23 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Gazeteciler Dün Bursada muha- | kemelerine başlandı | Burusa, 22 (Vakıt) — Gaze- cilerin O muhakemesine (ikide başlandı. Evvelâ nakle dair olan €vrak, ve gazetecirerin İstanbul- daki ifadeleri okundu. Atların Obazı kısımlarının Manayı değiştirecek surette nok- san“hulâsa edildiğine vekil İrfan in Bey nazarı dikkati celbetti. Müteakiben ( Akşam ) müdi- Ti mes'ulü ve tahrir müdürü Enis ahsin Bey, sorulan suallere kar- M Şu izahatı verdi: >> İrtişa hakkındaki ilk ha- beri, müddei umumi Bey matbaaya telefonla © bildirdi. Mazmunlar ilâttan memnu © bulunduğu ye ddstçe kısaca neşriyat yaptık. <MMüiyet (o kalkınca (Onlara Börüşerek kendilerinden de ma- lümat aldik. Müteakip neşriyat Ankaradan gelen telgraf ha- erleridir. İrtişa meselesinde bir noktayı tavzih etmek istediğini, gazetele- rin o adliye harekete geçtikten Sonra neşriyatta bulunduklarını Ttişa meselesinde vaziyetlerinin Muhakeme edilen gazele cilerden bir grup YA'z havadis veren gazeteci Vaziyeti olduğunu, havadisi ek- Seriya biribir erinden aldıklarını İemiştir. ma, TAlt tarafı 2 inci sayılamızda ferman meselesi Hükümetin tahkikta işin huni bir şekilde cereya- nını gösteriyor Ankara, 22 (Vakıt) — Her- M İsprerin miras vergisini Vermemek için bir meb'usa da YÜZ bin sira kadar para verildi- önden bahis bazı neşriyat ol- b, tu. Yapılan tahkikata göre le, eseleye karıştırılmak isteni- z > Ardahan meb'usu Tab- Y olduğu anlaşılmıştır. peak hükümetin yaptığı tah: Kana e cesinde işin tamamen dedi bir şekilde cereyan ettiği, * kodunun aslı olmadığı maktadır. € vekilinin bu hususta zi günü izahat vermesi tedir, Badehu Naci Bey ( İkdam ) | Ortaköydeki otomo- ı nasıl oldu? bil facias IR m Şer Bai sledneden on dakika sonra cesetler muayene ediliyor Öv Evvelki gece Ortaköy-Beşiktaş arasında vukua gelen ve iki kişinin ölümü, 9 kişinin yaralanması ıle neticelenen tüyler ürpertici otomobil kazasını dün haber vermiştik. Bugün de hadiseden on dakika sonra mahalli vak'ada hazır bulunan ( Vakıt ) fotoğrafçısının aldığı resimleri dercediyoruz. Karile- rimiz facia tafsilâtını ve diğer fotoğrafları üçüncü sayıfamızda bulacaklardır. — Yeni Tefrikamız Cennet fedaileri Türklerin tarihte en çok mü- cadele ettikleri unsurlardan biri, muhtelif yerlerde muhtelif Ünvanlarla zuhür eden ve or- talığı dehşet ve emniyetsizlik içinde bırakan gizli, vıkıcı bir takım cemiyetlerdir. Türk mil- leti bu gizli cemiyetlerin her birile ayrı ayrı mücadele etmiş ve bunları birer birer ortadan kaldırmıştır. Bu hafi cemiyet- ler neydi, müessisleri kimlerdi ve hedefleri neden ibaretti? Bu pek meraklı ve cazip mevzu “ Cennet Fedarleri , - ünvanlı yeni tefrikamız içinde geçecek, onun en esrarengiz noktaları birer birer gösterilecektir. Hem şark, hem garp âlemini fevkalâde alâkadar eden bu tarihi, dini, siyasi büyük ro- man bir çok karanlık fakat son derece meraklı tarihi ma- ceraları tenvir edecektir. Bekleyiniz! Şakir B. Devlet banka müdürü olursa.. Ankara, 22 (Vakıt) — İktısa vekili Şakir beyin Devlet ban- kası umum müdürlüğüne getiri- leceği hakkındaki şayıalar kuv- | vetlenmektedir. İktısat vekâletine Maarif ve» kili Cemal Hüsnü beyin getiri- leceği söyleniyor. ““M. Valko | Telgraf veposla İ Macar Hariciye nazırı bu sabah geliyor Macar Hariciye nazırı Va'ko cenap- ları bu sabah saat 9 da şeh- rimize muva- salat edecek ve Sirkeci iş- tasyonunda Va- li vekili Fazlı ' Beyle şehir ve Me vilâyet erkânı İtarafından kar- M. Walkanm bir krokisi şılanacaktır. M. Valko Perapalâs otelinde istirahat ettikten sonra Fazlı Bey tarafından şehrin tama- şaya değer yerleri ve hava mü- sait olursa, Boğaziçi gezdirile- cektir. Macar Hariciye nazırı akşamlayın ekspersle Ankaraya hareket edecektir. Ankara, 22 ( Vakıt)— Şeh- rimize gelecek olan Macar ha- riciye nazırının şerefine evvelâ | Türk ocağında bir çay ziyafeti, müteakiben Hariciye vekili bey tarafından bir balo ve çay ziya- feti verilecektir. Baloyu Gazi Hz, nin teşrifleri muhtemeldir. . Pr . Yeni bütçemiz Azami tasarruf esastır Memur adedi azaltılacak Ankara, 22 (Vakıt) — Hükü- met, paramızın istikrarını ko- rumak için yeni sene bütçesin- de azami tasarruf teminini ka- rarlaştırmıştır. Umumiyetle dev- let memurları adedinin kabil olabildiği kadar azaltılması için bütün vekâlet ve müdüriyeti umumiyelerin bu hususta birer i proje hazırlıyarak baş vekâlete vermekte oldukları söyleniyor. Ü eretler yakında arlacak Ankara, 22 (Vakıt) — Posta ve telgraf müdüriyet umumiyesi hakkındaki ıslâhati lâyihası ya- rüşülecektir. Bu İâyihaya göre müdüriyet nafiaya raptedilecektir. Telgraf ücretleri kelime başı- na 3 kuruş, mektup ücretleri 7,5 kuruş olacaktır. Bu suretle hasıl olacak (o varidatla (hem posta memurlarının terfihi, hem de yeni makinelerin celbi müm- kün olacaktır. Istanbulda 270 kiloluk bir kadın Her erkeğe naza- ran kadın nedir ? Bir tasnif, dört tarif Mahmut Yesari, Onu her zamanki “Meserret,, kı- râatanesinde buldum. Suali yerinde, diye sordu. Fakat “ Su si- nekleri , mu- harriri düşlün- dü, ve şu tas- nifi yaptı ; Mahmut Yesari B, İlk gençlikte: İhtiyaç. Orta gençlikte: Aşk Orta yaşlılıkta: Haves “ dal dan dala,, İhtiyarlıkta: İhtiras, Dikkat * edilirse Mahmut Ye- sari ilk gençlikle ihtiyarlık ara- sını iki devreye ayırıyor. Acaba neden? Kadınlar, “Felek, in çemberinde “Felek,, * mefhümu esatirine ogöz- leri bağlı bir kadın olarak tasvir o edilir. Bizde ise“'Kam- bur Felek,, di- ye bir erkeğe halk taliini bağlamıştır. Bu iki “esa- tir,, arasıkdaki Yunan Burhan B, cinsiyet ibtilâfı, bizim kendisine kadın hakkındaki fikrini sormıya gittiğimiz Felek «Burhanettin dö