23 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

23 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

23 Mart 1930 | Beşiktaş 3 - İstanbul HABERL İ spor 0, Galatasaray Âçıktaki Zabitler | Hududu kapayor Londra konferansı 4-Vefal — Dün stadyomda icra edilen lik | maçları havanın çok güzel olma- | Sına rağmen epi seyirci celbet- umişti. Bilhassa sağ tribün Vefalı - larla dolu ik İlk oyun İstanbul spor ve Beşiktaş arasında pek tatsız bir şekilde cereyan etti. İlk parti mütevazın | bir surette oynandı. Her iki taraf bütün — gay- retile çalışıyor ve neticeyi kâzan | mak — istiyordu. — İki tide pi Beşiktaşın hakim oyunu gözükü- oyordu. İsatanbul spor yerden ve hassatan | sağ açık Salâhaddin bey vasıta- sile tehlikeli hücumlar yapıyordu. Fakat merkezde bu. fırsatlardan istifade edilemiyordu. - Beşiktaş muhacım hattı ise yeni ve küçük | merkez muhacimlerinin hesaplı ida- resi altında muvalfak bir şekilde çalışıyordu. -Neticede — Beşiktaş elde ettiği hakimiyetten istifade ederek maçı 3-0 kazandı. İstanbul spor her zamanki gibi güzel fakat gayri müessir bir oyun oynandı. İkinci oyun Vefa ve Galatasaray arasında” yapıldi. Sahaya evvelâ Galatasaray ve sonrü bir buçuk | saatlik muvakkat - taraftarlarının alkışları arasında — Vefa — çıktı. | Vefa takımı bermutat değişmişti. Galatasaray ise dün yazdığımız müdafaada tadilât yaparak adı içe, Mithatı merkez ine, Muammeri sol muavin koymuştu. — Muhacim Şefik —şeklinde — teş Bu suretle Nihadın ileri çıkışı hücum hattını takviye etmiş fakat müdafaayi kuvvetsiz | birakmıştı. Filvaki eniyi müdafaa | taarruzdı i lerek yapı belki Vefa için müessir olabilir, fakat herzaman müspet bir netice verebilir mi2-| hakemliği ile başladı. Vefalılar geçen haf- taki neticenin verdiği kuvvetle | €emniyetli ve hatta diraz da mag- | Tür. Oyun Vefanın bu. haleti | Tuhiyesini arttırır. bir. şekilde devam ediyor. Mütemadiyen aksayan Galata- saray müdafaası karşısında Vefa- hlar kolaylıkla hücum ediyorlar. istifade eden yok. Buna mukabil Galatasarak hücum hattı geriden pas alamamalarına rağmen ve bilhassa Nihadın gay- retile hücumlar yapıyor. Böyle bir hücumda Necdet ilk golü yaptı. Bu gol oyun şeklini yani Vefanın hakim oyununu bertaraf edemedi. Vefa yine hücumda Galatasaray muavin hattının sağ ve merkezi sol müdafi aksamakta berdevam. | Vefalılar hasım — muhacimlerini | ofsayt bırakmak tabiyesini kul: uyorlar. Eyi bir Fakat | tile. Ve sonra eden takımın mü- i olmalı. Halbuki çok değil hatta seri bile deği Galatasaray kalesinin önü ka- Tiştı. Mühteşem havadan gelen | fopu güzel hir vuruşla göle tahvil ediyor. | Galatasaray 1, Vefa 1. ik | Parti bu suretle bitiyor. | İkinci parti başladığı zaman | Galatasaray hücum hattının bil- hassa sağ tarafı çok faal L. Mehmet Vefa müdafaasının kafa ile def ettiği topu tutmadan sıkı ve hesaplı bir. vuruşla kaleye abyor Bunu Nihadın eşape ile yaptığı üçüncü gol takip ' ediyor. Bu |keme edilmek üzere açığa alınan | Galatasarayın galebesile bitiyor. Maaşlarını ne suretle alacaklar? Ankara, 22 (Teldfon) — Maaş kanununu: bazı — maddelerinin sına göre ihtilâs ve iptan başka vazifelerine mü- teallik hususlardan dolayı muha- zabitlerle askeri memurlara mu- hakemeleri müddetince yarım maaş verilir. Muhakemeleri neticesinde beraet edenlere ayrıca bir şey verilmez. Çin reisicumhuru Şanghay 21 (A.A) — Reisicum- hur M. Chiang Kaishek, Kiangsu ve Cheklang eyaletleri kıtaatını | teftiş etmek üzre ani olarak bu- raya gelmiştir. Müşarünileyb, hükümetin sulhu arzu etmekte olduğunu ve fakat, herhangi bir askeri hizbin çıkara- yanı tenkile amade bulun- duğunu beyan etmişti Yunan komünistlerine karşı tedbirler Atina 21 ( Hususi ) — Yunan | hükümeti komünistlere karşı gayet | bir kanun şiddetli ahkâmı hax lâyihası hazırlamaktı hariçten — yapılan — prop: şiddetle menedilecek ve endile- rinden şüphe edilen komünistler derhal hudut haricinde çıkarıla- 3 Kafadar Bir lokantanın camlarını kırdılar, bir polisi dövdüler akşam, Galatada lokantacı arkadaş içki parası vermemek için lokantacı ile kavga ederlerken müdahale eden polis Sami efen- diyi dövmüşler, İokantanın cam- larını kırmışlardır. Lokanta halkını birbirine sokan | bu 3 kâfadar devriye memurları tarafından yakalanmışlardır. Kaçarken yakalandı Sabıkalı Hamayak; Beyoğlu polis merkezi aptesanesinin pen- | isminde 3 ; | 4 | çeresinden atlayıp kaçarken ya- / Bağcılık ve üzüm kalanmıştı İstasyonda bir vaka Yakacıklı Mediha hanım; Hay- darpaşa istasyonunun bekleme salonunda 6 aylık çocuğunu dü- şürmüştür. Kadın tıp fakültesine yatırılınıştı ifrat derecede tatbik edilen of- sayt oyununa güzel bir cevap. Vefalılar sıkı hücumlar yapıyorlar. fakat netici L. Mehmedin | yaptığı son bir golle oyun 4-1 Kemal Rifat | İstanbul muhteliti çalışmağa | haşlıyor İstanbul futbol hey'etinden: 18 Nisanda icrası Viyana-İstanbul , m: lanmak üzere hey'et mukarrer V olunan mevat berveçhi ati tebliğ olunur: 1 — İstanbul muhteliti kadrosu isimleri aşağıda yazılı oyuncular- teşkil edilmi A — Kaleciler : Rıza, Rasim, Şevket (Hilâl). Müdafilı Füruzan, Burhan, Hayri Ragıp. Dod | günlerde saat 17 Bulgar komitecilerine karşı tedbirler Belgrat 21 (Hususi) — Sırbistan hükümeti hudut civarındaki halk komitecilerin tecavüzünden ecnı müdahalesile himaye edilmedi taktirde takdirde Bulgarlara karşı hududunu kapamak niyetindedir. Hükümet bomba ve dinamitle suikastlerden — korktuğu cihtlee hüviyeti meçhul bulgarların Pirot şehrine gelmelerine müsaade et- memektedir. Manisa bağcılar bankası bilânçosu Manisa, 16 (Hususi) — Bağcılar bankasının 929 senesi ” devrei hisabiyesine mütaallik hissedaran heyeti umumiyesi saat onda ban- isi mebusu- beyin riyaset- lerinde içtima etti. Evvelâ bankanın geçen sene zarfında — yaptı; ve bundan hasıl olan netayici gösteren bilân- çolar hissedarana — tevzi olundu. Banka müdürü Kenan B. idare meclisinin — raporunu — okuyarak Manisanın yegâne servetini ve hal- kın umumi bir şekilde istinatgâhını teşkil eden üzümlerin geçen sene tesiratı haviye ile uğradıgı feci akıbeti ve bunun doğurduğu mi zayakayı ve müzayakanın piyasada