21 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

21 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

— — (Üst tarafı 1 inci sayıfada) bey, Erzincan Omeb'usu Aziz Samih bey, Erzincan meb'usu Saffet Bey. Erzurum Erzurum meb'usu Dr. Ahmet Fikri bey, Erzurum omeb'usu Nafi Atuf bey, Erzurum meb'usu Nafiz bey, Necip Asim bey, Erzurum meb” | Wsu Aziz bey, İstanbul meb'usu Dr. Hakkı Şinasi paşa. Eskişehir | Kırşehir meb'usu Eskişehir meb'usu Emin B., | işehir islâm sokak Türkmen- tokat karyesi fırka ocak reisi Giftçi Cafer B. , Eskişehir şimen- difer fabrikası makine montörü Ali oğlu Ahmet B., Darülfünun tarih müderrisi Yusuf Ziya B. Gazlayintap Gziayintap (o meb'usu Ahmet Y, Gaziayintap meb'usu Kılınç i bey, Gaziayintap omeb'usu şit bey, Gaziayintap meb'usu hin bey. Gireson Gireson meb'usu Kâzım bey, İteson meb'usu Hakkı Tarık Gireson meb'usu Şevket izmir meb'usu Münür bey, nbul meb'usu ihsan Paşa. Gümüşane F Gümüşane meb'usu (Hasan <hmi bey, Gümüşhane meb'usu evket bey, Istanbul meb'usu “ip Servet bey. Hakkâri Hakkâri meb'usu ibrahim bey. : İçel içel meb'usu Emin Bey, içel bu'su Hakkı bey. İstanbul litanbul meb'usu Abdülhak it bey, İstanbul meb'usu Şotaoğlu Yusuf bey, Istanbul gabul M.Sıbhiye vekili Refik bey, bul meb'usu Hamdi bey, çim meb'usu Ali Rana bey, Sala, E. idare heyeti âzasından Cimcoz bey, Sabık müze- hi ee Halil bey, Dokumacı | dik disi Hasan Basri bey, Ye- Hüma, deri fabrikası usta başısi i bey, Seyrisefain fabrika- Yanı tesviyeci Yaşar bey, Be- Hi, * Okçularda O kunduracı Yrullah, (4 namzet açık). İzmir usu Hariciye vekili Rüştü bey, izmir meb'u- âmil bey, izmir meb'usu W — Esat bey, izmir meb'u- »« “tafa Rahmi bey, izmir içün Orman zade Hamdi e meb'usu Saracoğlu bey, izmir meb'usu Vâsıf Celi, "zmir © meb'usu Mahmut ba, 4 €y, Oizmiz Kestane nda alâtı ziraiye ve ma Mah, “alâthanesi sahibi demirci Sik) *t Sadettin B, (2 namzet Isparta iğ meb'usu Hüsevin Hüs- bay, W İsparta meb'usu ibrahim Yy, çupra meb'usu Mükerrem > İK Damzet açıktır). Kars Tag BOY, Kars meb'usu Baha 1 ars meb'usu Faik bey, meb'usu Nazif bey, mer Kâmil bey, Ka- Muhittin Paşa, ia em ony u meb usu Refik B., > meb'usu Ali Riza B., Cemal OB. i; » Velet B., usu Tahsin B., Da- Min çit, , Bağlısamancık kö- eN ci Heli B, (Bir nam- İzmi , Tevi T meb "a sefiri Y, sayi k eb Kayseri Kayseri meb'usu Ahmet Hilmi | bey, Kayseri meb'usu Raşit bey, Kayseri baro reisi Azmi bey; (2 namzet açık) Kırklareli Kırklareli meb'usu Dr. Fuat bey, Kırklareli meb'usu Şevket | Erzurum O meb'usu ; bey. Kırklareli meb'usu Mehmet Nahit bey. Kırşehir Kırşehir meb'usu Hâzım bey, bey, Çiftçi Ahmet oğlu Serdar bey. Kocaeli Kocaeli meb'usu İbrahim Sü- reyya bey, Kocaeli meb'usu Ke- malettin bey, Kocaeli meb'usu Ragıp bey, Kocaeli meb'usu Re- şit Saffet bey, Kocaeli meb'usu Salâhattin bey (2 açık) Konya Konya meb'usu Ahmet Hamdi B., Kâzım Hüsnü bey, Kemal Zaim bey, Mustafa bey, Kom