21 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

21 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT 21 NiSAN 1931 Frinenin hareketi Rus - Fransız Son moda barlardan Efgan bar'da; votka içiyorduk. Dostum Edvar içeriye, giren çift üzerine nazarı dikkatimi celi betti. Biçimsiz bir çifti. Erkek, zayıf, kamburca, çok çirkindi. Kadın, yüksek, bir imparatoriça gibi güzel ve vakur. — Kim bunlar? -— Madam ve Mösyö larigo, — Bir sülün, ve yanında bir sıçan.. — Mösyö Larigo zengin bir zeytin) yağı tüccarıdır. Prenses Olga Bibarin- le evlendi... Bibârinleri bilirsin, Ukray' nada mühim malikâneleri (vardı. Sa- na nasıl evlendiklerini anlatayım. 'Ta- savvur edemezsin. Bir gün, polis hafi yeleri kıralı Harrifort, yazıhanesine yabancı bir adamın girdiğini gördü: Adam ona: — Mösyö, dedi, müstacel bir iş danr şacağım, — Sizi dinliyorum. — Kısa keseceğim, Evvelâ kendimi! takdim edeyim. Ben, (Benua Larigo yum. Zeytinyağı tüccarıyım. On bir ay dır Şantal isminde birisile evliyim. Ha) buki, size açık bir kelime ile söy- liyeyim, omüthiş bir surette boy- nuz yaldızlamaktayım, oo Karım be mi muntazaman ve giltikçe ar fan bir hırsla aldatıyor. Amma bana di yeceksiniz ki, kader, ben Larigo'yu. boynuz takmıya mahküm etmiş. Filha kika, çirkin olduğumu kabul ediyorum. Yalnız, senede 800,000 frank kazanan! bir adamın Ramon Novarro veya bir atletle yarışmasına ihtiyaç yoktur. 'Tasuvvür ediniz ki aldatıldığımı gü- yet garip bir şekilde öğrendim. Sizi te min ederim ki karının çantasını karış- tırmak adetim değildir, maamafih, bir ay var, içersine bir çek koyup ona bir sürpriz yapmak için çantasını aç- otun. Biliyor musunuz bu çantada ne yardı? dl numara bir gömlek yakası! Halbuki ben hayatımda 76 numaradan fazla giymedim. Beş yaşında bir çocuk! bunun manasını anlardı, İki hafta son ra, karımın dolabında 4. D. markah bir sigara kutusu buldum, birkaç gün sonra da, imzasız bir mektup geldi. Mektupta 42 isim vardı. Önce bu isimle ri saadet zinciri zannettim. Fakat aşa ğıda şu satırlar vardı: “Madam Larigonun dâşıklarının i- simlerinin listesi, hurulu hece sırasile' yukartla yazılıdır. Bunlar geçen 17 maritan itibaren olanlardır. Üst tarafını siz düşünil! Hüzen imza: Çok bilen bir kadın elime Mösyö Harrifort, karımm aldattığına kaniim, sizi gelip gör- meme sebep... Hafiyeler kıralı gülümsedi, ve: — Niçin geldiğinizi, dedi, müsaade edin de ben bitireyim. Cürmü meşhut olup bir skandal kopmadan *karınızı başmızdan defetmemi istiyorsunuz. Ma Tüm, malüm, ben müşterilerin fikirleri ni gözlerinden okurum. — Yal, Mösyö Harrifort siz hafiye ler kıralısınız amma, gözlerden oku- mak vadisinde biraz... — Ne, demek Madam Larigoyu ta- yassut ettiğimi istemiyormusunuz? — Hayır. Karımın beni niçin aldat tağmı biliyor musunuz? Çünkü onun nazarında hiç kıymetin yok. Zeytinyağ satmakta üstadım, bel- ki... fakat bir kadm fethiçin beş para etmem. Ben karımda, bu eksikliğim İ- gin bir nefret hissediyorum. Mesele bu ma değiştirmektir. Bunun için de be- nim mühim bir âşıkane muvaffakıyette bulunmam lâzım. Sizin memurlarımız rasında güzel bir kadın yok