16 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

16 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

SMART e TİN SEHİR HABERLERİ Limanda Fazla yüklü vapurlar Deniz #icaret müdürlüğü tedbir alıyor. Deniz tcaret müdürlüğü yaz münasebetile vapurların haddi © İstiabından fazla yolcu aldık- larını görerek buna mâni olmak için Boğaziçi ve adalar iskele- lerinde birer liman zabiti bulun- Bundan mada mühim iskelelerde ihtiyat bir vapur bulunacak, faz- la yolcular bununla nakledilecek- . Amanullah Han Üç dört güne kadar şehrimize geliyor Amanullah Hanın üç dört güne kadar şehrimize gelmesi beklenmektedir. Mumaileyh, bu- rada kaldığı müddetçe kendisi- ne tahsis edilmiş olan Tarabya- da bir köşkte oturacaktır. Kontrol bürosu Haber aldığımıza göre, Iktısat vekâleti mağşuş mal ihracatına mani olmak ve ambalâj işleri ile uğraşmak üzre dokuz müşa- virden mürekkep bir büro teş- kiline karar vermiştir. Bu yeni teşekkülün denizcilik umuruna odası raportörlerind Hakkı Nezihi B.ler tayin .4 mişlerdir tayin edil. Büronun sana törlüğüne Milk tasar ap. apo” yi tasarruf Yerli mallar sergisi Mumaileyh yakında gidecektir. Kambiyo boarssında Kambiyo mürakabe heyeti dün top- Janarak şimdiye kadar vize için borsa, ya müracaat edip de hâlg taahhütle. Yini geri almamış olanların şiddetle tecziyelerine karar vermiştir. Jşaretler: Nursuz kalanlar Bogaziçinin Anadolu kıyısında ve Kuzguncukla Kandilli arasında oturan bir dostumuz, bize şöyle dert yandı: “Anadolu kıyısına elektrik getiren kablo Arnavut köyünden Kandilliye geçer. Binaenaleyh içinde sönük petrol lâmbaları yanan evlerimizin önünden geçen caddelerin altında elektrik tel - leri vardır , Şimdi, Elekirik şirketi bir de: Kartala elektrik götürmek üzre Kandilli | sırtlarından elektirik hatları geçirdi. Şu vaziyyene biz, sağından, #olundan hatlar, kablolar geçriği halde kapkaranlık bir adada oturuyor gibiyiz. Oturdoğumuz mahallelerin yer ala yerin üstünden daha mamur, daha medent Şehremaneti ve zemân bizi zul- metten nura kavuşturacak ve Elektrik hangi mes'ut günde bize nur vermemek hususundaki yeminini bozacak? *#* İzmire Emanette Kadın namzetler an Henüz belediye meclisine aza namzedi gösteril mermnişfir. Eylülde yapılacak (belediye intihabatına kadınların da iştirak edeceği malümdur, Bu intihapta Üsküdar, Beyoğlu ve İstanbulu temsilen Nakiye, Efzayiş Suat, Lâtife Bekir hanım- ların seçileceği söylenmekte ise de bu şayia etrafında yaptığımız tahkikat neticesinde henüz ne erkek, ne kadın hiç bir namzedin kararlaşlırılmadığı anlaşılmıştır. Konservatuvar binası Konservatuar ve tiyatro binası için Alman gurubunun yaptığı proje ve emanetle aralarındaki mukavele Dahiliye yekâletince tasdik edilmiştir. Münakasa şart- namesi yakında hazırlanacak ve Avrupa gazetelerinde ilân edile- cektir, Kadıköy yolları Kadıköydeki bazı bozuk cadde ve sokakların tamirine başlanıl- mıştır. Tamirat bi sürecektir, VE Köprü kulübeleri Köprü üzerinde yapılmakta olan kulübelerden dördüncüsü on gün sonra bietcektir. Ayba- şından itibaren Karaköy cihetin- deki kulübelerden biri pastahane diğer üçüde tayyare piyanko müdürlüğü tarafından kiralana- caktır. Borsa komiseri Avrupa seyahatinden dün m MİNE azadi de Muharririmize beyanatı Yirmi gündenberi Avrupada bulunan Osmanlı Bankası ve kambiyo borsası komiseri Aptül- .