November 30, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

November 30, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Istanbullulara Müjde: Tr eN | FALAN BAŞ VEKİLMİN Türk BAş muzarar- | Trabzondan Istanbula ... Türk © milletini büyük dehasile terakki ve taali Yoluna sevkeden büyük © yeisiniz Gazi O Hz. rine bür met lerimin İblâğını rica e- ederim. 1k #rusolın! Cenaplarının bir neykei, Roma, 28 (Telsiz telgrafla) — 'ya Başeekili M, Musolini bu- Venedik sarayında Tevfik atü beyle birlikte buraya gel Miş olan (Vakıt) baş muharriri Asım, milliyet baş muharriri yah mut, akşam baş muharriri €cmettin Sadık beyleri kabul iş ve kendilerile yaplığı sa- Mimi hasbıhalde ezcimle de iştir kiz e. Türk milletini büyük dâ- e terakki ve töali yoluna keden büyük reisiniz Gezi etlerine İiymetiçrinlin iblö- rica ederim. Kalya lili ğum vE. aâsında LU Him İsmet paşaya ve bütün milletine (muhabbet - ve İarımı yazmanızı da rica Sderim. Türk milleti, maddi vi. sahalardaki terakkiyalını büyük alâka ile takip edi- an başlıyor! Yarından itibaren gazete- birinci sayifasında kadm eri görmeğe başlayacak- Dn resimlerin herbiri bir manayı ifade edecektir. resimlerin altında birde ma kupon olacaktır, ve resimden ve mana sn oraya yazıp birik- müsabakanın sonud- da bize küler göndereceksiniz. kura İn hediyelerinizi tak- cevabınız muvafık ise deceğiz ad listelerimizi yakında nay €ceğiz. İçinde çok öru- Ve Cazip olanları vardır. 14 üncü Yıl No. 4682 vi ire ne zekâsile bayretl bakir Müsabakamız yarın başlıyor, iştirak ediniz 30 İsmet Paşaya ve bütün Türk mil- letine muhabbet selâmlarımı da ve yazmanızı rica ederim.Türk milletinin terek kiyalımı çok bü. yük bir alâka ile takip ediyo rura, yotum, Muktedir idare adamla- rınızın devamlı ve muntazam mesaisi memleketinizi mmütema- diyen inkişafa doğru götürmek- | tedir. Yakın atide Türkiyeyi çok parlak bir istikbal bekliyor. Bunu s'ze kat'iyetle söyliyorum. | İtalyann dostluğundan emin ola- bilirsiniz. Ben iki yüzlü adam değilim sözümde duran adamım, dostunuzun deyince daima dost i kalırım. Esasen Türkiyede Italyayı ayı- ran sene SEA EEE VE8 08 ELE Bir Trüp Dün şehrimize yeni bir Yunan , Teşrinisani. 1930 Pazar © Sayısı ö ) Kuruş Büyük Münci Trabzundan şehrimize müteveccihen hareket buyurdular I o Trabzondan ran biç ran biç bir ibilaf noktası kak, ibtilâf noktası kal mamıştır. Bilâkis iki memleketi birleştiren Oo menfaatler vardır. istikbalde iki memleketin iktisadi ve siyasi sahada birlikte yapa- cağı işler vardır.,, Sözlerimin yakında filiyata in kılâp ettiğini bizzat göreceksiniz. Dost milletin büyük ve muktedir şefinin görüşleri meb'uslarımız üzerinde çok iyi bir inhba bı- rakmıştır. nesne 91 1079009158 8900831 rr v0 AAAVA GA daha temsil heyeti geldi M. First matosamızda Muhsin Fransız tiyatrosr *a oynamak üze re dün sabah şehrimize yeni bir yunan tiyatro trupu daha gelmiştir. Bu heyetin başında Argiripulos ve First gibi tanınmış ve kuvvetli artist ler vardır. M. First fransız tiyatrosundan ziya- de alman tiyatro mektebine mütemayil dir. Heyetin repertuarında bunun için daha ziyade şimal edebiyatına ait pi- | vesler görünüyor. Bu heyetle beraberi şehrimizde iki Yunan heyeti bulunu- yor. Odeon tiyatrosunda oynıyan he yet her akşam muvaffaluyetli temsil ler vermektedir. Dün akşam da, Fran- sız tiyatrosunda Argiropulos heyeti | temsillerine başlamıştır. Dün akşam, matbaamızı yeni gelen heyete mensup san'atkârlardan yukar- da işaret ettiğimiz M. First ile