24 Mayıs 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

24 Mayıs 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

a 6 — VAKIT 24 MAYIS 1931 | Harici Haberler Yaşasın Sulh! W. Briyan Parise dö döndüğü zaman halkın bu tezahürü Moskova, 22 (A.A) — Tas ajansı bildiriyor: izvestiya gaze- tesi, Avrupa komisyonu mesai- sinden bahsederken diyor k Kapitalist memleketlerin murah- hasları cihan buhranının kendi» sini tahlile cesaret edemedikleri için tekmil müzakerat Avusturya Almanya gümrük mukarenetine ve bu iki memleketin Versay sulhuna karşı bir harp teşkil eden projeyi hazırladıklarından dolayı maznun sandalyasına otur- tulmasına tahsis edilmiştir. Fakat diğer taraftan Brianın projesi de Almanyayı mücerret bir hal- de birakmak için Balkan ve Tu- na memleketlerini satın almak- tan başka birşey değildir. ingiltere ve Amerika aynca teklifatta bulunmuşlardır. Esasen ingiltere müstemleke ve dömin- yonlarile gümrük ittihadı ihda- sından başka bir proje teklif edemezdi. Amerika ise- son ta- rifesile - Amerikayı bir gümrük tarifesi duvarile çevirmiştir. Litvinoff, damping ittihamları- ron batıl olduğunu bir kere dâ- | ba ispat ederek Sovyet Rusyayı Gihan iktısadiyatından tecrit te- şebbüslerinin bizzat kapitalizm için bir darbe teşkil edeceğini göstermiştir. Avrupa komisyonu Litvinoff protokolunu reddet- mekle kapitalist âleminin sosya- lizmi âncak müsellâh kuvvetle mağlüp edebileceğini göstermiş- tir, Çönkü Rusyaya karşı tevcih edilen iktisadi tedbirlerle bir harp ibzaratından başka bir şey değildir. Çiftçiler için bir kredi enstitüsü yapılacak Cenevre, 22 (A.A) — italyan hariciye nazırı M. Grandi, telif devletler mürahha müteaddit mülâk bulun- muş ve bilbassa Türkiye hariciye vekili: Tevfik B. le görüşmüştür. Avrupa birliği tetkik komisyo- nu, Tuna boyundaki memleket- ler çiftçilerler kredi açacak bir beynelmilel enstitü ihdası hak- kındaki'pröjeyi tetkik etmiştir. Murahbasların bir çoğu bu husu- sa-müteallik mukavelename im- zalamıya hazır olduklarını beyan etmişlerdir. Türkiye mürahblası; Türkiyenin de mevzuubahis ens- titüye iştirak etmesini istemiş ve bu talebe italyan ayanından M. De Micheli muzaheret etmiştir. Yeni enstitünün merkezi Ceney- re olacaktır. Cenevre, 23 — (A.A) — Ce- miyeti akvam meclisi 1932 sene- sinde (oplanacak tahdidi teslihat konferansına Cemiyeti akvam azası devletlerle Ce muh- arı ile larda dahil bulunmıyan Türkiye, Sov- | yetler birliği, Efganisan, Brezilya, Köostarika, » Amerika, . Mısır, Ekuatör ve Meksika hükümet- lerini dâvet etmeğe karar ver- miştir, 8. Fransua Ponse zirai itibar meselesi hakkında kaleme alınan raporu okumuştur. —OM. Ponse Balçika, ingiltere, Fransa, isveç ve isviçre hükümetleri beş azadan mürekkep olarak teşekkül ede- tek komitaya birer birliği tetkik komisyonu azasın- dan talep etmiştir. Meclis, Av- rupa birliği tetkik komisyonunun taleplerini ittifakla tasvin etmiştir. itaiya hariciva nazırı ve baş '2L ! ti akvama mümessil | ,tayinine davet etmelerini Avrupa ! | teşkiline j önüne gelerek M. Brianı ile karşılandı | mürahhası M. Grandi “zirai itibar terbin şirketi,, ne Türkiye- nin de iştirak etmesini talep ! etmiştir. M. Fransua Ponse teşkilât heyetinin mezkür şirkete Türki- yenin ve günün birinde Cemiyeti akvam azası olmıyan devletlerin ! de iştirakini temin için 30 ey- lülden evvel bir çare arayıp bulmasını © teklif etmiştir. M. Ponsenin bu teklifi kabul edil- miştir. Harbin önüne geçmek için Cenevre, 22 (A.A) — Dan- çigin Cemiyeti akvam nezdinde- ki âli komiseri kont Gravina, bütün devletler murabhaslarının dostane tevassut ve ısrarları üzerine İstifasını geri almıştır. Meclis, oruznamede bulunan meselelerin tetkikine devam et- miş ve ispanya murahhası tara- fından tevdi edilen bir raporu kabul etmiştir. Bu raporda bar- bin önüne geçmek vasıtalarını takviye için yapılacak mükavele- | name projesinin hususi bir ko- mite tarafından teklif edilmektedir. Meclis, atideki kârar suretini kabul etmiştir: “Meclis, harbin önüne geçmek vasıtalarını takviye etmek mak- sadile bir mukavelename proje- sini tapzime memür edilmiş olen komitenin vermiş * olduğu rapo- run son fıkrasına Cemiyeti ak- vam azasının bilhassa dikkatlerini çelbeder.; Bundan sonra meclis, hususi içtima akdetmiştir. Avrupa birliği komisyonu mesaisini (bitirdi Cenevre, (A.A) — M. Brianin müdahele ve tâvassutu Üzerine Avrupa birliği komisyonu Fran- sanın inşa ve imar plânını ana hatları itibarile kabul ederek mesaisine - hitam: vermiştir. M Brian, komisyon mesaisinin bitamı münasebelild son bir bi- tabe irat ederek Avrupa millet- leri arasında tesanüt * mefküre- sinin tahakkuku temennisi izharni etmiş ve sözleri heyecan ve tanzimi bazarı | alkışlarla karşılanmıştır. M. Henderson, cevap vererek bütün Brianı kendi eseri olan müesseselerin mukadderatına manlar riyaset eltiğini- görmek arzusunda (bulunduğunu söy- lemiştir. M. Brian Parise döndü Cenevre, 22 (A.A) — M.Bri- an, M. Von Küttgüsü ziyaret ettikten ve M, Hendeson. ile görüştükten sonra saat 13,15 te Parise o müteveccihen hareket etmiştir. Mumaileyh; is- tasyonda Fransız murahhas be- komisyonun. M. İ daha uzun za- | Gec eeececcda2 Sieze de tavsiye ederim? —Seni ber zamankinden sâğlâm ve kanlı görüyorum:;,. Yoksa Bürsâya mı gittin? —Hayır azizim... vucüdümde gördüğün Bursaya gitmiye ne hacet... lığı, güzel manzarası ve ayni zemanda mevsimin cen taze balıklarını. bulandüran ve ucuzluğu ile meşbur Ortaköy Palas aile bahçesine gidiyorum işte yüzümdeki kan ve sıhhat Ortaköy Palâs aile bahçesini size de tavsiye ederim. SGetcie'ced ce SEE GE: Temizliği, kibar- EE bundan ileri gelmiştir. | KE Se İspirto ve ispirtolu içkiler inhisarı umum müdür üğünden: 100.000 adet mantar Şartnamesine tevfikan. pazarlık suretile. alınacaktır. Taliplerin 26 mayıs 931 salı gününe kadar ticaret şubesine müracaatları. Emniyet sandığı müdürlü den: ikraz No. 148492 11193 12842 2 roza iğne Merhunatın cins ve nev'i 1 çift roza gül küpe, İ roza yüzük 3 roza yüzük birinin kolu kırık birinden İ taşı ğün- ismi Cavit B. Zehra H. noksan İ roza tek küpe İ roza menekşe iğne 1 inei bilezik. 