23 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Hararet derecesi yükselince... Tahrir telefonu: İstanbul — 1686 ne 12 — No : 4112 PAZAR — 23 Mart 1930 V * M lll RRRULARA C SAA KA KŞAM .« sayfiye kiraları ateş pahasına çıktı. İdare telefonu ; İstanbul — va4 Fiatı 5 kuruş Düyunu umumiye meselesi Ecnebi dainler vekilleri Ankaradan geldiler Ankaradaki temasların neticesini izah için bugünlerde Parise gideceklerdir ğ A Mayısta hükümete teslim edilecek Olan Düyunu umumiye binası Düyunu umumiye meselesi için hükümetle — temas — zıminında Ankaraya — gitmiş — olan iz ve fransız dainler vekilleri Zekâi B. ile Sirlikte / şel avdet etmişler. İsmct Pş. Hz. fransız dainler vekilinden — sonra ingiliz dainler vekili M. Vayt'ı köşkünde kabul ederek bir saat ksdar görüşmüştür. Dainler vekilleri borçlar mese- lesi hakkında — hükümetimizin noktai nazarını öğrendikleri cihetle müekillerile temas ve Ankaradaki mükâlemelerinin neticesini- izah için bir kaç güne kadar şehrimiz- den Londra ile Paris'e hareket edeceklerdir. Dayinler vekillerinin ” salâhiyeti lâzımeyi haiz olarak Nisan orta- larına doğru tekrar. Ankaraya gitmeleri muhtemeldir. Düyunu umumiye binası Mayısta hükümete tesellüm edilecktir İngiliz dainler vekili M. Vayt ettikten sonra — dün — İstanbula tiler. Dayinler vekilleri Paris'te mec- relerile temas edecekler, an sonra tekrar Ankaraya avdetle hükümetle müzakereye Ankara 22 (Telefon) — Dayin- | başlayacaklardır. Düyunu umu- | ler vekilleri ” vaziyeti yakından - miye binası Mayısta hükümete gördükten ve hükümetle temas | teslim edilecel izmir Kız muallim mektebi talebesi tetkikatla meşgul Kız muallim mektebi talebesi izmir borsası kapısında İzmir, 19 (Hususi) — Kız mu- | — Talebe bilhassa borsa sarayında allim mektebinin son sınıfında | iktisadi hareket etrafında fazla bulunan ve bu sene muallim çıka- | meşgul olmuş ve iki saat kadar cak 52 talebe başlarında müdür- | borsada kalmışlardır. İncir ve leri Süreyya bey olduğu halde | üzüm mahsulü ile borsada mua- şehirdeki bilamum türk ve ecnebi | mele gören bilümum mevat hak- mekteplerini dolaşarak ders tat- | kında borsa komiseri Mahmut bikatile yakından meşgul olmuşlar | bey tarafından kendilerine etraflı , posta ve telgraf mer- | malümat verilmiş ve talebe bu bankalar, ve borsa gibi | İzahat'ı aynen not etmişti resmi ve hususi müesseseleri | — Müteakiben borsa idaresi tara- | aret ederek tetkikatta bulun- | fından talebeye borsa lokanta- şlardır. | — (Devamı ikinci sahifede) M. Meclisi Haziranal Ankara 22 (Telefon)— Yap- tğım tahkikata göre B. M | meclisinde müzakere edilecek ühim işler olduğundan mec- | lisin haziran ortalarına kadar içtima etmesi takarrür etmiştir Müzakere edilecek mühim | | maddeler arasında Türk-Yunan itilâfının tasdiki, 930 bütçesi, | Devlet bankasının teşki tisadi proğram ve mali mese- leler vardır. ğramın tatbiki için hü | yapılacak 15 milyonluk tasarruf cedvelini meclise gönderece- ümetçe ğinden 930 bütçesi — mayıs bidayetinde mecliste müzakere edilecektir. Ref kararı alanlar Bu zevata tekaüt maaşları verilecek Ankara 22(Telefon)—Al karar heyetince haklarında refi karari verilen memurların tekaüt maaş- ları hakkında meclis encümenle- rinde bir madde tespit e Bu maddeye göre istihdam fi üde — sevkolunan- inden itibaren iadeten tahsis ve Mübeccel H. dünya güzellik müsabakasına hazırlanıyor