11 Aralık 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

11 Aralık 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Bugün Haftalık Vakıt'ı isteyiniz 14 üncü Yıl No. 4643. Şükrü Kaya Beyin Beyan Dahiliye vekili dün akşam Anka- raya gitti 11 Kânunevel Pazara tekrar gelecek ve Gazi Hz.nin seyahatlerine iştirak edecektir Dahiliye vekil meclis azasile birlikte Gazi Hazretlerinin seyahatle- rinde kendilerine refakat ederek şehirimize gelen Dahiliye vekili Şükrü Kaya Bey şehir meclisinin dünkü içtimamda hazır bulunmuş ve daimi encümen müzakeratına İştirak ettikten sonra akşam Am karaya gitmiştir. Şükrü Kaya B. meclise geldiği Zoman âza tarafından şiddetle alkışlanmış ve gazetecilere tahsis edilen yere olurarak o esnada müzakere edilen mahalle ve na- biye hudutlarının tesbiti mesele- “ni büyük bir dikkat ve alâka ile dinlemiştir. Vekil Bey celsenin sonunda azaların ber birisile tanışarak kendilerile görüşmüştür. Bundan sonra Vekil beyin tiyasetinde daimi encümen âza- larının iştirakile bir içtima akte- dilmiş, mülki ve idari bazı mese- Müsabakamız Dün bitti, kuponları gönderiniz | ,, Kadın çehrelerinin ne mana İfade ettiğine dair açmış olduğu- Muz müsabaka dün bitti. Artık €evapları yazarak kuponları gön erebilirsiniz. Eksik nüshalar matbaada bulunabilir. Hediyelerimizi ve sair tafsilâtı Ayrıca yazacağız. Ş leler görüşülmüştür. Şükrü Kaya B. bundan sonra gâzetecileri kabul ederek hasbü- hal etmiş ve muhârririmizin muhtelif suallerine cevaben şu beyanatta bulunmuştur : Şehir meolisi: intihabı “Şehir meclisinde müzakereler muntazam ve ciddi olmaktadır. Meclis münevverlerden terekküp etmiştir. İstanbul mahalle ve kaza hudutlarını tesbit eden ko- (Al tarafı 2 inci sayfamızda) rmiştir. İçtimadan sonra heyet re. mem RMA EE EŞE RE 2 ehir meclisinin içtimaı Meclis dün şehirdeki yeni teşkilât hudutlarını komuştur — —.... | Fırka kongresi yakın i Kongrenin küşadını temin için bir müteşebbis.heyet s Selâh Cimcoz B, * Safiye Hüseyin H. İ İhakkımdaki karar geri alındıktan sonra atı VAKIT Okuyucularına soruyor : Valilerin hangi salâhi- yetleri tevsi edilmeli ? İdare işlerinin daha iyi bir şekilde yapılması için vilâyetlerde bilhassa valilerin haiz oldukları bazı salâhi. etlerin arttırılması (o mevzubahs ol- maktadır. İhtimal bu içtima devre. sinde bü mesele bir kanunla da tes- bit edilecektir. Kanunların neşrin- den evel doğrudan; doğruya halkım mütaleasını, arzusunu © ve bilhassa bu işi anlıyan, tecrübe geçirmiş, hu- susi bir fikri olan vatandaş mütalca- sını efkârı umumiyeye arzetmelidir. Demokrasinin vatandaşları (o temsil salâhiyeti bu şekilde daha derin leşmiş olur. Bu usul muhtelif Avru pa memleketlerinde kanunların neş- rinden evel mevzubahs edilir, Tehindej aleyhinde birçok fikirler serdolunur. (Yakıt) türk vatandaşlarının bu mühim mesele hakkında (fikirlerini mneşretmiye karar vermiştir. İdare makinesinin daha muntazam işlemesi için, valilerin hangi salâhi- yetleri tevsi edilmeli? Bu suale cevap vermek istiyen oku- yucularımız bir mektupla gazetemize müracaat etsinler. Mutlaka vazih, sarih adres. bildirmeğe lüzum yok- tur. Namı müstearla da iştirak edilebi- lir. (2 Inci Ay) o 1930 Perşembe “ Gerp cephesinde sükünet vardir. romanı muharriri tarafından , o romanın devami olmek üzere yezılan SONRA Üçüncü