Darül. bedayiden Ertuğrul Muhsin, E. Galip ve Fransız tiyatrosu müdürü M. Ardi- ie ziyaret ettiler, ! Heyetin kıymetli san'atkârlarından M. First matbaamızı ziyaret etmiştir ve Galip Beylere bir serada Ertuğrul Muhsin Bey, M. Firsti 1905 senesindenberi tanıdığını ve ken- (Alt tarafı 2 inci sayfada) Dişlerinize dikkat edinizl,. Dişler sihhat üzerinde mü- bim surette tesir yapar. Dişle- rinize dikkat ederseniz sihha- tinizi kazanırsınız. Kıymetli diş tabiplerimizden Suat Ismail B. bugünden iti- baren gazetemizde büyüklerin ve küçüklerin dişlerini nasıl muhafaza etmeleri lâzım gel diği hakkında faydalı yazılar yazmıya başlıyor. Bunları ta- kip ediniz. bir mancara Trabzon, 29 (A. A.) — Reisi- cümhur Hz. ile refakatlerindeki zevatı hamil Eze vapuru saat 16 buçykta Istanbula mütevec- cihen Trabzondan hareket eyle- miştir, Trabzondan hareket Trabzon, 29 (A. A.) — Reisi- cümhur Hz. bugün saat 14 bu- çukta. refakatlerindeki zevat ile ve halkın alkışları arasında Ege vapuruna geçmişlerdir. İskelede halk namına kendilerini selâmet- liyen bir nutuk söylenmiştir. yn VR, Salih. paşalar, vali, Gazi ey el e teşyi etmişlerdir. Halk motörlerle vapurun etrafında do- laşmaktadır. Gazi Hz. doğru Is- tanbula bareket etmişlerdir. Gazi Hz.nin halka selâmı Trabzon, 29 (A. A.) — Reisi- cümhur Hz. Karadeniz seyahat- leri münasebetile Erzurum, Rize, Ordu, Gireson, Sinop, Zonkul- dak vilâyetlerine birer telgraf göndererek selâmlarının halka iblâğını emir buyurmuşlardır. Ordunun tazimleri Trabzon, 29 (A. A.) — Reisi- cümbur Hz. dün akşam Trab- zona gelen ordu müfettişi İzzet- tin paşa Hz. ini kabul buyurmuş- lardır. Müşarünileyh şahıslarının ve mıntakasındaki kıtaatın tazi- matım Reisicümhur Hz. ne ar- zetmiştir. Evelki gece Tiyatro- pa teşrif ederek halk asında ir opret temsilini temaşa bu- yuran Gazi Hz. dün gece Nec- miati kulübü gençleri tarafından Türkocağında verilen (konseri dinlemişlerdir. | Gazimiz Geliyor! Tefrikamız Yarın Başlıyor Hayatta bazı erkekler ve kadınlar vardır ki onlar için; — Bunlar hasıl yaşar? diye sorar ve onların hayatında mutlaka bir sır ararsınız? İşte (Asmalımesçit 74) tef- rikası Beyoğlunun o kabil çeh- relerinden behsedecek, onların hayatında hakikatte olup geç- miş sırları anlatacaktır. Bu tefrika bir bakıma göre bakikat, bir bakıma göre ro- mandır! Yarın başlıyor .. Uç grup Henüz bu hususta müs- bet bir şey yoktur Ankara, 29 (Vakı) — Meclisin üç guruba ayrılacağı haberi et- rafında muhtelif zevatla temas- lar yaptım. Ekseriyeti teşkil eden fikre göre meclis içinde üç gurubun teşekkülü imkânsız- dır. Çünkü bizim geek müm kün olduğu kada ri soldur. Bu mecliste sağ yani, muhafazakâr olacak yoktur. Ayni fırka içinde üç gurup bu- lunmasıda bukuku esasiye pren- siplerine mubhaliftir. Ikinci fikre göre yakın atide fırka işlerinde ufak tefek yenilikler olacağıdır. Mamafih bu fırka yeniliklerinin mahiyetini şimdiden tahmiu et- mek mümkün değildir. Bu an- cak Gazinin seyahatinin ikma- linden sonra anlaşılacaktır. Çı- karılan şayia ikinci fikre mensup olanların tahminlerinden ibaret- tir. Henuz müsbetbiçbir şey yoktur. Bütün meb'uslar bu şa» yia etrafında görüşüyorlar, fakat bu haberi teyit eden kimse yok- tur. Salun Lideri olacağı söyle- nen Mahmut Esat B. böyle bir şeyden katiyen haberim, yoktur. Bunu gazetelerden öğrendim de- mistir. ... Evvelki akşam sıkan bir. — Vakıt gazetesi kadın bakışlarındaki manayı anlı. yacak okuyucuları arasında bir müsabaka tertip etmiş. — Bakışlar mı, yakışlar mı ? ı