15 Mart 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

15 Mart 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 15 MART 1931 — Allaha ısmerledik, sizin karşıya selâmetle çeçmeriz' temenni ederim. Berberin cevabı Adamın biri berber dükkânına girdi ve güzelce tıraş oldu. Sıra para ver. meğe gelmişti. Ceplerini aradı taradı ve berbere dönerek; — Affedersiniz dedi, yanımda beş para yok. Bu vaziyet, berberin fena halde ca,! nın? sıkmıştı. Şöyle asabi asabi biraz! di düve: -- Öyleyse, dedi, sakalın çıkmadan şuradan şuraya bir tek adım bile ata-| mazsın, Geç kalmış ama Daire müdürü — Maalesef geç kal- dıniz, şimdiye kadar 35000 istida aldım. Müracantçi — Öyleyse beni o isti daları tasnif etmek için istihdam ede bilirsiniz. EMAN ADANA EAA SORAR AUSA AA EAA SAA AAGAAMASAMLNAN Ev kadını diyor ki: Elma ile tedavi “Günde bir elma ile doktora ihtiyaç kalmaz, bu bir ingiliz darbı meselidir. Nereden geldiği ve nezamğn kullanıldığı malüm değildir. Buna dair şöyle bir rivayet nakledilir: Eski zamanlarda iyice yıkan mış ve içi oyulmuş ve kâfi mik- tarda suile hemen hemen bir lapa haline gelinciye kadar kay- atılmış ve sonra süzgeçten ge- girilerek limonla kokulattırılmış elma hoşafı bütün dertlere şifa olarak kullanılırmış... Ayni za- manda bunu sabahları içen bir insan hiç hastalık yüzü görme- diği gibi çok iyi ve cessur bir insan olurmuş. Yine eski zamanlarda elma boğaz yaralarını tedavi için ye- güne deva olarak kullanılırmış. Unun için her evde elma kurusu anbarları varmış. Maz'de buka- dar itibar görmüş olan bu mey- venin şimdi de pek büyük fay- daları vardır. Filhakika içine karanfil atıla- rak şurubu yapılmış ve içine bir kaşık bal ve limon sıkılmış ol duğu halde arada sırada birer çay kaşığı içilirme tesirini hemen gösterir.. Eldivenler içn Deri eldivenler ilk defa giyil- diği zaman ekseriya çatlarlar | ve karışırlar. Bnnlara mani olmak| için ıslak bir havluyu kat kat | yapmalı ve bunların arasına el- divenleri koyup bir saat kadar bırakmalıdır. Bu ameliye deriyi uzatmiya yardım eder. ilk defa kolayca giyilir ve birinci giyiş- te parmakların ve elin şeklini alır. Yavrumun adı — Demek ki, bir çocuğun dünyaya geldi, kardeşim! Yavrunun adı ne ba- kayım? — Vallahi o bilmiyorum; dilinden anlıyamıyoruz ki soralım. Ağrinın sebebi — Fena halde sırtım ağrıyor. — Ne o soğuk mu aldın? — Hayır birader soğuk moğuk a)- madım. Dün gece tiyatroya gitmiştim. Bizim müdürün kızı tam arkama ras gelmişti. O sahneyi iyi görsün diye i- ğilmekten arkama bu ağrı girdi. Kış hatıraları Erkek — Şu kışa bayılırım vesse- lâm. Çünkü bundan evvelki kışlardan kalmış hatıralarım vardır, Kız — Nedir onlar? Erkek — Muhtelif kış sporlarında) alınmış 3 madalya ile iki kupa. Kız — Benim de geçen kışlardan! kalmış hatıralarım var, Erkek — Nedir onlar? Kız — Beş tane nişan yüzüğü. | Feci tablo Ressam — Nasıl harp faclalarını tasvir için yaptığım resimlerde muvaf fak olabildim mi? Münakikt — Ne diyorsunuz? Ben ömrümde bu kadar feci bir tablo gör medim, memenin sanar arasa İ ŞEN FIKRALAR || | — Bekliyememiş ! Kadın (kocasına) — Tiyatrodan bu kadar erken dönülür mü? Ömründe ilk defa tiyatroya giden koca — Birinci perde biler (— bitmez, ben de çıktım. — Ne o, oyun güzel hoşlanmadın mı? — Hayır, bilâkis pek hoşuma gitti, değil miydi, ci perde arasında iki sene geçti, lıyordu. O kadar beklemeğe vaktin: ol- madığı için çıktım. Emniyetli bir demiryolu — Azizim, bizim demiryolu dünya nın en emniyetli demiryoludur. Hele na imkân yoktur. — Nereden biliyorsun? zerinde bir tek tren işler. Üngiliz. sevvahına) Elendim, 'üen #vakkabınızı çıkaric mı sniz? bir ingliz (Kadem)inde kaç par mak bulunduğunu pek merak ederim de, 80 BAN RABBA EEE BAM KAYAK İMUVAFFAKIYET YOLUNDA YÜRÜYEN KADINLAR| Madem ki kadın hayatın her sahasında çalış- makta ve muvaffak olmaktadır. O halde si- yasi haklarını alnının terile kazanacaktır. Dünyanin ber taratında ayni mes'ele mevzuubahislir: Kadın. ların siyasi hakkı. Bu hak, bazı memleketlerde verilmiş, bazı memleketlerde de verilmek üzere bulunmuştur. Türkiye kadına siyasi haklardan bir kısmını