esma- sında raporun yarımı tetkik edil- miştir. Yarın M. Mibalâkopulosla gö- rüşecek ve hariciye encümeni, Yunan sefirine (o gönderilecek olan kat'i talimatı tesbit için pazertesi günü içtimaa davet edilecektir. Su bahsinde . Etfaiye kumandanı ateş püskürüyor ! Emin Beyi teşkilâtı iimam ettim demeğe hakkı yok, diyor Dünkü nüshamızda etfai Haydar ve operatör Emin Bey gibi Emin Bey de etfai - yenin acınacak bir hale geldi- ğini | söylemiş ve çoluk elinde kaldığı” nda ilâve et mişti. Dün etfaiye müdürü İhsan Bey de ken- disi hakkında söylenen söz- lere şu suretle cevap verdi: beyanatını oku- dum, Emin Bey Haydar Beyin vücuda getirdiği teşkilâtı ikmâl ve itmam etti- ğini söylemekle kendisine bir e teşkilâtı hakkında eski şehreminleri ylerin mütalealarını yazmıştık. Haydar iftihar çıkarmak istiyor. Bunda hakkı yoktur. Emin Be yin “ikmâl ve asri bir şekle hissi Ne 006929