28 Kasım 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

28 Kasım 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

istiyor? Foks sesli Utanbulun bâzı dilencileri ve çirkin manzaraları İaptettiği yazılmıştı, yaptığımız tahkikatta şun- ları öğrendik: Foks sesli filim gazetesi evve- AÂyasofyada camiden çıkan VE meydan kahvelerinde oturan- resimlerini almış, sonra E- Sultan camisinde güvercin- v Sultan Selimde de bir sesini ve resimlerini zaptet- Büştir, Bu işler yapılırken Foks filim leri ile beraber Vilâyet sakamı hususi kâtibi Ekrem iy de beraber bulunuyordu. amaaa Türk fakiri Türk o fakirlerinden Yy, Belçikadaki Anvers “zisinde hünerlerini gösterdik: b Sonra İstanbula gelmiştir. bey, Şehzadebaşında Fe- sinemasında oyunlar vere- filim gazetesinin yz sene zarfında bareme vedilmeleri lâzımgelmekte- iliâyet bu hususta hazırlı- Yapmıştı. Fakat barem cet- Beniz tasdik edilmediğinden in eski hesap üzerinden Heye deyam ediliyordü.Son e Muvazenei husuşiyeden alanların maaşlarından ka- "Sgisine tekabil edecek in tevkifi için dahiliye nl sn gelen bir emir mu- t İefgi, rasında muhtelif suret- Sn, .*dilmiş ve hayli heye- Dae İp olmuştur. ak, Mallimler bu meseleyi aye, etmek özeş4 birlikte VE uzun müzakere- yerlerini alırken | İn Mihallimler” Böremden istifade edemiyecekler mi ? O (üzeri bir karar İİ bankası Sıkıntıda olan tüccarı tazyık etmiyecek Izmirde bulunan İş bankası umum müdürü Celâl B. Izmir gazetelerine beyanatta bulunarak demiştir ki: — Izmirin iktısadi vaziyeti ge- çen seneye nazaran daha iyidir. Senebaşı münasebetile hesapla- rnı kâpatan ve bilânço yapan tüçcardan sıkıntılı vaziyette olan- ları Iş bankası taabhütlerini ifa için tazyık etmiyecektir. Diğer bankaların da ayni suretle ha- | reket edeceklerini tahmin edi- yorum, Küçük bankaların birleşmesi haberini memnuniyetle karşılarım Küçük bankalar “füzyon, u Av- rupa ve Balkanlarda çok tecrü- be edilmiş ve daima iyi netice- ler vermiştir. Teşkilât heyeti faaliyetine devam ediyor Halk fırkası Istanbul teşkilâ- tını tetkike memur heyet evvelki | gece Fatih kaza merkezine gi- derek meşgul olmuş, nahiye he- yetlerile ocak reislerinin iştirakile bir çtima yapmıştır. Bü içtima hakkında teşkilât heyeti reisi Ali bey dün şunları söylemiştir: — “Nahiye heyetlari ve ocak reislarinin iştirakile içtima edildi. Mahallelerin teksifi hakkında | fikirler alındı. Kongraya hazırlık için görüşüldü. Kongralar bu hafta toplanmağa başlayacaktır, Bir ay sonrada vilâyet kongrası toplanacak vilâyet teşkilâtında bir değişiklik olmıyacaktır.,, iliyei Asm yestle Duyeğlu kazası merkezinde tetkikatına devam etmiştir. Bu sabah Üsküdara gidilerek umumi bi: .çlima yapılacak öğle- den sonra Kadıköy teşkilâtı tet- kik edilecektir. muallimler foplanarak bu meseleyi görüştüler den sonra vaziyetlerinin tasrihi için Başvekâlete, Maarif vekâle- tine ve diğer makamata müraca- at etmişlerdir. Içtimadan sonra bir muharri- rimize birlik reisi Hâmit Bey şu sözleri söylemiştir. Biz muallimler bareme ya gir- dik veyahut girmedik. Bareme girdiğimiz kabul olunduğu tak- dirde tevkifat yapılması gayri kanunidir, Bareme girmemiş isek eski hesap üzerinden © alacağımız maaşlardan yeni bir yüzde be- şin kesilmesi mükerrer bir tev- kifat teşkil eder ki buda gayri kanunidir, makamı aidine müra- | cat etmekle yazifemizi yaptığı- mızdan, haksızlığa meydan veril- miyeceğine kaniiz, İ Terkos şirketi İ Himit Bey Damla damla su