21 Aralık 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

21 Aralık 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Harict Haberler Yunan kabinesi istifa edecek M. Venizelos yeni kabineyi nasıl teşkil edeceğini heniz kararlaştırmadı — ar mam 7 1730 <5 Atina, 20 (Apo) — Dahiliye Nazırı M. Siderisin istifası ve ka- binede tadilât icrası lüzumu ü- zerine başvekil M. Venizelosun İstediği şekilde kabineyi tadil €debilmesi için kabine bugün müştereken istifasını verecektir. | Atinada talebe nümayişi | Atina, 20 ( Apo) — Komünist | talebeden (Markovini) ile (Pano- İ si) nin idama, (Gambeta) nın mü- sbbet nefye mahkümiyetlerini | protesto için toplanan bir çek talebe polis tarafından dağıtık | mışlardır. Akvam cemiyeti kâtibi cenubi Amerikada Rio de Janeyro, 20 (A.A) — Akvam cemiyeti kâtibi umumisi sör Erih Drummond, Riode Ja- neyro'ya gelmiştir. Gazeteler, cenubi Amerika'nır bütün bükümet merkezlerini do- laşacak olan sör Erih Drummon dun bu seyahatini Akvam cemi | yetinin Avrupa haricindeki hükü- metleri de elde etmeğe müteme- | yil bir teşebbüsüne atfetmekte- ! Yeni Hindistan valisi Londra, 20 (A.A) — 1926 se- mesinden beri Kanada valii umu- miliğinde bulunan M. Willington, Hindistan valii umumiliğine tayin edilmiştir. japonyada rüşvet alan nazırlar mahküm | oldular Tokyo, 20 (A.A.) — Rüşvet almakla maznun sabık Maarif Dazırı “İşida Kobaşi,, 10 ay hap: se ve 10 bin yen nakti cezaya mahküm olmuştur. Sabık nazırı bu cezasını iki sene sonra çek- miye başlıyacaktır. Tanaka kabinesine şimendifer- ler nazırı olarak dahil bulunmuş olan Sango Satako da ayni şe- | rait dairesinde 8 ay hapse mah- küm olmuştur. Bu iki eski nazır, hususi Mmendiferlerin bükümet tarafın- dan satın alınması bakkındaki İâyibanın 1927 senesinde müza- keresi esnasında rüşvet aldıkları sabit olmasından dolayı mâbküm Müthiş bir indifa Batavya, 20 (A.A) — İki gündenberi indifa halinde bulu- nan Merapi volkanı bu sabah bir manzara arzetmiştir. Volkanın alevler içinde olan dan gayet büyük duman sütunları (o yükselmektedir. Bu alevli dumanlar biraz sonra köy- lerle ormanların üstüne çökmek- tedir. Civarda şiddetli fırtına- İar hüküm sürmektedir. Ayni za- Manda gayet şiddetli bir yağ- Mur yağmaktadır. Uzak yerler- deki köylere varıncıya kadar her yer çamur altında kalmiş- tır. Köylüler, büyük bir korku ve telâş içinde kaçışmaktadırlar. | Nil üzerinde yeni bir set Kahire, 19 ( A'A) — Yukan Mısırdaki Nagahamadi seddinin “Üşat resmi, Kıral Fuat hazır bu- “amduğu halde bu sabah icra edilmiştir. Bi. Yeni kabinenin ne suretle teşek- kül edeceği hakkında birçok şayialar deveran ediyor. Başve- kil M. Venizelos gazetecilere ka- bineyi ne suretle tadil edeceği hakkında henüz bir karar ver- mediğini söylemiştir. Cezayirde müthiş bir fırtına Gezayir, IX A.A. ) — Büyük bir kasırga Cezayir ve civarında tahribat icra etmiştir. Muhabere vasıtalarının inkıtaa uğraması se- bebile zarar ve ziyamn miktarı tayin edilmemekle beraber, yal- nız Cezayir limanındaki zararın miktarı 30 milyon franya baliğ olduğu tahmin edilmektedir. İktisadi buhran Roma, 19 (A.A.) — M. Mu- solini, ayan meclisinde, mali buhranın