26 Ocak 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

26 Ocak 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

IğüncüYıl No. 4658 Idare telefonu; 2. 4870 Pazartesi Gazi Hazretleri dün ağ 26 Kânunsani (1 inci ay) didi) Ünü 1931 izmire Şubat Tahrir telefonu: 2. 4371 Ustat Halit, Ziyanın - hatıratı iptidasından VAKIT sütunlarında intişara başlıyacaktır hareket ettiler itibaren (Yansı ikinci sayıfamızda) Divanı harp bugün kararını veriyor | Şehrimizde dün de yeni- den bir kişi tevkif edildi Dünkü celsede, mürtecileri hükü- | mete haber vermiyenler dinlendi | Menemen, 25 (Vakıt) — Divanıdılar nunları sorguya çekildiler. Bunlarm hepsi de Menemen civarındaki Boza- lan köyü ahalisindendir ve isimleri! şunlardır: Halil oğlu sağır Hâsan, ve yine o köyden İsmail oğlu İsmail, İsmail oğ- lu İbrahim, Mehmet Hasan oğlu Ha- san. Mehti Mehmet haini ile arkadaşları Manisadan buraya gelirken © Bozalan köyüne uğramış, “isimlerini saydığım bu maznunlar hainleri görmüşler, on- larm mehtilik için harekete geçtiğini anlamışlar, fakat hükümete haber ver memişlerdir. Müteakiben karar hâ- kimliği tarafndan yapılan tahkikat müsbet netice vermiş ve maznunlar bu cürümle divanı harbe sevkedilmişler- dir, Celse pek uzun sürmedi ve mazmun. lar cürümlerini inkâra İmkân bulama. neticede iddia makamını işgal e- harp bügün saat 4 te Mustafa Paşanımİden müddeiümumi muavini. Fuat B., riyasetinde toplanarak muhake devam etti. Bugünkü celsede hâdisesinin ikinci derecede kalan maz melere! Men#men hâdisesi failleri olan o mehti irtica ile'arkadaşları Bozalana geldikleri (Alt tarafı 7 inci sayıiada) Efendiler, yanılıyorsunuz | Kemal Cenap Beyi mua- haze değil, takdirlâ zımdır ismini saklıyarak münakaşaya karı- şan müderrise cevap veriyoruz Dünkü sabah refiklerimizden | şey midir? Hayatiyet, hareketle biri, ismini yazmadığı bir Darül- fünun müderrisinden aldığı be- | ölümün vasfı değil midir? yanat ile müderris Kemal Ce- Bap, Talha ve Rasim Âli bey- ler arasındaki münakaşaya ka- rişmiş oluyor. Kim olduğunu ta- ımadığımız bu müderris, Kemal Cenap beyi Darülfünun disiplinine ademi riayetle itham etmekte- dir. Dün Kemal Cenap beye müracaatla ne diyeceğini sor- duk, şunları söyledi: “ ( Sa'âhiyettar ) (omüderris kitap. meselesini yevmi gazete- de açmış olmamdan dolâyı beni disipline gavri muvafık hareket etmiş olmakla muatep tutmak istiyormuş! Kitabın yazılmasını böyle ellere tevdi etmek ve bu- | İ resmen basılmış bir kitaba mü- İ umumun nazarı tetkikine kona- Du kasdi hareketlerle yapmak, | neticede ortaya bir — ucube kılığında eser çıkmasına sebep olmak okun “yayını zorla ger- mekti. Böyle bir yayda oku tut- mak kolay değildir. Bunun mes- uliyetini, kitabı bastıran makam | deruhte etmiş olurdu! Dis'plini ihlâl eden ben 'değilim. Zaten her hadisci tabiiye gibi içtimai badiselerin de bir neşvü neması vardır. : Hem ne olur acanım ilmin hatırı için, gençliğe iyi eserler vermek ve verilmesini