4 Nisan 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

4 Nisan 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 4 Nisan 1930 Zampara Kural Yetmişlik ihti İhtiyarın car canlandırılması Bunun için on üç üç yüşlkler biri bir marangoz kızına müracaat edildi. Hatbuki bu kızda babadan miras kalma frengi varmış... Maamafih kıralın kuvveti gün- den güne azalıyordu. Bizzat kendisi baş cerrahına: “ Artık çeteleyi galiba! , demiş ve cerrah başı buna cevap olarak: “ Hesabı bütün bütüne kapatsanız daha iyi edersiniz haşmetmeap!,, söz- lerini söylemişti. “ Zatişahane ,, bazı hadiselerden dolayı çok keder - lenmişti. Nedimlerinden marki dö “ Şovölen , in vefati kendi- sini yeislendirdi. Kıralın sefahat hayatına iştirak eden bu adam henüz dinç olduğu halde füc'e ile öldü. Ayni vaziyette olan ve yaşça kıraldan az genç bulunan mareşal “Darmantiyer,, in vefatı “elemi şahane ,, yi ziyadeleştir- di. “Senez,, piskoposunun mu- kaddes hafta vazında acı acı sözler sarfetmesi bu körlenmiş vicdanda azap denilen şeyi uyandırmıştı diyenler de vardı. Gözdenin etrafındakiler, “zati şahane, yi bu ataletten kurtara- rak eski faaliyeti iade için şedit keyiflere müracaat edilmesine karar verdiler. “ Triyanon,, a bir seyahat tasmim edildi. Orada mubitin serbesliğinden istifade ederek rahatça her türlü rezaleti yapmak mümkün olacaktı. Kıral “ Triyanon , da bir ma- rangozan henüz onüç yaşındaki kızıma göz atmıştı. Kız saraya getirildi ve yıkanarak, hazırlan- dıktan sonra ihtiyar zamparanın yatağına verildi. Kırala evvelden bir takım mukavviler verilmiş ve vücudunun yıpranmış olma- sına rağmen bu kızla yatabilme- si inmkânı : hazırlanmıştı. Maal- esef! bu yeni yetişen goncada miras kalmış frengi varmış; kı- ralın muanakasına adeta müta- vaat edemiyordu. Bu suretle kı- ral hem hastalığın mikrobunu kaptı; hem de maraza mukave- met edemiyecek kadar kuvvet- ten düştü. Daha ertesi günü kıralda bas- talık arazı gözüktü. Madam dü “Barri,, aşıkının başı ucundan ayrılmıyordu. İlk günlerde has- talığın ne olduğunu farkedemi- yen «Lui, vucudunda hasıl olan çıbanları kadının beyaz ve narin elleri ile okşatıyordu. Hatta böy- le olmasına rağmen arssıra ok- şadığı da olurmuş; ''v defasın- da boynuns sarı; memelerin den öptüğünü wc mler gördüler. Maamafih ört < iftirak zamanı gelmişti. Kıral vaziyetinin fena- Jaştığını an': mea Madamla kon- tes dü “EB irri, yi uzaklaştırma- sını düşe; “Degiyon,, a söyledi. gözde ural iyıleşinciye kadar beklemek üzere düşes « Degi- Jon » un gıma çekildi. Birkaç gün sonra dük dö Vriyer ,, gözdeye hem on beşinci “Lui , nin vefatını, hem de kendisini “Mo, civarn- daki “ Pontodam,, manas- tırma mefyeden yeni kıram emrinamesini tebliğ etti. Madam “ 3,, | diye azaltacağız.| ailesinin erkânı elemlı | « Rüel »deki kona- | dü “Bari ,, bu tebligatı alınca: “ Gördün mü . miş devri Bir nefi- emri ilç başlıyor ! ,, bağırdı. Bütün “ Barri ,, “ Paris ,, ve “ Versay ,,ı sür'atle terke mec- bur kaldılar. Filhakika vaktile o kadar tahkir ve tezyif ettik- leri halk, bunlar aleyhinde ateş püskürüyordu. Halk “ Barri ,, lerin bu kaçışları üzerine bir takım telmibli ve cinas'ı sözler ve Şarkılar çıkardı. ( Bitmedi) i Defterdarlık ilânatı Azatlı baruthanesi dabilinde bent sularının çekilmesinden mü- tehassıl arazi üç senelik muham- men bedeli icar 500 lira müd- detile üç senedir. “57/5 pey akçesi icar muamelesi 21 nisan 930 pazartesi günü saat on dörtte Bakırköy malmüdürlüğün- de yapılacaktır. -M- » Bakırköyünde Sakızağacı mahallesinde asmalı sokağında mütegayyip Rus tabaasından Niktar hanıma ait 7028 arşın miktarındaki gazino arsasının satış muamelesi 17 nisan 930 perşembe günü saat on beşte Bakırköy mal müdürlüğünde ya- pilacaktır.