mu. Ara - sıra bana öşıkane, cazibeli, güzel ko- kulu mektuplar yazar, ben de onu ma- da unutmuş gibi yaparım.. anladım... İyi, bu gibi işlerde adığım çok güzel bir Tus prensesi ir. Prenses Olga Bibarin, zeki, ©- Kumuş, gayet güzel bir kadın.. — Harrifort zile bastı. İçeriye prenses Hibarin girdi. İşte şu karşıda oturan harikalâde kadın. Hafiyeler kıralı on aşkı Moris dö Kabra'dan fa — Peki, dedi, ihtiras komedyasını oy nıyacağım. Size asalet markalı mektup kâğrtlarımla ateşli mektuplar göndere- ceğim. Orada, size son telâkimizin ba na ne derin telezzüzler verdiğini yaza cağım. — Tamam, prenses... Bana (sadece Benim diyehitap ediniz ve müşfik keli meler kullanınız. — Size “kalbimin tatlı kumrusu,, di- ye mi, yoksa “ruhumun ruhu, yahut “İerzei aşkım,, diye mi hitap edeyim.. —Çok iyi prenses, böyle garip keli- meler kullanınız. korkmayın.. Yarın- dan itibaren, | Larigo, oHarrifort ile © anlaştı. Prenses günde 350 franga onun emrine! amade olacaktı. Ertesi ogün Benua, “cicim.,, serlevhalı — ilk mektubu aldı. unutmuş gibi masaya bıraktı, Karısı gördü, okumadan ona iade et ti, Daha ertesi gün, yasemin kokulu başka bir mektup piyanoda unutulmuş tu. Bu sefer Şantal, gizlice okudu ve gözünü açtı. Üçüncü gün, Bibarin ha-| nedanının armasını taşıyan bir mektup! Şantalin dikkatine çarptı. Ayni günün akşamı, kocasına mektubu verirken ka- rsi: — Al, Benua, diyordu, bu kâğıdı al da müsaadenle sana bir nasihat vere- yim. Bir daha bar artistlerile münase- batta bulunursan onlara Prenses unva- rün: kullanmalarının lüzumsuz olduğu nu söyle, 2 Larigo buna tahammül edemedi: — Benim sevdiğim kadın, dedi, haki ki bir rus prensesidir. — Hal ha!, zavallı. hem aplalsınız, hem de zevksiz, bu prensesin asıl ismi muhakkak Lüsidir. Kavga büyüdü, Larigo ayni akşam evi terketti, Ertesi gün karısını cürmü meşhut halinde yakalıyor, daha ertesi günü de Prensesi çağırarak meseleler- den haberdar ediyordu. Ona, kendisini ve İsmini nasıl müdafaa ettiğini anlat tr ve yemek sonunda izdivaç teklif et- ti. Prenses kabul etti. Harrifort, kıy- metli muavinini bu süretle kaybetti, ve sabık Madam Larigo da en tehlikeli silâhla oynamanın cezasını çekti. -— Hangi tehlikeli silâh? — Bir erkek izzeti nefsi, San'at âleminde Cemal Reşit Beyin konseri Hüdadat Şakir H. la, Cemal Reşit B. arasında “Milletler Şar- kısı,, filminde Hüdadat Şakir Hanımın okuduğu “Mehtapta,, şarkısı yüzünden çıkan hâdise malümdur. Hüdadat Hamma, bu şarkıyı Cemal Reşit Beyin beste- lediği tarzda okumamış, garip ve yeknasak iki kıt'a mırıldanmıştı. ve tabrif edilmiş bir esere atfe- dilmiş olmasını protesto etmiş, bundan başka, şarkısını, münte- hap bir hazırun karşısında çak mağa hazır olduğunu söylemişti, Haber aldığımıza göre Cemal Reşit B., bu ilk kararını, Glorya sinemasında, bu çarşamba akşa- mı umumi bir konser vermek suretile değiştirmiştir. “Mehtap- ta,, parçasile beraber, Cemal Reşit B., 22 nisan akşamı Glor- yada, Anadolu havalarını da ken- di bestelediği tarzda çalarak umumi bir konser verecektir. Ticaret âleminde: Ceviz içi Bu sene yalniz ineboludan 'arı biribirlerine