23 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

23 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife TIBBİ MÜSAHABE Tam sıhhatte olmak için... İnsan hasta olmadan sıhhati kiymetini bilmiyor.. Hasta olmam zanmediyor.. Çok defa söyledik *Tedaviden maksat hasta olma- maktır.., Hasta olunca doktora koşmak tedavi değil bir mecbu- tababetin ve bundan pek hifzissıhha — şubi Şehir - hıfzıssıhhasının — emin ve ciddi esaslar üstünde tatbika hep bu mücadele üzerine müstenittir.. Biz bugün burada bir insanın için nasıl ftam sıhhatte olmak yaşaması yazacağız. Tam sıhhatte olmak için: Ne yapmalı?.. — Mümkün olduğu kadar açık bavada yaşamalı.. Vücudu güneşe ve havaya göstermeli. Sizi Gü- neşten mabrum eden evlerinizdeki kafesleri kaldırınız, odanıza bol ineş ve ziya girsin. Biliyorsunuz üneş girmiyen yere dok- for girer.., Oturmak için büyük, geniş, bol havalı yerleri intihap etmeli, bu. veçhile ciğerlerinize daima saf hava girer.. Yatak odasında — oturmamalı ve gece yatarken odayı / havalandırmalı. Mümkün olduğu zamanlar, üstü- Düze gelmemek şartile pencereyi açık yatmağa alışmalı... © — Temizlik ve taharete çok itina etmeli.. Vücudunuzu, odanızı ve etrafınızda temas ettiğiniz eşyaları güzelce her zaman te- mizlemeli.. Su ve hava. Hayatı temdit ;::mk €n büyük iki âmil lan kaçmaymız. — Suyu çok seviniz. Bir şehrin , bir evin izliği sarfettiği — suyun mik- farile mebustan mütenasipdir.. — Güzel bir yemek tarzı usulü takip etmeli,, Çok sevdi- ü bıkmadığımız “et, i istimal etmemek, haddi itidab- de yemek lâzımdır. “Yeşil — sebzeler , unlu yemekler..., İyi bir ev kadınının vazifelerin- den biri de yemeklerin nevii daima değiştirmesini - bilmekti. Yemeklerin pek taze ve hazı kolay olanları sofrada bulunmalı, jihhate muzur olanlar kaldırılma- meyvalar , Fazla yenmeli: içki — sududur.. Su ile intikal eden sari hastalıklar zamanında su — kaynatılmalıdır.. Şarap, bira gibi meşrubat haddi itidalde alınmalıdır. — Sekiz saat uyumak lâzımdır. vücut daha timız çalış- az yo- daha “küvvetli ” olduğu dığımız zamandada daha ruluruz... por ve talimler yapmalıdır. in havası pis kapalı yerlerde kalıp otormaktan ise fahimler yapmak, sporla meşgul olmak çok faidelidir. Meselâ evinizin ufak bahçesile ograşmak, kapalı odada, kahvede alıxm;klîın çok istifadelidir. çık - havada muntazam hare- kâtı” bedöniye, sporlar, oy::hı vücuda kuvvet ve mukavemet va haçm *Weli olmak Tazımdır... Siz ayatı penbe” görür severseniz, hayat ta sizi sevecektir. —— ” Güler yüzle, neş'eli yaşamasını bilmeli, muhitini hep penbe gör- meğe - çalışmalı, siyah ve muzlim fikirlerden, acı düşüncelerden vaz eçmeli, bir keli “Mihneti endine zevk etmeli.., Bilhassa neş'e ile yemek yeme- Fransa'da yeniden feyezanlar oldu GAT TT Fransa'da feyezanlar devam ediyor. Cenupta, Tuluz havalisinde sular çekilmekle beraber şimdi de kalan yerlerden mektedir. Fransa' iskâna çalışıyor. | Piyangomuza iştirak eden daktilograflar kaç manzarayı gösteriyor. Bu havalideki hasaratın da mühim olduğu tahmin edi felâketzedelere muavenet için komiteler teşkil edilmiştir. Hükümet seyelâpzedeli 80 — Meliha Hanım ; Erenköy. 81 — Melle. Anayit Piyosyan : “Yeniköy (işsizdir). 82 — Mehpare Hanım : Beşiktaş (işsizdir), 83 — Seniye Hanım : Bebek, 84 — Azize Hanım : Üsküdar (işsizdir). 85 — Nihal Hanım : Gedikpaşa. 86 — Vahide Hanım : K. Ayasofya (işsizdir). Sultanahmet (işsizdir). 88 — Melle. Estreyya : Kasımpaşa. 