26 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

26 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

ni — 6 — VAKTT 26 Temmuz 1930 A KEP n TELERAFv.TELEFON d | YAKIT: TELGRAF . Gazi Hz. Başvekilimizi teb- rik ettiler Zozan sulhünün yıl dö- nümü münasebefile ... Ankara, 25 (A.A) — Lozan muahedesinin imzamnın yıl dö- nümü münasebetile Reisicünhur Hazretleri Başvekil İsmet Paşa Hazretlerine atideki telgrafna- meyi “göndermişlerdir: “Lozan muahesinine imzaladı- ğınız büyük günün şerefli hatıra- sını tebcil, bundan duyduğum if- ilharlarımı takdim eder ve mu- habbetle gözlerinizden öperim.,, Reistettmhar Gazi Mustafa Kemal Başvekilimizin cevabi telgraf- Dameleri; Re.sirümhür hözrellerinin Huzurtarına. yülsek Lozan sulhü büyük reisin yeni Türkiye siyasetinde tayin ettiği esas hattm bariz ve vazıh bir tezahürü olduğu için kıymetli- dir. Bu esas hat memleketin haysiyet ve mevcudiyetinin talep ettiği şerniti istihsal için sonuna kadar sebat ve memleketin âli ve ameli menfaatlerine temas etmiyenleri tabii buldular, Realiteleri görmek istidadında o'mayanlarm tılsımlarından ko- rundular. Esas hat hal ve ati için bütün İaymetini muhafaza ediyor. Bu- nu takip etmek şuurunda olan- iaral “tesadüfen Lozanda etmek mevkiinde bulunanlar için olduğu gibi daima iyi tali tecelli etmek mukadderdir. Lozan bü- yük bir eserin ancak bir sayıfa- sıdır. Eseri yaratan ve takip edene merbutiyetimiz ebedidir, aziz ve büyük reisimiz. Başvekil Ismet Dağa çıkan kız Montreal, 24 (A.A) — ingiliz terbiye nazırının kızı Mis Koth- heen Tetvelyan, bütün Kanadayı yalnız başına ve yürüyerek geçtikten ve Roşozlardaki Edit- heavelli dağına çıktıktan sonra bürâaya gelmiştir. Bu dağa kendisinden evvel hiç bir kadın çıkmamıştır. Gandiyi kandırmağa uğraşanlar Poona, 24 (A.A) — Mutedil Hint liderlerinden 2 zat bugün hapishanede (Gandi ile 4 saat görüşmüşlerdir. Liderler Röyter ajansı muhabirine malümatları olan bütün hadiseleri Gandiye anlatmış ve izah etmiş olduk- larını söylemişlerdir. £ Gandi, kendilerine bizzat Motilâl ile Javvaharlal'er (Otevdi oedilmek üzere mektup vermiştir . Berlinde Türk Himayei etfal cemiyeti Ankara, 25 (Telefon) —Berlin- de bir Türk Himayei etfal cemi- yeti teşekkill ederek işe başla- mıştır. Cemiyet bir sene içinde 100,000 lira overerek (OAÂn- karada Berlin Himayci etfali namına bir çocuk paviyonu te'sis edecektir. M. Venizelos Parlak bir surette karşılanacak Ankara, 25 (Telefon) — Birinci teşrinde şehrimize gelecek olan Yunan başvekili M, Venizelosle Hariciye nazırı M. Mihalakopu- los burada samimi olduğu ka- dar parlak bir surette istikbal edileceklerdir. Bu husus için Hariciye vekâ- letine tahsisat (verilmektedir. Misafirlere Maraş meb'usu Mit- hat Beyin Çankayadaki köşkü tahsis edilecektir. Köşkün tefri- şine başlanmıştır. çebklimiğğinkilkm M. Şönör Berlin fahri şehbende- rimizin teberruu Ankara, 25 ( telefon ) -—- Bir kaç gündenberi şehrimizde bu- lunan Berlin fahri konsolosunu M. Şönör bugün Hilâliahmere 5000 ve refikası madam Elizada Himayei etfale 5000 lira teberri etmişlerdir. M. Şönör refikasile bugün öğle yemeğini hariciye konağında hariciye vekilimizin davetlisi ola- rak yemiş, saat 4 de Başvekili- miz