7 Haziran 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

ii, ei i — 10 — VAKIT 6 Haziran 1931 Mili takımımız hazırla niyor Önümüzdeki olimpiyatta futbol müsabakaları yapılmıyacak Berlinde toplanan Beynelmile! | futbol kongresine iştirak eden İstanbul futbol federasyon reisi Devlet matbaası müdürü Hamdi | Emin B. şehrimize dönmüştür. | Toplantı iki gün sürmüş ve | hararetli müzakereler olmuştur. Kongrenin verdiği kararlardan | biride 1932 senesinde Amerikada Los Ancelosta yapılacak olim- piyatlarda futbol müsabakaları yapılmaması hakındadır. Bu fikri merkez komitesi ileri sürmüş ve olimpiyatların ancak amatör- ler için açık olduğunu halbuki futbolu Otemsilen gelen milli takımların amatör (olmaktan uzak bulunduğunu çünkü olim- piyatlara iştirak eden futbol heyetlerinin (Obirer müessesede çalıştığını, gaybubeti zamanında mezun addedilerek maaşlarını aldıklarını, halbuki bu vaziyetin kendilerine profesiyonelin mahi- yetini verdiğini iddia ederek Amerika mürahhaslarının bütün itirazlarına rağmen noktai naza- nnı kabul ettirmiştir. Buna na- zaran 1932 olimpiyadında futbol müsabakaları yapılmıyacak buna “karşı zamanı ve şekli ' komite tarafından tesbit edilmek üzere dünya futbol şampiyonluğu maç- İarı tertip edilecektir. Memleket- ler grup, grup aynlacak her memleket (kendilerine (yakın memleketler takımlarile temas ederek müsabaka (yapacaktır. © grubun birincileri sonra » işşılaşacak ve birincilik bu surstle tayın edilecektir. Türk milli takımının bu olim» piyada hazırlayıp iyi bir netice alabilmek için futbol federasyo- numuz bazı kararlar almıştır. Bu kararlar arasında bir antre- nör getirtilmesi de vardır. Bu hususta icabeden muhaberat ya- pılarak talepler tetkik edilmiş ve gelen müracaatlar içinden bir kaçı. aynlarak O hangisinin daha elverişli olduğu ingiltere federasyonundan © sorulmuştur. Oradan gelecek cevap üzerine Çemberlitaş orta mektebi Celâl B, 65 — Aksaray Tevekkülde Galip B, 66 — Beyazıt Refika H, 67 — Haydarpaşa ay ribk Türkün H, 68 — Büyükada Ma- den çayır çıkmaz sokağı Berrin Tevfik H, 69 — Fatih Karagümrükte Mehmet Fahrettin B, 70 — Senbenua 631 Fah. rettin B, 71 — Galatasaray Turhan B, 72 — Fatih Maltada Ali Reşat B, 73 — Galatasaray lisesi 619 M. Hikmet B, 74 — Çamlıca numara 10 Cenap Şe- hap B, 75 — Gelenbevi orta mektebi $ Celâl B, 76 — Çemberlitaş A Nejat B, TI — Yeldeğirmeni Ali Orhan B, 78 —| Beşiktaş Nazmi B, 79 — Halıcı oğlun dan Fuat B, 80 — Gazi Osman paşa 319 Fikret B, 81 — Üsküdar çavuşdere caddesi 79 No. Mahmut B, 82 — Bar tm Nafia fen memuru İnkılâp H, S3 — Galatasaray bseşi Süreyya Tevfik B, HM — Kayserj mikacızade Mehmet B, 85 — Erenköy Ömer paşa sokak nu- mara 26 Rezzan H, S5 — Divanyolu Münir Emin B, “9 — Erkek ameli ha- yat İsmail B, 90 — Fatih nişancası Hikmet H, 91 — Gedikpaşada Zeki B,İİ 92 — Kabataş lisesi Hulüsi B, 93 —jl Konya lisesi 3 sınıf 23 numara Orhun) B, 94 — Konya posta telgraf başmüuü riyetj Veli Orhan B, 95 — Vefa orta mektebi F PR, 96 — İnegölde Musjl tafa B, 97 — Galatasaray lisesi Hay- rettin B, 98 — Senbenusdan Neri B.