27 Kasım 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

27 Kasım 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Bi anl ele | (rr EEE “| Belediye tarafından Bomonti binası Lokantacılar Dün fevkalâde bir içtima ya- perak Bomonti meselesini görüştüler Lokantacılar cemiyetinde dün fevkalâde bir içtima yapılmıştır. İçtimada Ankaraya giden heye- tin izahatı dinlenmiş ve bira fi- atlarını indirmiyerek halkın za- Tarıma hareket eden Bomonti müessesesi hakkında alâkadar Mmakamatın takibata başladığı ya bildirilmiştir. Eİçtimadan Sonra Ankaraya giden heyet İzasından Rahmi B. bir muhar- ririmize şu izahatı vermiştir: > “Lokantalardan alınan mak» İN eğlence ve istihlâk vergisinin aldırılması hakkındaki ricamı- “7 Maliye vekâletinin tensip ek bir memnuniyet tevlit etti, Ka- Yan tatbikinde bir çok lokanta- har tablidotu 70 kuruşa indire- lerdir. Fakat bizim asıl şikâyetimiz onti şirketinin piyasâya ta- alk üm ve arpa fiatlarının kilo “şında 10 kuruş birden inms- — mukabil biranm hâlâ ucuz- amasıdır. g Muhterem iktisat vekili Şeref bizim çok haklı şikâyetimizi miyetle nazarı dikkate ala- İstanbul şirketler komiserliği sile takibat yaptıracağını “öylemişti, Vekil B. ayrıca Bo- tinin inbisarı olmadığını ve Maayeei bir sermayedar mü- kat ie derhal nazarı dik- macağını beyan elmiş- gedir Bu meseleyi sade ce- Yet değil halk meselesidir. onuna kadar uğraşacağız. tek tiği âzalara bildirildi ve büyük | kiralandı Bahçesi halka açılacak Yıldız sarayının belediye ta- rafından tekrar isticar için Ma- liye vekâleti ile belediye arasın- dâ cereyan eden muhabere ne- ticelenmiş ve sarayın senevi 2000 lira mukabilinde belediyece ki- ralanması hakkında itilâf hasıl olmuştur. Mukavele yakında i za edilecektir. Yalnız belediye Maryoseranın o Yıldızı kapadığı tarihten itibaren geçen müd- detin kirasını iki bin lira üze- rinden ödeyecektir, Sarayın bah- çesi halka açılacaktır. 32000 lirelik devlet bankası eksiyonu elingosk Ticaret odası meclisi dün fevkalâde olarak toplanmış ve muhtelif meseleleri görüştükten sonra Sanayi ve maadin banka- sma oda bankası teşkili için yatırılan 32000 lira ile devlet bankası aksiyonü satın alınmasını kabul etmiştir. ——em—— 3 aylık matşlar yakında verilecek Üç ayda bir verilmekte olan eytam ve eramil maaşlarının da- ğıtılmasına kânunuevvel iptida- sında başlanması lâzımgelmek- tedir. Muhassasatı zâtiye muha- sebeciliği bordralarn (sür'atle tanzimi için çalışmaktadır. Bu kesirleri de verilecektir. IRTİHAL Bir müddettenberi rahatsız bu: lunan Yenişehir eşrafından mer- hum Atıf beyin haremi Rukiye H. dün akşam vefat eylemiş o- lup, cenazesi bugün öğle vakti Bakırköyünde Çarşı camii şeri- ! fnden metfeni mabsusuna nak- lolunacaktır. $ Şehit binbaşı Vahit B. in zevcesi, şehit yüzbaşı Necmettin B. in valdesi ve Istanbul müddei- şumumisi Kenan B.in teyzesi Nuriye H. , irtihal etmiştir. Ce- nazesi dün ihtifalât ile Üsküdar- da Ibsan'yedeki evinden kaldırı- larak Balorköyde aile ! kalaista” | nına gömülmüştür. Merhumeye mağfiret temenni, Kenan B, & ve nerhumenin bü- tön ailesi efradına taziyet beyan ederiz. Şehrimize bugün de bir Yunan | vodvil heyeti geliyor ie gelen Yunan artist- eti dün akşam ilk tem- 2 ina diler. Türkiyeye ilk içi, “# olan bu heyeti gör- irçok Rumlar tiyatsoyu tit Artistler Istanbul- msil vereceklerdir. Bu gwelki gün gelen Yunan artistleri sabah “İzmir,, vapurile Yunanis- tandan bir Rum vodvil kumpan- yası daha geliyor. Başlarında komik Argoropulos olan bu beyet de Beyoğlunda oyunlar verecektir. ikramiye meselesi Vilâyet Meseleyi Dahiliye veMa- liye vekâ etlerine bildirdi Vilayet hususi muhasebesine ait tedrisat vergisinden 21000 | liranın Defterdarlık memurlarına