| kadir Bey dünkü ekspresle şeh- rimize dönmüştür. Mumaileyh dün kendisile gö- rüşen bir muharririmize seyahati hakkında şunları söylemiştir. — Osmanlı Bankasının Lon- drada toplanan hissedaran bey- eti umumiyesinde Ohazır bu- lundum; avdette Parise uğradım, Gerek Londra ve gerek Pa- risteki temaslarımda milli pa- ramızın kıymetini muhafaza için alınan tedbirlerle bunların tatbi- kindeki muvaffakıyetin takdirle karşılandığını gördüm. Küçük haberler Ziraat tetkikatı — Iktisat veki- leti tetkikatta bulunmak için bir kısım ziraat müdürlerini Avrupaya gönderecek- tir, A Kapatılan ahırlar — Emanesin gösterdiği şerait altında ıslah edilmeyen ahırların kapatılmasına başlanmıştır. R Vali - Şoför davası — Şoför Hamdi E£, vali Muhittin B, aleyhine aç. 93i iokat davasından vaz geçiştir. Nöbetçi mahkemeler — 2 temtmuzda yaz tatili ray e melerile birinci ticaret ve dördüncü hu- kuk mahkemeleri istisna edilerek bun. ların nöbetci kalmaları tekarrir “etmiştir. Pilajlarda — Son günlerde sehri. miz plajlarında boğulanlar çoğaldığından her plâjda emniyet tertibat alınması kararlaştırılmıştır. Zahire borsasında — Zahire bor- sası idare heyeti İntihabatı bu ay sonun. da yaptlacaktır. Ceza kongresi — Darüllünün müderrislerinden Baha B. 20 ağustosm Proğda toplanacak olan beynelmilel ceza konğresine iştirak edecektir. | Mahkeme veiçrailânları | Beş: taş Sulh B.rınci hukukündan: Müddei lkireklayaıksei | Murtaza beyin Müddei aleyh Beşiktaşda Kaptan Ibrahim ağa | mahallesinde ikinci Aziziye cad- || desinde 3-5 sumarzlı hanede Saniye hanım aleykine ikame eylediği icar bedelinden ALTI BIN YÜZ kuruşun tahsili davar | rının cari muhakemesinde Müddei aleyh namma gönderilen dave- | tiye zahrına mübaşir ve muhtarı tarafından mezkür haneyi terk | ederek ikametgâhı mechul ol- duğundan bahsile iade edilmiş ve müddei ilânen tebligat ifa- İ sını talep ve bu vechile ON | BEŞ GÜN müddetle ilâncn teb- ligat ifasına vebu suretle muha- kemenin 20-9-930 Cumartesi (| günü saa 14 de talik kılınmış ve tastir kılınan davetiye mah- keme divanhanesine talik kılınmış olduğundan yevmü mezkür ve İl saati muayyende hazır bulunmanız | tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. (29-280) Istanbul dördüncü icra memurlu- Hundam Mehmet Beyin Mihran Efen- Üye - mame Hangi kısmları birleştirilecek ? Umuru Mahalliyei Vilâyat Müdürü Nazif B. birkaç gündenberi şehrimiz- de bulunmakta ve vilayetle emanetin tevhidi mesaili etrafında tetkikatla meşgul bulunmaktadır. Nazif Beyi dün kendisile görüşen bir muharriri- mize şehrimize mezunen geldiğini söy- lemiş ve tevhit işi hakkında şu izahatı vermiştir: — Tevhit nizamnamesi Devlet şu- râsındadır. On güne kadar çıkacağı mi zannederim. Talimatname henüz yapılmamıştır, Tevhit eylülden itiba- ren tatbik edilecek Emanet muhase- besi ile vilayet muhasebesi birleşecek- tir. Açıkta memur kalıp kalmıyacağı- ni bilmiyorum. Bu bir bütçe ve tasar- ruf işidir. Emanet fen heyetile vila- yet mafıası birleştirilecek değildir. Şe hir meclisine kadınlar da bittabi inti- hap edileceklerdir. Kanun hanımlara- da 18 yaşında intihap etmek, 25 yaşm- dan itibaren de intihap edilmek hak- kını vermektedir. 