14 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

14 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Daktilo Karayel Dün şiddetini kaybetti vapurların bir kısmı gittiler Karadenizde Karayel fırtınası devam etmekle beraber evelki gün şiddetini kaybetmiştir. Karadeniz, Marmara Akdeniz” de işliyen vapurların seferlerinde vfak teehhürler vardır. Bogazda fırtmanın hafiflemesini bekliyen vapurların bir kısmı dün hare- ket etmiştir. Karadenizin Zonguldakla Si- mop arasında kar tipisi devam etmektedir. Çarşanba günü limanımıza gel- meleri beklenen iki Rus vap” rundan dünde haber alınama” mıştır. Maamafih liman idaresine hiçbir kaza haberi gelmemiştir. Bu vapurların bir limana iltica etmiş bulunması tahmin edil- mektedir. Kandilli tasatbanesinin verdiği malümata göre bugün hava ka- palı olacak hafif yağmur ve su- lu kar yağacaktır. Hararet düne nazaran düşecektir. Dünkü ba- raret derecesi azami 3 asgari 2 derece idi. KÜÇÜK HABERLER | * KOMÜNİSTLER TEMYİZDE — Müddeiumumi kararı temyiz etmiştir. “ YUNANİSTANDA TİCARET — Mukavelesi henüz tasdik edilmediği İ gin en ztyade mazharı devlet esasına istinaden Üç aylık ta dit devresi kabul edildi. * ZARO AĞA — Amerikan gazete! erine “Karıma bin kurus — berakmış trm, ne diye şikâyet ödiyor.r demis. * LİMAN HAREKETİ — Geçen ay gelen 166 vapurdan en çoğu Yunan! bandıralı idi. Bu ay sade 164 Yunan va. puru geldi. Bundan başka 144 İngiliz, 139 İtalyan, 120 Türk vapuru gelip) gitti. İ * BİR MEVLEVİ TEKKESİ — Ar-| sasına mektep yapılacaktır, Beyoğlun- dadır, * BAZI TALEBE — Bilhassa leyli- ler vakitli vakitsiz mekteplerinden cw kıyorlarmış buna müsaade o edilmiye-! cek. * KADİRGA TALEBE YURDU — Kız talebesine tahsis edilecek, ve eski Yurt C. H. F. nm açacağı bir yenisi ile birleştirilecektir. * A. NACİ BEY KONSOLOS — ©- Tayor. Bu konsolosluk İsviçrededir. * BİR GAZETECİ — Akşam refiki- mizin İzmir muhabiri Menemen mev- kaflarmın isimlerini yanlış bildirdiği) için hakkında takibat yapılıyor. “ DUYUNU UMUMİYE — Borçlir rındaki yetmiş milyon hata hakkmda Himmet zade Hüsnü Bey yeni bir re por verdi. * TÜRK - RUS — Yeni ticaret müs hedesi Ankarada imza edilmek üzere dir, Ruslar Türkiyeden her sene mi ayyen mubayaat yapacaklardır. i * BALIKESİR MADENLERİ — ni üzere ecnebi guruplar müre-| Caat etmişlerdir. * BÜEREŞTEKİ KONGRE — Bu Ay içinde Bükreşte loplanacak olan tiral kongreye hükümetimizin de mü- Şahit sıfatile murahhas göndermesi takarrür etmiştir. Konferanstan mak- sat Avrupanın sanayi memleketlerine karşı ziraf bir birlik teşkil edip müt- tehit cephe almaktır. Birliğe Macaris- | müsaade İ tan, Lehistan, Yuzoslavya hükümetle Tİ de girmiştir. En güzel ve faydalı bayram hediyesi kumbaradır. Çocu- ğunuzu hem sevindirirsiniz, İ karaperver 11 Türkocağında Dün güzel bir konser verildi Dün Türkocağında verilen şan | konseri pek muvaffakiyetli geç- miştir. M. Yan Korvatsky'nin üç bestesi, kendi şekilleri dabi- linde çok hisli parçalardı: (Teknik) | seviyeleri