bütün memleketi istilâ ettiğini itiraf etmekle beraber Faşist hükümetinin kat'i icraatı neticesinde bu buhranın zail ola- cağı kanaatini izhar etmiştir. İspanya isyanı şiddetini kaybediyor Madrit, 19 (A.A.) — Resmi bir tebliğ, milli grevin La Co- rogne, Santander, Sent Sebas- tien, Huelva, Tarakome, Sala- mank'ta nihayete ermiş olduğu- nu, diğer şebirlerdede yavaş yavaş şiddetini kaybetmiş oldu- ğunu bildirmektedir. İngilterede intihap ka- nununun tslahı Londra, 19 (A.A) — Parl&- mepto, Mak Donald tarafından | intihabata ait ıslahatı ve müte- navip rey usulünü derpiş eden kanun lâyihasının tevdiini müte- akip 220 Kânunusaniye kadar mesaisini tatil etmiştir. Hükümetin, bugün neşredilen ve tredünyonlara ait bulunan lâyihasının metni tredünyouların İ 1926 umumi grevinden sonra kaybetmiş o oldukları hukukun ! iadeten tesisini dezpiş etmek- i tedir. Kanun lâyibası, tredünyonlara ihtiyari surette nakdi muavenet talebi için salâhiyet vermektedir. Kanun iâyihasınm başlıca mad- i desi istihdam şeraitine ait olmı- yan diğer bir takım vesilelerle ameleye yol verilmesini ve amele tarafından da gene bu vesilelerle grev ilâmın gayri kanuni telâk- ki etmektedir. Gerek ameleye yol vermek ve gerek grev ilâ- nına teşvik sebebile ceza veril- mesi kabul edilmemiştir. Yalnız, bu hareketlerin gayri kanuni / olduğu yüksek divan tarafından kabul edilen hali müstesnadır. Amerikada bankalar kapanıyor Nevyork, 19 (A.A) — Bugün de ayaletlerdeki bir takım ufak i bankaların kapatılmış olduğu bil- dirilmektedir. şi- | Müracaat evi Emlâk alır ve satar, ikraz evi potek işleri yapar ve her hangi bir müra- cast k'bul eder Tel B O. 474 Galata Aleksiyedi hanı Dp Müessisi: Ferit | Türk Diş Tabipleri Cemiyetinden: Sıhhiye Vekâleti celilesinin ruhsatı resmiyesini haiz olan BIOKSun okzijenle diş macunu ve hıf- 41ssıhha kavaidine muvafık olarak imal edilen diş fırçaları cemiyetimizede tavsiyesi kabul edil- mişolmakla ahaliimuhteremenin mezkürBİOKS macunu vefırçaların kullanmaları tavsiyeolunur * Bu senenin Ağustosundanberi. BiOKS dis macunu, büyük bir tekemmül devresi geçirmiştir. BOS diş macunu Lekesiz bir beyazlık temin eder ve son derece köpüklü ve rayifalıdır, a VAKTIns Defterdarlık ilanları Küçük ilânları | — Satılık çivi : Istanbul İskân Müdüriyetine ait Sirkecide Gülbenkyan Har gün naşrolumar hanında mevcut muhtelif No. larda tahminen 6417 okka çivi satı ......TaArle esere. içim 8 er kuruş zammolanar, İsussnussn #s0.....0..00.” PARA KAZANMAK İSTER MİSİNIZ? Taksitle her nevi eşya satmak sure tile ayda 90 liradan fazla kazanabilir- siniz. 9 - 12 arasında müracaat: İstanbul Dördüncü Vakıf han için de Union Koltesriat, © — Taksitle 4 ay veresiye Zabltanı, memürlâra ve (ailelerine ber nevi eşya Veresiyedi. & Veresiye muamele 15 gün devam edecektir. Is tanbul dördüncü Vakıf han içinde (0) Union Koltesriat İstanbul 4 cü icra memurluğundan: Kemerburgaz Çavuşbaşı çiftli- inin mabsulünden taze süzme balı safi beher okkası 55 kuruş kıymeti muhammeneli beher te- neke derununda safi 20 okka olmak üzere 17 teneke derunun- da tahminen 340 okka bal olup birinci arttırmada toptan beher okkasına 30 kuruşa müşteri çık- tır. Ea embrme. 