29 Kasım 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

29 Kasım 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

— I4 üncü Yil No. 4631) 29 Hariciye Vekilimiz Romada mülâkatı çok mühimdir İtalyan gazeteleri diyorlar ki: “İtalya, | Gazinin şahsında kendisine lâzım i olan yeni fikri ve kudretli reisini : bulan Türkiyenin itilâsını alâka ve | muhabbetle takip etmektedir. ,, teknik noktalar hakkında muta- bakatı efkâr mevcut olduğunu tespit eylemişlerdir. M. Grandi, Tevfik Rüştü beye iadei ziyaret eylemiştir. M. Musolini, Venedik sarayın- da Tevfik Rüştü beyi kabul ederek 40 dakika kadar görüş- müştür , çok hararetli makalelerle Tevfik Rüştü beyin muvasaletini yaz- makta ve müşarünileyhin fotog raflarını neşreylemektedir. Tek- mil gazeteler, Türkiye - italya münasebatının iyiliğini kaydet- tikten sonra, Italyanın iki Bah- risefit memleketi arasındaki mü- nasebatı kat'i bir surette tavzih eden itilâfnamelerin bir mukad- demesi olan Musolini - Tevfik Rüştü -Mihalokopulos arasındaki ARAR Mir liktir Matbuat, yeni Türk - Yunan itilâfından dolayi sevinç izbar ederek bu.itilâfın Avrupanın son senelerdeki en mühim vakayi- inden birini teşkil ettiğini müt- tefikan yazmaktadırlar. Jurnale Kıralı Hazretleri Roma, 27 (A.A.) — Türkiye irice ekili Tevfik Rüştü B. M. Grandi bir saattan fazla samimi mülâkatları esna- Düsmda iki memleket arasındaki | d'ltalia diyor ki: da arebatın mes'ut inkişafından | (o Mütekabil itimat ve teşriki yi izharı memnuniyet ederek,| mesai'arzusuna istinat eden Tür- ye ve İtalyayı alâkadar | kiye Italya münasebatı temamen muhtelif siyasi ve ıktisadi | ve memnuniyetbahş bir şekilde- Seleleri tetkik etmişler ve |(Alt tarafı dokuzuncu sahifede) Pazartesiye başlıyacak ve kısa müddeti sürecek bir tefrika... Bir bakıma roman... Birbakıma hakikat... Herkesin çalıştığı saatlerde uyuyan, herkesin uyuduğu v- PEŞ; santlerde çalışan bir zümre vardir yalarım hayatları bir sırdır. Yaşadıkları mahallede kendi- kayaç başka hiç bir yabancı yoktur. Bu serlâvha altında akika iniz yazılar tamamen yaşanmış ve tanıyacağınız şahıslar ça, Sim bilir, belki de Gardenbarda, Bi-Ba-Bo veya Türkuvazda | Nace dünü bu kadın, tramvayda yanınızda . oturan bu erkek İ rını anlatszağımız kimselerdir. T. Rüştü B. - M. Musolini | / rabıtalarım iâyezaldir,, | Kemale Anvarada ihtıfal yapıldı Moskovada mühim bir muhakeme (Sinci seyıfada) Namık Teşrinisani 1930 Cumartesi Sayısı p Kuruş Vi Tahakkuk Etmiyen Bir. Şayia iciefi | Güya Halk fırkası üç grupa ayrıla- Reisicümhur Hz. cak ve bunlara Kâzım Pş.ile Ali ve diyorlar ki: Mahmut Esat B.ler reis olacaklarmış “Halk Fırkaşsına olan Bu şayia alâkadarlar tarafından tekzip ediliyor “Bidayettenberi beraber ça- lıştık, nihayete kadar hep beraber çalışacağız, Trabzon, 28 (A, A.) — Reisi- icümhur Hazretleri bugün öğleden sonra 14 te Cümhuriyet Halk fırka- amı teşrif ederek fırka azalarını ka bul buyurmuşlar ve memleket işle- Roma, 27 (A.A.) — Matbuat | barbi filimnin cemiyete verilmesi iç İri ve umumi meseleler üzerinde u- zun müddet görüşüp konuşmuşlar- dır. Gazi OHazretleri Cümhuriyet! Halk Fırkasının ve bu fırkanın | i tinat eden hükümet- an ve faaliyet istika- metlerinden bahsetmişler ve bu ic- raatın isabet ve