5 — VAKIT 16 Temmuz 1930 , VAKIT | 15 Temmuz Çarşamba930 | Hariçte dahilde GRİ 0 EE Yk ay eee &y “izan > taso Gİ 2. 1 270 Safer | 1349 Bu geceki Ay ” Z | Güneşin doğuşu: 4,42 — batıyı: 19,30 N Ayın doğuşu : 23.08 — balş : 10,50 “Namaz vakitleri ii İ Sabah Oğln Hkladi Akşam Yatı İmsak İl 249 ız 1616 189 159 227 amım aaa Hava: i Hava bugün açık olacak rüzgârlodos esecektir, i Dün saat on 15 de âzami | | Haber aldığımıza göre kadınlarm intihap edilmek için okuyup yazma bil- meleri hakkında bir kayıt yoktur. İnhisarlardan açıkta kalan memurlar Şeker, petrol inhisarının ilga- sı münasebetile açıkta kalan memurların müskirat inhisarın- daki münhal memurluklara tayin edilmedikleri ve hariçten memur alındığı yazılmıştı. Dün Müskirat inhisarı müdürü Asım B. bir mubarririmize bu haberin doğru apn söylemiş ve demiştir i: yazza$eker peirol. inbisarının, ası, tarihi olan İ Hazirandan itibaren © açılan memuriyetlere hariçten © kimse alınmamıştır, Münhal memurtukların bir Listesi yapılarak Şeker Petrol inhisarı tasfiye hey'etine gönderilmiştir. Açıkta kalan memurlardan bu münhallere talip olanlar bittabi tayin edileceklerdir. Sigortalar komisyonu Sigortalar komisyonu dün ticaret müdürlüğünde toplanmıştır. Içtimaa Darülfünun Fen fakültesi relsi Hüsnü Hâmit Bey de iştirak etmiş ve antre polarla sigorta şirketleri arasındaki ihtilaf tetkik olunmuştur. SATILIK EVLER Ortaköyde Taş meldivende Fıstıklı sokahında 52 nnmaralı üç ev satılıktır. Taliplerin Şirkecide Ebassuvt caddesinde Şark otelinde misafireten mukim Alişan Beve müracaatları. diden borç aldığı 500 liraya mukabil dayin uhtesine teminat irae edilen Fındıklıda dere için- de Hacırecep mahallesinde yağ- hane sokağında 12 eski 14 yeni ukaddema bir bap hane Mim 949, 950, harita No, arsa talibi uhtesinde yüz ne e yüzde beş zam ile SİNE e m üddelle ihalei kat- iye müzayedesine vaz olunmuş- tur. Hududu, sağ tarafı 948 ve sol tarafı 943 yeni numaralı tapu ile mahduttur. 114 arşm 17 parmaktır. Heyeti umumiyesine 300 liraya talip olanların kiy- meti muhiti etiesitii özde ön is a kpesini “mustas- hiben 4-8-30 tarihin hareket 34,5 derece idi. | Radyo: N Bu akşam Ankarada | Sant 19 R. C. orkestrasr. ; 1 — Berliyoz uzertür karnavat ro- (| meh, | 2 — Glazounum: Süvit sopenyana, İl 3 — Grik: andante sonat | 4 — Ldbar dopari eva 5 — Pilon: vals sigan. 