9 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

9 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— ?— VAKIT. 9 Mart Tuhaf Yazılı yumurtalar çıkıyormuş İzmirde intişar eden Anadolu refikimiz yazıyor: Ticaret: müdürlüğünde İhsan Beyin tavuğu çok acayip yu- murtalar yumurtlamaktadır. İh- san Bey bir müddet evvl süt beyaz bir piliç almış.. Bu piliç şimdiye kadar altı yumurta yu- murtlamıştır. Üçüncü yumurtadan sonra bütün ev halkını hayretler içinde bırakan bir hadise omuştur. Çünkü yumurtaların kabukların- da bazı harfler belirmeğe baş- iamıştır. Yumurtaların kabuğun- daki siyahlıklar evin kömür to- zundan mütevellit birer leke tannedilmiş ise de bi'âhara yu- murtalar sabunla sonra siyah lekelerin çıkmadığı görülünce dikkat edilmiş ve | kildikçe 1930 d ! Millimatem Fransa kazazedelerin yasın! tutuyor Tulus, 7 (A.A) — Tar Garone nehirlerinin suları ve çe- Tarn -et- Garonne da | vaziyetin daha ziyade vahim ol- | duğu anlaşılmıştır. Telef olanla- yıkanıldıktan | bunların acemi bir kalem elin- | den çıkmış birer harf olduğu anlaşılmıştır. Şimdiye kadar ( yumurtlıyan lavuğun Üç yumurtasında gayri muntazam M.R. Y. harfleri ya- zılmıştır. İhsan Bey : bu yumur- talardan birisini daireye getire- rek arkadaşlarına ve ticaret müdürü Ziya Beye göstermiş, herkesi hayret içinde bırakmış- tır, Yumurtalar baytar müdür- lüğüne verilecek ve tetkikat yapılacaktır. Siyah yazıların na- sıl husule geldiği henüz malüm değildir. Seyrisefain bütçesi Ankarada tetkik edilmek- te olan Seyri- vE” sefain idaresi bütçesinin mü- zakeresinde hazır o bulun- mak üzere Sadullah Bey dün akşam Ankaraya git- Sadullah B. wiştir. pair. Efganistanın yeni Türkiye sefiri Efganistanın Türkiye sefirli- ş tayin edilen Berlin sefiri ulâmi Nebi hanın Berlinden şehrimize müteveccihen hareket *ttiği sefarethaneye bildirilmiştir. Sefir Hz. pazartesi günü şeh- | rimize gelecektir. | ! bildirmişlerdir. rın miktarı ber halde 300 ü ge- çecektir. Muasakta yapılan taharriyat neticesinde 72 naaş çıkarılmış- tır. Montobanda (toprakların kaldırılması o hususunda büyük | müşkülâta tesadüf edilmektedir. Şimdiye kadar 20 naaş çıkarıl- mıştır. Kaçmamış ve evlerinde ka'mış olup açlık yüzünden telef olanların miktarını tayin etmek henüz mümkün değildir. Montoban kenarlarnda 1000 kadar hayvan naşı bulunmuştur. Binlerce ev harap olmuştur. M. | Dümerge ile M. Tardyö felâ- ketzede olan yerlere mütevecci- hen bu akşam Paristen müfara- kat etmişlerdir. Ajan, 8 (AA) —M. Dew merge ile M. Tardio saat 7de buraya gelmişler, yanlarına M. Pernotyuda alarak otomobille | Moissak ve Montobana gitmiş- lerdir. Roma, 8 (A.A.) — M. Musso- lini Fransada vukua gelen fe- yezanlar yüzünden zarara uğrr- | yan İtalyanlara dağıtılmak üze- re 25 bin liret göndermiştir. Paris, 8 (A.A.) — Hükümet Fransanm cenubunda vukua ge- len feyezanlardan dolayı yarınki pazar gününün milli bir matem günü addedilmesine karar ver- miş olduğundan Fransız banka- sile gazeteler milli bir iane baş- lıyacaklardır. Papa, Felemenk kıraliçesi ve M, Mekdonalt, teessürlerini beyan etmişlerdir. İtalya, Lehistan, Bel cika, İsviçre, Felemenk ve Fin- landiya hükümetleri sefirleri va- sıtasile teessür ve taziyetlerini Belçika | salibi ahmeri, Fransız salibi ahmerinin emrine amade olduğunu bildir. miştir. Paris, 8 (A.A) — Fransanın cenubu garbisinde vukua gelen feyezan dolayısile 9 mart günü milli matem günü ilân edilmiştir. UTANMAZ LE VAKIT ın teifrikası: 113 Yazan : Hüseyin Rahmi — Seni bekliyorum. — Ne için? — Merak ettim... Bu ev ba- takhane midir nedir? Çıkmıya idin merkeze haber verecektim... Başından neler geçti?. — Sorma.. Sorma kendim- den, ber şeyden iğreniyorum. — Keyfiyet