Naim Hazım bey, Tevfik Fikret ya meb'usu - e Refik bey, sabık Aksaray meb'usu Kâzım bey, avukat Sırrı bey, Hayiroğlu kö- i yünden Mustafa Lulfü bey. (bir afık, Kütahya Kütahya meb'usu ibrahim B., C. H. F. kâtibi umumisi Recep İ B., Bursa meb'usu Muhlis B., C. H. F. reisi avukat Hakkı B., İ Uluköyde Davut oğlu Ömer B. (2 açık) Malatya Malatya meb'usu Abdülmut- İ talip bey, Malatya meb'usu Hil- mi bey, Başvekil ismet Pş. Hz,, Malatya meb'usu Mahmut Nedim bey, Malatya meb'usu Vâsıf bey, b | Haşim” bey zade çiftçi Talât B, usu Ahmet Rasim bey, İs- | Manisa Manisa meb'usu Kâni bey, Mustafa Fevzi ,, ” ” din meb'usu Vakup Kadri bey, Cebelibereket meb'usu Sabri B., sabık izmir ticaret odası kâtibi umumisi Turgut bey, esbak ad- liye vekili Manisadan Saruhanlı karyesinden Misli zade çiftçi Halil bey, (bir açık. ) Maraş Maraş meb'usü Abdülkadir bey, Maraş meb'usu Behçet bey, Maraş meb'usu Mithat bey, Mardin meb'usu Nuri bey. Mardin Mardin meb'usu Abdürrezak bey, Mardin meb'usu Ali Riza bey, Mardin meb'usu irfan Ferit bey. Mersin Urfa meb'usu Ferit Celâl bey, C. H.F. idare heyetinden Süley- man Fikri bey, vilâyet encümeni daimi âzasından Hamdi bey. Muğla Muğla meb'usu Dahiliye vekili | Şükrü Kaya bey, Muğla meb'usu Yunus Nadi bey, Muğla meb'usu Nuri bey, C. H.F. reisi Hüseyin Nami bey. Niğde Niğde meb'usu Faik bey, Niğde meb'usu Halit bey, Kimyaker muallim Ahmet Refik bey, (bir açık) Ordu Ordu meb'usu Hamdi bey, Ordu meb'usu Ricai bey, Ordu meb'usu Şevket bey, Ordu meb'- usu ismail bey, Uyanış gazetesi sahihi Ahmet ihsan bey. Rize Rize meb'usu Akif bey, rize meb'usu Ali bey, rize meb'usu Atıf bey, rize meb'usu Esat bey, rize meb'usu Fuat bey, rize meb'usu Hasan Cavit bey. Refik Şevket bey, | Lütfü Müfit | Namzet Listesini Neşrediyoruz Samsun Samsun meb'usu Asım bey, samsun meb'usu Ethem e çarşambalı Hacı Yunus zade çiftçi Mahmut bey, C. H. F. vi- lâyet idare reisi Emin bey, (iki açık.) Siirt Siirt meb'usu Halil Hulki bey, Siirt meb'usu Mahmut bey. Sinop Sinop meb'usu Recep Zühtü bey, Sinop meb'usu Adliye ve- kili Yusuf Kemal bey, Sivas meb'usu ibrahim Alâettin bey. (Bir açık) Sivas Sivas meb'usu Necmettin Sa- dık bey, Sivas meb'usu Rahmi bey, Sivas meb'usu Rasim bey, Sivas meb'usu Remzi bey, Sivas meb'usu Şemsettin bey, Sivas meb'usu Ziyaettin bey; Hafik kazasının ildik kariyesinden Zor | Abbas oğullarından çiftçi Meh- met oğlu ismail, Şobinkarahisar Şebinkarahisar meb'usu ismail bey, Sadri Maksudi bey, Muhte- lit mahkeme Türk Ajanı Vasfi Raşit bey. Tekirdağ Tekirdağ meb'usu Celâl Nuri bey, Tekirdağ meb'usu Cemil bey, Tekirdağ meb'usu Faik bey, (bir açık). Tokat Tokat meb'usu Bekir Lütfü B., ” » Mustafa Vasfi B., Ni » Süreya TevfikB., Konya meb'usu Hüsnü B., Muh- telit mahkeme Türk Ajanı Nâ- İ zım B. şe Osman bey, Mar- | Trabzon Trabzon meb'usu Hasan bey, ” * Nebi Zade Hamdi bey, Trabzon meb'usu Süleymen * Sırrı bey, Trabzon meb'usu