de dikkate şayandır. Bestekârı henüz tanımak imkâ- | nını buluyoruz. Madam Ketti Murci, kafi vüsatteki tat sesile bize güzel dakikalar yaşattı. Bu güzel ve iyi tahsil görmüş sesten daha fazla istifade etmek isteriz. M. Murci, maruf ses mu- ve çok | e Resim allimi Madam Şukanif'in talebe- | sidir, ve Italyandır. Adem Ma- | gamız B. de, çok hararetli ve yol ve İtalyan üslüplarını anladığı görüldü. Son konserle: rinit artığını görmekle ayrıca memnun oluyoruz. Türkçeye çev- rilmiş parçalar da söylemek su- retile son san'atini daha esaslı bir şekilde halka indirmek bim- metinde bulunmalarını, bu mem- leket artistlerinden beklemek lü- zumunu onlar bizden daha iyi taktdr eterler. M.R. Fakirlere bavramlık Topkapı iıkaraperver cemiyetinde Istanbulun wzak ve fakir bir | göşesinde mütevazı ve hayırkâr bir sây ile çalışan Topkapı fı- cemiyeti yaklaşan bayram münasebetile yüz yirmi fakir çocuğa meccanene yeni elbiseler dağıtmıştır. Tevziata devam edilmektedir. Bu kıymetli hayır müessesemizin bu bayram için giydirdiği yavrulardan yir- misi küçük bebeklerdir, müle- bakisi fakir ilk mektep talebesi- dir. Uzun yıllardanberi feyizli i bir şafakat (yuvası olduğunu isbat eden Topkapı fıkaraperver cemiyetini gönülden çıkarmayın! 7. oğan Bir Ingiliz kadın muharriri şehrimizde Londrada çıkan Marning Post gazetesi muharrirlerinden ve İn- iliz kadın gazetecilerinden Mis Beyles Bekston Sofyadan şehri» i Imiştir. is Bekston şehrimizde on gün kadar kaldıktan sonra Ankaraya gidecek, v€ gazetesine Türkiye mektupları yazacaktır. “VAKİT,, e abo- hem de tasarrufa alıştırırsınız. Türkiye Iş Bankası ne olunuz İ yumuşak sesile mümtaz bir salon | “| artisti olduğunu gösterdi. Ispan- | iyi | TE YE EAA ŞA Müsabak Bu işe sizde şaşın! Kanunları polis mer- kezleri mi tefsir edecek ? Müstakil evler ve apartı man dairelerinde oturanlar- dan maada herkesin polise vermeğe mecbur olduğu ihbar ve hüviyet varakalarmı tes lim müddeti yarın bitiyor. Fakat etraftan öyle şikâyet- ler işitiyoruz ki bütün teb. Miğlere, bütün izahlara rağ- men bu kanun bir çok mer- kezlerce muhtelif tefsirlere tâ bi tutulmakta ve halk uzun zaman merkezlerde beyanna- meleri vermek için beklemek tedir. İsmi bizce mahfuz olan bir banka vezendarı beyanna- me meseleleri hakkında Gala» tasaray merkezinde uğradığı müşkülâtı şöyle anlatıyor: — Galatasaray civarında kat kat kiraya verdiğim fa kat içine girip hizmetlerine karışmadığım apartımanımın beyannameye tâbi olmadığını Vali Muavini Fazlı Beyin ga- zetelerdeki beyanatından ve sarih kanundan istidlâl et- tim. Fakat bir akşam bir po- lis efendi kapımı çalarak be- yanname ile mükellef oldu- Zumu söyledi, Ona kanunu gösterdimse de “Bizim mer- kezde böyle tefsir edildi, ce- vabmı aldım. Bunun üzerine ertesi gün vazifemi bırakarak merkeze gittim doldurduğum beyannameleri vermek iste- dim. Orada yüzlerce kisi var dı Hepimize: — Bu işlerle öğleden son- ra uğraşıyoruz. Sonra gelin diye garip bir mukabele gör- dük. Öğleden