(R.) * Yeşilköyde tayyare müf- rezesi kumandanlığı'deposında mevcut «yağ bidonlarile teneke- lerin satışı 21 nisan 930 pazar- tesi günü saat on beşte Bakır- köy malmüdürlüğünde yapıla- caktır. (M) x Yeşilköyde İmraniye ma- hallesinde 12 dönüm 2 evlek tarla, bedeli muhammeni 156 lira 25 kuruştur.6 7,5 pey akçesi satış muamelesi 21 Nisan 930 Pazartesi günü saat on dörtte Bakırköy Malmüdürlüğünde ya- pılacaktır. (R.) » Münhal olan 38 ve 49 lira maaşlı memuriyete talip olanlar arasında bu ayım onuncu per- şembe günü Defterdarlıkta im- tihan yapılacaktır. 49 liralık me muriyete alınacakların daktilo bil- mesi şarttır. Taliplerin kabul şe- raitini öğrenmek ve kayitlerini yaptırmak üzere ayın 7 inci pa- zartesi gününe kadar Defterdar- lik 4 üncü şube müdüriyetine müracaatları ilân olunur. * (62160) lira bedeli mubam- | BL Manyas gölünün 19 mart 930 tarihinden 1334 senesi ağus- tos geyesine Okadar hasılatı saydiye ve mastariyesile saz ve kamış rusumu eski ve yeni ka- zalardakı (o Tuzla (o binaları da dahil olduğu halde 10 nisan 930 perşembe günü badezzeval saat 13 de ihale edilmek üzere 19 mart 930 tarihinde aleni müza- yedeye vaz edildiğinden talip | olanların Maliyede müteşekkil | İ komisyona müracaat eylemeleri ilân olunur. —Tslanbul lirarel mahkemesinden: Âlim zade mahdumu A. Âzım Beyin muamelâtı iflâsiyesi hak- kında masa tasfiye memurluğun- ca ittihaz olunan karar tebliğ edilmek üzere mukaddema ma- saya müracaat ederek Kayıtları icra edilen alacaklıların 9/4/930 tarihli çarşamba günü saat 14 te müracaatları tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Kıralık Oda Dişçi kalfası — ye YE GET —VAKIT ın: Küçük ilânları Her gün meşrolunur ..... Tarife 1 Defalık 2 ” » . ” # ” . ihtiyaç kalmayın- | caya kadar (azami! 109 10 defa) ilân edil mek üzere maktu Abonelerimizin her üç aylığı için bir delas meccsnen! 30 Kuruş $ B4....00820000000 698080980008 65 75 4 satırı geçen ülânların fazla satırı © için $ er karaş zammolumı .. ......... alık - Satılık Satılık Muşamba Tente — Me. ve 8 > 9 — 71 metre murabba bir Ee adres Beyoği unda İstiklâl caddesi 195 in gazinosunda müsteciri Ni suşl oluna. Kiralık hane — Findıklıdı Molla bayırında tramvay * mevkifine pek yakın fevkalâde nezaretli terkos .ve elektrik tesisatile on bir ode ve müştemilâm sa- ifeyi havi on bir numarslı hane kiralık- br. İstiyenlerin derunundakilere o mürs caatları, Kiralık hane — Aksarayda So- fularda Ortaçeşme sokağında On odak bir hane kiralıktır. alip olanların bekçi Yusul ağaya mürsesat eylemeleri. Acele satılık kâgir hane — Mercanda Uzunçarşı başında Kilit hani karşısında çıkmaz sokakta caddeye nazır beş oda, teraça, mutpak, terkos, kuyu, elektiriği havi üç katlı kâğir hanc, acele satliktir. Talip olanların Sirkecide İhsaniye an barına müracaatları. Kiralık Hane — Kadiköy kışlık. tiyatro civarında kadile sokağı 7 numa ralı bane tamamen kiralıktır. 7 odalıdır Musalt şera'ile Kiraya verilir. İdaremizde | AN. adresine müracaan! Ecnebi bir aile yanında kiralık odalar ve 2 odalı, hava gazı, terkosu olan doktor, dişcilerin işine gelebilir bir zemin katı. Büyük Parmak Kapı 32, Ders İngilizçe ve Fransırça — En yeni usullerle husnsi dersler. Tepebaşı S1 Nolı İ Haçopule apartımım ikinci kat, is — İş aranıyor Fransızçadan "Türkçeye we mukabilen tercümeye bihakkin vakıf genç bir mü- tercim akşamları çalışmak üzere bir tica- rethane ve yahut gazetede İş arıyor. Arzu edenlerin VAKIT guzetesinde M Gayur Bere müracaatları, Ziraat makinisti — Uzun müdder çiftliklerde çalışum ve vesaikim Mmevçut- tur. Her nevi morörle mütehamik traktör ve değirmen ve alân ziraiyeyi kullanır, tamiratını deruhte ederim, taşrada çifdik- lerin birisinde çalışmak istiyorum. M.D. ADRES:— İstanbul Fort fabrikası 119 No. h makinist Osman Hilmi Bey Atelyeişlerine