930 tarihine müsadif salı günü İstanbulda “Yenipostane arkasında Vitol ar- diyesinde saat ondan on dörde kadar ikinci arttırması yapılaca- ğından resmi tahsil ve tellâliye, müşteriye ait olmak zere en ziyade arttıranın Üzerinde bıra- kılacağı cihetle peşin para ile almak istiyenler tarihi mezkürda bazır bulunan memuruna müra- caat etmeleri ilân olunur, ; $ | hktır. Tahmin edilen bedeli 514 liradır. Görmek istiyenler Iskân » 1 Defalık verw 30 $ | Müdüriyetine ve müzayedeye iştirak için de 7 Kânunusani 93İ : 2 . . 50 ? | çarşamba 15 Defterdarlıktaki satış komisyonuna müracaatları (M-459) . 3 . . 6, güm aa aa DA 3 , B ilâyet Üaimi Encümeni ilanları : e İirn ( ye : Bedeli keşfi 11 bin sekiz yüz on yedi lira altmış iki kuruştan 3 10 defa) ilân edil. 709: ibaret İnönü şehiryatı mektebi tamiratı kapalı zarf üsulile 7-kâ- * mek üzere makfu : nunsani-931 çarşamba günü saat 15 e kadar münakasaya konul : Abonelerimizin her öç aylığı için $ muştur. Taliplerin heyeti fenniyeden istihsal edecekleri ehliyeti $ bir delan meccanen! fenniye vesaiki ile teminat ve teklif mektuplarını yevmi mezkürda vakti muayyene kadar Istanbul belediye merkezindeki dairei mah» ILAN Kütahya hukuk kakimi,ğinden : Kütahyanın Lâla Hüseyin Paşa mahallesinden Kıyıcı kırık Halil Ibrahim kerimesi Halime ile zevci mahalleden Zühdü arala- | rında tekevvün eden boşanma | davasının tahkikatı tekemmül ederek merkum namına muame- leli gıyap kararı tastirine me hallli ikametinin meçhul kalmasına mebni ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş olduğundan mu- | hakemenin muallâk bulunduğu 29-12-930 da Kütahya hukuk mahkemesine gelmesi veya bir diyeceği varsa bildirmesi tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunu. Kütahya hukuk hakimliğinden: Kütahyanın Ahimustafa ma- hallesinden Mehmet Ali kızı Münire ile Börekciler mahalle- sinden Pepi Mehmet Ali mahtu- mu Ahmet aralarında tekevvün eden boşanma davasının tahki- katı tekemmül ederek merkum namına musmeleli gıyap kararı tastirine ve mahalli ikameti meç- hul kaldığından ilânen tebligat icrasına karar verildiğinden mu- hakemenin muallâk bulunduğu 27-12.930 da Kütahya H.M. gelmesi veya bir vekil gönder- mesi tepliğ makamma kaim ol i mak üzere ilân olunur. elime heyeti Ikiyür bin çift fermajöp ve iki yöz bin adet pantolon tokâsına verilen fiyatlar haddi itidalde görülmediğinden 21-12-5930 pa- zar günü saat İdte Fındıklıda heyetimizde yeniden pazarlıkla ibale edilenektir. Taliplerin şart- name ve nÜmunesini heyetimizde görmeleri ve ihale saatinden ev- vel teminatlarile hazır bulunma” ları, vga Farkı fiyatı teabhüdünü ifa edemiyen müteahhide ait olmak üzere 700 adet bez su kovası 21-12.930 pazar günü (saat 14,30 da Fındıklıda heyetimizde pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin nümune ve şartnamesini heyeti- mizde görmeleri ve ihale saatin- den evvel teminatlarile hazar bu- lunmaları, KUŞDILI HILAL TIYATROSU 22 kânunuevel pazartesi akşamı Türk Fakiri AZIZ BEY Dünyanın en büyük insanın aklı eremiyeceği numaralı yacak» tır, ilâvelen sinemada PARIS APAŞLARI Duhuliye (25) kurnştur