13 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

13 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— 7 — VAKİT 13 Mert 1930 - Wahdut neticeler! Tatdıdı tesihat konfe- tansından ne bekienivor! 2 A.A)— Paris gaze | teleri Londra konferansının mah- dut iktifa lözemgeleceği kanâatini açıktan eçıya izhar etmektedirlör. Malen gazetesine Paris, nelicelerle etmesi nazaran, İngilterenin arı ve bir program tanzim ve tevdi etmekten istinkâf eden ltayanın bu tarzı hareketinin reticesi olarak müşkü'ât artmak- | tadır. Le Jurnal gazetesi hatta mahdut neticelerin bile Avruka- bw teslibatını tahdide çaşan Cenevre ihzari tahdidi teslihat konferansının (mesaisini teshil edeceği mülalasını serdetmek- tedir, Cenevre, 12 (A.A ) — A'ınan mevsuk haberlere göre emnüşe- | lâmet ve hakemlik komitesinin 24 martta vukubulacak içtima büyük devletlerin bahri konfe- ransından alınacak neticeler hak- | kında tam bir malümata sahip olmalarına imkân bırakmak için 24 nisana talik edilmiştir. Londra, 11 (A.A) — M. Bri- > yan ile M. Grandi, bahri kon- — feransta mevzuubahsedilen me- seleleri beraberce tetkik etmiş» lerdir. İki devlet adamının müs- pet neticeler elde etmiş ol- dukları zannedilmemektedir. Londra, 11 (AA) — M. Dü- mesnil, İngiltere bahriye birin- ci lordu ile Amerikan murah- hası M. Morrov'un huzurunda Fransanın açık deniz ve sahil tahtelbahirlerine olan ihtiyacın- dan bahsetmiştir. Fransız mahafilinde M. Bri- yanın ; fırsattan bilistifade Fran- sız heyetinin emnüselâmet misa- kı meselesi hakkındaki kat'i noktai nazarını izah ve teşhih edeceği zannedilmektedir. M. Briyanın konferansı bra- karak Paris'e avdet edeceği ha- beri tekzip edilmektedir. Bilâkis, M. Tardiyönün hafta nihayetin- de buraya gelmesine intizar e- “ dilmektedir. Ve bittabi M. Bri- yan, mumaileyhin omuvasalâtın- dan evvel Parise dönmiyecektir. Salâhiyettar bir membadan istib- bar edildiğine göre,gerek Fran- sız heyeti ve gerek diğer heyet- ar p İ k VAKIT ın telgraf ve telefon haberleri Türk-- Yunan itildfı His gesalyadan sana tamir yolle Fnkaraya gelecekmiş Tevfik Rüştü E Beyi de davet edecekler Atina, 12 ( Apo) — Salâbi- yettar bir menbadan vuku bulan istihdarata göre bitaraf âzanın huzurüde Tevfik Rüştü B. ile Yu- nan sefiri arasında cereyan eden son mülâkatlar mübadil emlâkin | tasfiyesi hakkındaki maddenin tesbitine ait idi. Bu mülâkatlarda itilâfın tatbiki esnasında müşkilât çıkmamak için müpbem kelime- lerden içtinap edimiştir. Mübadil O emlâk meselesinin tasfiyesi maddesi tesbit edilir edilmez itilâfname O imzalana- caktır. Venizelosun seyahati Atina, 12 (Apo) — M. Veni- zelos geçen gün parlâmento mesaisinin, seyabate (çıkacağı cihetle 8 nisana kadar ikmali lâzım geldiği hakkındaki beya- natının Ankara seyahatine değil fakat Makedonya ile Giride icra Giritte neler yapılacak? edeceği sevahate matuf olduğunu ve Ankaraya nisan o sonlarına doğru gideceğini teyit etmiştir. Atina, 12 (Anek) — M. Veni- ze.0s 20 nisanda Makedonyaya gidecek ve paskalya yortularını Giritte (geçirecektir. OGiritten avdette Ankaraya gidecektir. M. Venizelos Ankara seyahatine Hariciye nazırının rafakat edip etmiyeceği malüm değildir. M. Venizolosun Ankaraya giderken İzmir yolunu tercih edeceği söy- leniyor. M. Venizolosun Ankara seyahati yalnız itilâfları imzala- mak için yapılacaktır. Yunan Başvekili Türk ricalile Akdeniz siyaseti ve iki hühümet münasebatının takviyesi hakkın- da da görüşecektir. M. Venize- los Tevfik Rüştü B.ide Atinaya davet edecektir. İstikraz aktedecekler Atina, 12 (Apo) — Yunan parlâmentosu inşaati nafıayı ik- mal için