13354 1 roza yüzük 14946 | 20292 1 23038 “1 23044 1 altın tepelik altını 220 dirhem gümüş altın saat 24179 26039 34013 35717 36037 1 roza iğne 1 altın kol saati sürgüsü elmaslı 36129 36176 danlık. 36428 36456 36492 36550 36566 1 roza madalyon. Bir roza kemer tokası. 2 roza yüzük bir çift roza küpe. pırlantalı kelebek iğne (ortası sırça) çift pırlanta tek taş küpe on beş adet 1 liralık 1 çift pırlantalı küpe 1 pırlantalı yüzük On 'dört miskâl inci 1 roza dal iğne 1 çift pırlanta tek taş küpe bir pırlantalı ger- 1 altm saat maa körden. 1 çift pırlanta tek taş küpe bir roza yüzük Mehmet Sıtkı B. Mm. Virjin Emin B. Sabire H. Server H. zinet Fatma Kâmiran H. Ayşe H. Hacer H. Nimet Hi. Müzeyyen H. 1 çift roza iğne 1 altm saat İ altın kordon Fikri B. Arif B. Mithat Kemal B. Rıza B. Kevser H, Edibe H, Emite H. (ortası noksan) 2 altın saat 1 altın kordun 1 altın köstek. 36669 1 çift pırlantalı küpe. 36700 36722 36818 36905 36919 36935 1.çift roza köpe 1 pırlanta bilerzik bir roza kuş iğne 1 roza tek taş yüzük bir roza iğne 1 çift pırlanta küpe 6 altın bilezik İ altin çanta İ beşi birlik 1 elhaslı”saat 1 altın kordun Ayşe H. Nimet H. Suphi B. Hayriye H. Zehra H. Galip B. Mm. Zalanavuska Ifakat H. Yukarda isimleri yazılı zevat altın, gümüş ve mücevherat mü- kabilinde sandığımızdan istikraz etmiş oldukları mebaliği vade- sinde tediye etmemelerine mebni hini istikrazda tayin olunan ikametgâhlarından tebligat ifası için icra kılınan ve yapılan tab- kikat neticesinde bulunamadıklarından tarihi ilândan' itibaren 91 gün zarfında tediyei deyn veya tecdidi muamele eylemedikleri ve kendi- sini görmek istemişlerdir. M. Brian iki defa balkona “çıkarak halka görünmüştür. M. Hrianın uzadiye alkışlamışlar | halka vermiş olduğu muhabbet- | kârane selamlar şiddetli alkışlar- ' buradan yeti azası ile, yüksek şahsiyetler, | cemiyeti akyam kâtibi urumisi | ve sabık mubaripler cemiyetinin birçok rourabhasları. ve kesif bir halk kitlesi tarafından teşyi edilmiştir. Paris, rısındân evvel istasyonda M. alkışlamış olan nüma- yişciler şehrin bir çok mahal- lerinde ( “yaşasın sulb, yaşasın Brian ,, diye bağırarak alaylar elmişlerdir. Polis nümayişcileri dağıtmıştır. Gece yarısında © nümayişciler- den bir gurup, bariciye nezareti uzun Brian teşebbüs 23 (A.A) — Gece yas! la karşılanmıştır. Beynelmilel mesai konferansı Cenevre, 22 (A.A) — Beynel- milel mesai konferarsı 28 Ma- yısta açılacaktır. Bu konferansla şu maddeler konuşulacaktır; 1 — Çocukların ; gayrisınayi mesleklerde işe kabul ve istih- dam edilmeleri, 2 — Kömür madenlerinde ça- lışma saatlerinin miktarı. 