sayıfamızda devam ediyor Sayısı 5 Kuruş Istanbulda inşaat hastalığı “ Birkaç senedenberi Istanbulun muhtelif semtlerinde bir inşaat faaliyeti devam ediyor. Bilhassa Beyoğlu, Şişli, Cihangir tarafla- rında hummalı bir inşaat hare- keti göze çarpıyor. Istanbuldaki bu yeni inşaatı iktisadi vaziyetin salâhına bir delil gibi görenler vardır. Fakat bu görüş katiyen hakikate mu- vafık değildir. Bilâkis bütün bu inşaat iş sahasında ellerindeki parayı semereli bir surette kul- lanamıyan bir takım kimselerin güya sermayelerini muhafaza et- mek maksadile paralarını emlâ- | İnşaatın artmasını iktisadi vaziyetin salâhına bir delil gibi görmek doğru değildir Hastalığın önüne geçi:'mezse emlâk sahipleri mahvolacaktır ke yatırmak istemelerinden neş- et etmektedir. Eğer Istanbul hergün nüfusu artan bir şehir olsaydı bu yeni inşaata tabii bir inkişaf hareketi nazarile bakılabilirdi. Halbuki hakikat böyle midir? Bilâkis şeh- rimizin muhtelif sebeplerden do- layı son seneler zarfında nüfusu mütemadiyen tenakus etmekte değil midir? Binaenaleyh Istanbulda bir ta- raftan kiraya vermek maksadile yeni yeni binalar, yeni yeni apar- umanlar yapılırken diğer taraf- (Alt tarafı 2 inci sayfamızda) eçildi İs ii yi ) Covdit Kerim B Fırka teşkilât heyeti dün uzun birlisi Ali Bey bir muharririmize şu beya- içtima yapmış ve bazı mühim kararlarİnatta bulunmuştur: Hamü 8. (Alt tarafı 2 İnci sayıfamızda) Pareme nan? 8 takım na Birinci küme bu suretle teşkil edilerek hak- sızlığa meydan verilmedi Dünkü sayımızda haber verdiğimiz gibi, İstanbul spor ve Beykozun hak- siz bir hükümle ikinci kümeye atılması Herkes me: yeni bir vaziyet tahaddüs etmişti, Dün akşam geç vakit İstanbul futbol heye:| ti bu yeni vaziyete bir şekil vermek için toplanmış ve müzakeratta bulun- muştur. Evvelâ Nüzhet Reyin dün yazdığımız makul formülü konuşulmuş fakat bu şekil kabul edilmemiştir. Bundan sonra Fenerbahçe, Galatasa- ray, Beşiktaş, Vefa, Istanbul spor, Beykoz, Anadolu ve Süleymaniye ta- kımlarından mürekkep olması esas ka (Alt tarafı 2 inci sayıf üruzda) , Başvekil Hz. Cumartesişehrimi- ze gelecekler Ankara, 10 (Telefon) — Başvekilimiz. cuma günü İstanbula hareket edecek- . Imlâ tadilâtı Ankara, 10 (Telefon) — Dil Encü- meninin son imlâ tadilâtını yarm kati| şeklini alacaktır. Erzincanda Dün şiddetli bir zelzele oldu Ankara, 10 (A.A.) — Aldığımız ma- lümata nazaran bugün takriben saat 13 te Erzincanda şiddetli bir zelzele ol- muştur. Telgraf muhaberatı munkati olduğundan zelzelenin yaptığı tahribat derecesi hakkında henüz malümat alı- namamıştır, p GAZI Hz. Dün dairelerinde meş- gul oldular Reisicümhur Hz. dün sarayda- ki dairelerinde istirahat etmişler ve hiç bir yere çıkmamışlardır. Ankaradan gelen haberlere göre Gazi Hz. nin Trakya seya- hatinden sonra Çanakkaleye git- mekten sarfınazar ettikleri şayi- dir. Büyük reisimizin Trakyadan avdetten sonra “Ege,, vapurile Bandırmayı, oradan da Balıkesir tarikile Izmiri ve Akdeniz liman- larını ziyaret ederek Adanaya geçecekleri anlaşılmaktadır. Izmirde hazırlık Reisicümhur Hz. nin İzmiri İ teşrifleri o münasebetile Basma- Tasarruf haftası yarın başlıyor İN YA Yİ AA Ap Zengin — (Vekilharcına) Oğlum yarın tasarruf haftası başlıyor, sofrada şampanya şişeleri yarı yarıya indirilecek, otomobile benzin az verilecek anladın mı?