benim sana gün düz otomobilde fısıldadığım gibi değil mi? Evvela güze: kız ile sızıp sonra ihtiyar sarhoşun koynunda gövde gövdeye uyan- mak... — Evet böyle oldu.. — Meiün herif... Bilmeye bil- meye sana bu akşam ters bir filişeni yaptırtı... — Sus.. sus.. göynüm bulanı- yor.. Haydi.. gel otomobile seni evine kadar götüreyim... İ — Param yok... — Ücret istemem... Lâkin se- nin paran vardır. — Ne biliyorsun? — Ceplerini yokta... Yokladım. İki tane elli liralık kaime çıktı. Ben şaşırarak hay- kırdım — Vay bu ne? — Nasıh Beyefendi, bu ibti- yar mahbüup, kendine besbedava tecavüz ettirmez... Emektar ço- «uklara haklarını © ziyadesile öder.. vakı'a bu yüksek ücretle bu fiile talip İstanbulda senden başka çok sefil çocuklar vardır. Fakat yavrum bu bir yem eme- dir... Böyle bir fülin altı üstü yoktur. Hep birdir. Kendini bu adamdan çek.. sana kardeşce nasıhatim bu dur. Muvazzaf hizmete tabi olanlar Ankara, 8 (Vakıt) — Askerlik şubelerine talimatnameye göre fili hizmet için sevkedilecek efrattan 2 se- nelik hizmete tâbi olanlar teş- r nevvlde, İ buçuk senelik hiz- mete tâbi olanlar nisanda davet ve sevkolunacaklardır. Maksureliler gene eskisi gibi iki tertipte almacaktır. Münakasa kanunu Ankara, 8 (Vakıt) — Müna- | kasa ve müzayede kanun lâyi- tetkik o için muhasebei umumiye müdürü Faik, kavanin hasını müdürü Edip, milli emlâk müdürü) Rüştü B. ler, Maliye vekili B. in riyasetinde toplanarak müzake- | ratta bulunmuşlardır. Hindistanda grevi Ahmetabat, 8 (A.A) — Ve killerinden birisini Sabarmati de hapsedilmiş olduğunu haber alan M. Gandi yarın bütün işlerin muslihane bir surette ve fakat | tamamen terkedilmesini ilân et- miştir. Abmetabat, S(AA)—M. Petel in tevkifi üzerine mesainin | tatili hakkında M. Gandi tars- fından vaki olan davete muka” beleten bötün dükkân ve mağa- zalar, birkaçı müstesna olmak üzre bugün açılmamıştır. Londra, 8 (A.A) — Hint umu- mi valisi M. Gandiye verdiği cevapta, itgatsizlik zihniyetini - | kuvvet ve şiddete. müracaatten ari bir şekilde tecelli edecek olsa bile - müsamaha ile göre- | miyeceğini bildirmiştir. Mari ile kızı Kahire, 8 (A.A ) — Kıraliçe Mari ile İlena OVadiihalfaya gitmek üzere bugün Assuandan hareket edeceklerdir. Bükreş, 7 ( A.A ) — Resmi bir tebliğde prenses İlenanm kıraliçe Ove niyabet meclisile mutabık olarak kont Hochberg- den ayrıldığı bildirilmektedir. Bia Tahir, başımdan geçen macera- yı son cümle ile bitirdikten son- ra: Avnüsselâh — Oğlum sen çık dışarıya şimdi annen gelsin.. Dedi. Çocuk çıktı. Anası gir- di.. Kadınlara her insan gibi açık gezmek hürriyeti verildik- ten sonra hâlâ çarşaflanmaktan vazgeçmiyen bu sütçü Hanım bu üç yalancı hâkimin huzurun- da durdu. Avnüsselâh — Hanım oğlu- nuzu dinledik. Başından geçeni bizi sözlerine hayran edecek bir cerbeze ile anlattı. Maşaallah çok zeki oğlun var mükemmel bir tahsil görse ya- man bir şey olacak... Ni — Oğlum çok akıllıdır efen- dim amma Allah belalarını ver- s'n ahlâkını bozdular. — Daha ahlâkından pek şi- kâyet edecek kadar bozulmuşa benzemiyor, Kadın yeisle içini çekerek: — Bozuldu. Bozuldu. At alan Üsküdarı geçti. — Ne yapıyor Hanım? verilmekte olan bir | ID. D. yolları | Umumi müdürlüğü | şehrimize mi geliyor? | Ankara, 8 (Telefon) — De- miryolar ve Limanlar umum müdürlüğünün İstanbula nakli hakkında bir cereyan vardır. Umum müdür Haşim B. buraya geldi. İdarenin bütçesi hazırla- nıyar, Yeni bütçe bu nakil işile alâkadar olark iki buçuk milyon lira kadar tasarruf temin edile- ceği mülâhazasile tanzim olun- maktadır. Abdülhalik B. Ankara, 8 (Telefon)— Milk Müdaffaa Vekili Abdülhalik B. İzmirden buraya geldi. M. Meclisinde Ankara, 8 (Vakıt) — Meclis toplandı, yoklama