yığın yığın altın ——— Müdürün beyanatına belediye cevap veriyor Şehir meclisinin terkos hakkm- da ya fesih veya iştira kararı verdiği malümdur. Bu kararın terkoş şirketince hayli telâşı mur! cip olduğu söylenmektedir. Dün | şirket müdürünün bir gazetede bu karar ve terkos işi hakkında uzun bir beyanatı çıkmıştır. Ter- kos O müdürü bu beyanatında | şirketin senlerdenberi hissedar- larına yüzde yanm temettü tev- zi edebileceğinden şu teşkilâtın- ın tevsii noktasında halkla müt- tefik olduğundan fakat bununu için yeni bir mukaveleye ihtiyaç olduğundan, işin yeni bir şirkete | verilmesinin, yeni teşisata Jüzum noktasından su ücretlerinin pa- balandırmaktan başka bir netice vermiyeceğinden bahsetmiş bu arada mukavelenin 24 sene son- ra biteceğini, fakat hükümetin isterse 1932 senesi sonunda ya ni iki sene sonra tesisatı satın glabileseğini iddi. etmiştir, Dün bu bususta belediye reis muavi- ni Hâmit beyle görüştük. Hâmit bey mukavelenin bitmesi için iki sene değil altı ay olduğunu işaret ederek şunları söylemiştir: | — Bizce terkos şirketinin fazla veya eksik temettü vermesi ga- ye değildir. Mesele şirketin hal kın suyunu temin etmesidir. Hal- buki terkos bunu hiç bir vakit | yapmamıştır. İ Emanet erkânından bir zat ta; | —Bu şirketin mülevves göl Seyunu damla damla halka verip yiğinla kasasına altın akıttığını bilmiyen kimse kalmamıştır. De- miştir. —— m. Muhtelit mübadelede Etabli listesi Istanbul vilâyeti, muhtelit müba- dele komisyonuna, etabli rumla- rın isimlerini gösterir bir liste vermiştir. Fakat bu Jistede ancak pek cüzi esami vardır. T. Kâmil B. eyileşiyor Tevfik Kâmil Bf. boğazından küçük bir ameliyat olmuştur. Sıh- hati iyileşmektedir. Yarın vazi- fesi başına gelmesi mubtemeldir. Etabli vesikaları Istanbulda bu güne kadar ve- rilen etabli vesikası adedi evvel- ce verilenlerle beraber 33000 kadardır. Buna mukabil Garbi Trakyada 23000 vesika veril- miştir, Giritli muhacirler Giritli muhacirleri getirecek olan vapur bu sabah Hanyadan kalkmıştır, Evvelce adetleri 200 tahmin edilen muhacirler ancak 75 kişidirler. Sevim vapuru önce Urlaya gidip karantine bekliye- cek sonra Küllüğe muhacirleri çıkaracaktır, Halka vardım Bütün yardımlar bir elden toplanacak, mühtaçlar hayır müessaselerine tovzi edilecek Aldığımız malümata göre şeh- | nmizde (Halka yardım) adlı bir müessese kurmak için Halk fır- kası ve belediye tetkikata baş- lamişlardır: Bu hususta şehir meclisi aza- sından doktor Galip Hakkı B. tarafından azalara bir teklif ya- pılmış ve bütün yardımlar bir elden toplayarak her yardım müessesesine ve mühtacine bun- dan bir kısım vermek için böyle bir teşekkülün çok faydalı ola- | cağı bildirilmiştir. Doktor Galip Hakkı B. dün kendisile görüşen bir muharriri- mize teklifi hakkında şu izahatı, vermiştir: — Bu müesseseler şehrimizde teşekkül ettiği takdirde ber ma- halle ibtiyar heyeti (Halka yar- dım) altında yalnız bir şekil ia” ne toplarlar, bu halde her ma- halle ve nahiye, kazada Hilâli- ahmer, Himayeietfal ve sair namlarla iane toplamağa çalışan- lara ihtiyaç kalmaz, teşek- küllerin idare masraflarile emek- ler de kazanılır. Bu toplanılan paranın bir kısmıda yardım yurtları olmıyan yerlerde (halka yardım yurtları) tesisile iane ve- ren mahallerin yoksullarına ve bilhassa muinsiz asker ailelerinin mübrem ihtiyaçlarına sarfolunur, diğer kısımları da yardım işleri- nin merkezlerine tevzi edilir. ,, Bu halka yardım işi yerli ve