sonraki mür# caatimde bu yiizlerce ashabı mesalihe karşı bir tek memü- rün mesgul olduğunu hayret le gördüm. Bu efendi de en küçük bir behgne ile hemen herkesi azarlıyordu. Keyfiyeti muavin beye söylemek iste- dim. Odada yeşmi vazife sa ati olduğu halde sobanın ba- smda sigara içip gazete oku- yan diğer bir efendi vardı. Bana ters ters baktı ve elim- deki yeşil kâğıdı görünce: “Bir kelime fazla istemez. Dışarı, diye haykırdı sonra gazetesine devam etti, Neye uğradığımı şaşırdım ve beyan nâmemi vermeden merkezden cktım. Bu feci hakikati vali Muhittin ve polis müdiri bey- lerin nazarı dikkatine arzede- rim... iz Muhtelif semtlerde ayni şekilde beyanname vermek i- çin çok müşkülâta uğrıyanla rın sayısı pek çoktur. Bilhas. sa halkın hükümet kapısında hürmet beklemek O hakkıdır a, i et dairelerinde hul- Tml edilmesi için iliye Vekilin bir hay- i emirleri vardır. Son zaman li emirle! ki işmet yaa Hazretleri de halkm ie dairelerinde müşkülüta uğra- dığınr söylemiş ve binnetice i- dare âmirlerini ikaz etmişti. Müteaddit emirlere ve büyük ikaza karşı hâlâ yan gelen- lere siz de Şaş Biz de şaşalım ! kai Gelenler, gidenler l a müsteşriklerinden M, M ere ve Sir Destre dün şehrimize gelmişlerdir. Fransız müsteşrikleri tetkikat- ta bulunmak Üzere Kayseriye | .d erdir. be vekâleti sanayi mü- afiz B. Ankaradan gel berry Nafiz B. şehrimizde dâ- iresini alâkadar eden işler hak- kında tetkikatta bulunacak ve bu akşam Ankaraya dönecektir. —.. 610 seyyah geldi Dün akşam Homerik transat- lantik vaparile şehrimize 610 Amerikalı seyyah gelmiştir. Seyyablar bugün şebri geze- akşam üstü İskende- — hareket edeceklerdir. en büyük vapurla- nndan olan Homerik evelce de | i mıştır. Maznunlar altmış kişidir. | birkaç defa şehrimize gelmişti. | Tıbbı adliye i Asansorda kapı ile dıvar | FS > İ | Ses müsabakası İ Hikmet Rıza H. Bülbül! yok Müsabakaya girenler ara- | sında Hikmet Rıza H. birinci addedildi Cümhuriyet refikimiz tarafın- | dan tertip edilen güzel ses mü- sabakasına iştirak eden hanımlar | İ arasında «Türkiye bülbülü» ün- | vani verilecek birinciyi seçmek üzere dün Glorya sinemasında nihai safhada ayrılmış olan do- | kuz Hanım dinlenmiştir. Seçmede hâkem heyeti bu İ hanımlar arasında «Türkiye Bül- İ bülüm ünuvanını kazanacak kim- se olmadığıma karar vermiş, mev- cut hanimlar arasında Hikmet | Rıza H. birinci addedilmiştir. İMemieket Haberleri) Delilik mi? Balıkesir Müddeiumumiliği- ne mühim bir ihparda bulunuldu Türk Dili refikimiz yazıyor — Bekçi Şükrü Ef.nin karısı Emi- İ ne H. tarafından müddeiumumi» | liğe mühim bir ihparda bulunul- İ Mehmetle fırıncı Hasan isminde iki kişinin hararetli bir konuş- | masını dinlediğini bu muhavere esnasında Mehmedin Hasana: — Benim bir mavzerim var. Ağam da bir tane bulacak. Kır- kağaç dağlarında adamları var. | Bunların bir kısmı bizim akra- balardandır. On güne kadar patlak vereceğiz. Burada iki memur var onları kandıracağız, gideriz. mi da Mehmede: — Eenimde iki