vâkıf "Tahsin, Ankara caddesi No.95 e ——>— ——— Satın alıcılar mm Dürbün almak — İstiyorum. la $ büyütmesi ve İyi cins iş anıyor. . (VAKİT Dürbün) adresine | (müracaaı. Satılık elekt rik kontrol saati ve vantiretör — Husüsi (| sarfiyan Ayırmak üzere pek «7 kullamlmış kopturol saatı ve yepyeni bir vantilatör sanlıktır. İdaremizde A.N. Adresine mü- racaat bir Süt anne 'stiyen Çocuklarına nine arıyanlar müsgit şeraitle atideki ndrese müracaat edebilir ter, N $ Beyoğlu Firuzağada Sakaryabaşı mahal. lesinde 80 No.lı mehum dava vekili Ilasan Tahsin Bey hanesi Müteterrik Gaip aranıyor — ( Beşiktaş Sinan sik mahallesi Selih Efendi sokağında 8 numaralı hane sahibi Zehm H. ) Sivas kazasında çarnurcu karyesinde Mehmet Ağa zadelerden İsyoail Efendi kerimesi Aş Gül Hanımı arıyor. İnsaniyet namına İ haber verilmesi. 1 MA kasası Emniyet sandığı müdürlüğünde Türkiye ziraat bankası umum müdürlüğü, İstanbulda Caj oğlunda kâin olup elyem emniyet sandığının tahti işgalinde nan binayı tadil ettirecektir. Bu işe talip olanlar aşağıda vesaiki ibraz edeceklerdir. 1 — Talibin mali kabiliyetini gösterir vesikalar. 2— Talip tarafından evvelce yapılmış olan işlerin bir listesi fenni kabiliyetini gösterecek sair vesaik. Talipler Ankarada ziraat bankası levazım ve mebani müd lüğüne İstanbulda emniyet sandığı müdürlüğüne müracaatla baptaki pilân, mükavele ve şartnameyi onar lira mukabil alabilirler. Bu iş için ancak 20 nisan 930 tarihine kadar teklifname olunur; teklif mektupları kapalı zarfla Ankarada Türkiye 2 bankası umum Müdürlüğüne ve İstanbulda Cağaloğlunda emn sandığı müdürlüğüne tevdi olunmalıdır. İşi deruhte edecek zat ihale bedelinin yüzde 10 nu nisbeti teminat gösterecektir. Türkiye ziraat bankasi mutlak surette her hangi bir ti tercih hakkını muhafaza eder. : Devlet Demir “yolları H. Mağazasındanı Mağazamızda mövcut muhtelif miktarda telefon ve tefe: soneri, muhtelif kazma, bandaj, varyoz, kalo pil kavanozu | sairenin 10-4-930 Perşembe günü saat ondörtte aleni müzaj | ile satılacağı ilân olunur. Devlet demiryolları H. P. mağazasındı “Mağazamızda mevcut muhtelif miktarda boya ezme, vida i düzeltme, teneke kıvırma, gazoz, hububat, yazı makinelerile şerit destere tezgâhı, hızar makinesi, bira kazanı, mania teli #İ etü kazanı ve sairenin aleni müzayede ile 12-4-930 cumartesi # saat on dörtte satılacağı ilân olunur. Muğla vilâyetinden: Ula - eği ve Marmaris » Karabörtlen yolunun (s0 liralık tesviyei turabiye ameliyatı 17 nisan 930 saat on beşte İ edilmek” üzere kapalı zarf usulile münakasaya çıkarıldığı” taliplerin vilâyet merkezlerinde bulunan şeraiti umumiye dairesi bareket eylemek kaydile teklifnamelerini kanımen muayyen * natlarile birlikte Muğla vilâyetine göndermeleri ve fazla mi almak isteyenlerin beş lira mukabilinde Muğla nafıa dairesi evrak suretlerini celbetmeleri ilân olunur. > i EE vi Emniyet sandığı mü dürlüğünden Emniyet sandığında münhal m muriyet, stajiyerlik ve odacılık gi hizmetler olmadığından beyhut , muracaat olunmaması ilân olunul İstanbul mintakası maddi muhendisliğinden: Balikesir radye 5 Su Sığırlık kazasının demir kap! Ki de kâin antimon madeninin yüzde 80 hissesinin 88 sehim : hükümete ait olan 42 sehim hissesi en yüksek bedel vere” ibale edileceğinden taliplerin hini ihalede onbeş gün arm ön beşe iblâğ edilmek üzere tekliflerinin '67,5 yedi buçuk yi tinde willi Bankalardan birinin teminat mektubile ve kapa gü 1-5-930 perşembe günü saat üçe kadar maadin umum güne müracat eylemeleri . nde - Afyonkarahisar vilâyetin? ji Şuhut yolunun 0-4-000—2-4-000 kilometreleri ratı 9-4-930 tarihinde ihale edilmek üzere kapalı münâakasaya konulmuştur. oŞeraiti anlamak isteyenlerin mühendisliğine ve talip olanların encümeni yilâyete m ilân olunur. 74