hüsüle - getiri buhranı — izah ederek — Manisanın iktisâdi zin hayatı ileyakindan alâkadar olan bankanın mesaisine temas edeng uzun vade ile bağcılara Jâpılan ikrazın 174, 486 Tiradan ibaret düğunu ve bu iktâzdan ancak */, S8 nisbetinde bir tahsisat yapıl- dığını ilâve etmiştir. Okunan bu rapora göre ban- kanın geçen seneki bütün masraf- ları çıkdıkdan - sonra 29,413 lira 61 kuruş bir kâr anlaşılmıştır Bu para mucubince | müessislere yüzde yirmi; meclisi idare İdare âzalarına yüzde birinci hissei temettü olarak his- sedarana yüzde 5; konturol heye- tine yüzde 3: memurine yüzde 5 hayırlı / ve milli işlere yüzde nisbetinde — tevziatta bulunulacaktır. Şu halde 5 lira kiymetli bir bisse senedine 40 kuruş 10 santim, 500 lira kıymeti yüzde 7 hissci temettü isabet etmektedir. Mithat. Muhacimler: Selâheddi Alâeddin, Zeki, Muzaffer, Mehmet Salim, Kemal Şefik. 2 — 18 Nisana kadar çalıştır- ma programı şu suretle tespit edilmiştir. idmancıların gösterilen stadyomda hazır - bulunmaları - ehemmiyetle tebliğ olunur. 23 Mart Pazar maç 25 , — Salı antreneman 1 Nisan » " A K Cuma — maç 8 . — Sahı antreneman n ) Cuma maç 15 , — Sah antreneman 3 — 23 Mart pazar günü icra kılınacak ilk maçta isimleri yu- karda yazılı oyuncular spor leva- zimatile birlikte stadyomda hazır bulunanları ve gelmiyenlerin iki resmi müsabakadan menedilecek- gol seri olmayan müdafilerle | Muavinler: Cevat, Nihat, Reşat, | zi tebliğ olunur. in tarakkisine | Siyasi mahafil bedbin görünüyorlar Londra 21 (A. A.) — Bahri konferansta derin bir bedbinlik alâimi görünmektedir. Londra'da kalmış olan Fransız murahhasları M. Grandi'yi gördükten - sonra Paris'e gelmek — için tertibat almışlardır. M. Tardien ile M.Briand'ın yeni teklifler yapılmazdan evvel Lon- draya dönmiyecekleri kat'i surette haber verilmektedir, 21 (A.A.) — Amerikan nazaran — Fransiz İtalyan müşkilâtına bir sureti hal bulmak için hiçbir ümit yoktur. Binaenaleyh, Büyük Britanya Amerika ve Japonya arasında bir itilâf husule getirmek imkânının yakından tetkiki ve bu suretle istikbalde her türlü rekabete ni- vermek — arzusunun izharı Mağazalarda saati mesai Londra 21 (A.A.) — Avam kamarası mağazalar müstahdemi- saat olarak tespit eden kanun lâyihasını kabul etmiştir. Yemek saatleri buna dahil değildir. Askeri sıhhiye reisi Ankara 22 (Telefon) — Askeri sıhhiye dairesi reisi Naili Paşa bu sabahki trenle geldi; Hırsızaık vakaları 24 saat içinde 4 sirkat vakası oldu Dün gece şehrimizin — muhtelif semtlerinde 4 hırsızlık vakası olmuş- tar, 1 — Divanyolunda dişci mek- tebi talebesinden Ahmet efendi- nin evinden iki seccade, bir bat- taniye çalınmıştır. Hırsız Hayık aranmaktadır. lıköyünde çımacı Hay- evinden 1 altın ve 1 entari çalan Saniye kız yaka- lanmıştır. 