İ 99 — Divanyolu Cüppeciler sokak Hayj ret Şevki B, 100 — Vefa orta mektebin!) den 282 Naci Esat Bey. Fakat buna mukabil başka şekilde dünya | » futbol şampiyonluğu maçları tertip edilecek! —— — , antrenör hemen getirilerek yep- yeni ve kuvvetli bir Türk takı: mının hazırlanması için bemen çalışmıya geçileceğtir. Yunan Futbolcuları İzmir, 5, (A.A.) - Yunan futbolcuları gelmemiştir. Bugün de likmaçları yapılma- mıştır. Beynelmilel iskrim turnuvası Viyana, 5 (A A.) — Beynel- iskrim turnuvası italyanların ga- liyetile neticelenmiştir. İtalyan- lar sair milletlere mensup şam- piyonlara nazaran büyük bir faikiyet temin etmişlerdir. Kumkapı klübünde Kumkapı Terbiye. Bedeniye klübü umumi kâtipliğinden: Aza arkadaşların aşağıdaki ça- lışma programını nazarı dikkate | almaları rica olunur: Cumartesi : eskrim ve piramit, Pazar: boks, atletizm, futbol, Pa- zertesi: güreş, Sah: boks, atle- tizm, piramit, Çarşamba: güreş, Cuma; umumi çalısma, Adiiyede Angorya çiftliği cinâyveti Kâhyayı ölgurunlerin muha- kemesine dün başlandı İstanbul ağır ceza mahkeme. sinde dün Angorya çiftliği cinâ- yeti davasinin rü'yetine başlan mıştır. Maznunlar, Apti oğlu Şerifle Mahmut oğlu Rizadır. Bakırköy civarındaki bir çiftlik okâbyası Mehmedi, taammüt suretile öl- dürmekten maznundurlar. Cınâ- yete sebep, maktül kâhyanın, Rizanın kızkardeşi Emineye ta- arruz etmesidir. Kız, ağlıyarak bunu kardeşi Rizaya haber ver- miş, bunun Üzerine Riza ve Rizanın amcasının oğlu Şerif, Mehmedi öldürmeği kararlaştı- rmışlar, Bir akşam, yolunu bek- lemişler öldürmüşler. Mahkemede maznunlar cürmü biribirlerine atfetmişler, Emine de kâhyanın kendisini ölümle kor- kutarak hasıl taarruz ettiğini anlatmıştır. Mahkeme, bazı şi hitlekin celbine karar vermiştir. Piyanko sahtekârlığı Mükerrer numara vaz'ı sure- tile sahte piyanko bileti yap- maktan maznun Vortik ve Ke- mal İstanbul ağır ceza mahke- mesinde mahkâm olmuşlar, tem- yiz kararı bozmuştu, Vortik gene bir sene hapse mabküm edilmiş, Kemal beraat etmiştir. Istanbul Belediyesi İlânları Fatih Nişancasında 9 ddadan ibaret incirli medresesi bir se- neden 3 seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye konmuştur. Taliplerin şartname müdürlüğüne müzayedeye girmek için 14 lira teminat akçesile beraber ihale günü olan 27-6-931 Cumartesi günü saat on beşe kadar enciimeni daimiye müracaatları, Aksarayda 14 odadan ibare den 3 seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye kon- muştur. Taliplerin şartnameyi görmek için hergün levazım mü- dürlüğüne müzayedeye girmek ihale günü olan 27-6-931 Cumartesi günü saat on beşe kadar encümeni daimiye müracaatları. Rumeli kavağında Şirketi Hayriye vapur iskelesi yanındakı deniz bamamı mahalli pazarlık suretile kiraya verileceğinden Taliplerin 10-6-931 Çarşamba günü belediye encümenine mü- racaatları. | Mahkeme ve İcra İlânları | Ba ırköy tapuşundan Kalfaköyünde Haci Yankedan | metruk hane ile 8 ve 16 ve 8 dönümlü üçkıt'a tarla Kavalanın Naibli karyesi muhacirlerinden Emir geldi Hiç bir evrak satılmıyacak | Evreka kıymet tendiri mütehas-! sıslarına aittir Defterdarıkça satılan tarihi evrak ve devair mümeyyizlerin- de bulunan bu kabil kâğıtlar hakkında dön Dahiliye vekâle- tinden