tarafında köşklerinde ken- disine hususi bir çay verilmiştir. M. Şönör ve refikası istanbula hareket etmiştir. Japonlar Bahri muahedeyi tetkik ediyorlar Tokyo, 24(A.A) — Imperato- run bir emri üzerine Londra bahri omuahedenamesi (tetkik edilmek üzere husui bir meclise havale edilmiştir. Muahename- nin eylülden evvel tasdik edile- ceği zann edilmektedir. Fırkanın namzetleri Ankara, 25 (Telefon) — Ey- lülde yapılacak olan belediye intihabatında Halk Fırkasma ya- nlı kadınlardan Fırkaca muhak- kak namzet gösterilmesi hususu kararlaştırılmış ve Fırka şube- lerine haber verilmiştir. Bu su- retle Fırka şehir meclislerinde kadın âzalarını da bulundurmağa çalışacaktır. Radyo ile casusluk mu? Paris, 24 (A.A) — Emniyeti umumiyenin telsiz servisi dev- letin menfaatlerine son derece muzır bir radyo keşfetmiştir. 5000 amelenin grevi Lil, 25 (A.A) — Maden sanayii amelesinin gerevi, men- sucat amelesinede sirayet etmiş«- tir. Greve iştirak etmiş olan amelenin miktarı tahminen 5000 Postayı soymutlar Londra, 25 (A.A) — Posta idarehanesinin kamyonu soyul- muştur. Yol kesiciler, bir takım evrakı ihtiva eden çantayı yağ- İ ma ettikleri gibi bin İngiliz | lirası kıymetinde tahmin olunan mücevherleri de (almışlardır. Bundan sonra kamyonu bıraka- rak kaçmışlardır.. HABERLERİ Terfi. “defteri ————— — İsimler tesbit edildi 30 Ağustos zafer bayra- mında ilân edilecek Ankara, 25 (Telefon) — As- keri terfi defterinin hazırlıkları bitmek üzeredir. Bu sene de bir çok zabit ve askeri memurları mız terfi edecekler, bazı mira- laylarımız mirliva olacaklardır. Def ter ağustos nihayetlerine doğru Reisicümhur Hazretlerinin tas- dikine arzolunacak, 30 ağustos zafer bayramında ilân edile- cektir. Vilâyetle Emanet Tevhifnizamnamesi D. Şura sında bu gün konuşulacak Ankara 25 (telefon) — Istan- bul belediyesile idarci hususiye- sinin tevhidi hakkında hazırlanan nizamname devlet şürası heyeti de yarm ( Bugün) sönmeye ediler. Müzakere, nin bu içtimada bitmesi çok muhtemeldir. trenler. Suriyede Bolşeviklik propagandası mi yapıyorlar Ek-Ahram gazetesinin Berut- tan aldığı malâmate göre Berut, Trablus ve Şamda Bolşeviklik propagandası yapmakla maznun beş Ermeni tevkif olunmuştur. | Bunlar bir takım beyannameler dağıtmakla maznundurlar. Hükü- met beyannameleri basan mat- baaları aramaktadır. Filistinde aldıkları malumate göre Mister Klayn namında bir Ingiliz, Haz- reti Yahya olduğunu iddia ede- | rek Mesihin yakında zühur ede- ceğini söylemeğe başlamıştır. Daha evvel bir Yahudi de Mesih olduğunu iddia etmiş, çok geçmeden Buharalı bir Yahudi kadın da ayni iddiada bulun- muştu. Bunları protestan bir rahip takip ederek Mesiblik iddiasında bulunmuş, nibayet Hazreti Yahya olduğunu söyle- yen Mister: Klayn zükur etmiş! Vukuar Yapmayın çocuklar ! Gene iki genç canlarına kıymak cürmünü Son günlerde şehrimizde başlayan intihar salgını dün yine iki kur- ban vermiş ve henüz tahsil ça- vapurunun dip güvertesinden denize atılmak suretile intihar etmiş ve güvertede yalnız mek- tep şapkasile buruşuk bir kâğıda yazdığı küçük bir veda mektubu bırakmıştır. Bu mektupta titrek bir elle yazlı yalnız şu satırlar vardır: * İntihar etmek için kendimi denize atıyorum. , Mektupta