memleketin ihti-| Iyaçlarına ve âli menfaatlerine te- vafuk ettiğini tebarüz ettirecek bir muhalif teşekkül mevcut olmadığı» na işaret ederek bu vaziyet karşı- sında nasıl bir hassasiyet ve teyak- /kuzla çalışmak lâzimgeldiğini izah buyurmuşlardır. İ Reisicümhur Hazretleri banisi İve reisi bulundukları Cümhuriyet| Halk Fırkasile olan rabıtalarmın| lâyezal olduğunu bir daha tekrar (Ak tarafı dokuzuncu sahifede) Mahmut Esat B, Kâzim Pş. Ali B. Dünkü akşam gazetesinde | B. bulunacaktır. Sollar mecliste Ankaradan alınmış şöyle bir | müfrit, merkezler mutedil, sağlar telefon haberi vardı: muhafazakâr vazifesini görecek- “C.H. fırkasının sol, merkez | lerdir. Üç grup da ayni fırkaya sağ namlarile üç grupa ayrıla- | merbut olacaktır. Meb'uslar gu- cağı hakkında kuvvetli bir şayia |ruplara iltihakta serbest bırakıla- çıkmıştır. Bu şayiaya göre sol | caklardır. grupun başında sabık Adliye Bu haber hakkında ne düşün- vekili Mahmut Esat B., merkez | düğünü öğrenmek üzere kendi- grupun başında B. M. Meclisi | sine müracaat eden bir muhar- reisi Kâzım paşa, sağ grupun | ririmize elyevm şehrimizde bulun- başında da Afyon meb'usu Ali | makta olan Afyon meb'usu Ali — > > Siki arı söylemiştir. “Harp manralleri KUüğresi “yuratrata elde İ “Böyle Na şeyden haberim m SEE amam EE A yoktur ve bu haberi nabemevsim addediyorum. Çünkü Gazi Hz, hâlen (o seyahatte © bulunduk- ları gibi hemen bütün meb'uslar da dairei intihabiyelerindedir, Ve henüz fırkanın umumi kongresi de toplanmamıştır. Bundan dolayı ba şayia mevsimsizdir.,, Dün sabahki (gazetelerden biride meb'usların dairei intiha- .Bakınız salon toz içinde, bu yakışır mı ? « Geçen'erde Bulgar kıralı nazırlardan evel, harp i malüllerinin ellerini sıkmıştı, bugün burada li bir “ek hükümet rüknü yok 1» İ biyelerine fırkanın meb'us inti- Türkiye Har, EDE eme | habatında kazanabilmesini temin malâlleri Cey F İ için gittiklerini yazmıştır. Bunun yetinin senelik © hakkında da Ali B. şunları söy- kongresi —odün lemiştir. Darülfünun kon- “ Buna cevap vermeğe bile | ferans salonunda lüzum görmem. Daha meb'us yapılmış içtima intibabına bir sene var kongre hararet ve mü- yapılmadan evvel bu iş içinde nakaşa — içinde uğraşılamaz. Meb'usların ne için dört buçuk saat dolaştıklarını gayet çok olarak sürmüştür, söyledik. Verilen haber doğru Kongreye muh- değildir.,, telif vilâyet mer- Meclis re simiz diyor ki kezlerindeki şu- Ankara, 28 (Telefon) — Halk belerinden mu çeş ” | fırkasının üç grupa ayrılacağı vaffakiyet telg- Malüller kongresinden bir intiba ' bakkında Istanbul gazetelerin- Ne Bİ “rehilerden de ee KR sanmam Pazartesi ! rahhaslar iştirak etmiştir. . Günü Celseyi evvelâ reis Cevdet Ke- rim B. açmış ve muvakkat riyasete Bekir Sıtkı B. in tihap (edildikten (o sonra idare ve hesap raporu okunmuştur. | Bunda gösterilen faaliyet zik- redildikten sonra cemiyete men- faat temini için Yalova kaplıca- ları arasında otobüs (işletme hakkile yeni yapılan istiklâl | Ankarada teşebbüsat yapıldığı kaydediliyor. Bunların tâkibi ile 16 mart gününü malüller: günü ittihazı yeni heyetten temenni olunuyordu. (Ah târafı dokuzuncu aa hi fe de ) | gm Yeni Müsabakamız Başlıyor Kadın çehrelerine dikkat edenler bu müsaba- kayı kazanacaklardır