ikramiye olarak tevzii Üzerine hususi muhasebe ile defter- darlık arasında mühim bir ibti- lâf çıktığını dün yazmıştık. Defterdar Şefik B. ikramiye tevziatının kanun dairesinde ol- duğunu işte bir yolsuzluk olma- dığını söylemektedir. Vilâyet tahkikata (başlamış ayrıca dahiliye ve maliye -vekâ- letlerini keyfiyetten (haberdar etmiştir. Vali muavini Fazlı B, dün bu hususta şunları söyle- miştir: — Biz tahkikata (başladık. Yazıldığı dibi iki daire ara- sında ki ihtilâfı bal için hakem- lik yapacağımız doğru değildir. Biz kanunen bize verilmiş olan salâhiyete istinaden (meseleyi tetkik ediyoruz. Demiştir. Adliyede, Teofanı öldüren, Aslandır! aylıkla beraber bir senelik maaş | Müdü miri sami Br dünkü muhakemede böyle söyledi, eski kararda israr edilmesini istedi Istanbul ağır ceza mahkeme- sinde dün bir müddet evvel Bağlarbaşında bakkal Teofanı öldürmekle maznun Aslanın mu- hakemes'ne temyizden nakzen devam edilmişti, Dünkü celsede, makascı Salâ- battin EF,, ikinci dafa şahit sı- fatile dinlenildikten ve eski ifa- desi ile nakızdsn sonra keşifte | alınan ifadesi telif (o edildikten sonra, muhakemenin tahkikat safhası (bitmiş, müddeiumumi Cemil B., iddiasını serdederek, nakızdan sonra yapılan tetkikat ve tahkikat neticesinde de mar nun lehine tezahür etmiş bir va- ziyet mevcut olmadığına işaret etmiş, evvelce esbabı muhaffife ile verilen on sene hapis kara- rında israr edilmesini istemiştir. Cemil B. ticaret mahkemesin- de ikisi arasında mevcut dava- dan ve kanunun bile tarafeyne » hasım unvanını verdiğinden bah- setmiş, keşif raporuna işaret ederek ,, şahitlerden bir kısmi- nın ifadesinden vak'a yerinde aydınlık olduğu, elektrik ve ha- vagazı lambalarının yandığı an laşılmıştır. Fakat, bir kısmının ifadesine göre, orasının zifiri ka- ranlık olduğunu farzetsek bile, maktul, kendisini vuranı sesin- den, etvarından tanımış ,, olabi- lir. Ölmeden, serkomiser, polis- ler ve diğer kimseler muvacehe- sinde ,, Beni vuran Aslandır!,, demiş, bu sözünü sarahaten tek- rar etmiştir. Ölmek üzere olan bir adamın bu Sözü, asla ihmal olunamaz. ,, Şahsi iddia teşrih olunmuş, maznun vekilleri müdafaa yap- mışlar. bir taraf aydınlığın mev- i cut olduğundan, diğer taraf ol- madığından bahsetmişlerdir. Aslanda, ,, Ben, asil bir ada- mim. Böyle şey yapmam Esale- timi tahkik ediniz! ,, demiştir. 6 Kânunuevvel Cumartesi 13 buçukta karar verilecektir. — - 3— | Virin mi İ ilki bin hediye verilecek | | tadır. Dün ikinci içtima yapıldı 12 Kânunuevvelde yapılacak olan yerli mallarla süslü vitrin müsabakasma ait hususatı tesbit için dün akşam ticaret odasında ikinci bir içtima yapılmıştır. Toplantıda hediyelerin arttırıla- rak S0den ikibine çıkarılması görüşülmüştür, Verilecek hediyeler arasında itriyat, sabun, pudra, vazo, çan- ta, çukulata gibi şeylerinde bu- lunması takarrür etmiştir. Müsabakayı tanzim edecek heyetin reisliğine seçilen şairi âzam Apdülhak Hamit B. sıbht ahvalinden bu vazifeyi kabul et- Polis Haberleri Bir berber Evleneceği bir sırada or- tadan kayboldu ! Söylendiğine göre Beyoğlunda Balıkpazarında berberlik eden Agop efendi evelki gündenberi ortadan kaybolmuştur. O gün dükkâmna gelerek eski elbise- lerini giymiş ve bir daha görün- memiştir. Bir rivayete göre o Agop Ef. son günlerde evlenmek üzere bulunuyordu. Bu münasebetle etrafa bir hayli borçlanmıştır. Zabıta gaip berberi aramak- “Hükümet esrarını ifşa Bir yazıdan dolayı müddei umumilikçe açılan dava, mahkemeye verildi “Hür gazete, de neşredilen Kürt “isyaniha dâir “bir yazıdan dolayı müddei umumilik takibat yapmaktadır. Birinci umumi müfettişlik tah- rirumuru müdürü iken vazifeten kendisine tevdi olunan hükümet esaslarını ifşa ettiği noktasından