3 — Çengelköyünde Dilber ve ebe Niyazi hanımların evinden 1 manto, 28 lira çalınmıştır. numaralı yumurtanın bir. kısmı çalınmış, bir kısmı da trenden atılmıştır. Faili meçhuldür. Ecnebi k(îmı'inistler Polis bir kaç yi tevkif etti birinci haftadan beri Polis bir Belçikalı ve meşguldür. Şehrimize — geldiği — anlaşılan fransız ve belçikahı 30 komünisti polis müdiriyeti sıkı bir takip al- tına almıştır. Bunlardan bir kaç danesi elyevm polis nezareti altında bulundurul- maktadır. Polis tahkikatını işkâl etmemek Viçin fazla tafsilât vermiyoruz. ingiliz lirasiı İngiliz lirası bu sabah 1033, te açılmıştır. Ünifiye üzerine muamele olmamıştır. ninin mesai saatlerini haftada 48 | 4 — Çorludan İstanbula gelen 105 | katarda bulunan 1500 | şube müdiriyeti | Fransız komünistlerinin takibatiyle | 270 kilo Şişman bir Alman kızı İstanbula geldi Bir iki gün evel şehrimize Anng | Roza isminde bir alman kadın; gelmiştir. Bu fevkalâde iri ve şişman kadın tamam 270 kila sikletindedir. Anna Rozaya nişant hsı da refakat etmektedir. Anna | Roza şehrimizde kendisini teşl edecektir. Devasa kadın - yananistanda ikişer drahmi mukabilinde kendi- sini halka seyrettirmiştir. Yunanistanda Anna — Rozayı 40000 kişi görmeğe gitmiştir. Dizmir kız muallim | mektebi | — (Baş tarafı birinci sahifede) ir öğle yemeği Zziyafeti bazı üzüm tüccarları tarafından da şık kutular içine yerleşmiş çekirdeksiz üzüm ikram edilmiştir. Kız muallim mektebi İzmiri '€n şirin ve güzel yerlerinden bi olan Karşıyakadadır. İzmirin kız- lara ait bu ilim müessesesi adeta bir fabrika gibi türkiyeye bir çok genç ve asrın ihtiyacatını kavramış güzide muallim yetiş- tirmektedir. Mektep 1914 de ve 40 talebe ile dört sınıf üzerine teessüs et- miş ve bir sene sonra sınif haşe çıkarılmıştır. Mektep Yunap işga- linde hastane halini 2İznıştır. Mek- tep, şimdiye Kadar 261 muallim çıkarmıştız, Sön sınıfta bu sene muallim | çıkacak 52 talebe de — dahil olursa yekün 313 e baliğ olacak- tır. Mektebin şimdiki halde leyli ve nehari 378 müdavimi bulun: maktadır. Sarhoşluk bu! Evelki gece saat 1 de Aksarayın Yusufpaşa semtinde bir. kahve sarhoş olmuş, havaya tabanca atmış ve bir kadının evine taaruz ederken yakalanmıştır. Hâdise; kahveci Hasanın bir kadına karşı olan zafı yüzünden çıkmıştır. Hasan; iyice kafayı tütsüledik- | ten sonra gece yarısı Rasime | hanımın evine gelmiş ve içeri | girmek istemiştir. Hasanın elinde bir biçak gören ev balkı; etraftan istimdat ederken Hasan tehdidine devam etmiştir: — Kapıyı açın! Yoksa fena olacak! Tehdit sesleri ve feryat üzerine | hâdise mahalline gelen polisler Hasanı tutmuşlar, biçağını almış- lardır. Tabanca bulunmamıştır. Tahkikat devam etmektı Pamuk tecrübesi Antalya'da pamuk ekme tec- rübeleri yapılacak ve pamukcu- luğa ehemmiyet verilecktir. An- talya ziraat müdürlüğü; İzmir havalisinde yetişen Amerika cinsi pamukların — tohumlarından 100 kilo istemiştir. Adana pamukları- 'mın hasta olması yüzünden İzmir pamuk tohumları tercih edilmiştir ango kuponları 'iyango kuponları ” bugünden itibaren idarehanemize getirilerek bir numara alınacaktır. Numaralar hâmillerine aittir, iyi “muhafaza edilmelidir. Eksik kuponlar ida- rehanemizden tedarik edilebili Resim neşrine devam edilece; etle kuponlarını tebdil etmek için gelenler arzu ederlerse resim- lerini de getirebilirler.