10 Nisan 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

10 Nisan 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

A — VAKİT 10 Nisin 1930 Genet, Iİ. XX» Peolayvileri Şeyhül Muharriri : Öner Rıza cebel nasıl bir adamdı ? Bahçeleri cennetten,kadınları huriler- en, fedayileri zebanilerden farksızdı DM Cennet fedayilerinin hülâsası: ( Sakhattin ile beraber harplere giren hBedil bir gün hükümdarın güzel yeğeni Hürremşabla bereber kaçtı. Endülüse giri. Orada evlendiler ve bir kızları E oldu. Fakat Hurrem bu sırada öldü. İ — Salâhetsin, bu kızı istirdat için çelı- giyordu. Aradan 20 sene geçmiş ve bu “oki büyümüştü. © Salthattin bu Jar getirmek (veya kaçırmak için hu “ sust bir gemi ile hereket eden bir heyeti Endülüse gönderdi. Heyetin başında olan Haydar, Bedili ei ve Salâbattinin mektubunu İ verdi. Mekrepin Bedi ile kızı Şama davet olunuyordu. “© Akman cevap menfi olduğundan Hay- dar kızı kaçırmağa teşebbiis etti ve muyaf- fak oldu. © Bunu müteskip Bedil biraderzadelerini —Berota ve Şeyhülcebele gönderdi. Bun- ar amcalarının verdiği bir yüzüğü kul- lanarak onun yardımını dilediler. ) İki kardeş Süriyeye gider ve Cebele i görür, Bir kaç ay sonra Berut lima- nına yanaşan geminin yolcuları karlı dağa işare ediyor ve: — Buradan ileriye gidenler pek azdır, diyordu. davetsiz veya rehibersiz gide- mezdi. Davetsiz veya rehbersiz gidenlerin biride dönmüyor ve Yarım asr evvelki : VAKIT 10 NİSAN 1880 Şişlile vurulan Rusya miralayı Kemarofun vurul- meşınden dolayı Rusya dev- letinin Bebıaliden otuz beş bin lira tezminat deva et- tiği şayi olmuş isede bu bunların ne oldukları anlaşılmı- yordu. Tüccar kılıklı yolcunun sözleri Melikeyi istirdat için çıkan genç- leri büsbütün meraka düşür- müştü, Tüccar biraz daha izahat verdi. — Şeyhin kalesi hakikaten bir ölüm tuzağıdır. Bu şeyh, müthiş bir sihirbazdı. Sihirbaz- hk sayesinde her şeyi yapıyor ve bilinmiyen ber şeyi biliyordu. mz ele geçmez ve yetişilmez bir kale değil, ayni zamanda cennet gibi bir yerdi, İçinde neler yer kadınlar vardı ki hurilerden fark- sızdı. Bu kadınların baştan çıkar- mıyacakları, hayatını zehirlemi- yecekleri bir kimse yoktu! Bunları bir gören onlardan ay- rılırsa hasretten ölürdü. Sonra bu Şeyhulcebel öyle bi- aman bir katildiki eline düşenin kurtulmasına imkân yoktu. Hele onun fedayileri birer zabaniden farksızdı. Şehülcebel onlara bir emir verdimi' butilar 'mutlâka o emri yerine getirir, mutlaka o emri yere düşürmezlerdi. Şeyhin ölmesini istediği adam mutlaka ölürdü. İşte Şeyhücebel böyle bir adamdı!.. İki kardeş bu sözleri dikkatle Tüccar devam etti: — Fakat Beruta çıktıktan sonra insan kendini eğlendire- cek, vaktini hoşça geçirtecek öyle şeyler bulur ki oŞeyhul Cebeli düşünmiye vakit bile bulamazdı. Zaten bu Şeyhin kalesine Ovarmak (imkânsızdı. Onun bu kalesini akla bile ge- tirmek abesti. Bu adamın Zeydun ile Haldu- nun ağzından bir şeyler kapmak istediği aşikârdı Onun Şeybul Cebel bakkında bu kadar tafsilât vermesi, herkesin onun adından korktuğu, onun lafından istiaze ettiği bir sırada bu tüccar kılıklı adamın ondan bu kadar serbest