3 — Gece mesaisi ile kadm- ların: çalışmasına mütcallik mu- kavelenamenin kısmen yeniden tetkiki, Japonyada yangınlar Tokyo, 22 (A.A) — Son 15 gün zarfında Japonyada vukua gelen ve binlerce binanın harap ve birçok nüfusun telef olmasına sebebiyet veren müthiş yangın- lardan birisi de Yokohamada olmuştur. Bu yangında bir kişi ölmüş 50 kişi de “ağır surette yaralanmıştır. Yangın bir'un fab- rikasında vukua gelen bir iafilâk ! kurmandanlığı, ni olunur. neticesinde « zuhur etmiş ve 8 kattan ibaret olan binayi sür'at- le-tahrip “etmiştir. Ateş, “civar binalara da sirayet etmiş olup bu telgraf çekildiği zaman bâlâ devam etmekte idi. Yeni sistem bir telsiz telefon Paris, 22 (A.A) — Trappes ile Madrit arasında tek bantlı yeni sistem bir telsiz telefon servisinin: tecrübeleri yapılmıştır. Bu sistem kısa mevce ile yapı- lan beynelmilel büyük servislere tatbik edilecektir. Rüzgâr bir adamı öldürdü Tulon, 22 (A.A) iki liman amelesi Sicie burnunda kâin ta- rihi . Notre Dam dö Bonegard binasını gezmeğe gitmişler ve kayalıklar üzerinde bulunan ta: raçasına çıkmışlardır. Bu esnada gayet şiddetli bir rüzgâr bünlar- dan birisini 300 metre irtifada bülünan bu taraçadan alıp boş- luğa fırlatıp atmıştır. Babriye hemen keyfiyeti civarda bulunan semafora bildir. miş parça -olan cesedini almak Üzere bir şalupa göndermiştir. Biçare amelenin : arkadaşı olan diğer âmele o kadar wiWeheyvi; ol- ve düşen amelenin: parça ye Seyribeiai af 2 0 m iŞ simi (riya pisasi amir) “ya gallsas Mayıs Galatadan izi uğrıyarak (o cumül sabahı iskenderiYf ye» varacaktır. o iskenderiY$ den pazartesi 15 te balkacsi hareketle Pireye tesi çarşamba Pireye de ği perşembe gelecektir. Ayvelik sira! ps? (MERSİN | vapuru 26: May Salı 17'de; Sirketiden G€ libolu, * “Çanakkale, « Küçü valığa kalkacak, dönüşte Al tmoluğa da uğrıyacaktır. için gidiş ve yük alınmaz. libolu LKENGİ bedia ya geniz. postası VATAN vin Mayıs ÇARŞAMBA: ** günü akşamı 18 de Sirk Samsufi Trabzof inebolu, Giresun , dak, Ordu, azimet ve avdet edecektir. müracaat. Tel, İstanb vapurları Karadeniz Dumlu Pınar Vapuru 24 Mayıs Pazar e Sirkeci le Zonguldak, Mebolu, kuyu, Edremit, Burhaniye; “ Gi elişi (PURLARI rihtımından hareketle (Zopgul Sürmene ve Rize ) iskelelerin" Sadık. Zade biraderlef Muntazam ve Lüks poslü$ ünü ak rıhtımından harekel” Atl yancık,Samsun, Ordu, Giresi Trabzon, Sürmene ve RizeY“ ji azimet ve avdet edecektir. Tafsilât için Meymenet ham altında ac&” müracaat, 2134. j IN POSTASİ teliğe İstank BARİ Telefot Tafsilât için Sirkecide Yeki kenci hanında kâin âcentasıfiğ İ Sirkecidöf abi AYDIN vapur 55 Mayış PAZARTESİ abs” in Sirkedi Ze ( Ereğhi, şıssada Mi merkez İstanbul AS e rihtemindan © biri muştur ki nihayet çıldırmıştıf? Japonya'da maaşla indiriii iy Tokyo; 22 (A.A) — Hüküm” merur maaşlarım inuhtelif:ğf | celi bir 'mikyasa “nazaran te” etmeğe karar vermiştir. Ten 1 hazirandan itibaren apıla” tır. Azami nisbet *, 20dir. vekil, yapılacak bu tepzilât bu sene * zarfında bin ingiliz lirası” tasarruf t€ edeceğini ümit etmektedi”. yesinde pr Bof 6