Muzaffer B. aleyhine açılan da- va, altıncı müstantiklikce tetkik edilmiş ve muhakeme kararile İstanbul ikinci ceza mahkeme- sine gönderilmiştir. Kânunuevve- lin 24üncü günü muhakemeye başlanılacaktır. Yeni bir tamim Hakim olmak istiyen hukuk mezunlarının mahkemelerde 6 ây zabıt kâtipliği yapmak mecbu- riyetinde bulunduklarını tamim etmiştir. Talipler münhal bir yer bulamadıkları takdirde fahri ola- rak çalışacaklardır. Avukatlar kanununun tadili için bir proje hazırlanmaktadır. Buna göre hukuk mezunları staj müddetlerini mahkemede yapmak istemezlerse bir avukat yanında geçirebilecekler, bu suretle hâ- kim olmadan avukat olabilecek- lerdir. “Yarın,,ın daveları Istanbul üçüncü ceza mahke- İ mesinde dün “Yarın, gazetesi» nin biri belediye, biri avukat Sadi B. tarafından açılmış iki davası vardı. Bu davalardan bi- rinde, tebligata rağmen muha- keme günü mabkemede hazır bulunmıyan Arif Oruç B. in, ih- zaren ceslbi kararlaşıtılrmıştır. Dün karar mucibince Arif O- ruç B., mahkemede hazır bülun- muş, gazetenin ikinci cezadaki i bir davasile birleştirilmek üzere üçüncü cezadaki davalar oraya gönderilmiştir, VAKTT 27 Teşrinisani 1930 — | (© Garip bir haber | Minarelere radyo Bir Bulgar gezetesine göre oamilerde telsiz tertibatı yapılecek, ezan bu suret- le okunacakmış | Bulgarca Otro gazetesinin ver- diği bir habere göre güya Istan- bulda Ominarelere radyo ta kılması tasavvur olunmaktadır. Sesi güzel ve kuvvetli bir müez- zinin merkezi bir camide okuya- cağı ezan radyo vasıtasile diğer camilere verilecek imiş. Istanbul- da radyo cihazı Ayasofya cami- inin bir minaresine konacakmış. Vakıt — Bu haberin Bulgar muharririnin hayalhanesinden çık» mış bir tasavvur olduğunu zan- nediyoruz. Fennin bu vasıtasın- dan herşey de istifade fena bir- şey değilse de şimdilik bunun | nabemahal olduğunu zannediyo- İ yoruz. Cemiyetlerde; Balıkçılar cemiyetinde idare heyeti seçilecek” Balıkçılar “cemiyetinin bugün se nelik kongresi yapılacak ve yeni idare heyeti seçilecektir. Diğer taraftan hü. | kümet balıkçılığımızın inkişafı için da ha dört mütehassis getirecektir. — —- Gayri mübadillere tevziat başlıyor Gayri mübadiller cemiyeti ikinci re isi Celâl Bey dün Ankaradan gelmiştir. Kendisi 62500 liranın gayrimübadillere tevzii için talimatnameyi de beraber getirdi. Yarından itibaren listeler tet- kik edilecek ve bir hafta sonra gayri- mübadillere ©“; 2 nispetinde tevziata başlanacaktır, o —— | Yarın gezetesi sahıbi ile tahrir müdürleri erasında Yarın gazetesi tahrir müdürleri Su at Tahsin ve Fahri Kemal Reyler ga zete sahibi Arif Oruç Beyle bir ihtilâfı müteakıp gazeteden çekilmişlerdir. Bu ihtilâf üzerinde iki taraf ta biribirinin tumümen aksi iddialarda b: -nmakta- dırlar, Arif Oruç Bey dünkü gazetesinde bu (çocukları) sözünü dinlemedikleri i İçin azlettiğini yazıyordu. Suat Bey ise bu neşriyata şu mek» tupla mükabele etmektedir: Yakıt gazetesi müdürlüğüne Muhterem efendim, Bir takım faziletsiz insanlar tara fından yekdiğeri aleyhine sahsi kin ve menfaat saikasile tanzim olunarak uy. durma imzalarla matbaaya gönderilen her nevi şikâyetname ve ihbarnamele- rin tetkik ve fahkikine lüzum görük meksizin aynen gazete sütunlarına geçirmek hususuuda Arif Oruç Beyle vatandaşlık hukukunun feci bir suret- te haleldar edilmesine taallük eden bu mesele üzerinde aramızda geçen müna- kaşalardan sonra fikirlerimin ademi Ikabulile karşılaşmak dolayısile Yarın İgazetesi tahrir müdürlüğünden çekil- İdim. Bu münasebetle bana muğber o İlan Arif Oruç Bey çocukça bazı isnat larda bulunmaktan kendini alamadı. Neşriyat külliyyen hilâfı hakikattir. Tarafımdan kâtibiadil tarafından pre testo edilecektir. Neğredilmesini temen ni ederim efendim.