Daniş bey, Gümüşhane meb'usu Halil Nibat bey, Sofu zade marangoz Hakkı bey, Vak- fıkebirli avukat Raif bey. Urta Urfa meb'usu Ali Saip bey, Urfa meb'usu Rafet bey, Uurfa meb'usu Mahmut bey, Urfa meb'- usu Dr. Rafet bey. Van Van meb'usu Hakkı B., Münip B. Yozgat meb'usu Avni bey, meb'usu Hamdi bey, ” ” Yozgat Yozgat Yozgat meb'usu Süleyman Sırrı | bey, Belediye ve umumi meclis âzasından Erzurumlu oğlu Avni bey, umumi meclis âzasından Boğazlıyan kazasmdan Ahmet Cevdet bey. Zonguldak Zonguldak meb'usu Celâl Sa- bir bey, Zonguldk meb'usu Halil | bey, Zonguldak meb'usu Ragıp bey, Zonguldak meb'usu Rifat bey, Maden kömürü işleri şirke- tinde Taşhancı ocağı amele baş- çavuşu Bağlıklı Hasan bey, Koz- lu şirketinde amele başçavuşu | Esat bey, Listede ismi bulunmı- yan eski meb'uslar Eski meclis azasından olup da bu devrede namzetliği konulmı- yan zevat ta şunlardır: Sadrettin (Kars), Mehmet Fu- at (Kastamoni), Dr. Burhanettin (Kayseri), Hasan Ferit (Kayseri) Zühtü, Fuat (Konya), Ismail Hak kı, Ragıp (Kütahya), Fazıl Ber ki (Malatya) Bahri ve Saim (Manisa), Ali Nazmi (Muğla), Avni, Sadullah © (Samsun), Halit (Kars), Şefik (Trabzon), Hasan (o (Zonguldak), Salih Vahit © (Bordur), Mehmet Çanakkale, Musa Kâzım (Afyon), Neş'et (Aksaray), Fabri (Ordu), ——— 5 — VAKTT 21 NISAN 1931 — Lp Ee ——— — e) Yanlış mütalea — Fırkadan ihraç meselesi mev | zuubahs değildir Ankara, 20 (Telefon) — Istanbul) gazetelerinden birisi Halk Fırkasımün! tehibi sanilerinin kendilerinden yan namzellere orey vermesini fırka nizamnamesine muhalif bulmaktadır. Fırka » nanesi, “rka namzetle! rine rey vermiyenlerin ümümi reis ka İrarile fırkadan çıkarılmasını âmirdir, |diyor. Filvaki bu böyledir. Yalnız böy! İle yapanları fırkadan çıkarmak sali- hiyetini haiz olan umumi reislik maka! İmıdır ki Fırka müntehibi o sanilerine| “Şu evsafta olanlara rey vermenize 1s mücande ediyorum,, diyor. | İ Bu vaziyette fırkadan ihraç mese| lesi mevzuu bahis olmadığı aşikâr bir İmeneledir. Adana civarından 7 şaki tutuldu Adana 19— Ceyhan civarında 12 silâhlı bir kabile Adana pa- zarından dönen köylülerin yolu- nu kesmiş, paralarını ve eşya | larını almıştı. Bu vaka üzerine jandarma müf- rezeleri şakilerin takibine çıkmış yedisini de ele geçirmiştir. Di- ğerleri de takip edilmektedir. Ankarada francala grevi Ankara, 20 (Telefon) o— Belediye francalaların kâğıtlara sarılarak si- tılmasına karar vermesi üzerine bura- daki francalacı fırın evvelki gün ka- İpanmıştı, Fakat dünden itibaren tek- rar francala sulışı başlamıştır. Başvekilimizin ziyareti Ankara, 20 (Telefon) — Başvekili- miz bugün Hâkimiyeti Milliye idare hanesini ziyaret ettiler. Terfi eden komiserler Ankara, 20 (Telefon) — İkinci sınıf polis komiserlerinin imtihan kâğıtları tetkik edildi. Ay niha- yetinde terfi edehlerin listesi | neşredilecektir. Komiser muavin- ğine terfi edeceklerin listesi henüz hazırlanmadı. Asri bir köy kuruluyor