temin. etmek içi, şekli her ne olursa olgun, bir az hareket fena mümtaz ise mutlak sökün da Bu mücadeleye hayatiyeti mevzubahis olan fakülte için, onun âli menfaati “içini giriştim. Çok görülmemelidir. , VAKIT — Eğer Kemal” Ce.) nap beyin müderris sıfatile mat- buat sahasına naklettiği mesele teallik olmasa ve Darölfünunun harimine ait bir mesele bulunsa idi kendisini disiplin noktasından muahaze etmek haklı olabilirdi, Fakat işm esası böyle değildir. Münakaşa mevzuu olan kitap yalnız talebeye verilmiş değil, cak bir şekil almıştır. Binâenaleyh Kemal Cenap B.in yerine ayni: tenkidi başka bir, Darülfünun haricinde yapar, işte o vakit mes'ele caha ziyade fe. caat kesdederdi. Çünkü Darülfünunun hatası ha. ricindekiler tarafından gösteril. miş olurdu. Şimdi ise bu hatayi yine Darülfünundan ve sabibi sa. Önümüzdeki Be 7 SAYIFA “ Vakıt çın vereceği 24 sayıfalık ay başı ilâvesini bekleyiniz Muarızlarımız okusunlar ! —— Bir Yugoslav gazetesi “Va- kıt,ın bacak müsabaka- sından bahsediyor Güzel bacak müsabakası mü- nasebetile bir hayli dedikodular oldu, hâlâ bazı gazeter bunu kendilerine taarruz ve tiraj mes- medi addediyorlar. Bizden uzak- ta olan v: yeni Türk yenin haya- tını bitaraf bir gözle gören Yu- goslavyalı Politika gazetesi bizim bacak müsabakasından bahsede- rek diyor ki: «Gazinin yaptığı inkılâba takad- düm eden günlere kadar çarşa- fın altında yaşamağa (mahküm “ Politika, gazetesinde çikan iki resim olan Türk kadını hürriyetini ka- zanmış ve tekâmüle başlamıştır. Türkiyede güzel kadın müsa- bakaları yapıldığı gibi “Vakıt, Gazetesi tarafından güzel bacak- h kadın müsabakası yapılmakta- dır. V. Si» Refiklerimiz en güzel cevabı bu bitaraf arkadaşın dilinden beklemelidirler. O, bunu bir tek kelime ile söylüyor: “Tekâmül,, Mühim bir lâyiha Sekiz sene ve sekiz taksitle satılan gayri menkuller —— Tediyede zorluk : çekildiği için bu müddet bir ka- nupla uzatılacak Sekiz senede ve sekiz taksitte öden- mek üzere hükümetçe yüksek müzaye de bedellerile satılan gayri menkülle rin taksitlerinin ahvali hazıra dolayı- sile ödenmesinde müşkülât © çekildiği hakkında hükümete müteaddit müru. leaatlar yapılmıştır. İ © Bizim"mevsuk olarak haber aldığı. miza göre hükümete müracant eden. lâhiyet bir zat gösteriyor ki bu bir dereceye kadar teselliyi mu. ciptir. Bu "itibarla Kemal Cenap | beyi matbuat vastasile yaptığı tenkitten muahaze şöyle dursun bilâkis kendisini takdir etmek lâzım gelir, ler kansnun sekiz sene olarak tayin et tiği müddetin bir zaman daha © uzatıl- ması lüzumu ve ihtiyacından bahsetmiş! ler, hükümet te bu müracsatlari tat min edecek bir lâyiha hazırlamıya baş Ilamıştır, Bu lâyihanın yakında millet! meclisine takdim edeceği (o tahmin © İlunuyor, Mili ötmek db ikin: e sö saki inni nn yi lace er Sd Düyunu Umumiye işinde Yeni Bir Safha Hamiller Hükümet ile uzlaşmıya çalışıyorlar —— -- Fakat yen tekliflerini bu arzu ile telif etmek hiç de kabil değil Ankara, 25 (Vakit) — Paristen gelen haberlere göre düyunu: umumiye hamilleri İsmet Pş hükümetile uzlaşmak zaruretini takdir etmeğe - başla- mıştır. Yakında hükümete verilecek cevabın bu vaziyetten mülhem "olacağı anlaşılmaktadır. ha kendilerine yaklaşmasını temin çaresini aramaktadır. Yalnız Fransız hamilleri hükümetin teklifinde bir az da- Malüm olduğu üzere hükümet bu sene için (600.000) İngiliz lirası vermeği teklif etmiştir. Bu miktar senevi taksitlerin üçte birine muadildir. millerinin bu miktarın taksitlerin nısfı derecesine iblâğ bulunacakları söylenmektedir. VAKTT — Dayinlerin hilkümet ile uzlaşmak raruretini artık takdir etme- ğe başladıklarını biz de tahmin ederiz. Ancak hükümetin üçte bir teklifini nısıf derecesine çıkartmak teşebbüsü Düyunu umumiye ha- edilmesi teklifinde ceden inceye tetkik elmiş ve dâyinler lehine olmak üzere elinden getiri yap- mıştır. Kupon hamilleri Türkiyeden başka Lozan muahedesini imza eüniş olan müstakil devletlerden hiç bi- ile uzlaşmak “ arzusunu telif etmekirinin Osmanlı düyunundan şimdiye ka müşküldür. İsmet Pş. hükümeti mem-dar on para tediye etmediklerini de leketin iktisadi ve meli kabiliyetini in-)mazarı dikkate almaları lâzım gelir. Vekiller heyeti Dün Gazi Hz. nin riyase- tinde toplandı Ankara, 25 (Telefon) — Ve- killer heyeti bu akşam Reisicüm- hur Hz. nin riyasetlerinde saat dokuza kâdar süren bir içtima akdetti, Içtimada yeni sene büt- çe lâyıhası tetkik olundu. Samsun intihabı feshedildi Ankara, 25 (Telefon) — Dev- let Şurası Samsun belediye inti- habını feshetti, Balkan birliği Ankarada bu isimde yeni bir cemiyet teşkil edildi Ankara, 25 (Telefon) — An- | karada bir Balkan birliği cemi- yeti kurulmuş, riyasete Hasan (Trabzon) ve umumi kâtipliğe Ruşen Eşref B. ler seçilmişlerdir. Hasan ve Ruşen B.ler, ay 80- nunda Selânikte toplanacak olan Balkan birliği idare heyeti içti- manda bulunmak için yarın ha- reket edeceklerdir. Hamdullah Suphi B. bugün (dün) hareket etti. Büyük Müsabakamız Türkiyenin en mevzun ayaklı kadıni pek yakinda seçilecek Foto Süreyya (2 20 — Fatma Hanım Bugün müsabakamıza iştirak eden hanımlardan Fatma Hanıma ait resmi neşrediyoruz. FOTO SÜREYYAYA GİTMEKLE MÜSABAKAMIZA IŞTIRAK ETMİŞ OLURSUNUZ Güzel bacak müsabakamıza iştirak edecek hanımiefendiler doğrudan değ. ruya Foto Süreyyaya (Beyoğlünda Tünel başımda) müracaat ederlerse'iş tirak şeraitimizi tetkik etmelerine ih- tiyaç yoktur. Foto Süreyya müessesesi müsabakamıza iştirak için ne yapmak Jâzımgelirse yapacak, hanımefendileri zahmetten kurtaracaktır. 1 — Foto Süreyya: hesabımıza, mü- sabakaya iştirak için lâzım olan bacak fotoğraflarını çekecektir. | 2 — Foto Süreyya: Müsabakamıza iştirak için lâzımgelen ölçüyü alacak ter. RESİMLERİ KENDİ FOTOĞRAR- ÇILARINDA ÇEKTİRECEKLER NE YAPACAKLAR 1 — Bacakların iki fotoğrafı. (Bu (Lütlen sayılavı çeviriniz) VAKIT Güzel bacak müsabakası Fatma H. “Bu kuponu bu hanıma rey veretek okuyucularımız kul'anabilir'er.,, m a A