Mübeccel Namık hanım Riyo de Janeyrodaki dünya - güzellik müsabakasına iştirak etmek üzere hazırlığa başlamıştır. Mübeccel Namık hanımın sık- leti 57 kiloya inmiş ve bu suretle 13 kilo kaybetmiştir. Namık B. kızı hakkında ötedenberi / iti celbeden şişmanlık meselesinin de halledildiğini söylemiştir. Hava bugün nasıl olacak? l köy rasat malümata göre bugün ekseriyetle açık — olacak kismen bulütlü olacaktır. Rüzgâr şimalden esecektir. Rüzgârin bir saniyedeki süratı 13 metrodur. Sıcaklık hava - gittikçe soğuyacaktır. Dün en fazla sıcaklık 20 dereceydi. Gece hararet 7 sabahlayın 11 derece olmuştur Havalar Anadolunun her tara- fında - suğumuştur. yerlerde şimalden esecek sahiller. de küvetli olacaktır. Bir seyyah vapuru karaya oturdu Dün limanımıza gelirken Dçya ismindeki — bir. Alman vapuru Bozcaadada karaya — oturmuştur. Alman vapuru 8 bin tondur İçinde 200 kadar seyyah vardır. Karadenizde torpil Karadenizde — Alaçam önünde serseri bir torpil - bulunmuştur. Torpil henüz imha edilmemiştir. merkezinden | me nazaran azalacak | Rüzgâr ekser | Türk - Yunan müzakeresi | İtilâfname onbeş günden evel imza edilemiyecek Son müşküllerin halli Tevfik RüştüB. ile yunan sefiriarasında görüşülüyor Atina 21 (Hususi) — Türkiye sefiri Enis B. bugün Yunan hari- ciye nazırını ziyaret ederek Türk Yunan itilâfının imzalanmasını tehir ettiren tali meseleler hakkındı görüşulmuş ve bir çarei hal ü Salâhiyettar bir menbadan ve- ilen malümata göre Ankarada Tev- fik Rüştü B. ile Yunan sefiri arasınd ceryan etmekte olan müzakerat tetkik edilmekte olan mesaili evel Bugünkü müşkilât halle. sonra yeni müşkilât — çıkacağı zannedilmemektedir. nkara 21 — Türk - Yunan itilâfı için bugünlerde mütemmim bazı müzakerat cereyan edeceği anlaşılmaktadır. Bu müzakeratın her halde çok sürmiyerek kısa Müthiş bir otomobil faciası 9 kişi yaralandı 2 kişi öldü! kazazedelerin kayatı - tehlikededir Atina setirimiz Enis B. bir müddet zarfında müsbet veya menfi bir neticeye iktiran edeceği tahmin olunmaktadır. Dün gece saat 24 te Beşiktaşta | — Müsademe o kadar | Çırağan sarayı caddesine müthiş | olmuştur ki 2 otomobil bir otomobil müsademesi — olmuş | içine | 9 kişi yaralanmış 2 kişi ölmüştur. | , Mehmetle ( Facianın — tafı hakkında W . SA SA n R müsademe anında elde ettiğimiz malümatı nakledi- | Gerhal ölmüşlerdir. Ayni otomo- yoruz: bilde bulunan Pavli, İlya, Mığırdıç | — Dün, gece yarısı şoför Mehme- | isminde 3 müşteri ağır surette din idaresindeki Buik markalı | yaralanmışlardır. açık bir otomobile; Beyoğlunda Diğer ctomobilin şoförü Hakka | Panorama Palastan 3- müşteri Siret efendilerle Nuran ve Suzan hanımlar da muhtelif mahallerin- den yaralanmışlardır. Mecruhlardan bir kısmının ha- yatı tehlikededir. | binmiş ve Arnavutköyüne doğru hareket etmiştir. 1649 numaralı | olan bu otomobil; Çırağan sarayı önüne geldiği vakit Bebekten ı ve müşterilerden Zeki, İbrahim, | yi gelen Buik — markalı | "Facianın şoförlerin sarhoşluğu kapalı bir otomobille çarpışmıştır. | üzünden vukubulduğuna muhakkak Bu ikinci otomobil 1955 numaralı | nazariyle bakılmaktadır. Y: ve şoför Hakkı - tarafından iddia | lar Beyoğlu zükür hastanesine ediliyordu. yatırılmış tahkil 'esaret zincirini kırıp erkeklerin tehakkü- münden kurtulacak ve her şeyi elimize alacagız!!.. — | Zevç — Aah hanım; şu zinciri şimdi kırsan da biraz çocugu alsan Tİ.