hükümete (İngiltere Fırtına ve hortumlar Montevideo, 12 (A.A) — Fır- tına ve hortumlar bir takım feyezanlara bais olmuştur. Bazı veya Fransadan 8 milyon ister | mahallelerde suların irtifa iki lim lirası istikrazı için salâhiyet | metreyi bulmuştur. Şehir ziyadan verdi. i mahrumdur. olsun her hangi bir istişari mi- ahval ve şarait dahilinde olarda | bulunması mevzuabahis değildir. Salâhiyettar mahafilde Ame- saka iştirak etmiyeceğinden ve | rikan heyetinin Vaşıngton hü- çünkü böyle bir misakın zanne- | kümetinin istişari bir misak ve- dildiğinden fazla manevi bir mü- | ya bir Bahrisefit Lokarnosunu kellefiyet (tahmil (o edebileceği | kabul etmiyeceği söylenmekte- mütalaasında berdar edilmişlerdir. Fransız (o mabafili Fransaom emnü selâmet meselesi hakkın- daki noktai nazarnın İngiliz | İngiliz matbuatı tarafından sui telsir edilmesine hayret etmekte, mez- olduğundan ba- | dir. Binnetice, Fransa hacmi istiabi noktai nazarından evvelce serdetmiş olduğu mutalebattan tenzilât » yapamıyacaktır. Bazı nazırlarının o Fransanın bir emnü selâmet misakı elde etmek için vukubulacak ısrarları kür matbuatın Fransanın vaziye- | karşısında fedakârlıkta bulun- tine agâh olması lâzımgeldiğini | maması için beyan eylemektedir. her hangi bir ittifak talebinde VAKIT ın tetrikası: 117 Yazan Ali Safder — Maksadımız ne siyasettir. Ne tarih, ne felsefe, nede usülü idare bizde ancak halkı saymak için bir sistem aramakla meşğulüz. Vizita ücre- tine kadar koyacağız? Ona karar verelim... Avnüsselâh — Beş lira kâfi- dir dedik.. Fazla alanlar var mı? Ona göre bir nisbet tayin ede- ilim... z Suduri — Bunun için meşhur doktorların ve en muteber has- tahanelerin usulü idare ve ücret- lerini tetkik etmeliyiz. .. Hasta yatırmak için iki oda ayırdık.. karyola, (şilte, yorgan, battaniye terlik filân bir hasta için elli liraya mü- kemmel takım düzülür. Muteber hastahanelere kıyasen birinci sınıfa vevmiye yedi sekiz lira : Hüseyin Rahmi korsak bir haftada tefriş mesa- rifi çıkar.. Avwüsselâh — Efendim her hangi bir ücreti yekten kabarık göstermemeli parçalamalıdır.. Ali Safder — Nasıl? İngiliz heyeti nez- Fransanın | dinde ısrar etmiş Oldukları te- min edilmektedir. için üç lira. Radyografi altı lira... Rumların maruf operatör- leri Zogordiyos cerrahi ameli- yeri hastane kasasından tesviye edilen otuz beş lira ücret muka- bilinde yapıyor. bu kadar.. Bizim Beyoğlu cihetinde ki bir hastanem'z de gün ücretleri yüksektir. Radioğrafi için yirmi beş lira alınıyor. Bir ameliye için iki yüz lira isteniyor. Tet- kikatım esnasında ( dinlediğim şeyler dikkate şayandır. Mide ülserile muztarip bir Avnsselâh — Mesela birinci | bestadan yüzde yirmi ümit gös- sınıf için yevmi ücreti on lira koymamalı yani bunu ehemmi- yetsizce gösterip diğer küçük masrafların ilavesile parayı yük- seltmelidir. Süduri sen hastane- terilerek iki yüz lira ameliye Ücreti istenmiş. Operasyon yapıl- madığı balde hastanın on beş günden ziyade (yaşamayacağı söylenmiştir. Hastanın taallükatı, ler hakkında mukayeseli tetki- bu mühim ve çok teklikeli hususta kat yapacaktın... Suduri — Yaptım... diğer doktarların reylerine müra- caat etmişler operas- Avnüsselâh — Neticeyi söy- | yonun muhakkak O mevti intaç Süduri cebinden küçük bir defter çıkararak bakıp bakıp söyler: — Balıklı hastanesinde yevmi edeceği cevabını alarak bu ni- yetten vaz geçmişlerdir. Bu vak'a üzerinden üç bucuk ay mürür etmiş ve hasta bir rejim dahilinde ifakat bularak ücret birinci sınıf için beş ikinci | şimdi işile gücile meşgul ol- La İngiliz kabinesi Mevkiini muhafaza edebilecek mi? Londra, 