24 Mayıs 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

24 Mayıs 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Gençlik Haberleri | Üsküdar Orta .mektebinde Müsamere “iz gesi Boğaz Ky içinde. Anadolu. sahilinde <A mevcut olmayışı gençlere Siyanlar ettirmektedir. Bunun Gençlik Anketi Bengier Ms Sporunu mu, kara hu mu tercih eder- Miniz. Sebebini bize anlatınız ? Veta talebesi Beykozda size soruyoruz A ARA mektebi talebesi geçen ya Ya Siderek senelik tenez- i Pişlardır. Talebe güzel nü, İtiyağe Kesmimiz bu güzel ardan birini göster diği (Bu resmimize alt yazı fle diğer gençlik aberlerimiz arka” sayıfamızdadır! Gençler | mana diyorlar ki: | Anadolu yakasında mutlaka bir lise bulunmalıdır jiçin çok büyük duygular taşımaktayım. İGüzel Boğazın Anadolu kısmında bir) lisenin bulunması elbet de ki lâzımdır. Ve gençlik bundan büyük . istifadeleri ledecektir, Buna en canlı misali Kandil li kız erin Mektebidir. Hanım ; kızlar) | bundan ne kadar semt ve ilim noktai | nazarımdan fayda görüyorlarsa erkek! arkadaşlarımın da istifade etmesini ar) zu ederim, Bir lise lâzümdiır Üsküdar orta mektebinden Nedim Bey diyor kiz Hani meşhur bir söz vardır. (Kul sıkışmayınca hızır * yetişmez( derler; bu haftaki anketiniz karşısmda bunu düşündüm öyle ya bu sene orta mekte! İbi bitiriyoruz. Tahsile devam için bir liseye devam etmek lâzım; halbukili. selerde hep uzak yerlerde yani Karşı yakada toplanmış. Binaenaleyh bu biz ire için düşünüldüğünden çok fazla eziyetlere mal olan bir (O mes'eledir. Kimbilir (YAKIT) in bu sualine bü- tün boğazın Anadolu yakası geneliği ve bilhassa Üsküdar gençliği nama verdiğim bu cevap belki makâmı aidisi üzerinde (pek ümit etmiyorum) mües. sir olur da bir himmeti azim ile bizim tarafta da br lise yapılır. Şimdi gelelim bizim yakada lise bulunmamasının bizlere verdiği zarar. lara: | Evvelâ: karş tarafta bir lisesye de vam etmek için çok eziyetli bir vapur seyahati lizımgeliyor. Kara kışta s0- Zukta mektebe devam etmek mecburi- yeli karşısında bulunan biçare gençle- rin vaziyeti elimini ve hele fırtınalı! jhavalardaki felâketin — zorluklarının; takdirini sizlere bırakıyorum. Bütün bunlardan sonra bir de mektebe - geçi kalmak ve geri dönmek tehlikesi daha! sonra her gün ihtiyarı zaruri olan mas| raf ve uzun bir yorgunluk.. (Devamı arka sayıladai (Bu sayıdan; itibaren fırsat bul dukça: atı sahneleri -arasında oynanan, lerin, şahısların, de- kordatının gene gençlerin görüşü ile yapılmış tenkitlerini göreceksi- niz, Şüphesiz ki. gençlerin. kendi işlerine sit şeyleri #endilerinin ten- kide almalar faydalıdır." Türk gençler birliğinde has bahçe Eser: Mahmut Yeşari Bey, Sahneye koyan: Nurullah Hey, Makiyaj: Musa Bey. Dekor: Muhlis Bey, Suflör: Musa Bey. Perşembe akşamı: Türk gençleri birliğinin: salonları kalabalıktı. Çünkü hem Türk gençler birliği ve hem de temaşa grubu ayni gecede mü- samere