ve bu kadar Jâubaliyane bah- setmesi beyhude değildi. Mak- sat bu gençlerin ne yaptıklarını, nereye gittiklerini, hareketlerinin hedefi ne olduğunu anlamaktı. Fakat henüz toy birer genç olan iki kardeş bunu anlama- mış ve yolcunun tarifleri karşı- sında duydukları hayreti ketme- miyerek ağızlarından lâf kaçır- mışlardı. Zeydun tüccar kılıklı adamın (sözlerini dinledikten sonra şu cevabı vermişti: — Fakat bu sizin anlattığınız yer, hakikaten görülmeğe değeri. Tüccar kılıklı adam için bu de çoktan takip ediyor, biri- birlerile konuştukları zaman on- olara ferkettirmeden dinliyor ve ndan onların adla- BNN a, | o Ticaret odası meclisi dün Ne- cip Beyin riyasetinde (toplam mıştır, Geçen içtima zabıt hülâsası- nin kabulünden sonra zahire borsasının bir tezkeresi okun muştur, Borsa, bütçesinde mad- deler ve fasıllar arasında müna- kale yapılması için vekâletten müsaade alınması İçin oda meç lisinin teşebbüsetta bulunması istenmektedir. Bu münakaleye İ müsaade verilmediği takdirde borsanın kapanmak tehlikesine maruz kalacğı bildirilmektedir. Vekâlete süratle müracaat edil- mesi kabul olunmuştur. Seyrisefain ile vapurcular ara- sındaki rekabete mani olmak için bir komisyonu mahsus tara- fından hazırlanan rapor ve meni rekabet kanunu projesi okun muştur, Bu mesele hakkında Fortun zade Murat Bey şunları söyle- miştir: « Bu nevi rekabet kanunu benim anladığıma göre navlun- ları yükseltecektir. Bugün Samsuna bir kamara- da gitmek için elli lira veriyo- ruz. Marsilyaya gitmek içinde bunun biraz fazlasını vermek kâfidir, Vapurcuları himaye mev- zuw babis ise o başka... Hükümet bu takdirde prim / vermelidir. . Navlun... fiatlarının | yükselmesi. ticaret eşyasının ma- liyet fiyatlarını yi ii İ (VAKIT)IN SEHIR HABERLERİ J Ticaret odasında içtima i Vapurcularla Seyrisefain arasındaki ihtilâfın haliile uğraşmıya karar verildi i | | Ben bu kanun projesile raporun tüccarlardan müteşekkil bir ko- misyon tarafından bir daha tet- kikini teklif ederim., Liman şirketi müdürü Hamdi Bey'de bu fikri müdafaa ettiği için rapor ve kanunun Murat B. in teklifi veçhile ikinci bir komisyon tarafından tetkiki reye konmuş ve Murat B.in teklifi kabul edilmiştir. Murat, Hasan Vasfi, Hamdi B.ler evvelce teşekkül ve projeyi hazırlıyan komisyonla teşriki mesai ede- çeklerdir. Bundan sonra, Türk vapurcır larının gümrük ve polis teşkilât- larının gösterdikleri müşkülâttan dolayı da tamir edile- medikleri ve Pire limanının bu kâlete gönderilmesi kabul edil- miştir. Kâtibi umumi Vehbi B.in vekâletçe vazifeye (tayininden beri mezun bulunan ikinci reis Hamdi B. in riyasetten ve idare heyeti azalığından istifası okun- muş, kabul iştir. İkinci reisliğe Şerif zade Süreyya, idare heyeti azalığına Habip zade Ziya B. intihap edilmişlerdir. Kayıt ücretlerinin cezasız olarak verilmesi için tüccarlara — ağustos nihayetine kadar mühlet verilmiş, içtima bitmiştir. Yalovada evvelki gece bir eve bomba atılmış, karı koca iki za- vallı ölmüştür. imiz meri aldığımız malhmat Fatma H. genç bir kadındır. ve Hüseyin isminde bir gençle evli bulun maktadır, Yalovadaki evlerinde