isim bulunmamasına râğmen derhal tahkikat yapılmış ve müntehirin Şehremininde vuş ma- hallesinde Camiişerif sokağında 5 numaralı hanede oturan Mül- kiye mektebi talebesinden Fev- 9 uncu Tertip Ağustos ( Büyük Törpyare 930 dad Keşideler, Vilâyet, Şehremaneti, Defterdarlık, Iş, Ziraat ve Osmanlı bankalari mürakıpları ve halk huzurunda yapılır. Büyük ikramiye 30,000 liradır. Herkeşidede çıkan numaralar tekrardolaba konmaz. işlediler Genç yaşında kendi elile ölümü isteyen ve ona kavuşan İkinci bedbaht da Yeşilköyde is- tasyyon caddesinde 32 numaralı evde “sakin Feyziati lisesi talebe- sinden T15“ştaşında Ahmet efen- didir. N Ahmet EF, allevi buzpebep- lerden müteessiren dün elm geçirdiği bir tayyare filintası ile” üst üste kalbine iki daf'a ateş iş ve,.. ölmüştür. Pis her a bila hakkında etraflı (tahkikata © başlamıştır. Fevzi EF.nin intiharıma sebep olarak gizli bir gönül oyunu gösteril mekte ve kendisinin melankloik bir genç olduğu söylenmektedir. Belediye memurunu dövmüş Dün Beyoğlunda balık pazarı sokağında bir hadise olmuş ve Ahmet isminde bir yemişçi cad- deyi işgal ettiğinden dolayı ken- disine ihtaratta bulunan zabıtayı belediye memuru Mümtaz efen- diyi evvelâ dövmliş, sonra yara- lamıştır. Ahmet polisçe tutul- muştur. Piya 1 inci keşide 11 adır. Hi tr İM nod Merkez acentesi Galata Köprü başında Beyoğlu 2302 Şube #centse. Mah- mudiye Hani altinda İstanbul 2740 Bozcaada postası (GELİBOLU) vapuru 26 Temmuz cumartesi 17de idare rıhtımından kalkarak Gelibolu, Lapseki, Çanakkale, İmroz, Bozcaadaya gidecek ve Ça -, İ nakkale, Lapseki, Geliboluya uğrıyarak gelecektir. italya postası (ANAFARTA ) vapuru 27 Temmuz Pazar 1l de Galata rıhtımından kalkarak İzmir, Küllük, Bodrum, Rados, Fet- hiye, Finike, Antalyaya gide- dek ve dönüşte medi; Hr lelerle birlikte Andifli, Kalkan, Dalyan, Mermeris, Küşadası, Çanakkale, Geliboluya üğr- yarak gelecektir. İzmir sürat postası (GÜLCEMAL) vapuru 28 temmuz pazartesi 14,30 da Galata rıhtımından kalkarak salı sabahı İzmire varır ve çarşamba 14,30 da İzmirden kalkarak perşembe (sabahi İstanbula gelir. Vapurda Mükemmel “bir orkestra ve cazbant mevcüttur. Trabzan birinci postası Ni (REŞITPAŞA) vapuru 28 Tem- muz Pazartesi 12 de Galata rıbtımından kalkarak İnebolu, Samsun, Gireson, Trabzon, i Rizeye gidecek ve e Sürmene, Trabzöw Tireh,i- eireson, Ordu, Ünye Samsun, İnebolu, Zonguldağa uğrıyarak gelecektir. Hareket günü yük kabul olunmaz. Mudanya postası 8 (Cuma, Sah) Mudanyaya uğrayarak oOGemliğe Okadar ( Pazar, Çarşamba ) Mudânya- ya kadar saat 9 da ( Cumar- tesi , Pazartesi, Perşembe) Ereğli vapuru tarafından ara- lık postalar Armutluya da —Kösyarak Mudanyaya kadar VE» kul.30 da Tophane Seyri- sent affım, mmdan kalkarlar; örün shtn ” 57 TE Par İsi poe tası yapılmıyacasımi: a lem Sadık zade biraderler Karadeniz Muntazam ve Lüks postası Dumlu Pinar 7727 Temmuz 7 ü PAZAR gi sm mından hareketle Zonguldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Gire- sun, Trabzon, Sürmene ve Rize iskelelerine azimet ve avdet edecektir. Tafsilât Oiçin O Sirkecide Meymenet hanı altında acen- talığına müracaat , Telefon: Istanbul 2134 Vapurlarımız Oher Pazar muntazaman hareket edi « 15'SSEyoğNUL