turuştırdı. Harrifort|- Avrupaya ve Amerikaya dört meseleyi anlattı, Prenses, lâkayt; bin kilo ceviz içi gönderilmiştir. Az 3 | Harici Haberler | İspanyada vaziyet Gunden güne tabii bir hal alıyor Yeni bayrak şekli tesbit ediliyor Madrit, 19 (A.A) — Bütün Darülfünunlarda derslere yarınki pazartesi (Ogününden itibaren başlanmıştır. Seville, 19 (A.A) — Siyasi mahiyetteki tezahür ve nüma- yişlere askerlerin iştiraki men- edilmiştir. Komünistlerin tahriki ile vukubulan son arbedeler dolayisi ile 40 kişi tevkif edil- miştir. Madrit, 19 (A.A) — Meşruti- yetciler. (O Kortes meclislerince meşru tanınacak olan yeni hü- kümetle bir arada çalışacaktır. Valence, 19, (A.A) — Başpis- kopos cümhuriyet idaresine mu- tavaat etmiştir. Bilbao, 10 (A.A) — Komü- nistlerin manastırları hücum su- retile ele geçirdikleri hakkında şayi olan haberler vali tarafın- dan tekzip edilmiştir. Madrit, 19 (AA) — Katolikle- rin fikirlerini neşretmekte olan El Debat gazetesi, şimdiki hü- kümetin papaslara alebtar olma- sına ve siyasetin solcenahma müteveccih bulunmasına rağmen kilise aleyhinde sarih bir hare- kette bulunmıyacağını yazıyor. Madritte muazzam bir ihtifal Madrit, 19 (A.A) — Sosyalist lideri iglesias'ın hatırasını tesit için gayet muazzam bir ihtifal yapılmıştır. ihtifale amele teşki- lâtı, bilumum fakülteler talebesi, lise talebesi, sösyalist nazırlar, Madrit valisi, muhtelif cümburiyet fırkaları mümessilleri ve takriben 150,000 kişi iştirak etmiştir. Muzikalar Marseyyez ve Enter- nasyonal omarşlarını o çalmıştır. Mezarlıkta yapılan merasime M. Lerrouks riyaset etmiştir. Muma- ileyh, iglesias ile ilk cümhuriye- #in tesisine çalışmış olan devlet adamlarının mezarlarına çelenk- ler koymuştur. Hatipler, cümhuriyetin bâvarisi telâkki olunan iglesias'm hatıra- sını tes'it etmişlerdir. Yeni İspanyol bayrağı Madrit, (A, A) — Cümburiyet bayrağının şeklini tespit için bir komisyon teşkil edilmiştir. M. Berenger Madrit, 19 (A. A) — Sabık başvekil OM, Berenger kendili- ğinden Madrite dönmüştür. Madrit, (A. A) — Dahiliye na- an, mahkeme tarafından karar verildiği takdirde, jeneral Beren- geri tevkif o ettireceğini söyle- miştir. Fasta isyan Madrit, 19 (A. A) — M. Ler- rou, Fasm ispanyaya ait mınta- kasında isyan zuhur etmiş oldu- ğuna dair olan haberleri tekzip etmektedir. Kral Alfonsun yeni ismi Paris, 19 (A.A) — Xl üncü Alphons dük dö Toled unvanı altında Fontainbleuyü gezip gör- müştür. Londra, 20 (A.A) — ispanya kralı XIl'öncü Alfonsun yarın akşam Londraya muvasalet ede- ceği zannolunmaktadır. Hanedan mensuplarının parası Sent-Sebastiyen , 19 (A.A) — Gümrük memurları dün hududu geçmekte olan Düşes d'Albın üstünü aramışlar, buldukları 750 bin peçetenin 5000 nini kendisi- ne iade etmişler ve Üst tarafını düşes namma olarak bankaya yatırmışlardır. Delhi istasyonunda bir bomba Delhi, 19 (A.A) — Delhiye gelmek üzere dün akşam Bom- baydan hareket etmiş olan yeni Hint yalii umumisi Lort Welling- ton'un müvasaletinden 24 saat evvel Dilhi istasyonu civarında tar hat üzerinde bir bomba pat- lamıştır. 