Ankara, 20 (Telefon) — Mali- köy civarında asri bir numune köyü inşasına başlanıldı. Enis Behiç B., Ankara, 20 (Telefon) — Ikti- | sat vekâleti şube müdürlerinden Enis Behiç Beyin Marsiliya tica- ret mümessilliğine tayin edilmesi | mubtemeldir olmu Daktilo Han 1931 Sür'at de VE Bir Yazımak | cümhur İ takdim için tayin edilecek tarihe Danimarkanın yeni sefiri Dün memleketimize geldi Danimarka. hükümetinin yeni Türkiye sefiri M. Schou dünkü | Avrupa ekspresile şehrimize gel- miş, Sirkeci istasyonunda Dani- markanın sabık Türkiye sefiri, Muhtelit mübadele komisyonu bitaraf âzasından M. Anderson ve Danimarka konsolosluğu er- kânı tarafından karşılanmıştır. Evelee memleketini Moskova- da temsil eden M. Schon bir muharririmize şu beyanatta bu- lunmuştur : Ötedenberi Türkiye ve Türklerin samimi bir takdirkâr- yım. Bunun için memleketimi Türkiye hükümeti nezdinde tem- sil edeceğimden çok memnunum. Burada Türkçe öğrenmek is- tiyorum. Bu düşünce ile daha Türkiye hudutlarına henüz gir- mişken Türkçenin kolay olup olmadığını tetkik ettim. Anladı- ğıma göre son yaptığınız harf inkılâbı sayesinde ecnebiler Jisa- İ nınızı kolaylıkla öğrenebilecek- lerdir. Bunun için lisanınızı nis- beten az zamanda öğreneceğime kani oldum. Ankarada evelce tanımış ol- İ duğum birçok Türk dostlarım vardır. Bu meyanda Hariciye ve- kili Tevfik Rüştü Bf. ile Mosko- vada hükümetlerimizi temsil et- | tiğimiz zamandanberi tanışıyoruz. Kendilerile tekrar teşerrüf ede İ ceğimden çok bahtiyarım. Ankaraya ne zaman gideceğim henüz belli değildir. Bu, Reisi- Hz. ne itimatmamemi tabidir. Danimarka hükümetinin sabık Türkiye sefiri şehrimizde bulun- maktadır. Cumartesi günü Danis markaya hareket edecektir. Mısira girecek tütünler Misir hükümeti tütün ithalât resmini İ nisandan itibaren art- tırmıştır. Yalınız bu kayit, Me- sırda transit depolarında mev- cut tütünlerle, 1 nisandan evvel menşe limanlarından hareket etmiş olan tütünlere de teşmil edildiğinden tüccarlarımız müş- kül vaziyette kalmıştır. ımlar! Hazırlanınız !.. mpiyonluğu müsabakası haziran ayı için- IN Ticaret mektebinde yapılacaktır Kazanan Hanımlara en yüksek ticaret müesseselerinde iş temin edeceğiz. inesi ; Vereceğiz Müsabakamıza iştirak edebilmeleri için daktilo hanım- ların yapacakları yegâne iş evvelâ çalışmak sonra idarehanemize müracaat ederek isimlerini oOkay- dettirmektir. benizsizlik icin yeğine deva Kan) ihya eden En muntahip etibba taralından tertip edilmistir. Ali Münim (Mersin), Sami ( Ankara ); Hasan Sıtkı , Sadık , Fabri , Emin (Antalya), | Mehmet (Bandırma), Asaf (Bile- | cik), ilyas Sami (Muş), Ali Riza Kemal Kadri (Adana), Hakkı, | (Cebilbereket), Ziya (Çorum), | NSIZLIK Nörasteni, zafiyet ve Chlorose SIROP DESCHIENS, DM Rüştü, Esat Rafet (Diyaribekir) Ali Cenani (Gaziayıntap) Tahi Gireson,Ziyneddin Hüseyinlstanbu Enver, Hacı Hüseyin Istanbul Niyazi Hasım, Cemal Kastamani Behçet Maraş B. ler.