vilâyete bir tamim gel miştir. Bu tamim de aynen “vi- lâyetlerdeki evrak mümeyyizle- rinde de bir çok kıymetli vesaik bu unacağı şüphesiz olduğundan ve bunların ehemmiyet, kiymet- lerinin takdiri ise ihtisas erba- bına ait bulunduğundan vilâyet merkez ve mülhakatındaki ev- rak mümeyyizlerinde muamelesi hitam bulmuş eski ve yeni bil- cümle evrakın hiç bir behane ile ziyaa uğratılmaması ve bilâ- kis iyi saklanmasına itina olum ması tebliğ olunur.,, denmekte- dir. Ademi iktidar ve Belgevşekliğine karşı en müessir deva SER VOİN haplarıdır. Deposu İstanbulda Sirkecide Ali Rıza Meikez eczanesidir. Taşrava 10 kuruş posta ile gönderilir İzmirde Irgat pazarındaki, Trabzonda Yeni Ferah eczanelerinde bulunur. adisine tahsis edildiği iskân ida- resinden verilen 251929 tarib ve 81 No.lı vesikadan anlaşık mış olduğundan tapu kaydına | tesadüf ecilemediğinden dolayı senefsiz tasarrufata kıyasen mu- amele icra kılınacağından bu yerler üzerinde resmi rehin ve haciz gibi alâkaları olanların bir ay zarfhında Bakırköy tapu ida- resine müracaatları ilân olunur. (1230) Bakıryöç tapusınndan: Safra o karyesinde Damuzen Pavliden metrük hane Uhri mu- bacirlerinden Hacı Bayram zev- cesi Lebis hanımın iskân âdisi- ne tahsis edildiği iskân memur luğundan verilenl0- 10-978tarih ve 69.S6No.hwesikadan anlaşılmış işbu hanenin tapu kaydına tesadüf edilemediğinden senetsiz tasarru- fata kıyasen muamele icra kılı nacağından bu hane üzerine res- mi rehin ve haciz gibi alâkaları olanların bir ay zarfında Bakır- köy tapu memurluğuna müraca- atları ilân olunur — | Beroğlu iceş dalrersi itiran mercilnden İstanbulda Mahmutpaşada (Küçük Galatada Topçular caddesinde Niko Kara Yani Efendinin konkorda-| meçhul bulunan Vangel efendiye to talebile — vuku bulan müracaatı İsi O Vangel ve Andon ve Hurmuz ce nazarı İtibara alınarak © borçluya! olan borcundan dolayı Topçular iki ay mühlet verildiğinden (o mumai/ caddesinde ve bülbül sokağında leyh Kara Yani Efendide matlâbu o) 151-151-1 ve 18-18-1 numaralı lan alacaklılarm icra ve İflâs kanunu-) şarap fabrikasının 1-4 hissesi nun 253 üncü maddesi mucebince tari! salılâcağından satış tarzının tayini İhi ilândan itibaren 20 gün içinde ala-| için tesbit edilen 8-7-3 tarihinde caklarını o bileümle vesaikile İstanbul. saat İl de Beyoğlu icra itiraz da Bahçekapısında birinci vakıf hanın- mercii huzurunda hazır bulunm tiz da 50 numaralı yazıhanede mukim ko. Üz bildirmeniz miser ve arukat (Fahrettin Beye hil. bi kil önd. direrek kaydettirmeleri ve hilâfına 'ha- vaya > Pp» Mi Gmdermemin lüzumu ve aksi halde gıyabınızda reket edenlerin konkordato müzakere” ii sinden hariç Bırakılacakları -ve keza) Karar (o vetileceği (o malümünüz ve işbu ilân tebliğ icra ve iflâs kanununun 253 üncü mad) olak desi mucebince konkordato — teklifini! makamına kaim bulunmak üzele müzakere etmek Üzere o alacaklıların. ilin o'unur. 11226) 13 temmuz 831 pazartesi günü saat Mİ “Zatanbul üçüncü icra dairesinden: te komiser ve avukat Fahrettin Beyin © 2000 lira kiymetinde bir parti radi- mezkür yazıhanesinde ( toplanmalarılatör 30 balya üstübü, 6.000 kilo galva- ve toplanmıya takaddüm eden on günlnis tel, 6000 kürek, 1.000 askeri horu, zarfında vesikalar tetkik oedebilecek.