veriyorlardı, Ben de bu iki klü bün ne derece muvaffak . olduklarını görmek ve ne suretle çalıştıklarını an lamak için gittim, Müsamere tam saat 9 buçukta baş ladı, İlk eser gençler birliği (Has bah çe) yi oynadılar. Evvelâ şarkı söylemek isterim; Pi- yesteki eşhasın karakterleri iyice kli- şe edilememiş. Gazetenin sahibi rolünü yapan Nurullah Kâzım Beyin en bü- yük hatası sözleri gayet seri söyleme- sidir. O kadar çabuk söylüyor ki hatta birçok yerlerini anlamadık fakat e! ğer bu genç daha yavaş konuşursa ak:| ranları arasında yegâne komedi artis ti olacaktır. Mansuri Kadri Yolünü © oynıyan Muhlis Bey. piyesin ruhunu teşkil eder ken maalesef çok fena oynadı. En mü him role hiç ehemmiyet vermedi. Esa- sen o ral Muhlis Beyin hiç de tipine aygun değildi. Sabit Bey rolünde Hadi Bey diğer arkadaşlarını nazaran daha iyi idi. Rolünü iyi kayramıştı, Yalnız karşısm daki arkadaşlarınm tesiri altında ka- larak ve bazı yerleri düşük oynadı ba- 71 yerlerde bilmem niçin oyunu fenalaş tr. Bümumla beraber heyeti umumiye- si itibarile iyi idi; Abone rolünde Nec mettin Bey Piyesin haricinde bir tip yaşattı. Öyle'anlaşılıyor ki oynadığı şahsm karakteri ile hiç meşgul olma- mış, Sahneye en ziyide hayat veren (De li) safhasi maâlesef büsbütün tuldat olmuştur. Deli rolünü oynıyan 'Türabi Bey sahnede bir deliden ziyade hare kâtile ve Kıyafetile henüz kavgadan cıkmış gibi idi. Uşük Feyzi rolünü yapan Abdür- tahman Bey için hiçbir şey söylemi. yeceğim. Zannediyorum ki sahneye ilk defa çıkıyor. Piyes heyeti umumiyesi i- tibârile iyi oynandı denemez. Bilhas- sa mizansen moktai nâzarından pek fakirdir. Piyes daha fazla süslenebilir| ken sahneye koyan bilmem bu ciheti neden ilimal etmiş. Makiyâjlar o kadar iyi değil, Gençler esasen bunu ilk di fa oynarken daha iyi oynamışlardı. 7—V 'AKIT 24 MAYIS 1931 9 Va. A amaa a a Lu Seyahat Notları Ameli hayat izc ve Bursa —1— Hazırlık ve hareket Arife sabahı iskeledeyiz Oymu« beyi Ali Muhsin Bey bize kısa fakat mühim birkaç söz söyledi. Çocuklar; Bügün hireket ediyoruz. o Gittiği- miz yerde tâmi manasile bir asker ha- yatı yaşıyacağız. Karşımıza ne çıkarsa onu ezip hedefimize vâsıl olmağa gay ret edeceğiz. Eğer içimizde züppe, yol yürüyemez biri varsa şimdiden ayrıl- sın. İlerde bizim keyfimâzi bozmasın.,. Ortalıkta derin bir süküt hâsıl ol du. Sonra Oymakbeyi muavini Ahmet Bey bize bir baktı gözlerinde (cevap veriyorum beni mahcup etmeyin) ma- nası vardı. — İçimizde böyle bir arkadaş yok tur. Burada bulunan arkadaşlar sizin sözünüzden dışarı çıkmıyacaklar ben arkadaşlarım namına söz veriyorum dedi. — İlk hedefimiz Yalova. Vapurda Bazı sebeplerden dolayı Yalova va- purunu kaçırdık büyük bir motör- ile saat 2 de Yalovaya hareket ettik, Bize refakat eden oymak beylerin- den Mehmet bey motörde muhtelif mev EAA EU AAA van muvaffak olmuştur. Benim bildiğim piyeste bir yahudi rolü vardır. Bu yahudi rolü her