4 hamal ağır surette yaralanmıştır. Bütün yollar sıkı bir nazaret altına alınmıştır. Yunanistanda bir tevkif Atina, 19 (A.A) — Krioeri | köyünde polis karakolunu basa” rak iki polisin kol ve ayaklarını bağlamış olan kpmünistlerle köy- lüler zabıta tarafından yakalan- mıştır. Bu başkın esnasında bir polis karakoldan dışarı çıkmağa mu- vaffak olarak hükümeti ve as- rı vakadan haberdar etmiştir. Derhal gönderilen bir müfreze sükün ve asayişi iade etmiştir. Hugette Dufloeyu yaralıyan kadın Paris, 19 (A.A) — Huget Düfloyu yaralıyan kadının itisaf cinnetine mübtelâ olduğu söy- lenmekte ve kendisinin hapsedil- mesi tasavvur edilmektedir. Polis Haberleri Zehirli peynir Bir aile büyük bir tehlike atlattı Kasımpaşada Dörtkuyuda otu- ran mütekait binbaşı Muhsin B. dün sabah mahalle bakkalından aldığı peyniri ailesi ile birlikte yedikten sonra ıslırap duymağa başlamışlar; derhal bir doktora müracaat etmişlerdir. Jozef is- minde gelen bir doktor bunun suihazımdan ileri geldiğini ve zehirlenme olmadığım söylemiş isede aynı peynirden yemiş olan kedi derhal ölmüştür. Tahkikata devam edilmektedir. Bir çocuk boğuldu Demirkapıda askeriye anbarı şolörü Mehmet Hilmi Efendinin yedi yaşındaki oğlu Burhan dün anbarın (havuzuna düşerek ölmüştür. Bir genç kız kendini öldürdü Cerrahpaşada Hobyar mahal- lesinde Mektep sokağında 31 No, evde oturan merhum mual- lim Eyüp Sâbri B.in kızı 25 yaşlarında Nözhet H.,dün sabah intihar etmiştir. Yaptığımız tahkikata göre as- len İstanbullu olan Nüzahet H. bir müddettenberi sihir buhran- ları geçirmektedir. Son zaman- larda vereme tutulduğu endişe- side buna inzimam etmiştir. Nihayet Nüzhet H. dün sabah evde kimse yokken kendini ta- vana iple asarak intihar etmiştir. Lehistan sefirinin zevcesi yaralandı Lehistan sefaretine ait 250 numaralı otomobil Dolmabahçe camii önünden Beşiktaşa gider- || ken 1167 numaralı vatman Rıza efendinin idare ettiği tramvay arabasına çarparak parçalanmış- tır. Kaza neticesinde otomobilde bulunan Lehistan sefirinin zev- cesi hafif surette yaralanmıştır. İİ 21 Nisan 937 Zilhicce 1349 Güneşin Sevire girmesi Bu geceki Ay Güneşin doğuşu : 5,19—Banşı : 18,54 Namaz vakitleri Sabah Öğle İkindi Akşam Yatm İmsak 44) 1213 100 (452 1019 A BORS Kamuyo İİ Hiogiliz Hirası Kr. İt » TL mukabili Dolar! eğ, Frank Liret Is. Frank Leva Florin Kuron Şüleg Pezera Mark Zieti Pengö 9oley oo Kuraş 1 Türk Tras Diner Çemoneç Kuruş Nukut | Tsterin o Cagilia) 1Dolar (Amerika) 0 Frank (Fransız nLiret firalya Ofrank Belçika) 0 Drahmi (Yanan) İzo Frank Çisviçrej İroLeva Bulgar) İNİ &lorin (Fetemenk) lo Küron (Çekoslovak) 12 Şıhar ! Avosturya) 1Pazeta (ispanya) 1 RayşınarkJ Almanya) 170tl Lehissan! 1 Pengö 'Macaristan po Ley (Romanya) l İzo Disar /Yupasloryaj İ 1 Çevobeç (Sevyet | Bora pin Mecidiye i ilem, om e Bulmaca! 123456 78 91014 9 SOYA imi >) ei a SAN - gen Bugünkü bı p Soldan sağa ve yukarda” 1 — Mefsuh bir fırka (6 ey 2 — Sokaklarda dolaşan (© 3 — Yel (6), nam (3) n 4 — Aşk (5) 3— Serbestlik değil (6) wi 6 — Hız (5) i 7 — Nazik değil (4) 8 — İstikbal (8), yel (3) 9 — Bir semt (7) 0 O 0 — Dü (3), budalalık (© 11 — Vrgiye esas (6) faa i