yapı'dı, ekse- riyet olmadığından içtima pa- zartesiye kaldı. Abdülhalik B. Ankara, 8 (Vakıt) — Müda- faa vekili Bey İzmirden geldi. Türk-Yunan itilâfı Ankara, 8 (Vakıt) — Türk- Yunan itilâfının yarın, yahut ya- rından sonraya imzası bekleni- yor. Ücretlerde tenzilât Ankara, 8 (A.A) — Açilacak milli sanayi nümune sergisine mal getirecek ve sanayi kongre- sine iştirak edecek zevatla ser- giye getirilecek eşya için gidip gelmeğe şamil olmak üzere dev- let demir yolları tarifesinde yüzde elli tentilât icrası karâr- laştırılmıştır. Rüsümatın motörleri Rüsümat idaresinin İngiltere- ye sipariş etmiş olduğu kaçakçı takip motörlerinden ikisi dün | limanımıza ge'miştir. Bunlar bu | gün idarenin Ahır kapıdaki ta- mirhanesine çekilerek boyanacak ve sonra İzmir, Çanakkaleye gönderilecektir. “Dilek,, 4 yaşında Tosyada çıkan “Dilek,, mec muası 4 yaşına girmiştir. Bu gü- zel mecmuayı tebrik ederiz. — İçkiye alıştı Kızlara sataşıyor iki... Lakırdıları süs- | lüyor. Değiştiriyor üç... İşine geleni anlatıyor. Gelmiyeni giz- liyor dört... Cebinde sötcülük- ten kazanılmıyacak kadar para bulunuyor, beş... Bu paraları ne- reden alıyor? Ve neye karşılık kazanıyor... Altı, yedi... — Hanım hep bu dediklerin | doğru ise çocuğun ahlâkı bozul- muş demektir. sen bu ziyaa mukabil ne istiyorsun? —Onbin lira zarar ziyan | dava ediyorum. — Kımden ? — Nasih Beyden... Kadınm bu talebine karşı Avwnüsselâh güldü. Bu hususi mahkemeyi teşkil eden üç ar- kadaş fısıldaştılar. Avwnüsselâh — Hanım (sana | ran OEmanette Vilâyette: Islah edilecek Ameiihayat mektep rinin lâğvedileceği doğru değil!, Ameli Ohayat mektepleri lâğvi hakkında bazı şayialar mıştır. Halbuki vilâyet um! meclisi azalarınm ekserisi mekteplerin lâğvi değil, ipka ıslahlarına taraftar bulun: dırlar. Vilâyet meclisinde, müddi bittiği için, yakında bu m. lere nezaret eden heyeti azalarmın yeniden intihap yapılacaktır. Zam yapılmıya Vilâyetimizde m vergisi kâfi geliyor Maarif vekâleti, ilk tedri için idarei hususiyelerce Maarif vergisinin kâfi maaş ve masraflarına kâfi diği için 10 lira olarak t ilen yol vergisine ayrıca $ lira zammedilmiyecektir. Muhittin Bey Ne zaman gelecek? Vali vekili ve şehremini hittin Beyin mezuniyeti 28 ma bitmektedir. e Muhittin B, sonunda beklenilmektedir. Emanette i Havuz ve park Taksimde Abide etrafın yapılacak havuz ve bah inşası Dir türk mühendise 4bal edilmiştir. İhale Dahiliye vek£ letince tasdik olununca deri inşaata başlanacaktır. | Otomobiller sigort8 ettirilecek mi? Bir refikimiz otomobil taları bakkında seyrüsefer mf kezi tarafından hazırlanan kaybolduğ yazmıştır. Emanet muavini mit B. raporun kaybolmadığ otomobillere sigorta mecburi koymanın Emanetin salâhi; dahilinde olmadığını söylemişti tekabül eder mi? — Etmez ama ne yaparsıf! Oğlan sütçülükte evvelki gi çalışmıyor. Kocam ihtiyar. para ile birkaç inek alırız. Bir. yanaşma tutarız. ; — Peki Hanm senin dav tikip'edeciğiğ; Kirb döbdii rada bırakırsınız.. Seni ve çağırdığımız zaman gerirsii, Bakalım on bin mi? Kaç y lira koparabilirsek artık babt””| de der” — Allsh ömürler versin dim.: Benim böyle adliye larına aklım ermez. Ne olu” sizden olur. yi — Peki haydi buyurun” sana icabında haber gönderi” Ümidini kesme. Bekle... > Kadin dışarı çıktıktan “o huzura Şetafet hanım ibza* nur.. Müddeiye asabi, asık: dir bu aklı kim ögretti? Kadın gayetle ciddi: | — Hep eşim dostum... Şimdi adet böyle imiş.. Ahlâktan kay- bedilen şey para | yormuş. —Buonbinlira senin ço- cuğunun zayi edien ahlâkına ile kazanır hadit bir suratla karşılar” kilir.. i — Hani Avnüsselâh gi yaptığımız tahkikat, tatkiks' iti ticesinde kocanızın ademi : daria malül olduğu anlaşıld” Hanım dik bir sesle * pe ğ