11 (A.A) — Avam kamarasında kömür madenleri kanunlarının müzakeresi esna- sında hükümet, 238 muhafaza- kâr ile 42 liberal ve iki müs- takil meb'usun amele fırkası aleyhine verdikleri reyle akalli- yette kalmıştır. Bunun neticesi- nin kanun lâyıhasının hükümet İ tarafından geri alınması olaca- ğı meclis karidorlarında açık- tan açığa söylenmektedir. Londra, 12 (A.A) — Muha- fazakârların madenler kanunu- nun kömür satışına ait ahkâmını tebdil için dermeyan ettikleri karar teklifi 274 reye karşı 282 reyle kabul edilmiştir. M. Mac Donald, kanunu ipka niyetinde olup (Oolmadığı hakkında M. Baldvin tarafından irat edilen suale cevaben kanunun müza- keresinin hükümetçe arzu edil diğini söylemiştir. Parlâmento mahafilinde hükü- metin sukutunu intaç edecek olan ademi itimat kararı karşı- sında kalmamak üzere kabine- nin kanunun kömür satışma ait olan kısmını kanundan çıkara- cağı söylenmektedir. Londra, 12 (A.A) — İşsizler bir milyon 540 bine baliğ ol- maktadır. Geçen haftadan sekiz bin ve geçen seneden 160 bin fazladır. Kömünistler tahât orlar Berlin, 11 (A.A) — M. Cur- tiys, beynelmilel komünist teş- kilâtının o ihtilâl O propagandası hakkında Rus (Omümessili ile görüşmüştür. o Mumaileyh (Rus matbuatının Almanyaya vuku bulan O tecavüzlerini (o protesto durmuy etmiştir, Atina, 12 (A.A) — Pire mah- kemesi belediye (tiyatrosunda çıkan arbedeye iştirak etmiş olan 19 komünisti 3-6 ay *ara- sınde tehalüf eden hapis ceza- larına mahküm etmiştir. maktadır, Avnüsselâh — Yüzde yirmi ümitli bir ameliyede hemen muhakkak bir mezar karaltısı sezilmektedir. Tıp namına bu fiata adam öldürmeyi doğrusu bahalı görmüyorum.. o Grip, apandisit ve ilâahiri Uhastalık- ları daha insaniyetkâr buluyo- e eg para almadan öl- ürüyorlar. Bir operatör hastayı kurtarmak şartile bin lira ve marizin servetine göre daha fazla istiyebilir. Fakat öldürdükten sonra e velce yapılan operasyon ücretin- den hasta sahiplerine hiç olmaz- sa yarı yarıya bir ikramda bu- lunmalıdır. Ben bile Utanmaz adam her hanği bir vesile ile öldürdüğüm adamım akrabasın- dan elemeği almıya sıkılırım. Operatörün kendi takdir ve iti- rafile olan yüzde yirmi ümidi kabulederek bu hüküm üzerine bir kıyas yapalım. Binaenaleyh bu hesapça hasta- ların yüzde sekseni ölecek yir- misi kurtulacak demektir. Ölen- iHindistandaki nümay pe Ahmetabat, 12 (A.A.)— Sl baye körfezine giden Gandi & raftarlarından mürekkep | 79 gönüllüden ve milli darül muna devam eden 16 taleb) den ibarettir. Bu talebe pişti vazifesini görecektir, Gandi gönüllüler tevkif edilecek olu larsa piştar kuvvet evvelce rarlaştırdığı oprogramı (tatb edecektir. Bunlar tevkif olun! dıkları Otakdirde (o propag yapa yapa ileri harekette vam edeceklerdir. Gandi kafilenin başma geçmiştir. raftarları üçer kişilik saflar t ederek kendisini takip etm dir. Kafilenin geçtiği yolun çok yerlerinde (o nümayişçil şiçekler ve Hindistan cevizi verilmiştir. Nümayiş şimdiye ki dar sükün dahilinde ce etmiştir. Efsanevi kıymeti ha Londra, 12 (A.A) — E kıymeti haiz bazı mücevher eşbas tarafından teklifler maktadır. Mücevheratın A turya banedanına ait old zannedilmektedir. Kazanmak i 5 ” ri Me ». » 0 Rai ee 1 e ei Rona tikalr, sonuncu sayıfada 10 KEİ memurumuz size fay" Öl dalı bir ilânın şekil ve öde reti için hizmet ha“ 2) iş etmeğe Behçet B. | Ali Safder — Zo otuz beş liraya yaptığı rasyona öteki neden lira ücret istiyor? gti Suduri — Zogordiyos “hil hastahanesinin ücretli dok” wi İşin Otehammülü derece ,İ para alır. Berik çalıştığı hanenin Aksiyoneri, ps” Il Bunda tıbbın mi ğından ziyade ticaret e | gözetilir. Mi