89 — Muzaffer Hanım 90 — Züleyha Hanım : Divanyolu. 91 — İclâl Hanım ; Bakırköy. 93 — Nihal Hanım : Unkâpanı (işsizdir). 94 — Semiha Hanım li. Derlerki Kadıköy (işsizdir). 92 — Fahriye Hanım : Beşiktaş İzmir (işsizdi * öfke ve hiddet ğumuz zenğinlerin kısmı azamı servet ve refahlarını — hep' imun- tazam birsa'i ile kazanmışlardır... 'Tam sıhhatte olmak - içim neler yapmamalı?..Bünu da gelecek ya- zımızda göreceğiz...." Do Ekrem Emin Sofraya - neş'e ve | yut, lalbuki ma- al'esef bizim hayatımızda ekseriya- | münakaşa- ve hiddetler hep ye- | meklerde olur.Çünkü orada biribi- | rimizi görürüz.. Bu fena itiyattan | —— Muntazam çalıştmalı... İntizam sıhhate yardım eder. Sıhhati elde etmek Vve muhafaza etmek için muntazam bir. hayat geçirmek lâzımdır... Gördüğümüz ve okudu- Bordo şehri civarında nehirler taşmış ve bir çok yerler su altında kalmıtır. Resmimiz feyezana maruz | 87 — Seher Hanım : | | olduğu ancak teleskop ile gö | “milyar 792 milyon -mil- uzaktadı | 23 Mart 1930 Hem mevtaya hem rakıya_ âşık! Ali Galip, kısa boylu, tıknaz bir adamdı. Yüzü gözü, sakalı bıyığı biribirne karışmış, üstü başı pejmürde, yalnız caketinin önünde bir kaç yüz leke var. Yaşı 45... Sokakta nara ve | tabanca atmakla maznun. Hakkındaki zabıt baştan başa bir sarhoşluk macerasile dolu. Ali Galip; ikide birde “Ben ne yaptım? Kime zararım dokundu?,, diyor. Ali Galip; kimseye zarar ver memiş, bu doğru. Ne yaptığına gelince mahkemede okunan zaptı dinleyiniz, hülâsası şudur : * Balıkpazarında bir meyha nede içmiş, Orada hafif tertip diğer masalara sarkıntılık ettikter sonra naralar atarak sokağa çık: mış, iki tarafa yalpa vura vura 'yola düzülmuş, meyhaneden teda- rik ettiği bir şişe rakıyı içerek, * Sevdalıyım a dostlar!,, şarkısını diline — dolamış ve — giderken aşka gelmiş, havaya tabancasile ateş ederken yakalanmış, . Ali Galip müdafasında diyor ki “Reis beyefendi! Ben — içt inkâr etmiyorum, bendeniz her akşam beş, on kadeh içerim. Fakat hiç bir zaman şarhoş olmamı Ben bir defa sarhoş olursam o zıkkımı ağzıma — bile koymam. Benim gibi bir tiryaki için sarhoş olmak ayıptır. Beyfendil Tiryakiliğimden bah- settiğim, kusuruma bakmayın. Bir mevtaya sevdalı olduğum için bu haltı ediyorum. Ben o gece de içtim herzaman olduğu gibi kendi kendime şarkı söyliyerek gidiyordum,bir tabanca patladı, beni tuttular. Ben nara atmadım. Tabanca atanda ben değilim,, Gelecek celsede şahitler dinle- necektir. Ali Galip; mahkema koridorunda, diyordu ki: “Âşık - olduğum mevta 10 sene evel karımdı. Benim kahrımdan verem olarak öldü. Ben hâlâ onun yrum. Siz mahke- sevdasını çel mede söylediğime bakmayın, ben yalnız mevtaya değil | rakıya da sevdal Yeni bir seyyare Amerika rasathanelerinin | bir keşfi Amerikada Arizona rasathanesi yeni bir seyyare | keşfetmiştir. kâşifin ismi şimdilik mektum tu- tuluyor ise de Profesör Lowel'in olduğu muhakkak addolunuyor. | Yeni seyyare ancak gayet kuv« vetli teleskolarla görülmektedir. Yeni seyyarenin şimdiye kadar manzumei şemsiyenin son haddi addolunan Neptün'den uzaklığı, teşekkülâta mahreki malüm değildir. Asn hazırın en büyük keşfini bu yeni seyyare teşkil edecektir. Çünkü şemsiyenin hududu şimdiye kadar bu keşif ile manzumci olan dereceyi çok geçiyor. Yeni seyyarenin Neptünün öte tarafında olduğu kat'i ” suürette tahakkuk etmiştir. Neptün seyyarelerin en bü, lebiliyor. . Mahreki Güneşten Yeni seyyarenin keşfile manzumei şemsiyenin hududu bir kaç yüz milyon mil genişlemiş oluyor.