ecnebi kumpanyalara, © ticaret müesseselerine, mekteplerde teş- mil edile bilir, Bunun için ayrıca zırlanmıştır.,, Bu Tekir bütün azalar arasında çok müsait kar- şılanmıştır, şehir meclisinin içti- mamda görüşülecektir. — m Muhsin - Naci beyler Aresındeki davalar devam ediyor Muallim Muhsin B. tarafından Naci İpekçi B. aleyhine açılan darp davasının Beyoğlu birinci sulh ceza mahkemesind rü'yetine başlandığını ve Muhsin Beyin açtığı hakaret davası hnkkında istintak dairesinden istilâmda bulunulmak Üzere muhakemenin kaldığını yazmıştık. Dün ayni mahkeme Naci B. in Muhsin Obey © aleyhine açtığı hakaret davasını rü'yet etmiş, muhakemeyi Muhsin beyin açtığı davanin talik edildiği üzere bı- rakmışlır. Iki dava, kânunuev- velde birlikte rü'yet olunacaktır. Şoförler —— Intihepla rını gene tehir ettiler Şöferler cemiyetinin idare be- yeti intihabı dün yapılacaktı. Henüz hazırlıklar bitmediği için bir hafta sonraya tehir et- mişlerdir. Halk dostu Yakında Halk Dostu namjle bir gazete intişara başlıyacağı baber alınmıştır. Henüz ne günü intişar edeceği bildirilmeyen ba yeni arkadaşa şimdiden muvaffa- kiyet temenni ederiz. Etıbba odasındaki iştima Etibba odası idare heyeti, dün toplanarak odanın dahili işleri © etrafında © müzaharatta bulunmuştur. Oda haysiyet divanı, gelecek hafta içinde toplanacaktır. 3 — VAKIT 28 Teşrinisani 1930 see Şehir meclisinde teklif | | (Zaruret yazdan Necip Nafi Bey Bir gaybubet Bir tıbbiyeli genç 12 giindür meydanda yoktur Haber aldığımıza göre tıbbi- yenin son sınıf talebesinden Ne- cip Nail bey oniki gündenberi ortadan kaybolmuştur. Bunun #e- bebini kimse bilmemektedir. Yal- nız söylendiğine göre tahsilini zaruret içinde ikmale çalışan Necip Nail beyin halinden çok müteessir olduğu ve son günler- de bedbinliği rk anlaşılmak- tadır. Gaybubetine takaddüm «- den gece Ankaradan bazı ma- kamata telgraflar çektiği ve ar- kadaşlarına bir şey rica ederken “bana son hizmeti yapınız. tar- zında sözler söylediği tesbit e- İ dilmiştir Necip beyin Izmirde Basmaha- nede oturan ve askeri kayma- kamlığından mütekait olan pede- ri Mustafa Sıtkı beyden birkaç gün evel Yurt müdüriyetine bir mektup gelmiştir, Sıtkı bey de mektubunda oğlundan mektup alamadığından bahsile-tenvir g- dilmesini rica etmektedir. Necip beyin intihar ettiğinden şüphe edilmektedir. M. Rekovski Macar ticaret müsteşarı Ankaradan döndü Macar ticaret müsteşarı M. Rekovski dün Ankaradan avdet ederek ekspresle Budapeşteye gitmiştir. M. Rekovski, Ankarada açı- lacak olan ziraat sergisine Ma- caristan hükümetinin iştirak ede- ceğini söylemiştir. Sergiye Ma- caristandan beş vagon teşhir e- dilecek alet ve eşya gönderecek olan Macar hükümetine Anka rada 1200 metre murabbaı yer- hazırlanmıştır. Adliyede, Tevkifane ve hapisane müdürleri Istanbul ağır ceza mahkeme- sinde dün tevkifane ve isane müdürü Ziya ve Halis B. lerle | bazı memurların vazifeyi suiisti- mal maddesinden muhakemele- rine devam olunmuştur. Dün mahkemede bazı şahitler dinle- nilmiş, muhakeme şahit celbine i kalmıştır. İdam mahkümunun nak- zen muhakemesi Sebze halinde iki bahçevanı öldürmekle Omaznun OArnabut Sabri, Istanbul ağır ceza mah- i kemesinde idama mahküm ol muş, Temyiz, bu kararı bozmı yeniden yapılan muhakeme gi cesinde müddei umumi, eski ka- rarda israr edilmesini istemiştir. Dün karar verilecekti, Fakat heyette tebeddül olduğundan, eyice tetkikat yapılmak üzere, karar başka güne bırakılmıştır.