|809 karpit Iâmbası ve saire 1931 senesi hazirann 9 uncu salı günü saat lite Galatada Arapcamiinde Samur sokağın da 13 wumaralı depoda açık arttırma su retile satılacağından talip (olanların yevmi mezkürda mahallinde hazır bu- lümâcak mumuruna müracaat etme leri ilân olunur. (D. Ne. 931 . 158) İleri ilân olunur. | Komiser: Fahri Lasner Jilberman kumpanyası- nın Akya vapurile gelen MCB marka 6124-26 No.lı sandığa ait 394 No.lı ordino zayi olup nüshai saniye alınacağından zayi olan ordinonun hükmü kalmadığı ilân olunur. (1229) Kemlisyancu, Sabri sinden: İstanbulda Sultanhamamında tw hafiye tlcaretile iştişal eden Macit Mehmet Karakaş Beyin alacaklılarile Aktettiği konkordate berayi (| tetkik mahkememize tevdi edilmiş ve emri tet. kikatın 25 haziran 921 perşembe günü jopat 1) de idrası mukarrer bulunduğun kiran muhakemede hazır bulunmaları | ilân olunur. > ii. i. yi görmek için hergün levanm Gi adami özüncü tere, öEirAMANINI Maheyz ve fiiruhtu mukarrer bulu- nan Sirkecide Şahin Paşa sislindeki; ayna, kasa, halı ve saire (10 haziran (G1 tarihine müsadif çarşamba (günü saat 10 da satılacağından talip olanlar! rın mahalli mezkârda memuruna saü. İİ racaat etmeler; ilân olunur. Gaip sranıyor 12 yaşlarında Cevdet isminde ki oğlum dört gündenberi kaib- dir. Gören ve bilenlerin insani- | yet namına Fatih merkezine ha- ber vermelerini ve betbaht en | neyi sevindirmelerini rica ederim Annesi. Gülizar t Muratpaşa medresesi 1 sene için 21 Hira teminat akçelerile Mümin bini Hasan efendi iskânı | Prank Hire Pe'ja Peak A Faik Ceva Firin Kuron Şilte Tezeta Mark Zimi Pesen len Karış 1 Târk ilrası Dinar Çerensaç Karaş Nuit 1İsteriim —Cİngiliz, | 1 Dolar (Amerika) Frank (Fransız 20 Lirer (kalya 0frank Pelçika) Drahmt (Yanan | Frank Hisviçret fanleva Buizar) , !Fioçin (Felemenk) | (0 Kuron (| Çekesimmak Sikme Avusturya) | 1 Peğera İspanya) 1 Rayşmarı JAlmanya| 1 Zet Lehistan / i Vesgâ Macaristan | 20 Lev (Romanya) 20 Diner Yegoslerya) 1 Çevoneç Sevvet Alın Mecidiye S9BULMAC e Ti 1 IK 4jE| sİR! 7 & 9 ledilmış şekli 12345 6 187 SD ARM WN— — e bugünkü buim. I — Gecenin vasfı (8) 2 — Körfezeik (3), sıfatlarından biri (3), basit 3 — Aydınlıklar (11) 4 — Mukaddes öküz (4) $ — Yeni tar: (6) 4 — Dört ayoğa mahsus bir cins hademe (5) 7 — Sinek gibi bir şey Öl $ — Mezarlık dilencisi (7) (3) ji II — Bersam (6), adet (8) NAMIK KE ve 0s y Melli » Kermmalei Büyük vatanperver (Na! ik in tercümei halini yepyeni Di ve adeta çok tatlı bir roman tan bu eser matbugt Alemini wi ne kadar gördüğünüz bütün hal) eserlerinden bambaşks vettedir. Garp edebiyatının ların hayatlarına dair odan yat çığıpma bizim edehiys başlangıç olan bu kiymetli ni zamanda büyük Kemalin viyeti ile esörlerinin tahlili “9, (vatan) piyesinin tamamı v8 Herkese tavsiye ederi nnat kütüpanesidir. Namık ait birçok resimler ve olan bu yüz altmış sayı! alık d ali 100 kuruştur, LA i fi 4 Soldan sağa ve yukarıda” er | / ; 9 — Sahtı (6), Mare... Üy 19 — Duacı (3), hir yemek” dan alâkadarlara yevm ve saati mer) © Malbaamıza gelen eserleri, f r i | | | | |