6 — Süze marş Amerikan, Saat 20 - 35 ajans haberleri, » 20-$0deCaz Günün müzayede ve | münakasaları A Satılık ev eşyası — Fenerdepa- $ ürikane karşısında 310 numaralı evde ev 9 SERİL, ESMAR : A Pindeder güzel “san'adlar mekte | de saat 14 İİ binde müteşekkil yüksek mektepler mü-? ten 16 ya kadar bizzat veya bilvekâle 929-603 Dosya No.. sile müracaatla malömat ita edileceği ilân olunur. Kesan tera memurlugundan Keşanlı bakkal o Dimitirinin keşan hazinci maliyesine 1720 lira 49 he derce ödemedi- ğinden emvali haczma karar verilmiş olduğundan bülün mal larmı alacaklarını haklarını ve kazancını gerek tahriren ve ge- rek şifahen Keşan icra dairesine bildirmesi tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. Keşan icra memurluğundan: Keşanlı gadara Tanasahi ve biraderi Todorinin Keşanda hazi- nci maliyesine 1680 lira 5 kuruş borçlarını ödemediklerinden em- valinin haczına karar verilmiş olduğundan bütün mallarını ala- | posu $1050 caklarını haklarını ve kazançları- nı gerek tahriren ve gerek şifahen Keşan icra dairesine bildirmeleri | tebliğ makakamına kaim olmak üzere ilân olunur. Fergeh sinemada 17 temmuz perşembe Akşamı büyük. müsamere $, Fahti ve komik cevdet Beyler heyeti temsiliyesi o Anastas bale aynca sinema varyete Fiyatlarda tenzilât. Jandarma imalâtanesi ilânları 1000 ila 1500 Adet sandık kapalı zarf usulile satın alınacaktır | münakasa 22 temmuz 930 tarihinde salı günü saat 14te jandarma imalâthanesinde yapılacaktır. Şartname Gedik paşada imalathane- den verilir. Teklifnamenin tarzı tahriri Şartnamede münderiçtir. istanbul Erkek muallim mektebi müdürlüğünden: 1 — Mektebimizde lise, arta mektep, imam hatip mek- (| tebi o mezunlarından Omesleğe yeniden © gireceklere o münhasır “olmak ve 19 temmuz 930 da başlayıp 4 eylül 930 da nihayet bulmak üzere meslek «A» kursları açılacaktır. Bu şeraiti haiz olanların vesaiki ile birlikte 19 temmuz 930 tarihine kadar her |, gün 10 dan 12 arasında Erkek muallim mektebine müracaatlar, | ii bayat komisyonu mekteplerin erzakı münakasası kapalı zartia S-:14. | A Posta, telefon müstahdiminin eld bise münakasası yeni postane mübay: komisyonunda. & 14 | A Külyosta tahlisiye mebasile iskeleye İf kadar yolun yeniden inşasının kapalı zarfla münakesası.Galata nhum cadde | sinde, tahlisiye idaresi S: I4 A Köbne makineler satışı—tütün in- (| hisiri mübaysat komisyonu (030 A, Hastaneler için Er— şehremaneti levazim müdürlüğü S: 15 | A Sanhk ev eşysu'— Kadıköyünde pazar mahali S: 14 A İstanbul kıtsatı erzakının bir se | nelik nakliyesi münakasasr M.M.V. satın alma komisyonu S: 14 DI A Tiftik ve yapağı satışı — dör. | düncü vakıf Hanı iş bankası emtca de- (J A “5 çuval Riyovil numara beş kah- ve sanşı — İstanbul gümrügü sirkeci i | ambarı S: 1080. dir A Ssulık naş otomobilleri — Şetzade başında Eeyziye solsağında sabık Fey- | ziye gersjında $:10 : A Makima imelânna mahsus maki | ne — Tahtikalede kutucularda mu mara 783 S17, " A Iurda demirler satışı ve köhn eşvaty sıhhiye —3 üncü ko san alma komisyonu S; 16 A 4524 çeki fırın odunu münaka- sası — 3 Üncü ordu satın alma ko- (| misyonu $, 16 “0 Sinemalar : Kk | Alkazar — Kartallar yuvası Beşiktaş Fl” Ölüm perisi | taş Hilâl — Ölüm perisi Ekler — Kazaklar Ni Elhamra — Moskovalı kadın Fransız — Artis aşkı Melek — Çıplak aşıklar K İİ Opera —Pembe köşkün dsrarı | Şık — Hafiyeler kıralı | Süreyya Kadıköy-Porterde bir gece İ R