neden se ruma tahvil edilmiş yahudilere has olan on para hesabi ve bir dakikanın ehemmiyeti rum şivesinde bir rum ağzı na yakışmıyor. Bu rolü üzerine alan Musa Bey mükemmel oynadı. Arap Şetaret rolünde Avni Bey Muvaffak Değildi, Zenci şivesini tak- lit edemediği gibi bir zenci gibi de ha reket edemiyordu. Şetaret bacı rolün- de birinci derecede olmakla (beraber makiyaj Mısırlı makiyağjı idi. Şetaret bacının bozuk oyunu kocası rolünü ye pan Necmettin Beye de tesir etti o da mecburen oyunu bozdu. Sonundaki ba yılmak sahnesi pek tatsız oldu. Eserin fena oynanmasının sebebi şudur: Arap rolünü yapacak olan Re. caj Bey birdenbire. rahatsızlanmıştır. Eser bir hafta evvel ilân edildiği için oynanmak mecburiyetinde idi, Reesi Bey gelmeyince tabif roller tebdil €- dilmiştir ve Avni Beyin bozuk oynanın, sma sebep rolünli oyun akşamı saat (5) te almasıdır. Eğer bu gençler bu eser üzerinde çalışmış olsalardı şüphe siz ki muvaffak olacaklardı. | | ilerinin Yalova seyahati Yazan ; Necmettin Sabri Ameli hayat mektebi izcileri Mudanya tenezzühünde/ Ayaktaki zat oymak beyi Ali Munsin Beydir 7 zular üzerinde söz söyledi ve eski ha- tıralardan anlattı. Yolun nasıl geçtiğini hiç farkede medik. Yalovada Saat beşte Yalovaya geldik. Ya- rım saat sonra burada kalacağımız bel Ni oldu ve çadırları kurarak köyü de- laşmağa çıktık. Gazi çiftliğinde Ertesi gün kalk borusu ile “uyan dık. Şimdi etrafta hir faaliyet görülü- yor, kahkahalar işitiliyordu. Öğle vak ti (15) dakika ilerde (Gazi çiftliğine) gittik. Çok nazik ve kibar hir zat olan çiftlik müdürü Yahya Bey bize çift. Tik hakkımda malümat yerdi ve gezdir- di. İç Yalovada Akşam üzeri kaplıcaların bulundu- Zu iç Yalovaya hareket ettik. Otomobilde muhtelif sesler işitili yor ve kahkahalar ortalığı çınlatıyor. du. Arasıra hep bir ağızdan: — Mehmet Bey şerefine üç defa! Yaşa, yaşa, şa, şa, Şa, Kaplıcaya vardığımız zaman örla- Lütfen sayılayı çeviriniz Geçen haftaki bilmecemizi halledip mükâfat kazanan- Idrın listesile yeni bilmece» miz arka sayıfamızdadır İZCİLERİMİZ ÇALIŞIYOR Temaşa grubunun müteyem- men bir izdivaç Eser: Mahmut Yesari Bey: Sahneye koyan: H. Avni Bey. Makyaj: Musa Bey, Dekor Necmettin ve Ayni Suflör: Muhlis Bey. İkinci komedi temaşa grubu tara- fından oynandı. Uşak rolünde Sabri Bey iyi idi. Komedide ikinci derecede VAKIT Gençlik sayıfası Müsabaka kuponu 1931 Beyler. 24 Mayıs isim: Adres: Bilmece halli; ————— Vefa izcilerinden bir grup Vefa izelleri teşkilâtlarını tamam. ladılar faaliyete başladılar. Vefa mektebi izel teşkilâtı itmam edilmiştir. Terbiyei bedeniye muallimi arasından tefrik edilmiştir. Resmimiz izcileri grup halinde gösteriyor. Haber aldığımıza göre Vefa izcileri tatilde İstanbul civarında bir gezinti yapmak ibeyin idaresinde bulunan izciler mek-|icin şimdiden bir program hazırlamak | tebin en güzide ve en gürbiz talebesi|tadır. Genç izcilere muvnffakıyetler