mes'ut bir hayat yaşıyan bu karı koca evvelki akşam, yemek yedikten sonra bir müddet beri konuşmuşlar, ve saat iyi Şütaklrin çekilmişlerdir. Az sonra Fatma ile Hüseyin uyumuşlar, evi de sükünet kap- lamıştır. Fakat tam bu sırada pencere önünde iki adam peyda olmuş, ellerinde taşıdıkları bir bombanın fitilini ateşliyerek (o pencereden içeriye, Fatma ile Hüseyinin yat- “rını, batta azçok maaksatlarını anlamış bulunuyordu. Berut limanından gemiyi kar- şılamağa gelen kayıklar yanaş- mış, kayıkçılar gemiye çıkmış- tardı. Şeybülcebelden bahseden ve adı Sait olduğu s5ylenen yolcu kalabalık içinde kaybolmuş şebre çıkmak te âşi ile meşgul olan kardeşler onu görmez ©- muşlardı. > lü sie ' Bir karı koca öldürüldü Yalovada gece yarısı bir aile ocağın bomba ile berhava ettiler Katiller yakalanıp adiiyeve verildi tığı odayâ atmışlar ve hemen oradan uzaklaşmışlardır. Bomba müthiş bir infilâkla patlamış, evi harap ettiği gibi Fatma ile Hü- seyini de öldürmüştür. Hadise üzerine tahkikat ya- ve katiller yakalanmışlar- iki adamdır. Katillerden birinin Fatmanın kardeşi olduğu ve ha- diseye ailevi bir meselenin $e- bebiyet verdiği söylenilmektedir. Lütfi ile Osman Adli tes- Mei ile w Adliyeye Garbi Trekyadeki musekkafat | sahiplerine ikinci teksit Garbi Trakyadaki musakka- fat sahiplerine önümüzdeki pa- tevziatına başlanacaktır. Tevziat pazartesi ve perşembe olmak üzere haftada iki gün yapıla- caktır. | Musakkafat sahiplerinin ade- “di 480 kadardır. vi eğlüiğil Adliyede Vilâyet hududu Yeni teşkilâta göre tesbit edilivor İstanbul vilâyetinin yeni teş- kilâtını, hudutlarını harita üze- rinde tesbit etmek üzere dün vali vekili Fazlı Beyin riyasetin- de polis 3üncü şube müdürü Hilmi, Defterdarlık 2inci şube müdürü Hilmi, Şahremaneti ha- rita şubesi müdürü Galip, Vi- lâyet başkâtibi Zühtü “Beyler toplanmışlardır. Dünkü içtimdda barita üze- rinde tetkikat yapılmakla bera- ber maliye tahsil şubeleri me- murlarımn mütalcası alınmıştır. Komisyon bugün de toplana Üsküdar vel Beyağiz Di memurlarının mütaleası sorula- caktır. Emanet, “Foto Franse, sahi bini dava etti, 10,000 lira istiyor Şehremaneti tarafından harita şirketine 1338 senesinde tanzim ve teksir ettirilen İstanbul hari- talarım intihal suretile sattığı bea Ee telif Erg mem 32 inci sine göre dava açılmıştır Ema” ie 0,000 lira tazminat istiyor. nbul ikinci ceza mahkemesi, dün Emanet vekili Rami B., M. Vaynberg ve vekili Meki Hikmet B.ler hazır bulunduğu halde davayı rü'yete başlamıştır. 16 nisanda muhakeme devam edecektir. Şevket B. tevkif edildi murunu yaralıyan Şevkei B. me ar, , verilmiş, müstantik Rıfat B., isticvaptan sonra kendisini tev- kif etmiştir. Mecruhun vaziyeti Karar verildi Aptülhamit da- vası reddedildi Türk-Fransız mubtelit hakem mahkemesi dün tülhamit veresesinin Fransa aleyhine açtığı dava hakkınds göre, Aptülhamidin kızları oğulları tabüyetten iskat miş olduğu ve haremleri kında harpten müteveliit hiç istisnai tedbir alınmadığı İSİ” dava reddedilmiştir. Selimin Halep ve idim deli Suriye b irem açtığı davada ii Et < Alper 184? sabah Öğle İkind 404 1218 1587