tabancam | var, Ben de sizinle beraberim, cevabını verdiğini söylemiştir. Müddeiumumilik O tahkikatına | devam etmektedir. Arasıra cin- net alâimi gösteren Mehmedin sevki ihtimali de vardır. arasında sıkıştı Izmirde asansorla yukarı çıkan bir kadın aceleciliği yüzünden | kapı ile dıvar arasında sıkışmış, ağır surette yaralanmıştır. amiz Net muştur. Bu H. yolda Bekir oğlu |” VAKIT 14 ŞUBAT 193 — icelendi Tilardi Bilslale v EYER aşa “Halı rekabeti Tasarruf kanununda ve- rilen muafiyet takyit ediliyor Şark halılarının, Türk halılanna olan rekabetine karşı koymak üzere tasarruf kanununda verilen mnafiye tin takyidi için bir müddet evvel Giresun meb'usu Hakkı Tarık B, tarafından bir taklifi kanunide bulunulmuştu. Haber aldığımıza göre teklifi tetkik etmekte olan iktısat encü- meni kıymeti 25 liradan yukarı olan balıların şark halıları olarak telekkisi ve o suretle gümrük mua- fiyetinden istifade edilmesi kara- rını vermiştir. Kendisile görüşen bir mubar- ririmize teklif sahibi, 25 lira olarak kabul edilen haddin bu gün Türk halıcılarını koruyacak İ kabiliyette olmadığı kanaatinde | bulunduğunu söylemiştir. Istanbul sânayi müdürlüğü Izmir sanayi müdürü Nafiz B. Istanbul sanayi müdürlüğüne ta- yin edilmiştir. Fırkada Ali B. dün Annaraya gitti Cümburiyet halk fırkası teşki- lât heyeti reisi Afyon meb'usu Ali B. dün Ankaraya gitmiştir. Ali B. istasyonda dostları ve fırka erkânından mürekkep ka- labalık bir kitle tarafından teşyi edilmiştir. Ali B. Istanbul teşkilât heye- tindeki vazifesi dolayısile icap ettikce tekrar şehrimize gele- cektir. Al B. kendisile görüşen bir muharririmize teşkilâtın vaziye- tinden memnuniyet beyan etmiş» tir. Bir bakkai karnına iki kurşun sıktı Bakırköyde oturan Obakkal Koço dün karnma sıktığı iki kurşunla intihar etmek istemiş isede ölmemiştir. Yaptığımız tahkikata göre te- davi edilmek üzere Yedikule İ hastanesine kaldırnlan Koçonun, tüccarlara olan borcunu ödeye- mediğinden müteessir olarak öl- İ mek istediği anlaşılmaktadır. Bir evin üst katı yandı Dün Kadıköyünde Reşit paşa caddesinde oturan Nureddin B.in evinden vangın çıkarak evin üst ! katı yandığı halde söndürülmüş- tür. Yaptığımız tahkikata © göre yangın, evde kimsenin kulunma- dığı bir sırada mangaldan sıçra- yan ateşten çıkmıştır. Geşmiş olsun Dün, Kumkapıda Ermeni kilis Kurtların hücumu! İ Izmirde Değirmen dere nahi- yesineki ağıllara kurtlar hücum | etmiş, bir çok hayvanları yemiş- | lerdir. Mehmet isminde bir çoban | da muhtelif yerlerinden ısınl- mıştır. 60 maznunla bir muhakeme Izmir gümrüğünde yapılan 150 | bin lirahk çuval suiistimal maz- nunlarının muhakemesine başlan- sesi civarında oturan Hazar Hamparsum Ef. nin evindeki ba vagazı borularından birinin pat» laması üzerine çıkan gazdan'&r içinde bulunanlar bayılınışlardır. Tavandan girmişler! Evvelki gece Koca Mustafa paşade cüretkârane bir hursızlık vakası olmuş, iki dükkân çatır dan girilmek suretile soyulmuş- tur. Hırsızlar şiddetle aranmak» tadır,