vermiştir. Şüphe yoktur ki yakında Türk kadını bütün siyasi hakları nı alacaktır.. Hemen bütün mem- leketlerde kadın, hayatın her şubesinde faal ro! aldığı için hiç şüphe yoktur ki mensup olduğu etmek hakkını kendi alnının teri! zümreyi parlamentolarda temsil le kazanıyor, demektir. Yukarıda resmini dercettiğimiz iki kadın, hayatta muvaffakıyet kazanmış iki çehredir ki birisi Japonyalı kız, büyük bir musiki ingilterede, diğeri Japonyada yetişmiştir. istidadma sahiptir, ondokuz ya- şındadır. Ve Pariste Puccini operasında icrayı san'at eder.. Adı Yoşiko Miyakava'dır. Diğeri Otomobille 10 millik dünya sür'at rekorunu kırmış olan Misis Stevart'dır. 5.M. fakat programda birinci perde ile ikin! bu hat üzerinde hiç müsademe olması-| — Çünkü azizim bir tek hattır ve ü-! Muallim ne düşünüyorsuuuz ? Zeki bir çocuk — Sizin ik Kaza yok! retti, tasyonlardan birisinden şu telgraf gel idi: “Bir adam lokomotifin önüne düş tü, tafsilât bilâhare bildirilecektir... Beş dakika sonra şu telgraf geldi: “Her şey yolundadır. şey olmamış, makine geri geri gitmek- tedir!,, Hayır sahibi ! — Ne zaman bir fakire Yardım et- mek mevzuu bahis olsa herkesten ev- İvel Hüsnü elini cebine sokar. — Evet ve tehlike nihayet bulunca- ya kadar oradan çıkarmaz. öö Ev kadını diyor ki; Elma şekerlemesi Elma şekerlemesi ber tarafta bilinmiyen bir şeydir. bunu yal- nız ingilizlerin « Devonsşayr » mıntakasında (yaparlar. Bunu yapmak için aşağıdaki tuvsiye- lere riayet etmek icap eder. iki çay filcanı miktarındaki una iki kaşık margarin koyunuz. Buna bir azda tuz ilâve ediniz. içine iki yumurta kırınız yarım bardak südün içinde iyice çalka- layınız.. Küçük bir tepisiyi iyi yağlayıp elma dilimlerini üzerine sıralayınız. Üzerine biraz şeker ve baharat serpiniz. Ve hamuru bunların üzerine boşaltınız. erine şeker serpip sıcak bir furunda otuz dakika veya hamu- run alt tarafı hemen hemen kı- zarıncıya kadar tutunuz. Nefis bir şekerleme olur. Elma reçeli Yabani elmadan gayet hoş bir Kelle şekerinden bir kap şu- rup yapınız. Bir bardak kayna- mış suya İimonun suyunu ve ka- buklarını ve bir azda karanfil karıştırıp iyice kaynatınız. Şurup teressüp etmeğe başla- dığı zamanlarda soyulmuş ve çürük olup olmadığı iylce mu- ayene edilmiş yabanı elmaları | ilâve ediniz. Bunu beş dakika kaynatıp | biraz soğumağa terkediniz tek- rar beş dakika kaynatınız. Bu ameliyeyi elmalar tamamile yu- muşayıncıya kadar tekrar edi- niz. Sonra bir kaşık rum ilâve ediniz. Ve kavanozlara boşaltı- DİZ. Kış aylarında lezzetle ve işta- ha ile yiyeceğiniz nefis bir reçel meydana gelir. Demiryolları müdürü, bütün istas- yon memurlarına şedit bir tamini gön dererek istasyonlarda “vukun gelecek İkazaların derhal bildirilmelerini em- Bu tamimden bir müddet sonra İs- Kimseye bir — Çocuklar bu çok eski iskelet kerşisınde iniz olduğunuzu ! Yakın akraba Çocuk — Babacığım amcazadelei yakın akraba mudırlar? 1 Baba — Zamanına göre çocuğum Öldükleri ve zengin oldukları anlaşifi İdığı zaman yakın akraba sayılırlar. Kaçak Viski Amerikalı polis — Bir sandık viski yakaladım. İçki kolcusu — O halde 12 tar gümrük memuru göndereyim de muf melesini yapsın. ği Polis — Hayır, 6 kişi yetişir. Çünkü sandıkta 2 düzüne şişe var, Bir diş için ! Hasta (dişçiye) — Bir ön dişimi çel mek için 3 lira mı, insaf! şimdi eve dö nerken birisile bir döğüş ederim, oluf” biter. RAMA Aa gi Bilirsiniz ki eski zaman salon” larının Şömineler büyük bir iti” bar görür ve o zamanın yegân€ teshin vasıtasını teşkil ederdi Bügün bu moda asri salonlar” da yeniden kendini göstermiY? Başlamıştır. Yalnız asri salond yanan şömineler de al ve parlak alevler neşrederek yanan ve $" tırdıyarak düşüp , kuru kül 0!#* odun ve kömürün yerine elek” trik ve bava gazı iştial et€ tedir, Resmimiz, asri bir şömineli göst ea sö” if 0 be yda” zl Aynaları temizlemek için İ müş kireçten oldukça koyu hamir yepıp içine biraz İ karıştırmali ve bir fanila ile aynaya sürmelidir. Bu sonra bir müddet bu ş9” bırakmalı ve bilâhare uğmalı ve temiz kumaşlarla latmalıdir. ipek ve kâğıtayn# ve camlara en ziyade lık veren sevlerdir. lar”